Da li imate preko 18 godina?

Besplatni domaći onlajn treninzi za vežbanje kod kuće

Predstavljamo vam domaće treninge koje možete pratiti na internetu ukoliko želite da ostanete u formi tokom pandemije, koliko god da je to moguće.

Autor:
81
0

Prvih dana proleća, kad je policijski čas u Srbiji počinjao tek u 20 časova, delovalo je kao da svi odjednom treniraju. Da li je to bila reakcija na zatvaranje teretana prvog dana proglašenja vanrednog stanja ili samo želja da se bude zdraviji u doba pandemije, nije važno. Važno je da je ta količina ljudi na otvorenom dovela do nove odluke Vlade da se zabrani boravak u parkovima i drugim površinama namenjenim za rekreaciju i sport.

Sve ovo je mogućnosti za trening svelo na minimum. Ukoliko vam to posao dozvoljava, jedna od opcija je da u periodu od pet ujutru do pet popodne trčite po gradu (u grupi do petoro, kako zakon nalaže); druga je da izvučete stare tegove, strunjaču i bacite se na kućne vežbe. Međutim, većina onih koji plaćaju mesečne članarine to radi iz nekoliko razloga: lenji su da sami treniraju, potrebno im je društvo i naporno im je da sami osmišljavaju vežbe ili ih pretražuju po internetu.

Na svetskom nivou mnogo je treninga koje možete da pohađate, kao što su na primer Glo, Care Power Yoga, Daily Burn (besplatan probni program u trajanju od dva meseca), Planet Fitness (svakog dana od 19h na njihovoj Facebook stranici).

U #supportlocals duhu, mi vam predlažemo sjajne opcije za vežbanje u okviru kojih je vođenje na srpskom jeziku, a u pitanju su inicijative domaćih eksperata u različitim oblastima treninga. Dok su neke teretane, pokušavajući da svojim korisnicima nadomeste izgubljeno, počele da pružaju usluge online podrške i programa, drugi su odlučili da delove tih programa daju besplatno na korišćenje svima.

Vremena vam sigurno ne manjka, a ako uspete da se motivišete, ispod ćete naći nekoliko predloga za treniranje od kuće, a budite slobodni da nam u komentaru ostavite i druge lokalne opcije za koje znate.

Fusnota: ako motivaciju ovih dana ipak ne uspevate da pronađete, predlažemo besplatan Headspace Weathering the storm – niz vođenih meditacija, kao i vežbi za kretanje i spavanje, koje bi trebalo da vam pomognu da se fokusirate na sebe i anksioznost sklonite po strani.

CROSSFIT (PRVI TIM)

Ekipa sa Dorćola od 17. marta skoro svakodnevno izbacuje kratak video od 5-6 minuta gde predstavlja program za taj dan uz objašnjenje kako se date vežbe izvode. Zbog čestih povreda na krosfitu, možda bi bilo bolje da sa ovakvim vežbama krenete samo ako ste nekad ranije bili u dodiru sa ovim sportom.

Njihovu plejlistu “Kućni trening u doba korone” pronađite ovde.

YOGA (SURYA YOGA STUDIO)

Studio iz Lozničke ulice na Vračaru je od početka pandemije zatvorio vrata ali otvorio YouTube kanal. Prvi video koji se tamo pojavio u trajanju od oko sat vremena bio je čas joge za penzionere koje vodi gospođa Sofija Pekić Quarrie iz udobnosti svoje spavaće sobe. Pored ovih časova, možete naći i jutarnje razmrdavanje, asane za zdrava leđa, pozdrav suncu koji traju od oko 20 do 40 minuta a kako najavljuju na Fejsbuk stranici studija – biće svakog dana po nešto novo.

Njihov Youtube kanal pronađite ovde.

TRENINZI ZA 21 DAN
JASMINA ALEKSANDROV

Mnogi treneri su odlučili da svoje znanje podele na Instagramu, motivišući tako svoje pratioce da ostanu u formi i u kućnoj izolaciji. Među njima je i Jasmina Aleksandrov, fitnes instruktorka i spartanka koja ovih dana na Instagram storijima deli svoje preporuke za vežbanje. Među tim predlozima, ona je podsetila i na vežbe snimljene pre šest godina koje su i dalje dostupne na njenom Youtube kanalu i sada možda aktuelnije nego ikad. Treninzi su fokusirani na što veći broj ponavljanja određene vežbe za dato vreme (30 sekundi). Iako videi traju između 6 i 13 minuta, potrebno je zagrejati se pre treninga i ponoviti set vežbi nekoliko puta. Sve instrukcije su dostupne u opisima video snimaka.

Plejlista sa vežbama za 21 dan nalazi se ovde.

PRIPREME ZA POLUMARATON
– VEŽBE SNAGE (RUNNMORE)

Iako je pitanje za koji sledeći polumaraton možete da se spremite, ove vežbe snage, nastale mnogo pre početka pandemije, su home-friendly. Osim strunjače koju možete da improvizujete od peškira za letovanje, par flaša (napunjenih vodom koje će zaameniti tegove) i zidova ne treba vam ništa više. Ovih 10 videa u trajanju od oko 14 minuta pokrivaju vežbe za celo telo, vežbe za jačanje mišića nogu i ruku, stabilizaciju tela, jačanje centralnog stuba.

Celu plejlistu pronađite ovde.

GORAN OBRADOVIĆ
VEŽBANJE NA INSTAGRAMU

Goran Obradović je diplomirani profesor sporta i fizičkog vaspitanja i kondicioni i fitnes trener koji je kreirao tri seta vežbi: za svakoga, za aktivne i za one koji vole izazove. Fokus na ovim kratkim IGTV video klipovima je u načinu na koje se rade vežbe: “Pokušao sam da se vratim osnovama i da vam predstavim najosnovnije vežbe sa njihovim varijantama izvođenja. Dobro razumevanje i pravilno izvođenje osnovnih vežbi može vam pomoći u daljem treniranju kao i kreativnom stvaranju novih kombinacija, pokreta i izazova”.

Sve vežbe pronađite na Goranovom Instagramu.

Naslovna fotografija: Katee Lue (Unsplash)

Lajkuj:

Ostavite komentar:

Slični članci: