Da li imate preko 18 godina?

Paleta: Mila Stajkovac

Sa mladom dizajnerkom pričali smo o njenom brendu The Jetset Club, aprilu u gradu, stilu Beograđana, neprolaznoj modi i nezamislivosti života bez mobilnog telefona.

Kako si?

Dobro, gde je sunce tu je i moj osmeh na licu. Rekla bih da sam meteoropata, a krenulo nam je proleće! Hvala na pitanju!

Predstavi nam se.

Zovem se Mila Stajkovac, imam 21 godinu, i studiram modu u Firenci ali sam trenutno u Beogradu i bavim se svojim brendom trenerki. Ljubitelj sam pasa i dobre kafe! Imam par neostvarenih snova, jedan od njih je da budem DJ, i na tome krećem da radim. Pomalo sam hedonista i volim sebi da ugodim. Mama kaže da nekad previše maštam ali mislim da je to potrebno svakom umetniku.

Kako misliš da bi ti svakodnevnica izgledala da nema mobilnih telefona, posebno je živiš u Italiji. Kako održavaš vezu sa porodicom, prijateljima? Koliko su društvene mreže važne.

Odlično pitanje, nezamislivo. Nedavno sam shvatila da je telefon jedna alatka bez koje ne možemo postići dosta toga tako efikasno. Pogotovo dok živim u Firenci dok sam na studijama i pomoću telefona održavam komunikaciju sa porodicom, zaista ne bih mogla da zamislim život bez toga. Meni je teško da zamislim život i svakodnevni rad bez telefona, jer ga koristim mnogo u toku dana, uglavnom na Whatsappu i Instagramu, ali mi na primer Pinterest dosta pomaže u traženju informacija i skupljanju inspiracije. To je jedna savremena alatka, koja upotpunjuje kreativnost i svakodnevni život.

 

Šta je obeležilo ovaj april?

Ovaj april obeležio je dosta lepog druženja na suncu ali i lenjih nedelja uz Formulu 1, dok se napolju kiša brine da nam grad ozeleni ponovo. Pored uživanja, april mi je doneo novu inspiraciju za brend i generalno moj stil. Kao i svaki početak proleća, april je za planove, dobro raspoloženje i novu energiju.

Reci nam nešto o svom novom brendu?

Moj brend ustvari predstavlja ogledalo mojih razmišljanja i osećanja. Jeste da su u pitanju pamučne trenerke, klasičnog kroja, ali nose poruku sa sobom. Opredelila sam se za dobar kvalitet, pogotovo printa koji treba da ostane na trenerci.

Natpisima poručujem da treba da radimo na sebi, da pijemo vodu i sačuvamo svoj mir.

Okaraktetisala bih ga u luksuzno-sportskom stilu, jer se najviše ugledam na brend Sporty and Rich, koji mi je primarna inspiracija i nešto što sam primetila da nema kod nas.

Kako ga zamišljaš u ovo doba za godinu dana?

Zamišljam da sam unapredila brend time što sam krenula da dizajniram i neke druge proizvode. Da ne otkrivam sve nove ideje, ali volela bih da uvedem i joga prostirke, flašice za vodu, itd. Svakako očekujem od sebe a i od brenda neku vrstu napretka, i radujem se tom putovanju.

Zašto si se opredelila baš za trenerke i majice?

Verovatno je očekivan odgovor, pandemija nam je donela dosta vremena provedenog kod kuće, gde najviše volimo da se opustimo i obučemo u nešto udobno što je na kraju postao trend i na ulici kada izlazimo iz kuće. Sve više se nosi duks u kombinaciji sa dobrim nakitom, kao i kompleti generalno. Mislim da je tu radila podsvest i da se u jednom trenutku na Instagramu pojavilo mnogo brendova koji baš dizajniraju trenerke i majice, ili tkz. “Loungewear”.

Kako si smislila ime brenda?

Sela sam sa drugom, predstavila mu ideju, shvatio je vibraciju i energiju te ideje i krenuli smo da zapisujemo sve što nam pada na pamet oko toga. Bilo je tu dosta ideja, ali nijedna nije bila zvučna kao “Jet-Set”. Počelo je tako što sam odlučila da u imenu postoji reč “Club”, jer mi je to nekako privatnije i ekskluzivnije. Svaki kupac automatski postane “član”, tj. “Member of the jet-set club”. Da budem iskrena, reč “jet-set” se dosta spominje po našim novinama i od usta do usta, pa samim tim već ima efekat da se lakše zapamti, a da odaje neki luksuzan utisak, iako su u pitanju sportske stvari.

Šta je najveći izazov bio u celom procesu?

Najveći izazov za mene je bio da se uozbiljim i da budem maksimalno odgovorna. Da pored toga što uživam u razvijanju brenda, shvatim i kao obavezu. Fakultet nije bio zahtevan u trenutku stvaranja cele ideje pa sam imala vremena da se posvetim, ali kada sam se vratila u svoj grad, bila sam izložena izazovima poput izlazaka na kafu sa prijateljima, online predavanja i pomaganja tati oko raznih stvari, pa sam morala da poređam prioritete i u svemu dam svoj maksimum kako ne bih zapostavila nešto važno.

Koliko se tvoj brend sada razlikuje od onoga što je bila početna ideja?

Pa ja bih rekla da se sam brend, kako je predstavljen drugima, ne razlikuje mnogo od starta ali se meni u glavi sam koncept malo izmenio, što smatram da je normalno jer svaki novi dan donosi neka nova osećanja i ideje što utiče na stvaralaštvo, u ovom slučaju dizajn. Inspirisana sam svaki dan, i to je donekle izazov kako ne bih izgubila glavnu smernicu, a to je minimalizam, kvalitet i zdrav način života. Moj brend takođe služi da inspiriše mlade ljude koji pronalaze sebe da dođu do svojih ciljeva i da na tom putu rade na sebi.

Da li je pokretanje biznisa u današnje vreme moguće bez podrške mobilnog i društvenih mreža?

Teško da bih uspela bez podrške telefona. Pruža nam ogromnu mogućnost da se povežemo sa što više bitnih kontakata, što je najvažnije. Takođe, ima ogromni potencijal da proširimo svoj biznis, čak i širom sveta.

Kako misliš da bi izgledao svet danas da se mobilni telefoni nikad nisu desili?

Čudno. Sporije bi se razvili, tako da ništa ne bi bilo kako jeste danas. Tehnologija svaki dan napreduje ogromnom brzinom i omogućava nam da saznamo milion informacija za koje bi nam bez telefona trebale i decenije.

Glavna prednost Galaxy A serije telefona je da učini vrhunske inovacije dostupne svima. Modeli telefona A52 i A72 objedinjuju sve najbolje funkcije, inovacije i karakteristike Galaxy porodice po pristupačnim cenama. Svestrana kamera, moćni displej, zabavni dodaci, divan dizajn i što je i najvažnije otpornost na vodu i baterija koja može da izgura dva dana glavne su karakteristike ovih modela. 

Kako izgleda idealna odevna kombinacija za dodelu Oskara?

Vau, nikada nisam razmišljala o tome. Smatram da je to nož sa više oštrica. Možeš da izgledaš smešno, i da se svi smeju posle, možeš da budeš nebitan i neprimećen, a možeš i da izgledaš nemoguće, a to je prava reč. Teško je naći odevnu kombinaciju koja to može da predstavi ali verovatno je u tome ceo izazov i zabava – pustiti mašti na volju.

Kako bi opisala stil oblačenja u Beogradu?

Ja doživljavam na taj način da je u Beogradu dosta bitno koji brend nosiš, što nije po mom ukusu ali je to realna situacija. To je uticaj društva i kulture. Takođe je dosta prisutno kopiranje tuđeg stila, ali je čar u tome što se razvije sopstveni stil u celom tom procesu. Sigurna sam da svi krenemo od nekog uzora u oblačenju.

A šta misliš da mu nedostaje? 

Nedostaje malo slobode i hrabrosti. Svako je individualna ličnost a oblačenje je lakši način da se istakneš pored onoga što radiš i ostavljaš iza sebe.

Koji komad garderobe stoji baš svima?

Moja trenerka! Šalu na stranu, mislim da kompleti generalno stoje svima, jer upotpune ceo outfit koji se onda ukrasi detaljima, i u tome je zabava. Volim pidžame, i sve što ima gornji i donji deo pa sam zato odabrala komplete.

Da li misliš da smo u modnoj industriji već sve videli ili ima prostora da se desi nešto novo?

Nikad nećemo moći da vidimo sve. Zvuči pomalo zastrašujuće ali je istinito. Toliko različitih umova postoji, koji se svakodnevno rađaju i konstatno nešto novo od njih a i nas možemo da vidimo i očekujemo. Samim tim je taj prostor, za nešto što do sad nismo videli, beskonačan.

Šta nikad neće izaći iz mode?

Odelo. Ja odela obožavam, kao i stav koji možeš da izneseš sa odelom na sebi. Iako sam žensko, mislim da odela nikada neće izaći iz mode jer odišu otmenošću, nekada više i od haljina.

A šta misliš da nije ni tebalo da bude osmišljeno?

Iscepane stvari. Ne volim da vidim previše iscepane farmerke ili odevne predmete koji previše otkrivaju, a kad kažem previše-mislim na vulgarnost koju taj odevni komad može da predstavi.

Šta je najvažnije što si naučila baveći se modom?

Originalnost. U modi si okružen toliko kreativnim ljudima i moraš da se izboriš da budeš zapamćen i drugačiji. To se može postići samo ako se skoncentrišeš na svoju ličnost i svoj svet pretvoriš u kreaciju.

Za kraj nas odvedi negde gde nikada nismo bili. 

Odvešću vas u Provansu, na polje lavandi. Ako ste bili, onda sam ljubomorna! Ali verovatno niste, pošto ga ja drugačije doživljavam u svojoj mašti. Zamišljam jednu malu kućicu, sa svojim drvećem limuna i pomorandži u bašti sa stočićem pokrivenim kariranim stolnjakom za kojim sedim i osluškujem zvuke prirode dok mi je na glavi slameni šešir. Tu stvaram, slikam, crtam i pravim muziku u društvu nekoga s kim bih provela ostatak života baš na tom mestu. Uz malo truda, rada i mašte možemo doći do svih svojih neostvarenih ciljeva… veruj!

  • Dukserica

    The Jetset Club

  • Šorc

    The Jetset Club

  • Telefon

    Samsung Galaxy A72

Lajkuj:

Ostavite komentar:

Slični članci: