Da li imate preko 18 godina?

Lenhart Tapes za Before After

Jedan od najuzbudljivijih i najenigmatičnijih likova na domaćoj muzičkoj sceni u poslednjih nekoliko godina je Vladimir Lenhart, poznatiji pod pseudonimom Lenhart Tapes.

Autor:

Reputaciju je izgradio živim nastupima na kojima su mu glavni alati audio kasete i vokmeni. Muzička osnova je izbor kaseta nađenih na pijacama na kojima su mahom opskurariteti iz domena domaće i internacionalne narodne muzike, a rezultat je apstraktna kombinacija žanrova negde između tehna, jazza, noise-a i industriala. Kako to sa alhemijom uglavnom biva, teško je prepričati, pa tako i Lenhart Tapes treba doživeti. Vladimir nam je ukratko objasnio svoj muzički univerzum i miks sastavljen ekskluzivno za Before After.

Kako bi predstavio sebe i svoju muziku nekome ko o tome ništa ne zna?

Kolekcionar audio kaseta i muzičar. Nisam standardni muzičar, ali ipak ne doživljavam sebe kao DJ-a. Sa druge strane, ne smeta mi kada me neko ko sluša moju muziku tako posmatra. Imam sasvim drugačiju muzičku pozadinu i generalno sam slabo pratio DJ scenu i klabing kulturu. Zanima me elektronska eksperimentalna muzika i semplovanje generalno a ljubitelj sam audio kaseta od detinjstva jer sam uglavnom na njima slušao muziku. Ranije sam svirao i bas gitaru koju sam prodao da bih platio kiriju, a na vokmenima sam počeo da semplujem jer nisam imao para za sempler.

Na bini koristiš samo vokmene ili imas još neki hardver?

Osim vokmena ponekad upotrebljavam korgov Mini kaoss pad i gitarske „pedale“ koje koristim kao efekte ili kao kill switch prekidače. Razmišljam da preko semplova i loop-ova počnem uživo da sviram prim-tamburu koju sam nedavno nabavio.

U momentu kada se ceo svet digitalizovao, muzički ljubitelji fetišizuju vinile, ti si se odlučio za kasetu kao format. Buntovnički poriv ili veza sa kasetama ima drugačiju ličnu istoriju?

Kasete i ploče su prisutne u mom životu otkako znam za sebe. CD-ove nikad nisam toliko zavoleo, a ploča nije pružala mogućnost da se na nju snima. Na kasetama sam voleo da pravim sopstvene mixtapes i po svojoj volji da napunim kasetu od 60 ili 90 minuta, često u raznim kolažnim varijantama. Poslednjih desetak godina sam počeo ponovo da ih skupljam kada sam se začudio kakve muzičke i ne-muzičke kasete je moguće naći po pijacama i buvljacima za 20-30 dinara. Stvari na koje nasumično naletiš ti teško padnu na pamet da potražiš da skineš preko Soulseek-a. Ne čini mi se da osećam neki naglašen buntovnički poriv, već više znatiželju.

Muzika koju praviš i koristiš u svojim nastupima, kao uostalom i miks koji si nam snimio je izuzetno eklektična u svakom smislu, žanrovskom, geografskom, istorijskom… Da li postoji jedna nit koja sve te muzike povezuje da ih prihvatiš kao svoje?

To je posledica različitih muzičkih žanrova koje volim da slušam. U svakom od tih žanrova svakako pravim subjektivne estetske razlike i to je verovatno ta nit koju pominješ. Mislim da sam na ovu temu detaljnije razgovarao sa novinarem vašeg sajta.

Dragana-2

Kada smo dogovarali ovaj miks rekao si da „imaš ideju“, šta je bila ta ideja?

Pošto si rekla da nisam ograničen ni u kakvom žanrovskom smislu, hteo sam da napravim miks jugoslovenskih heavy metal bendova iz prošlog veka (Tarantula, Griva, Dr. Steel…) – to je bila ideja, jer mi bilo super da to slušam na skorašnjih 40+ stepeni. Međutim, umesto toga sam se ipak odlučio za afirmaciju nekolicine mojih omiljenih muzičkih autora koji mi se u glavi sasvim logično uklapaju. Tu je moje najnovije otkriće sa soundcloud-a – rumunska etiketa Future Nuggets, turska diva Selda koja je na lokalnoj sceni prisutna više od 30 godina, sirijski muzički svadbarski trend dabke, meksička elektro-pop atrakcija Silverio, besmrtni etiopljanski jazz… Od domaćih autora sam izdvojio Prženo (na struju) iz Zaječara i mangulicaFM koji često sempluju narodnjake.

Da li bi pre rekao da je ovo što ti radiš nova definicija jazz-a ili novi osvrt na narodnu muziku?

Zvuči neverovatno, ali svirao sam na jednom jazz festivalu, tačnije Nishville-u pre dve godine, gde su verovatno moj pristup protumačili kao neku novu definiciju jazz-a. S druge strane, narodna muzika danas dobija sve više novih „čitanja“ i dekonstrukcija od strane raznih autora, pa stoga i ne čudi kombinovanje žanrova kao što su jazz i folk ili pop i noise i slično.

Tvoji live-ovi se uglavnom dešavaju pred jasno definisanom publikom, može se reći da je to intelektualna i muzička elita, a ono što im ti daješ je sve čega se takva publika najčešće gnuša… Da li u spremanju nastupa ikada razmišljaš o reakcijama publike?

Uglavnom radim ono što me zabavlja i ne posvećujem se preterano tome kako će koja publika da reguje. Boyd Rice je svojevremeno na živim nastupima želeo sebi da dokaže da je bio u pravu u razmišljanju kako će publika da reaguje na njegovu glasnu isporuku zvuka među ljude. Uglavnom je bio u pravu u svojim prognozama. Ja ipak volim momente iznenađenja.

Vladimir-Lenhart

Kada je tvoj sledeći nastup i gde?

Najverovatnije u Novom Sadu 15. novembra u kafe-galeriji Izba na otvaranju sopstvene izložbe. Naime, moj projekat je jedan od tri predloga za izložbu koji je prošao na njihovom konkursu za „Produkciju savremene umetnosti – Izba 2015“. Izlagaću omote starih audio kaseta kao i same kasete u kolažnom obliku, tj. napraviću šest tematskih panoa sa skeniranim kasetama iz sopstvene kolekcije. Tom prilikom ću održati i koncert. Dođite, biće nekog besplatnog pića ako se dogovorim sa gazdom.

Tracklist:

  1. Intro
  2. Monte Cazazza – A Gringo Like Me
  3. Matteo Islandezu – Vrajeala (feat. Vlad Titanu)
  4. MangulicaFM – Odakle si, lepotice
  5. Raze De Soare – Fereastra Ușă
  6. Mohammed 'Jimmy' Mohammed – Aykedashem Lebe
  7. Mulatu Astatke & The Heliocentrics – Addis Black Widow
  8. Silverio – Perro
  9. Abu Wafsi – Deg Deg Dagdeglo
  10. Badawi – The Scorpion & The Serpent (Prepare for Battle)
  11. Baba Zula – Hopçe Açýþ
  12. Selda Bağcan - Sivas'ın Yollarına
  13. Пржено – Promeni me, srce moje

Lajkuj:

Ostavite komentar:

Slični članci: