Novo mesto u gradu: Galerija Kula
Koncept Kule je da se konstatno menja i evoluira.
Galerijski prostor Kula nalazi se u Cetinjskoj ulici u kuli nekadašnje stare pivnice. Ovo je prva faza u realizovanju koncepta Kula koji ima cilj da kreira nove modele funkcionisanja u polju kulture. Razgovarali smo sa Markom Radojkovićem i Duletom Savićem, jednim delom ekipe koja stoji iza ovog prostora o konceptu, planovima i željama. Predstavljamo vam prvu etapu u realizaciji ove ideje – galeriju Kula.
Šta je Kula?
Marko: Kula je prostor u nastanku koji pre svega gleda da kroz svoje aktivnosti sa jedne strane pomogne umetnicima da realizuju svoje projekte bolje i brže i da sa druge strane rad tih istih umetnika predstavi što široj publici. Trenutno je to prvenstveno umetnička galerija i prostor za umetničke rezidenture, ali vremenom ćemo dodatno proširiti spektar delovanja.
Kakav je koncept?
Marko: Koncept Kule je da se konstatno menja i evoluira. Trenutno naše aktivnosti možemo da nazovemo i beta testiranjem, gde pored galerijskog sadržaja eksperimentišemo sa različitim formatima ostalih sadržaja kako bismo imali što realniju sliku koji sadržaji jesu, a koji nisu pogodni za sam prostor. Ukratko, koncept je da proizvodimo kvalitetan sadržaj koji će ciljanoj publici biti zanimljiv, ali verujem da će Dule bolje objasniti sam koncept.
Dule: Težimo da stvorimo prostor za produkciju novih sadržaja, bilo u domenu vizuelnih, izvođačkih ili literarnih umetnosti. Kroz dugogodišnje bavljenje kulturnom produkcijom u širem smislu, mislim da su članovi tima Kule dobro upoznati sa aktuelnostima na sceni. Inicijalni cilj bi nam bio da izdvojimo zanimljive pojedince ili grupe i njihove ideje predstavimo javnosti kroz formate sa kojima bi i mi malo eksperimentisali. Mislim da u pozadini svega stoji želja za igrom.
Ko stoji iza ideje i realizacije?
Marko: Ispred Kule zvanično stoje udruženje Kišobran i klub Drugstore. Nezvanično to su 3 prijatelja koji su uradili nešto o čemu su godinama unazad maštali. Tim Kule se i dalje formira i raste, tako da inicijalna ideja i realizacija iste svakako nije ono što će Kula na kraju biti. Evo na primer, pored nas, iza ideje i realizacije Kule stoji i Dule.
Dule: Ja, kao četvrti pridruženi član, moram da kažem da je sa nama i Bojana Ljubišić, koja je trenutno lepak cele operacije. U ovoj test fazi funkcionisanja prostora bih voleo da uvedemo i mlađe saradnike, koji upravo krče svoj put i imaju svež, romantizovan i neopterećen pogled na stvari.






Dolazite iz klupske sfere, otkuda ovako nešto?
Marko: Pa suštinski i ne dolazimo, samo je naša klupska žurka najvidljivija javnosti. Kišobran postoji već 13 godina i u tom periodu kontinuirano se radi na promociji najrazličitijih oblika kulture i umetnosti. Trenutno aktuelne struje su svakako izdavačka delatnost koju realizujemo u saradnji sa Pop Depresijom, jednosedmični radijski program na RadioAparatu, “Hali Gali” festival i muzički pokret i letnja svečanost “Piknik”.
Drugstore sa druge strane iako dolazi iz klupske sfere, kroz godine rada u svojim odajama kontinuirano okuplja veliki broj ljudi sa umetničke scene, tako da je prirodni korak napred bio pružanje prostora ljudima koji se bave ostalim “nemuzičkim” umetničkim disciplinama.
Šta su vam planovi, ambicije, želje?
Marko: Imam dosta jasne želje samo možda zvuče naivno. Plan je da se pozicioniramo na sceni na što bolji način, ambicija da usput postanemo održivi koliko je god to moguće nezavisni (a funkcionalni), a želja da nam to putovanje bude zabavno na svakom koraku.
Dule: Plan je da stvorimo nešto autentično.






Ko je pozvan da vas poseti?
Dule: Trenutka kada smo otvorili Kulu, ona je postala javni prostor i otvorena je ka svima (doduše, samo tokom radnog vremena). Voleo bih kada umetnost ne bi pripadala samo umetničkim profesionalcima i redovnoj publici, već širokim narodnim masama i voleo bih više publike kod nas nego na svih 5 Čolinih koncerata u Areni zajedno.
Šta mislite o trenutnoj likovnoj, muzičkoj i umetničkoj sceni u Beogradu?
Marko: Bolje je nego pre 5 godina, a lošije nego što će biti.
Dule: Čini mi se da se dešava bar 5 puta više stvari, teško mi je sve da ispratim kako bih dao konačni sud. Meni se najzanimljivije umetničke prakse čine najtiše u ovoj navali događaja. Voleo bih da im upravo Kula pruži prostor da odjeknu.
Novi gradski prostor u Cetinjskoj 15 otvoren je retrospektivnom izložbom plakata beogradskog umetnika Marka Vulete – Đukanova, publici poznatijeg po svom pseudonimu Floating Bstrd. Fokus izložbe su plakati za klupske večeri nekih od najpoznatijih beogradskih i svetskih klubova, među kojima su i beogradski klubovi “20/44” i “Drugstore”, La Java i Rex iz Pariza, berlinski ://about blank i Urban Spree, amsterdamski Garage Noord i Dynamic Range, XOYO, Phonox, The Waiting Room i Cell iz Londona i mnogi drugi. Izložba je otvorena do 11. novembra.
Tagovi:
Slični članci:
- Kompot: Centar za delikatesna istraživanja
Kompot: Centar za delikatesna istraživanja
Pričali smo sa osnivačima o novom i nesvakidašnjem beogradskom prostoru za okupljanje, kulinarske radionice, nekonvencionalno uživanje u hrani i učenje o njoj.
- SOFI u Beogradu: Prirodni sastojci u dodiru s kamenom
SOFI u Beogradu: Prirodni sastojci u dodiru s kamenom
Pričali smo sa Draženkom i Goranom koji stoje iza ovog brenda - šta se to promenilo od kada smo se prvi put sreli, kao i koji su im planovi za dalje. Pričali smo i sa studiom Autori, o konceptu enterijera za Sofi radnju, o kamenu, bojama i usklađenosti materijala.
- Luka Ivanović ili Odakle dolazi zvuk
Luka Ivanović ili Odakle dolazi zvuk
Kako se otkriva muzika, kako se kanališu opsesije…
- Ponesi svoj projekat – MAIN Architects
Ponesi svoj projekat – MAIN Architects
Upravo ta stvaralačka raznovrsnost, razmena kreativnosti i profesionalnih znanja je “više dobro” ili može se reći “svima dobro”.
- Robna kuća Beograd: Mesto lepih uspomena
Robna kuća Beograd: Mesto lepih uspomena
Sa Marijom Šehanović koja stoji iza Robne kuće Beograd razgovarali smo o vintage modi, održivoj modi i o tome kako se osećamo pri kupovini.
- Sto kao polje za igru – Boya porcelain
Sto kao polje za igru – Boya porcelain
Sa Bojanom Brkić smo jednog kišnog jutra razgovarali o njenom brendu, o porcelanu i životu u ritmu otkucaja srca.
Lajkuj: