Sub rosa I (by Gana)
Osim miksa koji je spremio za B/A, u kratkom intervjuu Gana priča o lokalnoj sceni, svom sazrevanju u puštanju muzike, ali i o Sub Rosi.
Čime se baviš? Da li možeš (ukratko) da nam se predstaviš?
Ja sam Žarko. Radim kao web programer oko 8 godina, ali sam mnogo posvećeniji muzici. Poslednjih nekoliko godina puštam kao SAUD i Gana, i povremeno bukiram domaće i strane izvođače po klubovima u gradu i regionu.
Koliko dugo se baviš muzikom i na koji način? Kada si prvi put stao za miksetu?
Počeo sam negde oko 2000. godine kada smo kao nackliji otkrili Jeskola Buzz, primitivni ali solidno moćni program u kom smo ortak i ja pravili neki kao tribalni tehno a drugi ortak psy-trance :) Ubrzo nam je nečiji ujak dao nekakvu opskurnu miksetu, imala je 4-5 kanala al’ ništa EQ ništa filter, ni ne sećam se kako je to izgledalo, da li PC na jedan kanal a diskmen na drugi hahah… Napravili smo tada par kućnih žurki koristeći takav setap, jednom čak puštali osmacima u bivšoj osnovnoj. U to vreme smo ortak Mušan i ja polako počeli da kupujemo tehno ploče i vežbamo beatmatching na jednom jeftinom Technicsu bez direct drive-a, ali posle par godina smo odustali od DJ ambicija pošto nije bilo baš perspektivno – imao si ploče samo u Arlekinu u kom se 90% DJeva u gradu snabdevalo, pri čemu imaš pare da kupiš otprilike jedan i po vinil mesečno.
Pored toga, tada je već onaj brzi perkusivni tehno koji je dominirao na prelazu milenijuma došao do svog glupavog vrhunca (posle čega je usledio još dosadniji minimal), tako da smo se udaljili od svega toga i prešli na eksperimentalnije elektronske stvari… Godine 2001. je bio prvi Dis-patch. Išao sam na d-p svih 10 godina, što mi je otkrilo mnoge muzičke svetove. Sećam se nastupa bečke noise ekipe prve godine festivala, i totalne dezorijentacije tokom Pitinog nastupa. Narednih 10ak godina sam istraživao razne žanrove, pisao izveštaje i recenzije za Chillout i Popboks, 2005-6 bio deo eksperimentalnog sempling četverca SKIIIIK sa kojim smo nastupali u gradu i regionu i prepravljali jeftine Casio klavijature, 2007-8 puštao fank, soul i hip-hop sa drugarom Darkom (Bombe 90ih) u Šipražju, Gajbi i sli2007-8. puštao fank, soul i hip-hop sa drugarom Darkom (Bombe 90ih) u Šipražju, Gajbi i sličnim podrumima, da bi se odatle preko nu-disca, new ravea i hausa oko 2010. vratio tehnu koji se u međuvremenu revitalizovao. Poslednjih godina je to sve nekako sazrelo, pa sam počeo da vežbam digitalni DJ-ing. Zahvaljujući prijatelju Patriku, dobio sam priliku da radim intro jedne žurke u klubu Banhof u Prištini, i odatle su se stvari dalje razvijale.
Kako bi opisao svoj DJ stil odnosno šta predstavlja glavni potpis u tvojim setovima?
Od skoro nastupam pod dva pseudonima, sa različitim tehnikama i ciljevima.
SAUD je orijentisan ka densfloru, striktnije klupski funkcionalan, sa prisutnijim pravilnim ritmovima u tempu uglavnom od 110 do 150 BPM, žanrovski ograničen na razne intenzivne tehno oblike, kao i uk bass i srodne stvari što su iskipele iz post-dubstep lonca. Nisam siguran da postoji neki generalni potpis, ili da bih znao da ga ukratko opišem. Bitno mi je da bude bogato, darežljivo i dinamično, naročito u domenu ritma, setovi jednoličnih ritmova me brzo smore… S jedne strane, trenutno sam fokusiran na nasleđe hardcore continuuma, u aktuelnim bass-techno i weightless iteracijama, a s druge na ceo ovaj hibridni talas gde se u post-tehno dimenziji prelamaju grime, dancehall i dr, kako bi to sve zajedno išlo u smeru “ritmičke psihodelije” što bi rekao Kodwo Eshun. Zato sam i odlučio da dovedem bass dona Untolda (14. oktobra u Dragstoru) koji najbolje obuhvata te tendencije. Provodim dosta vremena pripremajući setove, naročito kada sam inspirisan okolnostima, tipa s kim i kada puštam, kakav je stranac ili headliner itd. Nisam u onom fazonu da “puštam trake da same pričaju svoju priču”, volim da ih preklapam, editujem, nadograđujem, suprotstavljam, pa često koristim tri ili ponekad 4 deka u pokušaju da napravim nešto novo.
Gana je stilski slobodniji koncept, više usmeren ka eksperimentalnim formama koje se retko čuju u klubu – elektronski eksperimenti, savremeni hibridi, slojeviti ambijent, noise, apstraktni tribali, new age, spiritualni džez, praktično sve ono što bih hteo da pustim (i čujem) na klupskom ozvučenju a da se ne uklapa u prethodni koncept. Sviđa mi se kako funkcioniše na početku večeri, pre nego što se noć razvije u plesnom smeru, naročito u zvonkoj zgradi letnje bašte Dragstora. Ovakav dualan pristup DJingu nosi i svoje probleme, koje pokušavam da prevaziđem kroz preplitanje i međusobno hranjenje ova dva domena, umesto da se sukobljavaju i udaljavaju.
Kako bi opisao B/A miks koji si nam spremio?
Miks sam snimio kada sam nastupao kao Gana na prvom ‘Sub rosa’ matineu koje organizujem sa drugarima iz Dragstora ovog leta. Počelo je u 8 pred zalazak sunca, i nastavilo se kroz sumrak i veče, što se verovatno i može čuti. Žanrovski se svašta tu provuče, počinje mirnijim, duhovnijim trakama pa se posle razleti u raznim smerovima globalne eksperimentalne elektronske scene. Recimo da je konstanta spiritualnost, digitalna liturgija u čas svečanim čas primalnim čas post-industrijskim tonovima, sa dosta bogatih sintova i vokalnih napeva. Centralna figura je Aisha Devi, nekoliko njenih pesama i remiksa je tu, ali i kao generalna inspiracija još od njenog fenomenalnog nastupa kada smo je bukirali prošle godine.
Šta misliš o sceni u Beogradu i kako je nastala ‘Sub rosa’?
Scena u Beogradu je mala ali vibrantna, polako se razvija poslednjih godina, sa odličnim DJevima i dosta entuzijazma. Dragstor je tu svakako perjanica i programom i prostorom, 20/44 ima dobar program, super zvuk unutra ali im je oštrica malo otupela poslednjih godina. Ima još par dobrih klubova ali su programi bezveze, i generalno fali dobrih ideja i prostora za iskorak. Kada smo doveli Eomaca krajem jula, sa njim sam naširoko pričao o toj logici i problematici – on dosta vremena provodi u Berlinu i razočaran je u scenu gde, uprkos ekonomskim i kulturnim uslovima koje imaju ili zapravo baš zbog toga, fali energije, ljudi su očekivano prezasićeni, razmaženi svakodnevnim ludačkim lajnapovima, pa nedostaje tog iskrenog poleta. Mnogo više mu se dopao ovdašnji vajb, ili osećaj u drugim istočnim gradovima poput Varšave ili Tbilisija, gde ljudi odlepe kad dođe neko dugo čekano ime poput Kangding Ray-a ili Eomac-a i to se neminovno oseti na više nivoa. Mi smo ovde na taj način u prednosti.
Ono gde svakako zaostajemo su objektivni uslovi poput brojnosti klubova i ljudi na sceni i ekonomskih okolnosti, što često dovodi do zatvorene situacije gde se mali broj DJ-eva vrti po malobrojnim klubovima i stvari prete da postanu ustajale. To je bio jedan od glavnih razloga što sam pokrenuo pomenuti serijal Sub rosa ovog leta u bašti Dragstora – da se prikaže rad manje poznatih a talentovanih dj-eva i producenata i malo razmrda scena. Poslednja Sub rosa ovog leta se dešava u četvrtak od 20h, i imaće najbogatiji program do sada: uz besplatan koktel na početku večeri 5 lokalnih DJ-eva (Miloš Zec, IIV, Andrija, Marko Rikaloski i Gana) će puštati raznovrsne stvari, od tonskih i dronskih eksperimenata, preko bučnih vertikala do darkwavea, avant-popa, sporog tehna i kraut bitova.
Dobar deo traka koje puštam mogu se naći među mojim repostovima i plejlistama na Soundcloudu.
I za kraj – jedna omiljena pesma svih vremena za naše čitaoce?
Ma šta jedna, evo dve!
Pharoah Sanders – Love will find a way – Jedna zaista za sva vremena <3
Bjork – Mouth Mantra (The Haxan Cloak Remix) – Intenzivan i transgresivan remix neverovatne dinamike. Poslednja koja se čula na Eomac žurci krajem jula u Dragstoru.
Žarka (SAUD / Gana) možete slušati na sledećim događajima:
Sub Rosa III (09. septembar / Drugstore)
Untold (14. oktobar / Drugstore)
Tracklist:
- Kelan Phil Cohran and Legacy - White Nile
- Terry Riley - Ecstasy
- Ariel Kalma - Aman
- Trio Medieval, Garth Knox, Agnes Vesterman, Sylvain Lemetre - Just (After song of songs)
- U - Black Danube
- Tim Hecker - Black Phase
- Jonathan Fitoussi, Clemens Hourriere - Drum Circle (Aïsha Devi Edit)
- Eugene Ward - On This Day
- Noumeno - Sensorial Surrogate (FIS' Wall of Crystal Version)
- Tomaga - Tuscan Metalwork
- Yves Tumor - Perdition
- Health - In Violet
- Lanark Artefax - Voices Near The Hypocentre
- Roll The Dice - Cannonball
- Aïsha Devi - Numen J
- Isis Scott - Highness
- Philippe Hallais - Everything (Good)
- Petit Singe - Hue and Cry
- Ahmed Malik & Flako - Tape 9, Pt. 2
- Peder Mannerfelt - Lift Me Up
- M.E.S.H. - Exasthrus (Pane)
- Baudouin Oosterlynck - Refuge
- Colin Stetson - Judges
- Aïsha Devi - Aurat (Tool)
- Philippe Hallais - Lately (Acoustic)
- Perc - Ma
- Second Woman - I E/P
- Jung An Tagen - Das Fest Der Reichen
- IVVVO - Good, Bad, Baby, Horny
- Eugene Ward - Paper (Aïsha Devi No Speculation Edit)
- Shalt - Ouroboric
- Mumdance & Logos - Submerged Binary
- Ghédalia Tazartès - Un Amour Si Grand Qu'il Nie Son Objet
- FIS - Angels of the Water Table
- Mumdance & Logos - Cafe Del Mar
- Madonna - Secret (Arca bootleg)
- Grischa Lichtenberger - 0514_01 re 0809_20 1 barrg b
Slični članci:
- Muzika koja me inpiriše
Muzika koja me inpiriše
Igor Cvitković, ugostitelj i muzički entuzijast, spemio je za čitaoce B/A miks sa muzikom koju voli!
- Magija je najvažnija
Magija je najvažnija
Plejeri, ploče, virtual, ipad, telefon, nije bitno. Klub, gajba, bar, park, gde god. Gotivim i da slušam novu muziku i komentarišem sa prijateljima.
- kӣr B/A Mix
kӣr B/A Mix
Predstavljamo Branislava Jovančevića, urednika muzičkog programa kluba Drugstore, koji u poslednjih nekoliko godina uglavnom nastupa pod pseudonimom kӣr. Pored toga je nastupao i kao Stepn‡ak (live nastupi zajedno sa Janom Nemečekom) ali i kao WhyBaneWhy (DJ setovi).
- Vanja Rakić – u međuprostoru mix
Vanja Rakić – u međuprostoru mix
Miks za stanje polulebdenja, izgubljenosti i pronađenosti.
Lajkuj: