Da li imate preko 18 godina?

Over Clothing

Priča o jednom domaćem streetwear brendu.

Over postoji još od 2005. godine – bez svog današnjeg naziva – i predstavljao je T-shirt koncept koji je kružio među poznanicima putem e-mail attach-a, u kom su se pojavljivala grafička rešenja, koja su zatim printana na majicama. Od 2012. nastaje sajt i online shop, a Over postaje ozbiljna priča jednog streetwear brenda koji se nalazi u Novom Sadu, iza čije ideje stoji Marko Purać. Našli smo se sa njim u Over office-u i porazgovarali o brendu, ideji, procesima rada, i budućim planovima koji ih čekaju.

 

NKRS1570

Koliko dugo postojite, i reci nam nešto o tome kako si došao na ideju da oformiš svoj brend?

Over je zvanično prvi put pušten online 2012. godine, međutim obzirom na to da je tada sve bilo u obliku malog side projekta, pristup tom poduhvatu je bio poprilično neozbiljan. Nakon nekoliko meseci rada sajta overclothing.com, a usled generalnog manjka vremena, odlučio sam da napravim kratku pauzu koja se kasnije neplanirano produžila na celu godinu… naravno.

Bilo je izuzetno teško žonglirati OVER sa agencijskim poslom, freelance-om i ličnim željama i ambicijama koje se sticajem okolnosti opet svode na posao. A negde između svega toga bi trebalo da imaš i život.

Shvatio sam da je to u suštini previše posla za jednog čoveka, odnosno da su mi opcije sledeće: prvo ili da se posvetim ovome u potpunosti, ili drugo – da se vratim tadašnjem dnevnom grind-u. Nisam želeo da odustanem od OVER priče pa sam pitao tadašnje klijente Sinišu i Željka iz themeskingdom.com da li zainteresovani za novi izazov. Odmah su pristali.

Tako smo od sledeće 2014. godine sproveli redizajn sajta i zajedno sa novom letnjom kolekcijom po prvi put ponudili robu koja je mogla da se kupi online i poruči širom sveta.

Otkud baš naziv Over?

U tom periodu sam osetio potrebu za radom na nečemu što je za mene imalo smisla; na nečemu što mogu postepeno da gradim. Taj prelazak iz sigurnosti agencijskog posla u nepoznato je bio vrsta inspiracije za naziv. Ujedno, to je bila poslednja godina po Majanskom kalendaru, pa su spekulacije o kraju i samom načinu kraja sveta pomalo poslužile kao inspiracija i za neke od motiva na majicama.

Ispričaj nam proces rada na jednoj kolekciji, od inspiracije do krajnjeg produkta.

Trudim se da proces i pristup radu konstantno menjam i unapređujem. Ali postoji par osnovnih faza kroz koje je neophodno proći.

Prva faza, dizajn. Najpre, što detaljnije definišem izbor odevnih predmeta, materijal i boju. Sve uklopim u jednu smislenu celinu, razmišljajući o kroju, vrsti i plasmanu printa koji dolazi u nešto kasnijoj fazi.

Druga faza je nabavka. Kada se definiše dizajn deo, vršimo nabavku materijala, pozamanterije i ostalih detalja, sa kojima krećemo u fazu definisanja modela. Nakon dobijanja željenog fit-a radimo skaliranje. Nakon toga ulazimo u serijsku proizvodnju.

Poslednja faza produkcije je štampa (sem ako nije u pitanju all-over print), koju apliciramo sitom sa bojama na uljanoj ili vodenoj bazi u zavisnosti od boje i vrste materijala na koji se štampa.

Koliko se menjao dizajn i duh Over-a od samog početka do danas, i gde pronalaziš inspiraciju?

Iako se dosta toga promenilo u smislu direkcije, asortimana i pristupa dizajnu i planiranju, sama suština je ostala ista: majica sa grafikom koja je ujedno i osnova streetwear-a. Dizajn se svakako konstantno menja, a ono što je pred nama je establišment u određenom sektoru odevne industrije za šta je ipak potrebno vremena, pogotovo ako dolazite iz dezertiranih tržišta poput našeg.

Što se inspiracije tiče, ona dolazi zaista sa svih strana, iz muzike, tipografije, ljudi i okoline, raznih subkultura, i na kraju krajeva mode direktno.

Da li imaš neke estetske uzore?

Za sada radim po sopstvenom nahođenju, jer je fokus i dalje na grafičkom delu – još uvek nismo imali prilike da radimo na kompleksnijim odevnim predmetima.

Da li postoji neki dizajn, to jest, nešto što lično više preferiraš u svojim kolekcijama?

Ne toliko konkretno, osim boja poput “prljavo bele” i crne koje uvek podvučemo, takođe je sasvim sigurno da će majica sa printom ostati deo svake buduće kolekcije. Ono čemu smo i čemu ćemo generalno ostati privrženi jeste kreiranje jednostavnih odevnih esencijala koji najčešće i jesu najbolji medij za grafički tretman.

U kolikoj meri je dizajn kompromis sa publikom, a koliko tvoja želja i potreba da napraviš nešto?

Iako se trudim da budem objektivan, OVER u suštini i jeste platforma koja mi omogućava da bilo šta što zamislim i realizujem. Međutim ono gde je u našem slučaju kompromis opšte prisutan jeste u samom procesu realizacije, odnosno prilikom izbora materijala, naknadnoj doradi sirovina i tehnikama štampe, a to sve naravno uslovljava i finalni dizajn proizvoda.

Ko je Over „mušterija“, to jest kome je u osnovi posvećen brend?

Nismo stigli do momenta gde je neophodno da znamo idealno tačan profil osobe kojoj je garderoba koju nudimo namenjena. Doduše primetili smo da su naše mušterije u stvari ljudi sa sličnim interesovanjima u muzici, filmu, dizajnu i drugo.

Da li ste imali neke zanimljive narudžbine do sada?

Imali smo dosta prijatnih iznenađenja što se “adrese” za isporuku tiče. Jednom prilikom smo slali pakete u mnoge poznate firme poput Shopify-a, najveće e-commerce platforme koju koristi mnoštvo globalno poznatih brendova. Čak smo dobili narudžbinu sa adresom 1 Infinite Loop, Cupertino, CA, što je glavna zgrada Apple kampusa u Kupertinu.

Međutim, bez obzira na to da li je pošiljka za NY, Pariz ili ulicu pored, jednako nam je drago jer ljudi i ovde i tamo prepoznaju vrednost onoga što radimo.

Over nije jedan od „one man band“ brendova, zapravo vas je više. Kako je vremenom dolazilo do potrebe da se proširite, i koliko je to bitno za razvoj brenda?

OVER u ovom momentu pored mene čine Siniša, Željko, i odnedavno Jovana. Takođe imamo i nekoliko part-time saradnika, što je sve posledica umerenog rasta usled povećane količine posla i obaveza. Ono što znam je da definitivno ne bih bio u stanju, niti bih umeo, da izguram sam sve obaveze koje nosi naizgled jednostavan posao vođenja odevnog brenda.

Da li u budućnosti fokus ostaje na grafičkom dizajnu, ili bi voleo da priča ode u smeru razvijanja dizajna krojeva i možda širenja palete proizvoda?

Iako će grafika i print i dalje ostati glavni fokus OVER-a, trudimo se da što veću pažnju posvetimo krojevima. Zato na To-Do listi već neko vreme imamo i zasebne blanko edicije, odnosno komade koji neće na sebi nositi nikakva grafička rešenja, a koje planiramo da dodamo u našu ponudu do početka leta.

Kakvi su dalji planovi za Over, šta možemo da očekujemo?

Cilj nam je da u narednom periodu, odnosno u aprilu, postanemo potpuno nezavisni što se tiče proizvodnje naših artikala. To će nam omogućiti i proširenje i poboljšanje celog asortimana – čemu se prilično radujemo.

NKRS1544

 

https://overclothing.com/

Lajkuj:

Ostavite komentar:

Slični članci: