Girls Next Gulag: Dertfinitely Maybe Mix
Razgovarali smo sa Dobrivojem Milijanovićem i Vladimirom Riznićem o njihovom bendu Girls Next Gulag, sa kojim su do sada objavili tri albuma: Singularität, Sofra Surfers i The Best Of Opium House Vol. 1. Njih dvojica spremaju novi album i najavljuju nastup polovinom septembra.
Kako je došlo do formiranja GNG i kako ste odabrali ime – Girls Next Gulag?
Počeli smo da džemujemo ubrzo po upoznavanju krajem 2015. godine, a kao GNG stvaramo od jeseni 2017. Spojila nas je ljubav prema nestandardnim elektronskim instrumentima i uvrnutoj muzici. Dobrivoje je hteo da pravi Triphop, Vladimir je želeo miks Bijelog dugmeta, Massive Attack i Sunn O))). Nekako se sve to složilo (ili sručilo) u ovo što pravimo. Sam proces imenovanja stvari u gngverzumu je okultan, stohastički i jako neozbiljan. Tako se u imenu benda sklopila glupa igra reči sa osećajem životarenja pokraj stalkerovske penušave bare.
Na koji način radite kada stvarate muziku odnosno džemujete? Da li imate postavljen setup već ili pratite neki svoj flow?
Naš proces je uvekevoluirajući flou. Tehnološki posmatrano Imamo postavljen i povezan osnovni setap – dj mikser, lajv mikser i deo hardverskih efekata, kao i Ableton Live u koji usnimavamo višekanalno, pa za svaku sešku dogovaramo šta ćemo od sintova i semplera koristiti. Imamo nekoliko glavnih opcija (par Rolandovih butik sintova i ritam mašina se redovno koristi) kao i nekoliko štobirekli performans semplera koji su se pokazali kao neiscrpan izvor kreativnosti. Retko usnimimo čitavu traku u jednom prolazu ili za jedno veče. Češće tretiramo već snimljene stemove provlačenjem kroz nekolike dab linije koje uživo sviramo. Ipak, tehnologija je uvek podređena metafizičkim konceptima, pa ćemo često izvrnuti setap naopako ili se bazirati na nekim seljoljubivim yt semplovima.
Kako biste opisali stil muzike koju pravite – u tri reči?
Neanderthal Opium Void.
Zašto čitalac ovog intervju treba da posluša vaš miks?
Zbog eklektičnog miksa uticaja i potencijalnih bisera koje može pronaći. Znam da je naivno verovati da muzika može da promeni nečiji život duboko u 21. veku i pod pretnjom svega što nam preti i da je to uglavnom san ljudi koji veruju da (ne)će jutro promeniti sve, ali opet…
Opišite nam prostor gde producirate muziku/džemujete.
To je jedan zgodan ušuškan suteren u širem centru, ležerno pritisnut raspadanjem beogradske arhitekture, infrastrukture i kolektivne sudbine. Mentalni doživljaj je modernog gulag parka sa raznovrsnim vožnjama i aktivnostima. Naposletku, emocionalno je frenetični limbo grozničave anksioznosti koju redovno smenjuje delimična ili potpuna odvojenost od realnosti.
Uskoro će izaći i GNG album na Belgrade Dubs etiketi koju Doca i Kris aka raum.null (a sa Docom smo takođe razgovarali) vode od 2014. godine. Gde ćemo imati prilike da vas slušamo live i kupimo vašu ploču?
Početkom juna smo na Bandcampu objavili “Singularität”, a do kraja leta će izaći i “The Neanderthal Void” EP. Polovinom septembra ćemo svirati uživo na otvaranju festivala novih medija “S.U.T.R.A.” u Muzeju nauke i tehnike u Beogradu.
Član vašeg benda je i Draško Adžić – kada i kako je on pristupio grupi?
Draško nam se pridružio u decembru 2019. godine, a njegov je raskošni kompozitorsko-izvođački talenat pomešan sa epskom anksioznošću, raspertlao petu dimenziju zvuka. Za kultni brejk u numeri “Saftana II” je doneo partituru sa raspisanih sedamnaest glasova, a zatim ih sve otpevao.
Šta biste promenili u klabingu i lokalnoj sceni – i zašto?
OGALJ PRAVEDNI za sve zmije koje su udavile scenu.
Jedna omiljena pesma svih vremena za naše čitaoce? Samo jedna numera, all-time favorit.
Dobrivoje: Massive Attack – Five Man Army
Vladimir: Skinny Puppy – Worlock
Šta mislite o lokalnoj klupskoj sceni i u čemu se ogleda njen progres?
Ako su dvehiljadedesete bile godine stagnacije, dvadesete će obeležiti uglavnom džeparenje leša domaće scene. Trka ka dnu je završena bez pobednika i sada sedimo kao žabe na lokvanju.
Koju poruku imate za producente koji počinju i tek treba da nađu svoje mesto?
Mi nismo našli svoje mesto. Mi džemujemo i verujemo u proces.
Na koji način sadašnja situaciju u svetu utiče na muzičku scenu?
Novi feudalizam i njegove sluge nas teraju nazad u samrtni zagrljaj kafedžijskog klabinga. Ako imate osećaj da smo ovde u toku sa svetskim kretanjima to je zato što se kapitalistički svet ubrzano balkanizuje. “The world is now in the grip of an atavistic impulse. People understand that things aren’t working. And so they seem to want to burn it all down, and live in primitive ways. As peasants, under feudal dynasties — like the Trumpists.” – Umair Haque
Tagovi:
Slični članci:
- Povratak na scenu benda Plastic Pie
Povratak na scenu benda Plastic Pie
Novi singl “Idem sve dalje” je pre svega iskrena pesma koja govori o unutrašnjoj borbi i bekstvu od senki strahova i sumnji.
- Wiyaala – urlik afričke lavice
Wiyaala – urlik afričke lavice
Ja sam glasna, uvek se smejem, zabavljam se i najsrećnija sam kada uspevam da usrećim druge, kaže muzičarka iz Gane.
- Kruz Roudi: Želimo da budemo bend koji objavljuje najslušaniji album u regionu
Kruz Roudi: Želimo da budemo bend koji objavljuje najslušaniji album u regionu
Ovaj novosadski bend postoji od 2021. godine, iza sebe imaju jedan album i veoma su koncertno aktivni ovog leta. Upoznajte Kruz Roudi!
- Devarrow: Sviram „country road car ride folk“
Devarrow: Sviram „country road car ride folk“
Kanadski muzičar Grejem Ero (Graham Ereaux) je ponovo u Evropi kako bi podelio svoju muziku sa publikom.
- Sloboda i ljubav su ultimativne vrednosti
Sloboda i ljubav su ultimativne vrednosti
Razgovarali smo sa Lidijom Andonov (Sixth June) i Andyjem Pavlovim (LP Duo) o porodičnoj manufakturi Sweet Sensation.
- Petar Martić: Novobeogradski blokovi mogu da zvuče i drugačije
Petar Martić: Novobeogradski blokovi mogu da zvuče i drugačije
Intervju sa Petrom Martićem, srpskim muzičarem koji se posle desetogodišnje karijere u Moskvi, vratio u Beograd i objavio mini-album "Blok Pop".
Lajkuj: