Intervju: Matteo Moschettoni, osnivač etikete Vasopressin
Sa Mateom Mosketonijem (aka Deceitful Barren) razgovarali smo pred još jedan od događaja koji će se u Dragstoru odigrati kao deo programske razmene sa klubom i kulturnim centrom Makao iz Milana.
Klub Dragstor u subotu organizuje drugu u seriji programskih razmena sa klubovima iz Evrope, ovoga puta sa klubom i kulturnim centrom Makao (MACAO) iz Milana. Na događaju će nastupiti pet lajv ektova iz Italije i Slovenije (Everest Magma, Deceitful Barren, Psalm 7:5, VISIO i Lifecutter), kao i pionir indastrijal žanra i bivši clan bendova Coil i Psychic TV, Dru Mekdaual (Drew McDowall). Celo veče uređuje milanska etiketa Vasopressin čiji osnivač Mateo Mosketoni (Matteo Moschettoni) aka Deceitful Barren odgovara na naša pitanja pred svoju prvu posetu Srbiji.
Da li možeš da nam kažeš više o tome kako umetnički upravljaš etiketom Vasopressin?
Mateo: Projekat dolazi u obliku raznolikog kontejnera informacija. Moja prvobitna ideja je bila da se odmerim u prostoru koji mi je dat na raspolaganje, u ovom slučaju kulturni centar Makao, na najtransverzalniji mogući način. Prvo tako što ću da organizujem događaje koji imaju veze sa muzikom, i jedno kratko vreme događaje koji su povezani sa vizuelnim umetnostima i avangardnim bioskopom. U jednom trenutku sam shvatio da je prirodna ekstenzija svega ovoga to da postavim sopstvenu etiketu.
Da li je zainteresovanost za ovaj zvuk došao lokalno, od određene scene koja je već bila prisutna u Milanu, ili je reč o nečemu što si ti postavio i okupio u jednu celinu?
Mateo: Mislim da ne možemo previše da govorimo o određenom zvuku koji je povezan sa putem na kom se nalazi Vasopressin. Namera je da se integrišu svi koji su na mene vršili uticaj i za kojima imam potrebu. Donekle je muzički apspekt ono što je fokus ovog istraživanja, ali ono što pokušavam da postignem u široj slici ima vezu sa zvukom koliko i sa performansom, poezijom, magijom ili halucinogenim zaboravom.
Šta te je navelo da doneseš odluku i pokreneš svoju etiketu? Da li možeš da se setiš momenta kada si rekao: Ok, sada ću ovo da uradim?
Mateo: Počeo sam da organizujem događaje kroz koje sam ostvario ili učvrstio kontakte sa jednom veoma stimulišućom realnošću, prvo lokalno, a onda i drugde. U tom trenutku, kada je sve počelo da se prirodno razvija, primarna sila koja me je pokrenula je bila viđenje da sve ove relanosti jednostavno treba usmeriti jedne ka drugima. Ideja o kombinovanju svih ovih informacija se činila najlogičnijom hipotezom i iz svega ovoga je rođen Vasopressin.
Reci nam nešto o izdanjima koja predstoje i modelu po kom ćete ih promovisati, kao i formatima u kojima će ona da izlaze.
Mateo: Uskoro izdajemo kompilaciju koja će okupiti umetnike koji su gravitirali oko etikete poslednjih meseci/godina. Gosti izdanja će biti Masimo Pupilo (Massimo Pupillo), Moor Mother, moćni Lifecutter, Teatro, Satanico, zatim većina lajnapa koji će se pojaviti u Dragstoru ove subote, kao i nekoliko izdanja koja još uvek ne bih da oktrijem.

Drew McDowall i Vasopressin

Drew McDowall i Vasopressin
Kako je Vasopressin uključen u Makao kolektiv?
Mateo: Moje učešće u Makau nije ograničeno isključivo na rad sa tome etiketom, ali ne samo to. U srži aktivnosti kolektiva je deljenje zadataka u skladu sa unutrašnjim potrebama projekta i samog prostora. U određenoj meri, u Makau se sve razvija u cilju stvaranja interakcije između ljudi koji su uključenih, i kao produžetka te interakcije, između stvarnih projekata koji ga čine vitalnim životnim prostorom; bilo da je u pitanju avangardna muzika, umetnički performansi, tehno žurke, bioskopska dešavanja, pozorište ili čak tango večeri.
Dru Mekdaual će biti vaš gost i u Makau i u Dragstoru. Dok dođe do objavljivanja ovog intervjua događaj u klubu Makao će se već odigrati. Reci nam kako je koncert prošao i šta može beogradska publika da očekuje?
Mateo: Bilo je fenomenalno! Tražićete još.
Iz pozicije ozbiljnog muzičkog urednika reci nam kako vidiš beogradsku scenu i kako ona odgovara sceni u Milanu?
Mateo: Ne mogu da odgovorim na ovo pitanje kako bih hteo. Ovo će biti moja prva poseta Srbiji. Očekivanja su veoma velika i jedva čekam subotu. Ovom prilikom vas molim da me uputite na dobre prodavnice ploča.
Zak kraj, da li možeš da nam pošalješ jednu numeru italijanskog muzičara za koju misliš da dobro opisuje scenu u Italiji u celini? Hvala!
Mateo: Ta numera još uvek nije snimljena.
Hvala na izdvojenom vremenu, Mateo!
Iste večeri će u Crnoj sobi Dragstora nastupati još jedan veteran scene, britanski producent Toni Skot (Tony Scott) poznatiji kao Edit Select. Edit Select je počeo da se bavi produkcijom početkom devedesetih, a najpoznatija izdanja objavio je na etiketi Ostgut Ton.
Dragstor je sledeći događaj u seriji najavio za prvi decembar. Reč je o razmeni sa legendarnim klubom Trezor iz Berlina u okviru koje će nastupati veliki producent dab muzike Moric von Osvald (Moritz von Oswald), kao i urednica večeri novih lica u Trezoru, Marina (Mareena).
Karte za oba događaja možete da kupite na ulazu u klub po ceni od 450 RSD pre ponoći i 700 RSD posle ponoći.
Tagovi:
Slični članci:
- Jymenik: Važno je da se radi opušteno, bez ega
Jymenik: Važno je da se radi opušteno, bez ega
Ova mlada pop pevačica iza sebe ima dva EP-a, a možete je čuti na THE SPOTLIGHT @ RUNDA DIGITAL DAY-u.
- Petar Martić: Novobeogradski blokovi mogu da zvuče i drugačije
Petar Martić: Novobeogradski blokovi mogu da zvuče i drugačije
Intervju sa Petrom Martićem, srpskim muzičarem koji se posle desetogodišnje karijere u Moskvi, vratio u Beograd i objavio mini-album "Blok Pop".
- Short Reports – glasni bubnjevi i gitare
Short Reports – glasni bubnjevi i gitare
U 21. veku rok muzika je po prilici ostavljena po strani, ali mi verujemo u to da će se kao i uvek vratiti na velika vrata, ističe osnivač benda Nemanja Velimirović.
- Ki Klop – saznajte kako zvuči “otopljeni disko”
Ki Klop – saznajte kako zvuči “otopljeni disko”
Zagrebački bend se vraća u Beograd da predstavi novi album sa "puno više kilometara u nogama".
- Dolores – snažan ženski pop duo
Dolores – snažan ženski pop duo
Ne volimo preterano da se ograničavamo na žanrove i razdoblja, a jugoslovenski novi talas je svakako jedan od nepresušnih izvora inspiracije.
- Wiyaala – urlik afričke lavice
Wiyaala – urlik afričke lavice
Ja sam glasna, uvek se smejem, zabavljam se i najsrećnija sam kada uspevam da usrećim druge, kaže muzičarka iz Gane.
Lajkuj: