Da li imate preko 18 godina?

TOP 50 albuma 2022. godine

U 2022. uživali smo u sjajnim konceptualnim radovima, od kojih su mnoga obeležena duhom oslobođenja i pregrupisavanja nakon godina izolacije. Imali smo povratke legendarnih umetnika i trijumfalna izdanja novih generacija; imali smo albume kojima je nostalgija poslužila kao inspiracija za stvaranje nečeg novog, i druge koji su sto puta prekrajali da bi razbili granice između muzičkih žanrova. U svakom od pedeset albuma u ​​ovom izboru postoji nezaustavljiva sila koja želi da ispriča, mimo formi i stilova, sopstvenu priču.

Napomena 1: U selekciju nisu uvršeni kompilacije, saundtrekovi, obrade i tribjut albumi, reizdanja, lajv zapisi, niti stari a do sada neobjavljeni snimci.

Napomena 2: Ni ove godine nema rangiranja, jer bi se sigurno u razmaku od nekoliko dana redosled promenio pa to nema smisla raditi. Prosto, ovo je samo jedan od mogućih izbora sastavljenih od muzičkih izdanja prema afinitetima autora. Kao i uvek, sekcija za komentare stoji na raspolaganju za vaše preporuke i favorite.

Fontaines D.C. / Skinty Fia (Partisan Records)

Iznenadna popularnost koju je bend Fontaines D.C. stekao od objavljivanja njihovog debi albuma pa do ovog trećeg, potpuno je transformisala živote članova grupe, a bura oko njih jednostavno se ne stišava. Svakako da za to postoje itekako opravdani razlozi. Žargonski, uspeli su da pogode „tri od tri“!  U 2022. godini su nas obradovali još jednim maestralnim izdanjem, koje odiše željom da nam približe tradiciju sopstvenog naroda i sačuvaju mesto irske kulture na globalnom nivou. Ova ploča je dokaz da momci neprestano rastu, proširuju vidike i menjaju se na bolje, uspevajući svaki put da nadmaše sami sebe.

Beach House / Once Twice Melody (Sub Pop)

Dvostruki album dua iz Baltimora slušaocima je predstavljen u vremenskom roku od četiri meseca i podeljen je u isto toliko poglavlja. U pitanju je grandiozno i slojevito izdanje koje karakteriše veličanstven zvuk i gde svaki put otkrivate nešto novo u tim anđeoskim i sanjivim melodijama. Uz suptilno dodavanje gudačkih orkestracija na uobičajene kosmičke klavijature, Beach House nam predstavlja pesme koje su još meditativnije nego inače.

Viagra Boys / Cave World (year0001)

Predvođeni američkim pevačem iz Stokholma, Viagra Boys se na njihovom trećem izdanju obračunavaju sa pripadnicima onog dela društva koji su nam tokom proteklih par godina bez ikakvog utemeljenja sipali vlastite teorije zavere o ovoj upornoj pandemiji, odnosno o raznoraznim drugim nebulozama, a da ih niko nije ni pitao za to. Naravno, sve propraćeno dozom samoironije i ritmom uz koji ne možete ostati mirni.

Alvvays / Blue Rev (Polyvinyl)

Nova kolekcija pesama Molly Rankin i kompanije prava je riznica gorko-slatkih priča, ljubavnih razočaranja i ironije. Bend iz Toronta veoma umešno uspostavlja idealnu ravnotežu između atraktivnog, melanholičnog indie-roka, retro estetike i kompleksne produkcije koja se često nađe na granicama buke i distorziranih gitara.

Body Type / Everything Is Dangerous But Nothing’s Surprising (Poison City)

Četiri devojke iz Sidneja na svom neodoljivom debi albumu kombinuju post-pank, garažni rok, grandž i šugejz i pritom zvuče veoma samouvereno. Pesme su melodične, catchy i okupiraju pažnju u momentu. Istinska gitarska poslastica.

Special Interest / Endure (Rough Trade)

Treći album sastava iz Nju Orleansa izuva iz patika, što bi se reklo. Uživeli su se u tehno i haus muziku koja je besnela na početku devedesetih, te su je pridodali karakterističnom pank zvuku. Neumorna liderka benda, Alli Logout, sa nesmanjenim žarom prosipa svoju magiju čineći da njen vokal postane gotovo zaseban instrument. Njihova kombinacija plesne euforije i protestnih stihova još uvek daje odlične rezultate.

The Smile / A Light for Attracting Attention (XL Recordings)

Grupu The Smile čine Thom Yorke i Jonny Greenwood iz Radioheada, odnosno Tom Skinner, bubnjar džez fjužn legendi Sons of Kemet, dok je album producirao iskusni znalac Nigel Godrich. Dakle, superstar postava! Ploča je skup muzičkih uticaja ovog kvarteta koji poseduje nezajažljivu želju za eksperimentisanjem i obuhvata širok spektar gitarskih žanrova, od math i post roka do post panka, stvarajući psihodelične teksture i neke sofisticiranije rifove. Naravno, Yorke se ne odriče sintetičkih upliva koje umešno suprostavlja orkestriranim deonicama kreirajući melodije koje lebde u sopstvenoj orbiti.

Brutus / Unison Life (Hassle Records)

Svaka kompozicija na ovoj ploči nosi neku posebnost, a istovremeno funkcioniše kao deo celine. Rafali slede jedan za drugim, a trio nas bez ikakvog napora prebacuje kroz različita emotivna stanja. Gitare su mahnite, ritam sekcija zakiva! Način na koji trio kombinuje gomilu različitih zvukova je fantastičan. Žestoko, bučno i veoma intezivno!

Spejs Noksi / Kuća zabave (Fun House)

Jedan od najtalentovanijih mladih autora današnjice iznedrio je album koji nam pruža kao što i naziv sugeriše – pravcatu zabavu. Izdanje koje nadilazi rep, a đuskanja ima koliko ti duša ište! Banger za bangerom, all killer no filler!

 

Nihil / Šaman resavski (Zicer Inc.)

Novakov kolega iz Zicer Inc. kolektiva takođe je skrojio hvale vredno izdanje. Nihil je žustar, ubitačan, rečju, zna znanje! Nakon Satana resavskog stigao je još jedan gruvajući album koji pokazuje nadarenost ovog momka.

Chat Pile / God’s Country (The Flenser)

Grmljavina iz Oklahome  – žestoka, rasturačka, besna! Muzička podloga sveta koji ide u propast. Hororično i košmarno!

Just Mustard / Heart Under (Partisan Records)

Bend iz Irske na svom drugom albumu delimično napušta šugejz „etiketu”, koračajući eksperimentalnim stazama  kroz nekoliko uticaja poput post i gothic roka, trip hopa i alt-metala iz devedesetih. Naravno, sva njihova muzika je zasnovana na sanjivom, svilenkastom glasu Katie Bell, koji je u kontrastu sa dugim, gitarskim melodijama i šumovima, koji stvaraju kontrolisani haos. Svaka njihova nota potresa slušaoca i progresivno podiže nivo uznemirenosti koji nad dovodi na milimetar od potpune eksplozije.

OFF! / Free LSD (Fat Possum)

Supergrupa OFF! posle osam godina diskografske pauze objavila je moderan, svež i krajnje interesantan pank album. Dinamični liderski duo Morris-Coats nije samo pokušao da obnovi svoje tradicionalno hardkor poreklo, već se usudio da ih uzdrma novim eksperimentisanjem. Dakle, aktuelna postava dobila je pojačanja na pozicijama bubnjara (Justin Brown) i basiste (Autry Fulbright) kojima se pridružio saksofonista Jon Wahl. Sa (n)ovom ritmičkom osnovom i Wahlovim improvizacijama kalifornijski sastav gazi po novim zvučnim stazama.

Sleepyheads / We’re OK (Geenger Records)

Slavonski sastav sa zagrebačkom adresom donosi mnoštvo psihodeličnih rok i fank dragulja sa izuzetno atraktivnim pop senzibilitetom. Uz dopadljive melodije i dinamičan ritam gotovo svih pesama vrlo lako je prepustiti se čarima ovog izdanja. Grupa koji bi imala šta da kaže i na internacionalnoj sceni.

King Hannah / I’m Not Sorry, I Was Just Being Me (City Slang)

Početkom ove godine pojavila se nova indie senzacija: Hannah Merrick i Craig Whittle su u februaru objavili debi izdanje koje je ubrzo zavredelo brojne pohvale. Duo iz Liverpula regrutovao je sjajnu ritam sekciju kao ispomoć. Atmosfera u pesmama na „I’m Not Sorry…“ strpljivo se gradi i izbija u žestoko gitarsko režanje zbog kojeg se često naježite. Fuzija sumornih zvukova priziva mračna i misteriozna prostranstva kroz koje nas vodi glas pevačice negde između PJ Harvey i Beth Gibbons iz Portisheada.

Gilla Band / Most Normal (Rough Trade)

Most Normal zvuči manje sirovo od njihovog prošlog albuma The Talkies, ali ništa manje bučno. Mnogobrojni efekti se još uvek maksimalno koriste, ali prašnjava buka je u velikoj meri napravila mesta za više industrijskih zvukova. Dakle, malo manje Shellac, malo više ranih Nine Inch Nails.

Bill Callahan / YTIAƎЯ  (Drag City)

Bill Callahan se ne zaustavlja. Hiperproduktivni muzičar objavio je osmi studijski album pod svojim imenom i ponovo oduševio kvalitetnom i jedinstvenom izvedbom. Njegov glas, njegov karakterističan način interpretacije, uvek levitira između naracije i pevanja i idealno paše uz divno orkestrirane kompozicije. „Obrnuta stvarnost“ se kreće između duboko dirljivih numera i veličanstvenih ritmova koji dovode njegove stilske porive u prvi plan; delikatni folk, rok i džez.

Porcupine Tree / Closure/Continuation (Music For Nations)

Ono što je album Closure/Continuation postigao je uspešno spajanje stilova na koji je frontmen Steven Wilson prešao na svojim solo izdanjima sa zvukom iz poslednjeg perioda benda. Sada, da li ovaj uradak treba shvatiti kao definitivno zatvaranje projekta ili kao novu polaznu tačku? Vreme će pokazati, ali navijamo za drugu opciju.

black midi / Hellfire (Rough Trade)

Dobro poznatu izuzetnu virtuoznost muzičari londonskog benda prikazuju i na svom trećem studijskom izdanju. Uzbudljiva, haotična, slojevita i nepredvidiva, muzika ove grupe je istovremeno raskošna koliko i izaziva tenziju i nervozu. Hellfire je album koji na prvo slušanje može delovati kakofonično, ali nakon nekoliko slušanja prihvatićete ludačke ideje koje su nam servirali članovi sastava black midi.

Black Country, New Road / Ants From Up There (Ninja Tune)

Zanimljiva godina za mnogočlani britanski bend. Dok se još uvek nije stišala bura oko njihovog debi albuma For the First Time, oni su se odlučili da objave novo izdanje, a da sve dobije čudan zaokret najavili su da frontmen Isaac Wood napušta grupu samo četiri dana pre izlaska ploče. Za razliku od pomenutog prvenca, koji se više oslanjao na iznenadne zvučne bljeskove i improvizacije, drugi album sadrži mnogo zaokruženije i potpunije strukturu, te iako su zadržali pomenute elemente, stavili su ih u službu pesama i atmosfere koju žele da predstave.

The Beths / Expert In A Dying Field (Carpark)

Na ovom trećem dugosvirajućem izdanju, The Beths nam nude zanimljivu kolekciju indie rok numera sa zaraznim melodijama i ubedljivim rifovima zbog kojih prosto ne možete da sedite mirno. Tu si i himnični refreni koje sa velikim zadovoljstvom želite da pevate zajedno sa bendom.

Dehd / Blue Skies (Fat Possum)

Na novom albumu čikaške grupe potvrđena je uspešna formula u kojoj se mešaju garažni rok i dream pop, retro uticaji iz šezdesetih i osamdesetih, a sve krunisano magičnim duetom vokala i naglašenim snažnim ritmom bubnjeva. Ako ih je debi album približio brojnijoj publici nego na čikaškoj underground sceni, nema sumnje da će im Blue Skies povećati bazu fanova na čitavom američkom kontinentu.

Angel Olsen / Big Time (Jagjaguwar)

Angel Olsen je izuzetna kantautorka i to je ponovo dokazala na ploči Big Time. Priča koja je dovela do nastanka ovog albuma je i dirljiva i tragična. Nakon što je izgubila oca i majku u razmaku od samo nekoliko nedelja, Angel se obrela u studiju i rezultat su ovih deset pesama sa potresnim tekstovima koji savršeno odražavaju priču o potrazi za identitetom koju prate najteže životne situacije.

Porridge Radio / Waterslide, Diving Board, Ladder to the Sky (Secretly Canadian)

Ukoliko im je namera bila da potpunu prevlast daju liderki benda, onda je ovo veoma uspešna ploča. Za razliku od njihovog prošlog albuma, na ovom izdanju gitare su ustupile glavno mesto klavijaturama, malčice zamrljanim, koje na taj način pojačavaju emotivni naboj pesama i stihova koje peva Dana Margolin. A ona to čini kao da joj život zavisi od toga.

Pool Kids / Pool Kids (Skeletal Lightning)

Pool Kids je četvorka koja dolazi sa Floride i u 2022. su objavili svoj drugi album prepun izvrsnih math rifova i interesantnih vokalnih melodija. Glas (i gitara) Christine Goodwine je, suštinski, dominantni element na celokupnoj ploči, a do impresivnog krajnjeg rezultata u stopu su je pratili preostali članovi benda. Pesme su energične i žustre, a uprkos komplikovanim gitarama veoma su pristupačne i lako prihvatljive. Čisto zadovoljstvo od albuma.

Haiku Garden / Loose Contacts / Tense Present (Kapa Records)

U svoj karakteristični šugejz zvuk, članovi ovog slovenačkog sastava utkali su različite žanrove sa kojima se poigravaju tokom ovih devet pesama, pa tu čujemo post-pank, krautrock, psihodeliju, odnosno nojz deonice. Vrlo kvalitetna vožnja od skoro 45 minuta.

Cass McCombs / Heartmind  (ANTI-)

Ovaj talentovani kantautor već dvadeset godina objavljuje briljantne albume, te ne čudi što je sopstvenoj obimnoj diskografiji sada pridodao još jedno kvalitetno izdanje. Ovoga puta pred nama je nova kolekcija ugodnih i smirenih folk minijatura koje prizivaju vrelo kalifornijsko sunce.

 Wet Leg / Wet Leg (Domino)

Pompa u medijima nakon nekoliko objavljenih singlova, rasprodati koncerti, te nastupi na brojnim mega festivalima, učinili su debi album britanske indie-rok grupe postane jedan od najiščekivanijih u 2022. godini. Na svačiju radost, Wet Leg je uspeo da opravda velika očekivanja.

Cate Le Bon / Pompeii / (Mexican Summer)

Muzika velške kantautorke je oduvek bila prepuna izuzetne elegancije, sa delikatnim duvačkim aranžmanima, saksofonom, snažnim bas linijama, pre svega, i sadrže određeni gruv. Cate Le Bon uspeva da na novom albumu nametne baroknu atmosferu koja savršeno dopunjuje njen muzički stil. Ploča je veoma dobro producirana te je njena žanrovska raznolikost i kreativnost jasno uočljiva.

 Big Thief / Dragon New Warm Mountain I Believe in You  (4AD)

Američki sastav najsvežijim dvostrukim izdanjem dodatno učvršćuje svoju poziciju jednog od vodećih i najharizmatičnijih predstavnika indie folka današnjice. Koncentrisan oko divnog glasa Adrienne Lenker i još divnijih tekstova pesama, kvartet ovde kao da proteže svoj zvuk u svim pravcima na šta su nas već navikli na njihovim prethodnim albumima. Bilo da sviraju „običan“ rok, zarone u tradicionalniju amerikanu, bilo da su u pitanju sanjive balade ili eksperimentišu sa instrumentalnim deonicama, sve te promene deluju prirodno i neusiljeno.

Crows / Beware Believers (Bad Vibrations)

Na svom drugom albumu Crows su uspeli da zadrže sve elemente koji su njihov debi, “Silver Tongues” učinili upečatljivim izdanjem, dodatno ih unaprede i pretvore ga u još jedno nezaboravno post-pank iskustvo. Buka i zid zvuka koji dopiru sa ovih jedanaest pesama, ali i interpretacija i zapaljivi ritmovi su moćni, ubitačni i ekspolozivni .

Kevin Morby / This Is a Photograph  (Dead Oceans)

Ako ovu ploču posmatramo kao fotografiju, onda je to svakako ona na kojoj je prikazan taj gorko-slatki, nostalgični trenutak. Fotografija čija je celina lepa koliko i detalji koji je čine. Zaista, obraćanje pažnje i na najsitnije nijanse odavno je deo muzičkog dnk kantautora iz Teksasa, te ne iznenađuje što ova mikstura  folka, kantrija, garažnog roka, bluza, gospela i  indie-roka odavno nije zvučala ovako živopisno.

Lira Vega / Posledice rada I (POP Depresija)

Autorski tandem Zoja Borovčanin i Vladimir Đorđević, nakon sedam godina, skovao je novi album sačinjen od eksperimentisanja sa retro sintovima i ritam mašine i psihodelije sa minimalističkom tekstovima. Pesme su plesnije, dinamičnije i jedva čekamo drugi deo Posledica rada koji bi trebalo da se pojavi u 2023.

Weyes Blood / And in the Darkness, Hearts Aglow (Sub Pop)

Nakon zapaženog uspeha koji je ostvarila sa prošlim albumom Titanic Rising, Natalie Mering aka Weyes Blood još uvek se nalazi u centru pažnje. Kao i prethodnu, i novu ploču odlikuje grandiozan zvuk, njeno romantično pevanje odnosno bajkovita orkestracija svake pesme. U produkcijskom smislu nismo suočeni sa bilo kakvim iznenađenjima, ali na svom vrhuncu Weyes Blood jednostavno zvuči prvoklasno.

Kanda, Kodža i Nebojša / Beton (Mascom Records)

Deveti studijski album legendarne beogradske grupe je, reklo bi se, standardno kvalitetno izdanje na kakvo su nas već navikli. Stari, verni obožavaoci su dobili svoju dozu fanki/garažnog roka, a verujem da će u slušanju uživati i oni koji se prvi put susreću sa muzikom ovog benda.

Panda Bear & Sonic Boom / Reset (Domino)

Posle mnogo godina saradnje, dva muzička prijatelja konačno su se udružila kako bi objavila zajednički album. Noah Lennox aka Panda Bear nam je poznat iz benda Animal Collective, dok Peter Kember odnosno Sonic Boom dolazi iz grupe Spacemen 3. Uprkos implikaciji naslova, nije pokušano ništa što se ranije nije čulo, ali značaj ploče leži u njenoj vedroj i blistavoj esenciji. Sa jednostavnim melodijama, loopovima, divnim vokalnim linijama i produkcijom toplom kao letnje sunce, Reset garantuje prijatnu šetnju kalifornijskim plažama 1960-ih.

Dry Cleaning / Stumpwork (4AD)

Bend koji je prigrabio sve simpatije svojim debi albumom New Long Leg i u 2022. objavljuje hvale vredno izdanje. Zaista je omamljujuća naracija Florence Shaw koja na jedinstven, nonšalantan, gotovo ravnodušan način izgovara te (nad)realne stihove sa daškom ironije ili sarkazma uspevajući da zaokupi svu pažnju slušaoca. Ostatak grupe kreira fantastičnu muzičku podlogu koja saršeno nadopunjuje spoken word izvedbu neprikosnovene liderke.

Petrol Girls / Baby (Hassle Records)

Petrol Girls postoje od 2012. godine, a nedavno su se preselile iz Engleske u Austriju. Njihovi tekstovi su agresivni, inteligentni, strastveni, društveni, buntovni, sarkastični i protestni. Oni se bave revolucijom, femicidom, korupcijom, rasizmom, fašizmom i svim vrstama segregacije. Sve pesme su poziv na oružje protiv muškaraca koji donose odluke o ženskim telima i sredstvima za život. Muzika je ritmična, bučna, napeta, disonantna, žestoka, sirova i kipti od gneva. Veoma uopšteno, njihov pank rok sadrži mnogo razbacanih elemenata post-hardkora, noise-roka i math roka.

Aurora / The Gods We Can Touch (Decca Records)

Na svom najnovijem albumu, muzičarka iz Norveške nudi nam gotovo graciozno umetničko delo koje uspeva da prevaziđe muzičke žanrove i tradicionalne kategorizacije. U stvari, ne pobegavši iz pop konteksta čiji je deo, Aurora uspeva da ga proširi i da mu da razne nove i veoma zanimljive karakteristike koje na kraju odvode slušaoca na divno zvučno putovanje u kojem je nemoguće ne uživati.

LHD / Off The Grid (Dirty Old Label)

LHD su Lada, Hrvoje i Dinko koji su formirali novi bend nakon prestanka sa radom grupe Bambi Molesters. Iskusna ekipa kod kojih je surf polazna tačka vodi nas na uzbudljivo i šarenoliko putovanje začinjeno garažnim i psihodeličnim rokom, odnosno soul i bluz elementima.

 

Yard Act / The Overload (Island)

Još jedan novi sastav u plejadi sjajnih post-pank bendova sa Ostrva koji oplemenjuju savremenu muzičku scenu. U ovom slučaju, hajp je posve opravdan. Grupa iz Lidsa uspeva da ukombinuje najbolje elemente stare i savremene generacije post-panka dok istovremeno crpi inspiraciju od Sleaford Modsa, Gorillaza, Becka i britpopa iz 90-ih. Rasplesane bas linije, mahnite perkusije, oštre gitarske melodije koje koketiraju sa disharmonijom i gotovo spoken word vokali koji danima odzvanjaju u glavi čine da Overload bude jedan od najboljih debitantskih izdanja godine.

Spiritualized / Everything Was Beautiful (Fat Possum)

Frontmen ove gupe, Jason Pierce, imao je jasnu nameru: da stvori vrhunski orkestrirani album! Umetnik je svirao na šesnaest instrumenata i snimao u jedanaest različitih studija, pored onog postavljenog u njegovom domu. Takođe je doveo 30 muzičara i pevača koji su učestvovali u procesu rada i rezultat je još jedna vanvremenska kreacija u Spiritualized diskografiji. Možda ne dostižući onakve standarde klasika poput Ladies and Gentleman, We Are Floating in Space, novi album je elegantan i dirljiv koji po ko zna koji put dokazuje da je Pierce jedan od najvećih britanskih muzičara i kompozitora svoje generacije.

Mindforce / New Lords (Triple B)

U samo 17 minuta njujorški sastav uspeo je da spakuje deset ludačkih lomilica! Moćni i žestoki rifovi čine zemljotres, svaki poziva na šutku epskih razmera. Album godine kada je hardkor u pitanju!

Šajzerbiterlemon / Na dugačkim poljima (Geenger Records/Pop Depresija)

 Prošle su tri godine od objavljivanja njihovog sjajnog prvenca „Iza naših zidova“, a Šajzeri su nas obradovali još jednim fantastičnim studijskim albumom. Ploča je prepuna moćnih i žestokih gitara i ubitačne ritam sekcije koja se savršeno uklapa i pleni snažnom energijom. Međutim, karakterističnom sirovom zvuku koji smo već čuli od beogradskog benda dodate su i sintisajzerske deonice, pa sve deluje melodičnije i privlačnije. Neka vas ne zavara trajanje albuma jer ćete pronaći mnogo sjajnih stvari u kojima možete uživati u ta 24 minuta. Slušati najglasnije!

The Afghan Whigs / How Do You Burn? (Royal Cream)

Od svojih početaka osamdesetih do pauze na prelazu milenijuma, i od povratka 2012. do danas, Greg Dulli i njegov bend su bezbroj puta dokazali da su miljama daleko od prosečnog alternativnog benda. U kom god smislu se koristi termin alternativa. How Do You Burn? Samo dodatno učvršćuje njihov legendarni status. Album krišom gleda u prošlost, ne ograničavajući se njome. Njihova karakteristično gorko-slatka estetika ostaje nepromenjena. Impresivan bend!

Bob Vylan / Bob Vylan Presents The Price Of Life (Ghost Theatre)

Ako se za njihov prvi album može reći da je bila istinska eksplozija, ovo drugo izdanje je radioaktivni krater koji raste i razara sve pred sobom! Od grajma do anarho-panka i od R’n’B zvuka do modernog ljutog post-panka koji priziva Rage Against The Machine, duo sa njihovim političkim manifestom ne ostavlja mesta greškama.

Tidal Pull / Uvod u promatranje cvije​ć​a pri punoj brzini (Mudri Brk)

Jedno od najboljih power pop/indie rok albuma u regionu. Momčad iz Zagreba na svom debiju simpatičnog naziva su vrlo umešno skokcali devet poletnih, pitkih numera. Zvuče energično i potentno, usvirano kao da iza sebe imaju diskografiju nakrcanu brojnim izdanjima. Sa ovim albumom leto je uvek oko nas.

Secret Shame / Autonomy (DIY)

Secret Shame je kvartet koji dolazi iz Severne Karoline i ovo je njihovo drugo dugosvirajuće izdanje. Od šminke, mračnih tema, instrumentacije, produkcije oni u velikoj meri pozajmljuju sa različitih muzičkih scena, pritom ne određujući se striktno svakoj ponaosob. Teme kojima se bave u svojim pesmama su gorke i teške: traume, rodno nasilje, mentalno zdravlje, zavisnosti, socijalne nejednakosti. Sve ovo našlo je mesta u njihovim tekstovima  i dodalo težinu svakom udarcu bubnja, učinilo bas linije pretećim, a gitare režećim, sa distorzijom skrivenom čak i iza tihih i nostalgičnih melodija.

High Vis / Blending (Dais Records)

Tri godine nakon prvenca, High Vis su se vratili sa novom pločom gde su zadržali prepoznatljivi (post)pank stav, dok muzički podsećaju više na nekadašnju Madchester scenu. Britanska petorka je stvorila sopstvenu priču crpeći inspiraciju iz cele pank tradicije, boreći se na svoj način protiv opšteg crnila i nezadovoljstva.

Aleksandar Veliki / Golem (PMG Recordings)

 Zar vas ne intrigira novi album čoveka koji je video igrače Liverpula da hodaju sami? Od prvog Makedonca u svemiru stiže novo super plesno izdanje za instantno popravljanje raspoloženja.

Lajkuj:

Ostavite komentar:

Slični članci: