Venero, budi tu dok slušamo na ploči Jailhouse rock
Najnovije filmsko ostvarenje američke rediteljke Sofije Kopole, dvostranom biografskom fabulom i pastelnim pokretnim fotografijama kamere baca novo svetlo na najsjajniju zvezdu neba starog američkog sna. Scenario filma „Prisila“ (Priscilla) zasnovan je na autobiografskoj knjizi Prisile Prisli „Elvis i ja“. Kako knjiga, tako i film priča priču, opisuje raskoš i ogoljava suštinu, razgraničava istinu od lažnog sjaja. Rediteljka, ćerka čuvenog autora filmske trilogije „Kum” Frensisa Forda Kopole, svojim autentičnim stilom kreira filmski svet lepih boja i trulog poretka. Rediteljkini stalni motivi emotivne usamljenosti, zbunjene mladosti, neshvaćene emocionalnosti i ženske sofisticiranosti prate i ovaj film koji govori o najvećoj ljubavi “kralja roka”, Elvisa Prislija.
Elvis Prisli je 1959. godine imao 24 godine kada je prvi put sreo čestrnaestogodišnju Prisilu. Rediteljka Kopola, pod okriljem produkcijske kuće A24, priča o početku nove umetničke avangardne kulture, ali i kreira filmsku romantizaciju nabokovljevskog arhetipa. Film prati lepo i ružno u Elvisovom i Prisilnom životu do 1973. godine. U tom vremenskom razdoblju dešava se uzlet velikog uspona, silina komercijalnog uspeha, ostvarenje „tinejdžerske” romanse. Vatra i plameni sjaj kralja novog umetničkog stila i epohe, međutim, počeće da bledi i tamni istovremeno pod preteškom težinom slave. Kandže krupnog kapitala sistemom manipulacije igraće svoju igru moći, grabeći svakog aktera koji postane javna ličnost, a pre svih onog čija popularnost je dosegla neslućene visine, kralja. Izolovaće ga moćnici. Miris opojnog parfema i ružičasta pisma u svetu zlatnih ručnih satova i oldtajmera oslikavaju stil krupnog života u melodijama ogrnutim belim kožnim plaštom i crnim kosama.
Memfis mafija, muzičke turneje, pokušaji Elvisove glumačke karijere, uvelo cveće, hortenzije i tulipani, bejbi plava Šanel moda i pilule za spavanje, velike frizure i zabranjene suze, spletke i skandali iza skupocenog porcelana… samo su neki od motiva kroz koje film takođe prelazi.



Američki dajner i noći za poker postaju svedoci izgubljene mladosti u holivudskoj zemlji bogova i čudovišta. Gorak ukus viskija i šarene boje bilijarskih kugli, kao i sudari spoljašnjeg glamura i unutrašnjeg rasula ukazuju na žestok estetski koncept provokativne i nesigurne etike. Iznosi li film provokaciju ili čistu istinu – na vama je da odlučite.
Miran život u Vegasu i bezgrešni, sveti Holivud iza zatvorenih porodičnih vrata, izvan okulara fotoaparata paparaca u ovom filmu snima protagonistkinju za koju se čini kao da nije ni postojala van plavog Elvisovog pogleda.
Upečatljiva filmska fotografija kremastih i pastelnih slika iza oblaka dima, ostavlja jak utisak. Ima u filmu i dobra i zla, sjaja i bede, zanosa i stradanja, sreće i očajanja. Pred prizorom sveta u kojem teče pokvaren med i prokislo mleko stoji sofisticirana vizuelna interpretacija filmskog hotela slomljenog srca.
Slični članci:
- “Rose”: Prikaz mentalne bolesti koji izaziva razmišljanje
“Rose”: Prikaz mentalne bolesti koji izaziva razmišljanje
U današnje vreme, kada je odsustvo empatije i razumevanja sve više, film poput „Rose“ nikada nije bio potrebniji.
- “About Dry Grasses”: Blizu remek-dela
“About Dry Grasses”: Blizu remek-dela
Novi film turskog reditelja Nurija Bilgea Ceylana je prava majstorija
- Megdan (2024) – Pakao kladioničarskog mentalnog pomora
Megdan (2024) – Pakao kladioničarskog mentalnog pomora
Nekim filmovima je prosto bunker suđen i nema te nameštene kvote i dojave koje taj ishod mogu da izmene.
- Lazarev put (2024.) – Bosiljčić je slobodni umetnik u kutiji
Lazarev put (2024.) – Bosiljčić je slobodni umetnik u kutiji
Ovaj film se najpre može okarakterisati kao instrumentalizacija filma u svrhe slanja poruke.
- Volja sinovljeva (2024) — Ko se sablje lati, od sablje će i pasti
Volja sinovljeva (2024) — Ko se sablje lati, od sablje će i pasti
Možda nismo dobili film kakvom smo se nadali, ali je ovo svakako ostvarenje koji se može dovesti u vezu sa onima zbog koji smo zavoleli filmove i bioskop.
Lajkuj: