Da li imate preko 18 godina?

Perfume Genius: Superstitious

Ovaj parfem izrađen je od najluksuznijih sirovina: esencije turske ruže, egipatskog jasmina, baršunaste breskve i kajsije, sandalovine, vetivera sa Haitija, pačulija, mošusa.

1
0

Kada odrastete u blizini vizionara koji su pomerali granice budućnosti i upisivali se u svetsku istoriju, teško da možete postati bilo šta drugo, osim genije. Neki će reći – ništa lakše, u takvim uslovima svako bi mogao da bude šta god poželi, međutm, budimo realni, stvari su mogle da krenu i po zlu. Nije da nije postojala i mogućnost da jedna takva osoba skrene u sasvim drugom, možda i pogrešnom pravcu. Sudbina to nije dozvolila, na svu sreću, tako da je ova priča otišla još dalje, i sasvim neočekivano postala fenomen o kome se sa velikim poštovanjem priča u svim krugovima od uticaja na svetske tokove trendova.

Frédéric Malle, nenametljivi poznavalac najvećih tajni parfemske industrije, vizionar iz senke sopstvenih roditelja, uspeo je za kratko vreme da preraste u čoveka čiji se ukus ceni bez bilo kakve dileme. Dok su svi ostali pokorno tražili formulu da se svide milionima konzumenata, on je strpljivo stvarao sopstvenu filozofiju koja je poput svakog revolucionarnog poteza bila rizik koji se niko nije usuđivao da napravi. Rodonačenik pristupa koji se ogleda u tome da se svaki parfem može tumačiti na sasvim svoj, lični način, nalik knjizi koji upravo čitate, stvorio je pravi zaokret i kreirao prestižnu kolekciju priča, pažljivo odabranih dela, koja na policama najprestižnijih parfimerija možete pronaći pod sasvim jednostavnim nazivom: Editions de Parfums Frédéric Malle.

Frédéric Malle odrastao je u pedigriranoj, parfemskoj porodici. Njegov deda, Serge Heftler Louiche, osnovao je parfimersku kuću za Dior, a njegova majka radila je kao umetnički direkor u istoj kući. Imao je priliku da se još kao dete razvija u svetu u kom su „nosevi“ bili kraljevi, a stvaranje mirisnih nota umetnost. Nakon studija istorije umetnosti radio je u vodećoj instituciji za kreiranje parfemskih supstanci, Roure Bertrand Dupont. Tu je imao priliku da radi sa najtalentovanijim parfimerima i upozna sve aspekte kreiranja parfema. Od 1994. počeo je nezavisni konsultantski rad za nekolko prestižnih brendova, kao što su Christian Lacroix, Chaumet i Hermès.

U želji da parfemima vrati zaboravljeni sjaj, a parfimerima status i kreativnu slobodu koju su davno izgubili, ovaj genijalni inovator započeo je svoju kompaniju tako što je pozvao devet vrhunskih parfemskih majstora da razviju svoje originalne parfeme, uz potpunu kreativnu kontrolu, lišen bilo kakvih finansijskih ograničenja. Rezultat je bila najintrigantnija, avanturistička i izvrsna kolekcija parfema koja već skoro 20 godina stvaraju naraznovrsniju i najautentičniju kolekciju mirisa na svetu. Tako je Malle, na iznenađenje mnogih, sebe postavio u sasvim drugi plan, postavši urednik i umetnički direktor, kako bi parfimere, po sopstvenom odabru, postavio na pijadestal autora u najboljem kreativnom značenju te reči. I parfemi su zaista postali knjige koje su tumače na razne načine, a cela kolekcija jedna specifična edicija o kojoj se priča i dan danas. Do sada su se njegovoj polici našla čak 29 “naslova”, a bočice su potpisane njihovim ličnim imenima kao što su: Jean-Claude Ellena, Dominique Ropion, Maurice Roucel, Carlos Benaim, Olivia Giacobetti, Pierre Bourdon, Edmond Roudnitska, Ralf Schwieger, Edouard Flechier, Bruno Jovanovic, Michel Roudnitska i Sophia Grojsman.

Superstitious je najnoviji projekat iz Malleove kuhinje, nastao iz saradnje Albera Elbaza, nekadašnjeg kreativnog direktora kuće Lanvin. Najpre je njegova majka obožavala Alberove kreacije dok je još radio u modnoj kući Yves Saint-Lauren, a potom i supruga kada je prešao u Lanvin, i jako je dugo žudeo da mu predloži saradnju, vodeći se intuicijom da imaju toliko toga zajedničkog. Tako je i bilo, čim su se sreli, već nakon nekoliko rečenica znali su šta žele da naprave, s obzirom da obojica dele mišljenje da su parfemi poput uspeha, koji možete osetiti, ali ne i pojesti ili popiti. Znali su da njihov parfem mora biti misteriozan, kao knjiga koju čitate po nekoliko puta da biste pronašli ključ razumevanja; priča koja pušta mašti na volju. Tako je i nastao ovaj autentični masterpiece od perfema bez konkurencije, izvan definicija, parfem koji je istovremeno moderan i podseća na velike mirise prošlih vremena. To je parfem izrađen od najluksuznijih sirovina: esencije turske ruže, egipatskog jasmina, baršunaste breskve i kajsije, sandalovine, vetivera sa Haitija, pačulija, mošusa.

U njemu se krije sve: komplikovana ženska priroda, njene emocije, od apsolutne sreće do poptune melanholije, zavođenje i tajne koje nikome nikada neće biti otkrivene.

Sam naziv ovog parfema upućuje na činjenicu da ova priča nije za svakoga. Ali, ruku na srce, i ne treba da bude. Iako će vam zlobnici verovatno šapnuti da se radi o nesvesnoj kopiji Chanel 5 note, ovaj parfem u sebi nosi jedan sasvim drugačiji talas nostalgije i težine koja kreirajući otmenost postaje klasika. Ovaj parfem morate osetiti na bundi koja nije kupljena kod šanera, u pola cene, već je preuzeta od porodičnog krznara koji vlasnike poznaje generacijama unazad, a ne od juče. Jak i prodaran, ovaj miris svakako može da oplemeni već dobro izoštren karakter žene koja ne pravi kompromise sa sobom, ne pristaje ni na šta što joj zaista ne prija i prati slepo trendove. Ovo je osoba koja čita američko izdanje Harper’s Bazaara, a ne Vogue, jer se zna ko je prvi počeo. Neko ko može da shvati sve nivoe ovog parfema verovatno je bar jednom večerao sa Desom Trevisan u Klubu književnika ili se obrela na nekom od soarea Zuka Džumhura u ulici Vase Čarapića. Biće da ovaj tip ličnosti preferira život u kući sa dvorištem, mnogo više nego zatičenost u saloncu u centru grada. Pre će da gaji rasnu mačku, nego što će da usvoji ostavljeno kuče sa ulice, nadasve ceni uslugu u skupocenim hotelima, a trudi se da posle svake večere san započne konjakom ili viskijem koji je stariji od same osobe koja ga konzumira. Još uvek posećuje vrhunskog krojače, kupuje šešire kod Ercegovca, a vrlo rado svrati na žito sa šlagom kod Zlate.

Sa ovim parfemom nema greške. Napravljen je tako da se ponaša baš onako kako treba. Poput nekog alergo testa, vrlo lako pronalazi one sa kojima se razume, a vrlo brzo eleminiše sve one koji su pomislili da nešto može da se nosi bez razumevanja. U tom smislu, Superstitious predstavlja izvesno merilo inteligencije u kome za čas možete ispasti glupi, samo ako niste dovoljno iskreni sami sa sobom da znate ko ste i čemu pripadate.

Editions de Parfums Frédéric Malle u Beogradu možete naći samo u Metropoliten parfimeriji (Zmaja od Noćaja 9).

Lajkuj:

Ostavite komentar:

Slični članci: