Da li imate preko 18 godina?

Uživajte u najlepšoj bioskopskoj terasi u gradu

Autor:

Jugoslovenska kinoteka je uz podršku svog dugogodišnjeg partnera, kompanije A1, i Vojske Srbije, koja je ustupila prostor, napravila je jedan čaroban bioskop, gde možete uživati u projekcijama filmova do kraja avgusta. Letnja filmska avantura na krovnoj terasi Doma Vojske Srbije, u samom srcu grada, trajaće do 31. avgusta, kada će revija biti zatvorena projekcijom filma Još jedna tura Tomasa Vinterberga, koji je osvojio Oskara za najbolji strani film. 

Na repertoaru je raznovrsan progam – od klasika do savremene svetske produkcije, kao i filmovi koje je Jugoslovenska kinoteka digitalno restaurisala u saradnji sa kompanijom A1.

„Program smo birali pažljivo. Prilagođen je ovom ambijentu. Osnovna ideja je da se Beograđanima i gostima Beograda omogući da pogledaju što raznovrsnija remek dela sedme umetnosti, filmove vrhunskih svetskih i domaćih reditelja i da na taj način ulepšamo tople letnje večeri“, rekla je Кsenija Zelenović, vođa projekta A1 Kinoteka.

I zaista je preporuka da izdvojite vreme i provedete nekoliko večeri na ovoj divnoj terasi na projekcijama koje počinju od 21:00 čas. Izdvojili smo 10 filmova koje vredi pogledati. Naravno, ukoliko niste do sada, iskoristite priliku i da pogledate neke od kultnih jugoslovenskih filmova na velikom platnu. To su Ljubav i moda, Lepota poroka, Davitelj protiv davitelja, Varljivo leto ’68, Bal na vodi, Majstori, majstori, Maratonci trče počasni krug, Leto je krivo za sve, Nacionalna klasa.

Sladak život // r.Federiko Felini // Italija, 1960.

Felinijevo remek delo predstavlja razuzdani život Rima 50-tih godina uz sav glamur i sjaj modnih, umetničkih i filmskih krugova. Ovakav mizanscen stavlja mladog novinara Marčela u iskušenje izbora između tradicionalnog bračnog života i razuzdanih krugova rimske elite.

Ovaj mračno sarkastični film predstavlja oštru kritiku dekadencije savremene Evrope i pruža vizionarski osvrt na to koliko će naše društvo postati opsednuto tračevima i slavom.

Divlje priče // r.Damijan Šifron // Argentina, 2014.

Nejednakost, nepravda i zahtevi sveta u kome živimo uzrokuju stres i depresiju kod mnogih ljudi. Neki od njih pucaju. Ovo je film o tim ljudima. Ranjivi u sudaru s realnošću koja se stalno menja i iznenada biva nepredvidiva, likovi filma Divlje priče prelaze onu tanku liniju koja civilizaciju deli od varvarstva.

Ovu argentinsku crnu omnibus komediju, od šest priča, napisao je i režirao Damijan Šifron, a koproducirali su je slavna braća Agustin i Pedro Almodovar.

Hladni rat // r.Pavel Pavlikovski // Poljska, 2018.

Ovaj crno-beli film predstavlja strastvenu ljubavnu priču između dvoje ljudi koji se zbog različitog porekla i temperamenta. Oni se, na prvi pogled čine nespojivi, ali su ipak sudbinski predodređeni jedno za drugo. Sve se dešava u vreme hladnog rata pedesetih godina prošlog veka u Poljskoj, Berlinu, Jugoslaviji i Parizu, i opisuje nemoguću ljubav u nemoguća vremena.

Na putu // r.Volter Sejls // SAD, Francuska, Ujedinjeno Kraljevstvo, 2012.

Čuveni reditelj Volter Sejls režirao je film zasnovan na romanu Džeka Keruaka, koji zaparvo definiše život generacije koja je stasavala posle Drugog svetskog rata. Na putu je provokativna priča iz 1957. o Salu Paradajzu, mladom piscu, čiji se život potpuno menja kada upozna kradljivca automobila Dina Morijartija, opuštenog i neustrašivog zapadnjaka brzog na jeziku, i njegovu devojku Merilu. Putujući širom zemlje, Sal i Din, iz konformiteta i konzervatizma u kojem žive, odlaze u ličnu potragu za slobodom u istraživanje nepoznatog, samih sebe i čiste suštine iskustva. Na tom putu se susreću sa eklektičnim muško-ženskim društvom koji svi trajno utiču na njihovo putovanje.

Bez ljubavi // r. Andrej Zvjagincev // Rusija, Francuska, Nemačka, 2017.

Zmjagincev smatra Fjodora Dostojevskog vrlo važnom figurom koja ga je vodila kroz život. To ga je i inspirisalo da snimi dramu koja ispituje porodicu kao instituciju i snažo deluje na posmatrača. U fokusu priče su Boris i Ženija koji prolaze kroz proces razvoda braka. Konstantno se svađaju, i pokušavaju da prodaju stan, ali su već krenuli da se pripremaju za novi život – Boris sa svojom mladom i trudnom devojkom, a Ženija sa svojim bogatim ljubavnikom, koji želi da se oženi. Oni ni ne pomišljaju na svog dvanaestogodišnjeg sina Aljošu, sve dok ne nestane…

Dogman // r. Mateo Garone // Italija, 2018.

Radnja ovog urbanog vesterna odvija se u italijanskom predgrađ, negde između velikog grada i divlje prirode. „Dogman“ je ime salona za ulepšavanje pasa, a ujedno i sinonim za glavnog lika koji doživljava preobražaj iz čoveka u životinju. Snimljen prema istinitoj priči koja se odvila pre 30 godina. Glavni lik filma je Marčelo, vlasnik salona za ulepšavanja pasa, koji se odjednom nađe uvučen u opasan odnos sa bivšim nasilnim bokserom koji teroriše njihov kvart. U pokušaju da povrati svoje dostojanstvo, nakon što je u zatvoru odležao godinu dana upravo zbog boksera, Marčelo kreće u osvetnički pohod.

Bitlsi: osam dana u nedelji // r.Ron Hauard // Velika Britanija, SAD, 2016.

Ovaj dokumentarac prikazuje napredovanje najuspešnije rok grupe svih vremena Bitlsi od sviranja pred malom publikom u klubu “Kavern” u Liverpulu do rasprodatih stadiona širom SAD. Hauardov film nam pruža i uvid kako se bend sa mukom nosio sa masovnom histerijom koja ih je pratila na svakom koraku tokom turneje 1962-66. Njihov poslednji nastup je bio na stadionu “Kendlstik Park” u San Francisku 1966. godine. Dokumentarac je kombinacija arhivskih snimaka sa koncerata, TV nastupa i konferencija za štampu i intervjua sa članovima benda koji su još uvek živi.

General // r. Baster Kiton // SAD, 1926.

Ova crno-bela nema komedija iz 1926, u kojoj Kiton igra i glavnu ulogu, smatra se jednom od najskupljih u vreme nemog filma, ali u prvo vreme nije doživela uspeh ni kod publike, ni kod kritike, tako da je označila kraj Kitonove umetničke nezavisnosti. Tek kasnije, krajem 50ih, ovaj film je postigao veliki uspeh i dobio priznanje kritike.

Radnja filma se odigrava u vreme američkog građanskog rata i zasniva se istinitoj priči iz 1862. godine o otmici lokomotive i tri vagona. Mašinovođa sam kreće u poteru za “Generalom”, teretnim vozom koji su oteli Severnjaci. Upornošću i kreativnošću uspeva mu i vraćanje voza i ponovno osvajanje srca njegove devojke Anabele Li.

Nevidljivi život // r. Karim Ainouz // Brazil, Nemačka, 2019.

Radnja filma počinje pedesetih godina prošlog veka u Rio de Žaneiru. Euridiče i Gvida su dve nerazdvojne sestre koje žive sa konzervativnim roditeljima. Iako vode tradicionalan život, svaka od njih ima san – Euridiče da postane slavna pijanistkinja, Gvida da nađe pravu ljubav. U dramatičnom preokretu, otac ih rastavlja i sestre su primorane da žive odvojeno. Međutim, uspevaju da preuzmu kontrolu nad svojom sudbinom, nikad ne gubeći nadu da će pronaći jedna drugu.

Nevidljiva žena // r. Rejf Fajns // Velika Britanija, 2013.

Ova istorijska drama, u kojoj Fajns igra i glavnu ulogu, zasnovana je na istinitoj priči o velikoj tajnoj ljubavi Čarlsa Dikensa i govori o njegovoj vezi sa mladom glumicom Neli Ternan zbog koje se razveo i sa kojom je proveo poslednje godine života.  Ova veza postala je jedna od najvećih ljubavnih priča u istoriji književnosti, inspirišući razne spekulacije zasnovane na poznatim činjenicam.

Кarte za sve projekcije mogu se kupiti unapred u Jugoslovenskoj kinoteci u Uzun Mirkovoj ulici. Radno vreme biletarnice je svakog dana od 17 do 20 časova. Preporuka je da se karte kupe unapred, jer bioskop ima 120 mesta. Karte se mogu kupiti i u Domu Vojske, uoči projekcija, od 20:00 do 21:00.

Projekcije filmova iz projekta A1 Кinoteka su besplatne, a karte se preuzimaju sat vremena pre početka filma na ulazu Doma Vojske Srbije.

Кompletan program A1 Кinoteka letnjeg bioskopa može se preuzeti sa sajta Кinoteke na ovom linku.

Lajkuj:

Ostavite komentar:

Slični članci: