Da li imate preko 18 godina?

Haljinarnica: porodični modni duo

Nostalgija za parčetom prošlosti u kom nema diktata trenda, gde se nose haljine i miriše na lavandu i proleće.

Dvoje su spoj, sudar, dopuna jedan drugom. Duali u modi nisu tako česti, a mogu biti izvrsni… Rodarte, sestre koje (ne)ozbiljno shvataju američku estetiku, naše Sestres – sadržajna i istančana emocija koju odeća reflektuje, Versace i Missoni – retki koji su decenijama održali biznis unutar porodice. Odnedavno, na domaćoj sceni postoji još jedno ime koje se vezuje za modni dizajn u krugu uže porodice – Haljinarnica, nju čine Mina i Ljiljana, ćerka i mama.

Vaš modni brend postoji od 2013. Otkuda tako neobičan spoj i još neobičnije ime?

Mina: Kada sam završila fakultet, shvatila sam da se posao u struci ne nalazi baš lako, posvetila sam se stvaranju porodice i nisam imala mnogo opcija za ostvarivanje na profesionalnom planu. Nisam želela da pauziram u radu, niti da “ispadnem” iz tokova mode, a sa druge strane, mama je ceo svoj život bila veliki zaljubljenik u umetnost, iako je profesionalno u potpuno drugoj sferi. Tako smo došle na ideju da ujedinjene stvaramo lepo, da gradimo neku našu estetiku, koju smo želele da približimo što većem broju žena, nezavisno od njihovih godina, profesija i sfera interesovanja. Iz te zamisli nastaje Haljinarnica.

Ljiljana: Neobično ime potiče od želje da budemo autentično prepoznatljivi, da ne budemo samo još jedno ime u moru uglavnom engleskih i stranih naziva. Tragali smo za nekim zvučnim srpskim imenom koji bi na direktan i jednostavan način ukazivao na ono čime se bavimo. I tako nađosmo staru reč Haljinarnica. Svima se odmah dopala.

Šta to odlikuje Haljinarnicu, izuzev nešto ređeg spoja u modi, koji očigledno pokušava da približi generacije? Šta još Haljinarnica traži u modi ?

Mina: Haljinarnica je, pre svega, brend koji nudi spoj lepog i fukcionalnog. U našem stvaralaštvu nikada nećete naići na veliku ekscentričnost niti na šturo osvrtanje na modne trendove, u onom banalnom smislu, sve češće prisutne uniformisanosti u odevanju, bar kada je reč o našoj zemlji. Trudimo se da komadi budu klasični, sa određenim pomeranjima u dizajnu, ali opet, primamljivi širokoj ciljnoj grupi, kako stilski, tako i generacijski. Osluškujemo i ispitujemo želje potencijalnih kupaca, jer prihvatamo činjenicu da ne možemo stvarati radi nas samih, već radi onih koji će našu odeću i poneti. Ne trudimo se da nametnemo određeni stil našim dizajnom, već težimo tome da se svako u njemu pronađe.

Ljiljana: Traži ili nudi – kao prvo, odevanje podignuto na jedan viši nivo važnosti, aspekt ličnih izbora o kojima se razmišlja. Kroz modu i odevanje Haljinarnica želi da podstiče na razmišljanje i stvaranje sopstvenog modnog stila.

2016-BA-Haljinarnica-NK-6

Kako pojedinačno poimate modu, pošto znam da krećete iz različitih profesionalnih okruženja. Mina, ti pripadaš svetu mode, završila si kostim i savremeno odevanje, dok Ljiljana pripada svetu IT-a.

Mina: Moda kao pojam, u najširem smislu te reči, ne odnosi se isključivo na odevanje. Moda kao trend, prisutna je u svim aspektima života jedne epohe. Sve te “mode” su diktirane i manje-više opšteprihvaćene. Stoga se i mi prilagođavamo današnjici i stvaramo u njenim okvirima.

Ljiljana: Kao što izgovorena reč ili postupak oslikavaju našu ličnost to čini i odeća koju nosimo. Ništa od svega toga pojedinačno nisam ja, ali opet sve to jeste jedna od mnogih mojih slika. Moda, kao umetnost i veština odevanja, udobna, i uvek jednostavno prefinjena, ne striktno u pratnji aktuelnih stilova, ona koja ne budi pažnju ekscentričnošću već skladom, trag večite svežine i životnosti, nešto što ističe ženstvenost iza dugih haljina, dugih rukava ili plitkih dekoltea. Sve to skupa čini individualni odraz. To je moj pogled na smisao odevanja.

Koliko odeća koju pravite liči na vas?

Mina: Svu odeću stvaramo po ličnim nahođenjima, sa puno ljubavi i promišljanja, ali i sa osvrtom na ponudu i potražnju. Ako bih morala u par reči da definišem naše tendencije, rekla bih da težimo ka klasičnom, savremenom, ženstvenom, a vrlo praktičnom i nosivom.

Ljiljana: Mina je jednom rekla da ne može da pravi, tj. ne može ni da osmisli odeću koja joj se ne sviđa. Mislim da sve što pravimo vrlo liči na nas, nekad manje, nekad više. Mi u stvari pokušavamo da našim idejama zarazimo druge. Kad sam ja u pitanju, to je fina, pitka, nenametljiva elegancija.

2016-BA-Haljinarnica-NK-4

Ko su ljudi koji vas inspirišu svojim stvaralaštvom ili estetikom?

Mina: Ingrid Huljev, koja mi je mnogo pomogla da se pronađem i definišem kao umetnik i dizajner, tako da me je, svakako, njen rad inspirisao u tom periodu. Ako bi trebalo da izdvojim neka velika svetska imena, rekla bih da mi se sviđa brend “Chloe”, ako govorimo o toj slici i viziji žene, koju i mi imamo, ali bih izdvojila i Marc Jacobs-a, kao spoj savremenog, “pomerenog” i vrlo praktičnog, nosivog i komercijalnog.

Ljiljana: Valentino u odevanju i Salvatore Feragamo u obući.

Gde izlažete svoju odeću, i zašto vas treba posetiti?

Mina: Svi modeli za ovu sezonu nalaze se u Resort design store-u, Gospodar Jovanova 46.

Ljiljana: Ako volite svedene modele, ako volite lan i njegovu ležernost i opuštenost, ako volite da eksperimentiše sa dezenima, ako želite da budete primećeni, ne i upadljivi, eto razloga da došetate do Silikonske doline.

2016-BA-Haljinarnica-NK-10

Lajkuj:

Ostavite komentar:

Slični članci: