Da li imate preko 18 godina?

Slatkoteka: mesto gde žive krofne

Osavremenjena bakina krofna koja vraća u detinjstvo čeka vas na Dorćolu.

2
0

Krofne postoje skoro koliko i točak, ali one u početku nisu imale rupu u sredini; za to postoji  objašnjenje koje se pripisuje holandskom mornaru – kada je kapetan Henson Gregori doživeo oluju na brodu, naređao je krofne na drške kormila ne bi li oslobodio ruke za upravljanje. Napravljena je rupa kroz sredinu testa i krofna je rođena. Tradicionalno pripremljene krofne su imale oblik loptica umočene u šećerni sirup, ali danas je to potpuno drugačije. Iako su mnogi narodi želeli sebi da prepišu „tvorevinu” krofni – krofne naših baka pišu istoriju.  Zavirili smo u beogradski kutak i porazgovarali sa idejnim tvorcima Slatkoteke, Tijanom i Milošem, koji već mesecima veoma uspešno mese i prodaju krofne. 

Šta se sve može naći u vitrinama Slatkoteke?

Miloš: Postoji više od 20 različitih ukusa krofni. One koju su najviše privukle pažnju su: „Kinder“ – sa originalnom belom „Kinder“ čokoladom i umočenom čokoladicom „Kinder Bueno“ u fil, zatim „Kapri“ – mlečna čokolada punjena vanilom i nadevom od šumskog voća, sa svežom malinom i nanom u sredini, a tu su i prepoznatljive „Nutelara“ i „Nutelofna“, kao i osvežavajuća „Cheese cake“ krofna sa rikotom, plazmom i džemom od malina.

Odakle je pristizala inspiracija za nazive?

Tijana: „Nutelara“ je dobila ime po nadimku jednog našeg prijatelja, koji obožava „nutelu“. Gospođa koja je pored „Nutelare“  je „Nutelofna“ i ona je slabijeg ukusa. „Krofnaelo“ je krofna koja asocira na „Rafaelo“ i ona je za sve koji vole lešnik i kokos.  „Bademina“ je sa belom čokoladom i listićima badema, a „Homer“ sa roze čokoladom sa ukusom jagode, poput one koje jede Homer iz Simpsonovih. Svaka krofna je priča za sebe.

Šta vas je podstaklo da započnete „slatki biznis“?

Tijana: Ideja je nastala prošle godine na našem letovanju. Bili smo u Grčkoj na moru i non-stop smo na plaži jeli krofne sa nutelom. Dok smo ih kupovali, zapitala sam se gde u Beogradu možemo da uživamo u slatkim ukusima i zadovoljstvima, izuzev u pekarama, u kojima krofne  i nisu toliko atrakivne za oko. Samo sam uzviknula: „To je to! Otvorićemo kutak za krofne u Beogradu!“.

Miloš: Rekao sam joj: „Tijana gde ćemo?! Imamo već tri firme koje vodimo, samo nam još to fali!“ (Smeh) Tako je nastala Slatkoteka – jedinstveno mesto po svom dizajnu, kreativnosti i mnogobrojnim slatkim i slanim ukusima. Dobra stvar je što više ne morate da odete u Grčku na plažu da biste pojeli krofnu sa nutelom.

Dakle, vi ste sladokusci i realizatori dobrih ideja, a poslastičari?

Tijana: Profesionalni poslastičari – nismo. (Smeh) Ja sam završila  osnovne i master studije na Fakultetu organizacionih nauka za menadžment, a donedavno sam četiri godine bila finansijski direktor u jednoj firmi. Vodim i fitnes studio sa svojom sestrom. Volim ideje! Ako je ideja dobra, želim da je realizujem, iako je za to potrebno mnogo truda i odricanja.

Miloš: Ja se bavim marketingom. Nemamo veliko iskustvo, a u našim  godinama retko ko je spreman da se upusti u nešto potpuno novo, pogotovo u Srbiji. Mi nismo imali konkurenciju – niko se ovde ne bavi ovakvom vrstom posla.

Prošlo je samo tri meseca od otvaranja Slatkoteke, a redovi kod vas su česta pojava. Kako uspevate da postignete da uslužite sve ljubitelje krofni?

Miloš: Krenuli smo sa idejom –  letnji je period, nema mnogo ljudi u gradu. Međutim, tri meseca je prošlo, a mi ne možemo sve da postignemo sa kapacitetima kojima trenutno raspolažemo, pogotovo jer su krenule sa radom škole i fakulteti. Ko nije bio ovde u šest sati uveče, ne zna šta je red (smeh). Uveče je ovde ogromna gužva da nam je prijatelj napisao poruku: „Doći do Slatkoteka krofne je teže nego do goriva 90-ih godina“. Smejali smo se i radimo na tome da proširimo kapacitet, a planovi su da otvorimo još jedan lokal u Beogradu.

Smaži me dok kažeš 🍩. Čekamo vas danas do 22h u Višnjićevoj 5. 🙋🏽

A post shared by Slatkoteka® 🍩 (@slatkoteka) on

Tijana: Magični sastojak je bakina oklagija za razvlačenje testa, koju sam dobila od mame kao poklon za krofnastično carstvo, daje neku posebnu čar.

Sa kakvim izazovima ste se sve susretali na putu mladih preduzetnika u Srbiji?

Tijana: Biti preduzetnik sa idejom kod nas je zaista nekad  „borba sa vetrenjačama”. Tumačenje zakona i pravilnika je samo deo naše avanture. Dan koji će ostati upamćen je dan kada smo otišli po mašinu za krofne, koja se na kraju ispostavila kao neadekvatna za naše potrebe. Nakon toga, morali smo da poručimo novu opremu i potpuno promenimo tehnološki proces pravljenja krofni. Zbog toga je otvaranje lokala pomereno za skoro 2 meseca, ali je vredelo, jer smo u tom procesu dobili kvalitetnije testo i još bolji ukus. Pet, šest meseci smo tražili lokal. Želela sam da to bude mesto na Dorćolu i zamislila mali izlog sa krofnama, koji je prvog jula krenuo sa radom.

Koliko vam je nepostojanje konkurencije na tržištu predstavljalo podstrek, a koliko strah?

Tijana: Konkurencija je dobra, jer je znak da se javlja potražnja za takvom vrstom proizvoda. Bilo nam je teško da vidimo kako to neko naš radi ili da izanaliziramo koliko je to potrebno srpskom tržištu. Postoje jako uspešni brendovi u svetu koji nikada neće zaživeti kod nas. Bili smo u Amsterdamu i probali njihovu najpoznatiju poslasticu – pločicu sa medom. Oduševili se, ali nismo to prepoznali kao nešto što bi zaživelo u Srbiji.

Kako Beograđani reaguju na krofne?

Miloš: Iako smo naša vrata otvorili u julu, a leto je bilo prilično vrelo, Beograđani nisu ostali ravnodušni. Svakodnevno dolaze i vraćaju se po krofnu više. I kada su temperature bile preko 35 stepeni, redovi su bili i do ulaza.

Tijana: Mislili smo da će Slatkoteka prvenstveno privlačiti mlađu populaciju i ljude koji su u prolazu, međutim dolaze nam i bake.

Imamo i „Bakinu krofnu“. Svako jutro dve-tri žene dolaze i kupuju isključivo tu krofnu sa džemom.

Njih apsolutno ne zanimaju punjene čokoladne krofne, već sa džemom ili lenja sa jabukom. To nam je drago, jer bake jesu kompetentne za kvalitet proizvoda.

 Po čemu se vaše krofne razlikuju od bakinih i kojom tehnikom to postižete?

Miloš: Nije nam bio prioritet da napravimo „kopiju” bakine krofne ili da se vodimo receptom američke krofne. Naše testo je vazdušasto, aromatično i, ono najvažnije, ukusno. Svaki sastojak smo testirali dva-tri meseca, dok nismo dobili savršenu krofnu.

Tijana: Sve krofne se ručno prave.  Testo je napravljeno tako da kada se fermentaciono podiže, postoji poseban momenat kada treba da se stavi u fritezu. To procenjuje poslastičar, jer minut posle krofna može da padne – bude premasna, a minut pre toga – ako se prerano ubaci, dobija drugi oblik. Testo nije ni nalik kiflama, pa čak ni bakinim krofnama, jer su one oble, a mi  posebnom tehnikom razvijamo testo. Postoji određena debljina i kvalitet masti, i najpre posebno brašno.

Mladima često pripremate Slatkoteka izazov. O čemu je reč?

Miloš: Slatkoteka izazov je akcija za one koji se opredele za 5 krofni, pa 1 dobiju na račun kuće. Osim toga, na Na Instagram stranici, svakog ponedeljka, biramo najbolju fotku nedelje. Ta slika dobija šest krofni na poklon. Želimo da mladi postanu deo našeg lokala, tako što nam daju predlog za dizajn kutija. Svaki novi dizajn nagrađujemo sa 30 krofni. Dobili smo preko 200 predloga. Uskoro izbacujemo prvu seriju novih kutija. To nije marketinški trik, već smatramo da je zanimljivo da, osim proizvoda, obožavatelji krofni dobiju i svoju dekoraciju.

Da li ste razmišljali da ih uključite i u kreiranje proizvoda i koji su predlozi?

Miloš: Da, imamo i akciju da daju svoj predlog krofne, koju ćemo mi uvrstiti u našu ponudu. Mladi traže „pijanu krofnu“. Izrazili su želju da probaju i krofnu sa ukusom kafe, tiramisu…

Pišite nam u komentarima svoje predloge za nove #Slatkoteka kr🍩fne, njihove ukuse i nazive.

A post shared by Slatkoteka® 🍩 (@slatkoteka) on

Nedelja je dan za uživanje 🍩🥂 Svratite! Radimo i nedeljom od 10h-22h 💗

A post shared by Slatkoteka® 🍩 (@slatkoteka) on

Koje su baš posebne krofne koje sada imate u ponudi? 

Tijana: Da! Imamo samo jednu krofnu koja je limited edition. To je krofna sa dvadesetčetvorokaratnim zlatom. Jedini smo u Srbiji koji je proizvode. Krofna je umočena u čokoladu i posuta je  dvadesetčetvorokaratnim zlatom.  Ona izlazi posebnim danima,  kada je najavimo. Nju prave posebni poslastičari i izlazi u ograničenoj seriji od po 5 komada, a pristupačna je za takvu vrstu proizvoda.

Zbog čega  svi sladokusci treba da prošetaju do Višnjićeve broj 5?

Miloš: Zbog „Jagodinke“, „Nutelofne“, „Nugatine“, „Bademine“ i drugih dama koje su tu da ugoste i zadovolje. Ovo je mesto za hedoniste. Za osobe koje uživaju u svakom zalogaju. Za one koji žele da se osete kao kod kuće. Za one koji vole da u prolazu navrate na krofnu i kafu. Za sve nas koje zagrižaj krofne vraća u detinjstvo.

Adresa: Višnjićeva 5 // Redno vreme: 10h – 22h
Poručivanje i dostava na broj telefona: 065 33 00 508 

Lajkuj:

Ostavite komentar:

Slični članci: