U ovoj ponudi ja bih se kladio na francuski dvor, pre nego na južnjačke vudu lovce na demone ili ne daj bože na filmske zvezde osamdesetih. Napravite pravi izbor, jer stotine minuta zadovoljstva su u pitanju!
The Art Of More (Crackle)
BROJ ODGLEDANIH EPIZODA: 2
LIČNA KARTA: Sa kanala koji nam je doneo fenomenalni Comedians In Cars Getting Coffee. Dennis Quaid u jednoj od glavnih uloga.
BEFORE: Iz predočenog mi je i dalje teško da shvatim kako je lepuškasti američki marinac Tommy postao perspektivni diler umetninama Graham Connor, ali jednom kad to prevaziđete biće vam lakše da pratite seriju o njegovim pokušajima da izbalansira svet zakulisanih radnji u aukcijskoj kući Parker-Mason u kojoj radi sa svetom ilegalnih poluterorističkih saradnika sa Bliskog Istoka koji sa antikvitetima neprekidno dovlače i prošlost koje on želi da se ratosilja.
AFTER: Sem impresioniranosti time koliko jedan kablovski šou može sam sebe nepotrebno da kastrira, ovde nema ničega naročito zanimljivog što ne biste mogli da zamislite u jednoj seriji koja ide nedeljom uveče na ABC-iju ili NBC-iju uzaludno se boreći sa kablovskom konkurencijom. Likovi su klišeizirani, spečeni, drama, kao i akcija sterilno glamurizovana, a aukcijski svet umetnina dočaran je bez ikakvog specifičnog insajta.
Capital (BBC1)
BROJ ODGLEDANIH EPIZODA: Sve tri.
LIČNA KARTA: Prema romanu pisca i novinara Johna Lanchestera, koji je za TV adaptirao Peter Bowker, scenarista Blackpool.
BEFORE: Stanovnici jednog “lepog kraja” Južnog Londona počinju da dobijaju neobičnu poštu. Naime, neko im šalje fotografije njihovih domova, dece, navika sa porukom “We Want What You Have”. Naš fokus je na uspešnom bankaru i neuspešnom ocu i surpugu, pakistanskoj porodici koja drži “minimarket” prodavnicu i jednoj starici, njenoj ćerci i unuku, kao i ilegalnoj emigrantkinji iz Afrike… I sve se to dešava dok tržišne vrednosti njihovih nekretnina vrtoglavo rastu.
AFTER: Relativno nedavno London se pozabavio sobom u Babylon (čiji je pilot režirao Danny Boyle) da bi sada rekli da se i ovde bavi “megametropolskim životom” na “izabranom uzorku”. Možda je ovo priča o uticaju kapital(izm)a na savremeni život, ali, bojim se, da me maši aktuelnost. Najzabavniji je svakako segment “anonimnog uznemiravanja” koji sporo, ali uporno podstiče na preispitivanje (naših) životnih i društvenih navika, ali svako njegovo naredno (i pompeznije) ukazivanje nekako ostaje podjednako razblaženo u reakcijama komšija.
South Of Hell (WE tv)
BROJ ODGLEDANIH EPIZODA: 2
LIČNA KARTA: Pilot režirao (i seriju izvršno producirao) Eli Roth. Pored njega režije se prihvatili i Ti West i Jennifer Chambers Lynch.
BEFORE: Maria je egzorcistkinja u kojoj poput bliznakinje egzistira demon Abigail, koga ova drži pod kontrolom i koristi za borbe sa demonima u drugim ljudima. Njen brat, David je narkoman, ali i jedini koji ume da smiri Abigail. Njihov otac bio je vođa nekog kulta koji je stradao u požaru i sada pokušava da se kao demon vrati na ovaj svet. Sve se odvija u staro-rednečkoj Južnoj Karolini.
AFTER: Siguran sam da će svaki gledalac prvo imati problem zašto se neko u ovolikoj meri trudio da dočara treš horor estetiku osamdesetih, a onda će početi da veruje da je to sve zapravo ishod nepodnošljivo malog budžeta na kome je serija rađena (jer neće želeti da veruje da postoji drugo objašnjenje). Što je prava šteta, jer pored kastinga istotakođe treš Mene Suvari za glavnu ulogu, serija ima potencijal u dijabolično bipolarnoj junakinji, a potom i u arku koji se tiče oca osvetnika, te pojedinačnih slučajeva sa kojima se Maria suočava. Možda odgledam do kraja uprkos brojnim odgovaranjima da to ne činim ni za živu glavu…
Superstore (NBC)
BROJ ODGLEDANIH EPIZODA: 4
LIČNA KARTA: Autor Justin Spitzer radio je na velikom broju epizoda američke verzije The Office.
BEFORE: Kada se radi o single-camera multikast sitkomima, čini mi se, da postoje dva tipa- oni kojima kumuje Michael Shur (Parks And Recreation i Brooklyn Nine-Nine) i oni koji liče na Scrubs (to su svi u kojima je Matthew Perry poslednjih godina pokušavao nešto). Superstore, nažalost, spada u ove druge. Gomila simpatičnih frikova i po koji “normalan” (America Ferrera u svom TV kambeku), zaposlena je u Wall-Martu sličnom hipermarketu.
AFTER: Anegdotski potencijal doima se već u prve tri epizode, baš kao i utisak da ovi junaci neće uspeti da se iz zadatih neobičnosti vozdignu u emocionalnije sfere, poput Schurovih junaka, i pustiti nas da ih zavolimo. Superstore deluje kao serija koja će biti zanimljiva koliko i eksploatacija “freak” neobičnosti, bez veće šanse da nas zbliži sa junacima i izrodi slogan poput “What Would Leslie Do?”.
Versailles (Canal+)
BROJ ODGLEDANIH EPIZODA: 2
LIČNA KARTA: David Mirren (izvršni producent i scenarista Criminal Minds) i David Wolstencroft (autor britanskog špijunskog hita Spooks)
BEFORE: Druga polovina XVII veka u Francuskoj. Svežeproglašeni kralj Luj XIV želi da osnaži svoju vladavinu i pred domaćom vlastelom i pred stranim neprijateljima. Zato odlučuje da sebe i dvor preseli u seoce Versaj i tamo napravi velelepni kompleks koji će simbolisati kako njegovu, tako i snagu Francuske. A tu su i njegov brat, gej, žena Španjolka, ljubavnice, prijatelji, spletkaroši i afro-francuski midžeti.
AFTER: Ako ste gledali i, kao ja, uživali u Showtimeovim Tudors, onda će vam prijati i ova, neumivena slika epohe. Nema napuderisanih perika i lica, nasilje, baš kao i porođaji i seks, baš kao i prikazi ondašnje medicine, sve je dato sa svim svojim naličijima. Treba biti baš žešći netalenat pa u obilju tolikih različitih interesa na dvoru ispromašivati dramski potencijal, što ovde nije slučaj. Serija pretenduje da se ozbiljno bavi i karakterima istorijskih ličnosti, kao i privatnim razlozima koji su inicirali različite događaje u istoriji. Drugim rečima, pristojan Game Of Thrones bez mother of dragons i njene dece.
With Bob and David (Netflix)
BROJ ODGLEDANIH EPIZODA: 2
LIČNA KARTA: Pre tačno dve decenije Bob Odenkirk (Saul iz Breaking Bad) i David Cross (najneduhovitiji stendap ikada) imali su skeč šou na HBO-u Mr Show with Bob and David. Ovo je Netflixov ribut tog serijala.
BEFORE: Odenkirk, čija zvezda sija već par godina od kada se prihvatio uloge pragmatičnog advokata u Breaking Bad, daleko bolje eksploatiše stečenu popularnost nego nesrećni Brian Cranston koji bi po svaku cenu da postane holivudski glumac. Otuda je odluka da povampiri skeč šou koji je stekao kultni status na početku njegove karijere demonstracija skoro kurcoboljnog samopouzdanja, i vredna hvale.
AFTER: Sami skečevi nalikuju onima iz Saturday Night Live, što s moje strane i nije baš neki naročito kvalitetan i precizan komentar, s obzirom da 80% savremenog američkog humora direktno ili indirektno duguje Lorneu Michaelsu. Ali, fore operišu u sličnom satirično-apsurdnom prostoru u kome Bob i David imaju tek malo više posla od svojih kolega, te ih, u tom smislu, ne treba doživljavati kao centralne aktere, već više kao kolovođe.
Tagovi:
Slični članci:
- “Society of the Snow”: Intenzivan i zastrašujući film zasnovan na istinitoj priči
“Society of the Snow”: Intenzivan i zastrašujući film zasnovan na istinitoj priči
- Venero, budi tu dok slušamo na ploči Jailhouse rock
Venero, budi tu dok slušamo na ploči Jailhouse rock
Lajkuj: