Film “The Guilty” – pedantno i pažljivo urađen
Još jednom imamo čist dokaz da nije potrebno mnogo novca da se napravi zanimljiv, uzbudljiv i zadivljujući igrani film. Sa malim budžetom, ali sa originalnom idejom i dobrim glumcem, u ovom slučaju se pokazalo sasvim dovoljno.
Do sada smo dobili ne tako malo onih filmova u kojima se radnja odvija u jednoj prostoriji sa nekoliko glumaca, ili čak samo sa jednim („Locke“, „Buried“). Ovaj film je upravo to: u kojem jedan glumac nosi ceo film, koji se odvija u jednoj prostoriji koju ne napuštamo do kraja. „The Guilty“ je prikazan na brojnim festivalima širom sveta i dobro je prošao kada su nagrade u pitanju, a potpisuje ga reditelj i scenarista Gustav Möller, kojem je ovo prvi dugometražni igrani film. Zapravo, samo na trenutke ovde vidimo neke druge likove koji su sporedni, fokus je u potpunosti na našem glavnom junaku koji će se naći u trci sa vremenom, a uskoro ćemo ga i upoznati. Möller i Emil Nygaard Albertsen su napisali zajedno scenario, i to kakav! Reč je o filmu koji se gleda u jednom dahu.
Naš glavni junak ovog filma pokušava da spasi jedan ljudski život. Rizikovaće otkaz na poslu, gurnuti sebe do krajnjih granica, a sve to da bi pomogao osobi koju ne poznaje i koju nikad nije video u životu. Doduše, to je delimično njegov posao (makar trenutno), ali pokušajte da se na trenutak stavite u njegovu situaciju i shvatićete da mu nimalo nije lako i prijatno.
Radnja filma smeštena je u kancelariji policijske službe za hitne slučajeve. Alkoholičari i ljudi koji su doživeli nesreću samo su neki od onih koji zovu i traže pomoć. Glavni lik Asger (Jakob Cedergren) je policajac, koji je sticajem okolnosti, trenutno na poziciji dispečera Hitnih slučajeva. To nije posao iz njegovih snova – sedenje i prosleđivanje slučajeva policiji ili hitnoj pomoći. U toku jednog takvog poziva javlja se žena, Iben, a Asger i jedan od zaposlenih ubrzo shvataju da je njegovu sagovornicu kidnapovao bivši suprug, dok je njeno dvoje maloletne dece ostalo kod kuće. Asger ne bi smeo previše da se petlja u to, ali želi da pomogne i stupa u kontakt sa Matildom, ćerkom od Iben, obećavši joj da će sa njenom majkom biti sve u redu.
Ono što je zapravo trebalo da bude dosadna smena postaje napeta trka sa vremenom. Asger poziva uplašenu Iben (Jessica Dinnage, koja svojim glasom prenosi impresivan niz emocija), koja govori da je njen otmičar vozi na nepoznato mesto, te on daje sve od sebe da zaustavi kombi u kojem je Iben, iako se poziv prekida. Bez ičega osim telefona i računara, Asger postaje čovek opsednut slučajem, odlučan da spasi Iben. On, a i mi sa njim, ubrzo smo uvučeni u slučaj koji ne može da napusti nakon završetka smene. Likovi, njihovi razgovori i sve ostalo je toliko autentično, da je lako sa punom jasnoćom „videti“ spoljni svet, koji mi zapravo ne vidimo.
Pored svih pravila i saveta kolega da ide kući, da nije na njemu da rešava slučaj, on to neće uraditi i shvatamo da Asger nije „običan radnik“, već prava osoba koja, ukoliko bi vam pomoć zatrebala, treba da se nađe sa druge strane slušalice. Retko se dešava da se glumcu pruži prilika da bude sam u svakoj sceni i da se za sve on pita, a Jakob Cedergren to koristi u potpunosti, pretvarajući svaki trenutak u nešto izvanredno. Möller takođe pokazuje svoj raskošan talenat, od pisanja do režije, i stvara jednu krajnje napetu atmosferu. Reditelj nam ne daje puno podataka o Asgeru. Gledajući film znamo samo da je on tu privremeno (po kazni, kao policajac pod suspenzijom zato što je na svom primarnom poslu prilično zabrljao), da mu nedostaje rad na terenu i da sutradan ima vrlo bitno suđenje. Takođe, nikada ne vidimo ono što se dešava na drugoj strani. Möller jednostavno nije želeo da publika vidi šta se događa, te tako dobijamo i elemente misterije. Ovo je mali film koji se na originalni i zanimljiv način bavi velikim temama.
Kada se podvuče crta, „The Guilty“ je pedantno i pažljivo urađen film. Gustav Möller je rano naučio svoj zanat, njegov film je impresivan, posebno kada se uzme u obzir da je prvenac. Fotografija Jaspera Spanninga i dizajn zvuka (vrlo bitna stvar) koji potpisuje Oskar Skriver, takođe zaslužuju velike pohvale. Apsolutna preporuka.
Tagovi:
Slični članci:
- Megdan (2024) – Pakao kladioničarskog mentalnog pomora
Megdan (2024) – Pakao kladioničarskog mentalnog pomora
Nekim filmovima je prosto bunker suđen i nema te nameštene kvote i dojave koje taj ishod mogu da izmene.
- Volja sinovljeva (2024) — Ko se sablje lati, od sablje će i pasti
Volja sinovljeva (2024) — Ko se sablje lati, od sablje će i pasti
Možda nismo dobili film kakvom smo se nadali, ali je ovo svakako ostvarenje koji se može dovesti u vezu sa onima zbog koji smo zavoleli filmove i bioskop.
- “The Substance”: Šokantan i briljantan film koji se okreće najvećoj opsesiji današnjice
“The Substance”: Šokantan i briljantan film koji se okreće najvećoj opsesiji današnjice
Dok Dorijan Grej prodaje dušu da bi zadržao mladolikost, junakinja filma „The Substance“ se prepušta misterioznoj supstanci.
- Lazarev put (2024.) – Bosiljčić je slobodni umetnik u kutiji
Lazarev put (2024.) – Bosiljčić je slobodni umetnik u kutiji
Ovaj film se najpre može okarakterisati kao instrumentalizacija filma u svrhe slanja poruke.
- “About Dry Grasses”: Blizu remek-dela
“About Dry Grasses”: Blizu remek-dela
Novi film turskog reditelja Nurija Bilgea Ceylana je prava majstorija
- Apollon originals: Gledali smo filmove sa srpskog Netflixa da vi ne biste morali
Apollon originals: Gledali smo filmove sa srpskog Netflixa da vi ne biste morali
Apolon originals su filmovi upitnog kvaliteta, upitne kompetencije, upitnih vrednosti, upitne finansijske konstrukcije i upitnog svega povodom čega se razumno biće može zapitati, ali ne smemo dopustiti razumu da nas otrgne od užitka.
Lajkuj: