Paleta: Mišo Filipovac
Sa vizuelnim umetnikom pričali smo o izolaciji, Kalenić pijaci i izložbi u galeriji Novembar.
Kako si ovih dana nakon izolacije?
Dobro sam. Konačno je sve ok. Kiša je učinila da neke ambicije porastu i da se stvari postepeno odvijaju. Volim da čujem – sve će biti u redu! Ne brini.
A koje mesto si prvo posetio nakon što se završila?
Moram priznati da sam prvo izbegavao Beograd. Posetio sam roditelje u drugom gradu i ostao neko vreme. To mi je tako falilo. Po povratku u Beograd usledila je prva (post-covid) kafa u kafeu koji volim i poseta omiljenoj Kalenić pijaci.
Upravo je otvorena grupna izložba u galeriji Novembar u kojoj i ti učestvuješ. Reci nam nešto više o tome?
To su radovi nastali za vreme karantina, a takodje i umetničke izolacije. Reč je o savremenim autorima mladje generacije. Publici se predstavljamo prvi put u ovoj selekciji, što celoj postavci daje dobru dinamiku. Izložba je upravo i koncipirana kao posledica različitih razmišljanja i promene psihičkih i emotivnih stanja, pokušaće da pruži uvid u teme kojima smo bili zaokupirani. Ja se predstavljam sa poliptihom od 12 scena, koji nosi simbolički naziv – The Wooden Kingdom. Možda je njihova snaga i cela saga kojoj pripadaju. Izložba traje sve do 5. jula, a ulaz je slobodan.
Koliko je bilo teško odabrati odevnu kombinaciju za otvaranje?
Tri probe, šoping nula, pet minuta posla. Super mi je fundus.




Kakve promene misliš da će pandemija doneti kada je umetnost i stvaranje u pitanju?
Ograničila je broj ljubitelja u nekom širem delovanju, muzeji i pozorišta… Donela je za sve nas jedno novo preispitivanje – šta je ono čemu zaista težimo, i naučila nas da razlikujemo bitno od nebitnog! Donela je to da sami sebi budemo gurui i da nam ono – ne brini, kad izgovorimo (u sebi), znači mnogo više i uverljivije nego pre. Umetnost nikad nije stajala u vremenima krize , služila je da se prebrode teškoće i jača kolektivni duh, pa tako i sada. Nisam pristalica online umetnosti. Mislim da i pored savremene tehnologije umetničko delo nije sagledivo tim putem. Slično je i sa slikarstvom, pozorištem odnosno baletom…
A koliko je uticala na tvoj rad?
Trudio sam se da budem disciplinovan, da radim (online), treniram i stvaram, u prostoru koji smo dizajnirali godinama unazad. Izolacija nije neki meni stran način življenja. Uticala je tim pre da budem ono što jesam i fokusiram se na stvaranje.
Od ove godine si postao i profesor docent. Sa kakvim izazovima se susrećeš u radu sa mladim ljudima?
Uh, stvar je ista, odgovornost za nijansu pomerena. Uskoro potpisujem svoje prve ocene. Mladost sa sobom nosi i tu izraženu individualnost, treba mnogo raditi i razvijati radoznalost…
Najstariji komad odeće koji čuvaš?
Tatin sako sa venčanja (prvi sako).
Nagrađivan si više puta za svoj rad. Na koji način, ako ikako, priznanja utiču na tvoj rad?
Ne mogu reći da je to najbitniji deo jednog stvaralaštva i njegovog procesa, ali vraća deo uložene energije i daje novi optimizam stvaraocu. Moje prve nagrade su žirirane od strane naših danas velikih imena iz umetnosti.
Gde bi sledeće voleo da otputuješ i šta bi u tom mestu prvo posetio?
Negde gde je tlo mnogo zeleno, a voda plava i nebo takodje.
Kada bi 2020. bila slika, koje boje i oblici bi dominirali?
Plava, siva, crveni trouglovi kao akcenti.
Šta iz ove perspektive možeš da kažeš o svojim novogodišnjim odlukama?
Moje odluke ne počinju sa moraš, tako da… Nisam razočaran.









Koji savet ti je žao što si dao nekome?
Sebi, ponekad… Stay there.
Šta si poslednje naučio o sebi?
Da sam meteoropata. Da mogu da slikam celu noć.
A šta bi rekao sebi sa petnaest godina?
Ne brini!


Kako bi opisao svoj stil oblačenja nekome bez čula vida?
Pa jaooo, nemam ga, ja sam kanal, to izlazi iz mene. Hajde u tri reči – vintage + fashion + commodiously.
Koliko ti je stil oblačenja važan za formiranje prvog utiska?
Nije presudan, ume da zavara.
Kako bi u tri reči opisao stil oblačenja u Beogradu?
Zavisi od zone, ali promenljiv.




A kako vidiš budućnost mode ovde?
Pitanje za drugu struku. (smeh)
Čega se setiš svakog dana?
Mame.
Koji komad garderobe ti je žao što nisi kupio?
Giambattista Valli X H&M – parka sa velikim printom preko ledja inspirisan slikarstvom Cornelis de Vos-a.
Za kraj nam daj bilo šta što do sada sigurno nismo čuli ili videli.
Dizajniraću kad tad!
Kaput
Vintage i jelen by MF
Košulja
Kadet
Patike
Prada
Pantalone
Second Hand
Slični članci:
- Paleta: Milica Mijajlović
Paleta: Milica Mijajlović
Razgovarali smo sa slikarkom Milicom Mijajlović o AI umetnosti, beogradskim galerijama, navikama u radu i životu u Pragu i Beču.
- Paleta: Sajsi MC
Paleta: Sajsi MC
Razgovor o početku njene karijere, o stilu privatno i na bini, Džoniju Štuliću i izazovu da ostane nezavisna.
- Paleta: Uroš Simić
Paleta: Uroš Simić
Sa mladim stilistom i modnim dizajnerom pričali smo o trendovima, dosadi i udobnosti, ali i letu koje stiže za 159 dana.
- Paleta: Ana Jovanović
Paleta: Ana Jovanović
Sa Anom koja stoji iza modnog brenda Kota pričali smo o vanvremenskom dizajnu, održivoj modi, organskom pamuku i uniseks komadima.
Lajkuj: