Da li imate preko 18 godina?

Metropoliten: prva i jedina beogradska art parfimerija

Sa gospodinom Milanom Žunićem, čiji posvećen tim stoji iza ove ekskluzivne parfimerije, razgovarali smo o mirisima, proizvodima, prostoru.

Metropoliten je prva i jedina art parfimerija u Beogradu, koja se nalazi na adresi Zmaja od Noćaja 9. Pod ovim imenom ne nalazi se samo prodavnica, već i beauty centar, prodavci puni strpljenja i priča o parfemima, nesvakidašniji prirodni proizvodi i najkvalitetnija svetska kozmetika. O konceptu, prostoru i brendovima koje biraju razgovarali smo sa direktorom Milanom Žunićem.

Metropoliten se razvio iz Do-inga, inicijalno zamišljenog kao firma koja uvozi ekskluzivnu i kvalitetnu kozmetiku; kao takav, Do-ing ima veliki broj partnera: apoteka, parfimerija i kozmetičkih salona. Kada ste osetili da je vreme za sopstveni prostor?

Metropoliten se razvio kao želja da tržištu ponudimo sav asortiman proizvoda koje smo uvozili u tom trenutku, na jednom mestu. Ubrzo smo shvatili, da pored toga, moramo da ponudimo i nešto ekskluzivno, retko, drugačije, da bi smo se razlikovali od apoteka, sa kojima smo i tada i sada najviše sarađivali. Tada smo ušli u svet niche parfema. I u njemu ostali.

Od kada postoji Metropoliten u sadašnjem obliku – kao ideja, kao salon i kao parfimerija?

Salon postoji više od 12 godina, prvo se zvao Darphin Beaute Salon, a tek kasnije smo ga nazvali Metropoliten Beauty Centar, da bi smo ga povezali sa Metropoliten parfimerijom, koja je aktivna duže od 10 godina. Nekoliko puta smo menjali adrese i za salon i za parfimeriju, da bi sada, nadamo se, imali stalne adrese.

Šta zapravo znači izraz art parfimerija – sintagma pod kojom ste poznati?

Art parfimerije je drugi naziv za niche parfimeriju. I jedan i drugi izraz znače isto: parfemi iza kojih stoji snažan artistički pristup. Ti parfemi su, manje ili više, umetničko delo, ne po formi, nego po suštini – u njihovoj osnovi je interpretacija onih tema kojima se bavi i “klasična” umetnost – osećanja, iskustva, sećanja, pričanje priča…

U art parfimeriji, “nos”, kako se naziva parfimer, odnosno onaj koji osmišljava parfeme, kreće, ne od zadatog cilja koji mu je postavila kozmetička kuća ili brend, nego od ideje, koju je postavio sam sebi ili je postavljena od strane perfemske kuće.

Pojednostavljeno, ima dovoljno slobode da se izrazi kroz kreaciju mirisa. Iz slobode, a ne iz ograničenja proizilazi umetnost. Odatle izraz “art” parfimerija.

Smatrate li da vas, kao jedinstven prostor ovog tipa u Beogradu, odlikuje i edukativni karakter? Pre svega zbog izbora brendova i proizvoda, ali i zbog celokupnog pristupa trgovini.

Prejako je reći da imamo edukativan karakter. Bolje je reći da, kroz sve što radimo, dopiremo do onih ljudi koji imaju potrebu da se razlikuju, pa makar i kroz mirise.

Termin niche koristi se za male nezavisne parfimerije, odnosno zanatske kuće koje proizvode prave od najkvalitetnijih sastojaka; upravo je Metropoliten prvi uveo ovakve proizvode na beogradsku kozmetičku scenu. Šta je posebno važno pri predstavljanju ovakih proizvoda i u komunikaciji sa tim brendovima? Koliko je drugačije od zastupanja velikih kozmetičkih imena?

Termin niche se ne koristi samo za parfimeriju, on označava sve ono što nije u glavnim tokovima tržišta, a dovoljno je kvalitetno, ili je znatno kvalitetnije od većine stvari na tržištu. Sa druge strane, sve ostalo, koncept, pristup, ideja, se drastično razlikuje, kako od svakodnevnih proizvoda koje trošimo, tako i od “poznatih” odnosno “velikih” brendova. Za uspeh je potrebna upornost i vreme da vas ljudi pronađu. I da se nakon toga pronađu u svom mirisu.

U proteklih nekoliko godina, prirodna i organska kozmetika postale su trend, a i u Srbiji postoje brendovi koji su se upustili u ovakvu proizvodnju (Sofi, Koozmetik…).  Šta je vama najvažnije kada birate ovu vrstu kozmetike za svoju parfimetiju?

Sve ono što krasi i niche parfeme, može se preslikati na način kako biramo kozmetičke brendove: kvalitet, pristup, dizajn, ideja. Nama nije presudno da kozmetika bude organska, ako imamo poverenja u to što je prirodna. Sa druge strane, nije sve što je organsko i delotvorno. Nama je najvažnija verodostojnost brenda.

Po čemu se od prirodne i organske razlikuje takozvana luksuzna kozmetika? Je li kvalitet luksuz u svetu okrenutom ka masovnoj proizvodnji, ili on opstaje kao estetska kategorija?

Vrhunski kvalitet, dizajn, marketinški pristup – uz strogo kontrolisan broj prodajnih mesta – to je ukratko razlika između luksuzne kozmetike i svih drugih.

Kvalitet nije samo luksuz, i nije samo estetska kategorija, mada jeste i to. On je, u današnjem svetu, gde je sve izjednačeno i dovedeno na nivo osrednjosti, najviše potreba.

Zanimljiv je i izbor luksuznih brendova koji proizvode mirisne sveće, koje su na vašem zvaničnom sajtu nazvane statusnim simbolom. Koliko se status sveća zapravo menja među potrošačima i ko su njihovi kupci danas?

Mirisne sveće imaju dvostruku funkciju, manje da osvetljavaju prostor, a više da ga oplemenjuju mirisom. Predstavljaju demokratičnost mirisa – miris ne pripada samo onom ko ga nosi, nego svima onima koji se nalaze u prostoru oko upaljene sveće. Samom funkcijom razvijanja mirisa kroz izgaranja voska vraćaju nas u ishodište mirisa – miris iz dima (per fumum), na način kako su parfemi nastali.

Koje biste još proizvode izdvojili kao nesvakidašnje i nekonvencionalne, a odabrali ste da ih imate u svojoj ponudi?

Izdvajam parfemsku kući Diptyque, upravo zbog toga što u ponudi ima kompletan asortiman proizvoda vezanih za mirise – i parfemske vode, toaletne vode, kolonjske vode, čvste parfeme, mirise za prostor u različitim oblicima ( mirisne sveće, sprejeve, mirisne difuzore), kozmetiku za telo i za lice. Sam brend Diptyque je potekao iz saradnje 3 osnivača koji su bili vezani za dizajn i umetnost, i iz njihove potrebe da prethodna iskustva i interesovanja transformišu u mirise.

Kako ljude uputiti na ovakve prozivode, koji im od ranije nisu poznati? Imate li neki poseban pristup – tretmane, testere…?

Otvorenost ljudi prema novim idejama, informacijama i iskustvima je jedini način. Na žalost, u današnje vreme, malo je takvih ljudi, i zato su nam veoma važni.

Prostor koji se nalazi na ćošku Ulice kralja Petra i Ulice braće Jugović renoviran je pre nekoliko meseci, a novine su i vidljive i osetne. Ko je radio na dizajnu enterijera i o čemu ste ovom prilikom vodili posebno računa? Postoje li parfimerije na koje ste se u ovom smislu ugledali?

Projekat enterijera je radila dia Marija Palanački, uz svakodnevnu komunikaciju sa mojom suprugom Biljanom i manje sa mnom. Sam projekat je rađen dugo, više od pola godine, a nakon toga renoviranje koje je trajalo najmanje toliko. Novi prostor smo otvorili 5. decembra 2016. godine.  U procesu renoviranja, koji je bio dugotrajan, stresan i skup, najviše smo ponosni na jednu činjenicu – nismo zatvorili parfimeriju ni jedan dan! Poznate su nam mnoge najvažnije niche parfimerije  u Evropi, od svih smo crpeli ideje, ali se nismo ugledali ni na jednu. Ideja Metropolitena je da bude organizovana kao dom (pariski apartman, da budem precizan) – sa parfemskom kuhinjom, dnevnom sobom sa mirisima za prostor, spavaćom sobom sa kabinom za kratke kozmetičke tretmane, baštom sa kozmetikom za lice i telo…

Celokupan prostor insistira na sofisticiranom, a prijatnom ugođaju, čiji su ključni deo zaposleni. Na koji način se radi sa uslužnim timom i šta se od njih očekuje?

Pričamo im priče o parfemima i očekujemo od njih da te priče prenesu zainteresovanim posetiocima. Ni manje ni više od toga.

Koje usluge Metropoliten parfimerija pruža, osim prodaje proizvoda i njihovog predstavljanja na domaćem tržištu?  

Metropoliten nije samo parfimerija, nego i kozmetički salon. Ako je ideja parfimerije bila da prenese atmosferu pariskog apartmana, Metopoliten beauty centar se nalazi u pariskom apartmanu, ali u Beogradu.

Koji su vaši najprodavaniji proizvodi? Od čega smatrate da to najviše zavisi i koliko se vremenom menja?

Tokom cele godine, najprodavaniji su parfemi, i to se ne menja. Naravno, u zavisnosti od sezone, godišnjih doba, praznika i vremena za darivanje, prodaju se različiti proizvodi.

Koliko brendova trenutno zastupate i imate li neke planove za uvođenje novih?

Više ne brojimo koliko brendova imamo u Metropolitenu, ta informacija nam nije važna. Sa nekim brendovima, sa žaljenjem, ne nastavljamo saradnju, a tokom godine, nekoliko puta predstavljamo nove, uglavnom, parfemske brendove. Do kraja godine ćemo predstaviti tri nova parfemska brenda, svaki različit na svoj način. Pomenuću samo Clive Christian, britanski luksuzni brend, koga ćemo predstaviti u oktobru.

Šta smatrate ključnim elementom poslovanja jedne ovakve prakse – koja prkosi konvencionalnom?

Upornost. Trebalo je opstati u vremenu kada nismo videli smisao u čekanju na uspeh.

Imate li neke radikalne ili uzbudljive planove za budućnost?

Da. Imamo uzbudljive planove. Novi brendovi, nove adrese, nova tržišta.


Facebook     //    Instagram 

Lajkuj:

Ostavite komentar:

Slični članci: