“The Teachers’ Lounge”: Ubedljiva i napeta triler-drama sa odličnom glavnom glumicom
Svašta se dešava u školi. Svako od nas je tamo doživeo lepe, ali i neke ne baš prijatne situacije, a ništa bolje nije ni nastavnicima, ni profesorima koji itekako znaju da zabrljaju i dožive razne neprijatnosti. U filmu „The Teachers’ Lounge“, koji je snimio nemački reditelj turskog porekla Ilker Çatak, mesto radnje je upravo škola, ali nije reč o bezazlenim dečjim nestašlucima koje će nastavnica ili nastavnik lako rešiti, niti o lošoj oceni zbog koje će roditelji morati da reaguju, niti o bežanju iz škole, nije čak ni nasilje, već krađa novca.
Naša glavna junakinja ove priče je mlada nastavnica Carla Nowak (Leonie Benesch), koja je nedavno stigla u školu i puna je energije, entuzijazma i želje da se što pre dokaže. Carla je neko ko ima dobre namere prema deci koju uči da uvek misle svojom glavom i brine da sve bude u najboljem redu, ali je i neverovatno naivna, što će joj uskoro doneti ozbiljne probleme na poslu. Odmah na početku saznajemo da neko krade novac u školi, a naravno prvoosumnjičeni je jedan od učenika, dečak iz Turske. Za nas gledaoce to će biti odvratno, jer ćemo shvatiti da je dečak optužen samo zato što ima novca u novčaniku, a vrlo brzo će se dokazati da nije kriv. Ali, da li je to mogao da uradi neko njemu blizak?
Da bi saznala ko zaista krade novac, Carla će ostaviti kameru na laptopu, a jaknu sa novčanikom na stolici. Želja da otkrije ko krade novac vrlo brzo će joj se obiti o glavu, jer će se ispostaviti da novac krade dugogodišnja sekretarica, ili se barem tako čini. Ona je radila u kancelariji samo nekoliko metara od prostorije za nastavnike, i mogla je da vidi Carlu kako izlazi odatle jer je imala jasan pogled na to kroz veliki stakleni prozor. Mi smo na Carlinoj strani kada identifikuje ovu ženu kao lopova, jer kolike su šanse da su dve žene u maloj školi tog dana nosile istu bluzu? Da situacija bude gora, sin optužene sekretarice ide u Carlino odeljenje i vrlo brzo će se sve zakomplikovati, u školi će nastati pravi haos, a sve to deluje ne samo neverovatno realistično, već i veoma ubedljivo od strane glumaca.
Çatak i scenarista Johannes Duncker rade hvale vredan posao, poigravajući se sa svojim likovima, ali i sa publikom, jer kako film odmiče, ni mi ni Carla nismo toliko sigurni da li je ova žena kriva kao što je izgledalo na početku. Dečak je razumljivo izbezumljen i besan, optužena sekretarica tvrdi da je nevina, a Carla počinje da shvata da je možda trebalo da drži jezik za zubima, o krađi i skoro svemu drugom, pritom ugrozila je svoj posao samo time što je napravila snimak.
Iako problem koji je nastao u školi i situacija koja se pogoršava prete da je slome, Carla to neće tako lako dozvoliti, a da je reč o ženi koja odjednom deluje kao osoba izgubljena u lavirintu, i to je sasvim jasno. U glavnoj ulozi briljira nemačka glumica Leonie Benesch, čiji osmeh ne viđamo mnogo puta u ovom filmu, iako igra dobrodušnu osobu, a do smeha joj tek neće biti kada odluči da stvari istera do kraja. Podjednako je glumila u filmovima i TV serijama, tako da se može reći da je glumica koja poseduje glumačko iskustvo (oko trideset uloga), a glumačku karijeru započela je pre skoro dvadeset godina – glumila je kao dete u odličnom „The White Ribbon“ (2009), koji je režirao i napisao Michael Haneke.
Ovde imamo i veoma dobre dečje izvedbe, ali najveće zasluge pripadaju Çataku, koji je snimio film koji nije tek tako postao jedan od glavnih kandidata za osvajanje Oskara u kategoriji stranog filma. Ne treba zaboraviti da pohvalimo i direktorku fotografije Judith Kaufmann, kao i montažu Gese Jäger, a pošto se radnja odvija u potpunosti unutar škole, filmski stvaraoci su u stanju da pojačaju tenziju, uz pomoć sjajne partiture Marvina Millera. „The Teachers’ Lounge“ jednostavno ima previše stvari iz našeg stvarnog sveta, i to su veoma dobre vesti – savršeno pogađa u srž problema, a istovremeno neverovatno dinamičan, intenzivan i uzbudljiv – nije dosadno ni u jednom trenutku. Inače, pored pomenute nominacije za Oskara, film je prikazan na festivalima širom sveta, osvojivši nekoliko nagrada, a posebno snažan uspeh doživeo je na Berlinskom festivalu, gde je imao i svetsku premijeru.
Kada se podvuče crta na kraju, „The Teachers’ Lounge“ tako postaje veoma prijatno iznenađenje, jedan od boljih filmova 2023. godine, može se opisati čak i kao triler, jer će se zaista pretvoriti u to, a kombinacija drame i psihološkog trilera je pun pogodak. To je dobro osmišljen i snimljen film koji nam jasno govori da je Ilker Çatak autor čiji rad treba pratiti.
Slični članci:
- “Perfect Days”: Najbolji film Wima Wendersa u 21. veku
“Perfect Days”: Najbolji film Wima Wendersa u 21. veku
Uživajte u malim stvarima, jednog dana ćete se možda osvrnuti i shvatiti da su to bile velike stvari. – Robert Brault
- Svet mogućnosti: Oblici i boje života – Teatar sa puno duše
Svet mogućnosti: Oblici i boje života – Teatar sa puno duše
- Dostojevski i Kami – realizam i egzistencijalizam lutkarstva
Dostojevski i Kami – realizam i egzistencijalizam lutkarstva
Sekira i kamen iz "Zločina i kazne" i "Mita o Sizifu" sučeljavaju se i suočavaju sa teškim psihološkim prizorima današnjice u kojima se pozorišna umetnost žustro bori sa novim formama.
- Apollon originals: Gledali smo filmove sa srpskog Netflixa da vi ne biste morali
Apollon originals: Gledali smo filmove sa srpskog Netflixa da vi ne biste morali
Apolon originals su filmovi upitnog kvaliteta, upitne kompetencije, upitnih vrednosti, upitne finansijske konstrukcije i upitnog svega povodom čega se razumno biće može zapitati, ali ne smemo dopustiti razumu da nas otrgne od užitka.
- Senćansko mađarsko kamerno pozorište.
Senćansko mađarsko kamerno pozorište.
Principi maksimalne ekonomije umetničkih sredstava – u delima A. P. Čehova.
Lajkuj: