M-ishka store: Ljubav i moda
Sa Emilijom Katić smo razgovarali o Mishki, njihovoj novoj prodavnici i poznatoj liniji aksesoara koja je nastala iz ljubavi - a ove godine je i proglašena najboljim lokalnim brendom na događaju Elle Style Awards 2020.
Iza modnog brenda M-ishka, prepoznatljivog po ručno pravljenim espadrilama pastelnih boja i predimenzioniranoj mašni, stoji dizajnerka Emilija Katić. Povod za razgovor sa njom je i nedavno otvaranje M-ishka prodavnice u okviru Hotela Pavilion, u Dobračinoj ulici, te razdoznalost u vezi sa idejama iza jednostavnog ženstvenog stila koje gaje i razvijaju godinama – a za koji je M-ishka osvojila i nagradu za najbolji lokalni brend na Elle Style Awards 2020. Prostor koji smo posetili po toplim bojama podseća na marokanska unutrašnja dvorišta, u kojima se nalaze male u unikatne skulpture-aksesoari.
Kada je otvoren M-ishka store?
Otvoren je u julu kada su se sklopile sve kockice. A i bilo je vreme da se petogodišnji rad zaokruži. Mislim da je bilo pravo vreme za prostor u kom će dolaziti do susreta sa svim onim što M-ishka jeste. Ideja je bila da napravim prostor koji omogućuje susret sa bojama, oblicima, cvećem, mirisima…
Otvaranje prodavnice predstavlja još jednu logičnu stepenicu u životu brenda, zar ne?
Obično ide obrnuto – otvoriš store pa onda promovišeš preko društvenih mreža, i sajt bude tu… Međutim, shodno vremenu u kom živimo, prvo sam krenula od društvenih mreža. Prvi važan i veliki stepenik je bio sajt, odnosno online shop, i nakon dve tri godine došlo je do ove radnje. Tako da za nas jeste bio logičan sled. M-ishki je bio potreban prostor za susret sa ljudima.
Prodavnica se nalazi u okviru hotela Pavilion, otkuda takav koncept?
Moj muž i ja smo imali zajednički san o social club-u, hotelu i store-u. Zapravo, hteli smo jedan veliki i zajednički prostor koji objedinjuje naša interesovanja, tako da je logično što se M-ishka nalazi u okviru hotela. Uostalom, vrlo često u okviru manjih hotela postoje mali shopovi različitog tipa. Moja želja je da osim M-ishke u radnju ubacim i knjige koje imaju dodirnih tačaka sa brendom. Volela bih da imam i cvećaru! A to je sve M-ishka (smeh).
Ko je radio na enterijeru?
Na enterijeru su radili arhitekta Jasmina Dragišić ispred studia Oh space koja živi i radi u Londonu i Dušan Nenadović koji stoji ispred beogradskog studija 11k i uspeli su da prenesu M-ishkin senzibilitet na prostor.
Kaži nam – otkuda ime M-ishka?
Ime, kao i sve u vezi sa brendom, protkani su ljubavlju i lični su. M-ishka je moj nadimak iz detinjstva i imam utisak da je ceo put M-ishke išao tako dobro upravo jer je nastao iz velike ljubavi. Nikada o brendu nisam razmišljala kao o nečemu komercijalnom, nije bilo takvog plana, samo sam verovala u sebe. Često me zovu ljudi koji imaju brendove u povoju da im dam savet kako da uspeju, i ja im kažem da veruju u ono što rade i da to rade sa velikom emocijom i strašću. M-ishka je nastala iz ljubavi, zaista.
Ti dolaziš iz sveta ekonomije?
Da, studirala sam ekonomiju, ali sam se uvek bavila modom. Radila sam kao modni stilista u nekadašnjem časopisu Story i kao asistent modnog urednika u časopisu Gala. Jedno vreme sam živela u inostranstvu i bavila se obrazovanjem, a po povratku sam neko vreme i ovde radila u sferi obrazovanja. Mislim da dosta za brend dosta znači to što sam studirala ekonomiju, čini mi se da je to dobra kombinacija.
Kako bi opisala svoj lični stil?
Opisala bih ga kao neobičan, eklektičan, bez pravila i sa puno boja. U tom smislu ne pratim trendove, oduvek sam bila takva, spajala naizgled nespojivo i igrala se sa bojama. Recimo, sada su se vratile kragne, a ja ih nosim oduvek, kao i ogromne mašne. Mama igra veliku ulogu u svemu ovome jer mi je ona stavljala te prevelike mašne (smeh).
Da li je ona u modnom smislu uticala na tebe kroz odrastanje?
Jeste, naročito u detaljima. Takođe mislim da je trebalo da živim u neko drugo vreme, recimo u filmu Male žene – to je moja epoha!
Šta ti je inspiracija za Mishku?
Najviše materijali i boje. Stalno menjam postavku u prodavnici, dovlačim cveće, materijale… Svašta me inspiriše i mnogo toga bih radila, ali sam rešila da se ne rasplinjujem i da ostanem u zoni espadrila i aksesoara.
Koji grad je za tebe centar mode, gde ti se sviđa moda?
Znam da je kliše, ali Pariz. Francuskinje imaju toliko stila, one nemaju ništa posebno na sebi niti imaju neku naročitu nameru – i savršeno su stilizovane. Zamišljam da je moda u Japanu fenomenalna, ali nisam nikada bila tamo. U Njujorku takođe ima svega, ali sve je to nekako namerno, u Parizu nije tako.
Kakav je Beograd kao modni grad?
Volim što se aktiviraju naši dizajneri, to mi se mnogo sviđa. I volela bih da vidim da ljudi nose domaće dizajnere, a manje skupe brendove. Tu mislim i na žene i na muškarce.
Šta voliš u Beogradu?
Volim to što i dalje ima iskrenosti. Verovatno nas sužene mogućnosti vode tako da se dovijamo i budemo kreativni. Mi znamo da iznesemo ono što imamo. Mislim da naše devojke imaju stila i znaju da budu kul. Naravno, zavisi o kom krugu ljudi pričamo, i ja bih istakla ovaj – sa stilom.
Predstavi nam nove modele. I šta nas još novo očekuje?
Ove sezone su se pojavile M-ishka wedges sandale na platformu. One su kožne i dugotrajnije, a posle njih se pojavila i nova torba M-ishka Box Beg. Vratila sam pliš jer je veoma izdržljiv i nepromočiv – možeš da pokisneš, a torbi se neće desiti ništa. Ona je nastavak Belt Beg, zbog otvaranja sa strane. Planiram M-ishka Basic espadrile bez mašni, one neće biti u ovoliko boja jer želim nešto stvarno jednostavno, i to će biti jeftiniji proizvod. Ideja je i da ponovo uvedem ratan i da napravim veliku okruglu torbu. Uvek se trudim da stvari pravim od materijala koje već koristim, ne uvodim tako lako nove modele, već radim sa onim što imam. Ne volim trošenje materijala. I, nadam se, od proleća uvodim male M-ishke, za devojčice. To me jako raduje.
M-ishka store, Dobračina 39 (Hotel Pavilion)
Radno vreme: Pon-Pet 13-20h, Sub 13-18h
Instagram // Facebook
Lajkuj:
Komentari:
Ostavite komentar:Cancel reply
Slični članci:
- M-ishka store: Ljubav i moda
M-ishka store: Ljubav i moda
Sa Emilijom Katić smo razgovarali o Mishki, njihovoj novoj prodavnici i poznatoj liniji aksesoara koja je nastala iz ljubavi - a ove godine je i proglašena najboljim lokalnim brendom na događaju Elle Style Awards 2020.
- Knjižara izdavačke kuće Geopoetika: Čitanje odabranih knjiga
Knjižara izdavačke kuće Geopoetika: Čitanje odabranih knjiga
Namera ove nove i nenametljive knjižare u samom srcu grada je da ponudi probrana izdanja, te da pozove svoje čitaoce da u udobnim foteljama prelistaju neka od novih i starih pažljivo izdvojenih knjiga.
- Kabinet Brewery – gastro doživljaj na kosmajskom izvoru zanatskog piva
Kabinet Brewery – gastro doživljaj na kosmajskom izvoru zanatskog piva
Nakon nekoliko godina vratili smo se u Nemenikuće da vidimo šta se u prvoj domaćoj zanatskoj pivari novo kuva: i doslovno i figurativno.
- Legat Franklin: stan, kolekcija, biblioteka, mogućnost
Legat Franklin: stan, kolekcija, biblioteka, mogućnost
U Svetogorskoj 29 tokom radnih dana otvorena su vrata koja vode ka kolekciji od više hiljada relevantnih umetničkih časopisa, kataloga i knjiga sa svih strana sveta, a tu su neretko i kolači, kafa, umetnici, kustosi, predavanja. Osim toga, jedan nimalo zanemarljivi osunčani balkon-ćošak.
- Laura: Savremeni dizajn u predratnoj vili
Laura: Savremeni dizajn u predratnoj vili
Razgovarali smo sa troje mladih dizajnera o prostoru koji su dugo osmišljavali i gradili, a zatim nedavno otvorili u Beogradu.
- Bitni Špirs – novi burger u gradu
Bitni Špirs – novi burger u gradu
Ne može više ovako, ovde mora dobro da se jede!
Ovo deluje svecki. Bravo!