Da li imate preko 18 godina?

Kad titlovi moraju da se čitaju (treći deo)

Kad se sećam serija koje sam gledao kao mali sećam se češkoslovačke Bolnice na kraju grada, nemačke Klinike Švarcvald, španskog Dugog, toplog leta, italijanske Hobotnice...

0
0

Poslednjih godina Evropa sve aktivnije hvata korak sa (američkim) “zlatnim dobom televizije”, a pitanje je meseci kada će u naše živote provaliti i latinoameričke i azijske produkcije sa većim internacionalnim ambicijama. Upalite TV Torrent, otvorite srce i omogućite i sebi i svojoj deci normalno odrastanje.

DEATH NOTE (Japan, 10ep)

O ČEMU SE RADI: Bazirana na manga bestseleru Tsugumi Ohbe i Takeshija Obate, Death Note je, za razliku od animirane adaptacije od pre desetak godina, ovaj put igrana varijanta, čije se epizode, u trenutku pisanja ovog teksta, i dalje premijerno emituju u Japanu.

DA LI SE ISPLATI ČITATI TITLOVE: Ja sam jedva izdržao pilot od na svaki način predugih 85 minuta. Ne znam da li je do njega došlo iz želje da se ostane veran originalu (stručnjaci mi kažu da nije) ili iz neobjašnjive činjenice da je japanska televizija NTV odlučila da se zarad jednog od najvećih manga hitova i tehnički i umetnički vrati u 1982. i potom iz ondašnjih produkcionih i kreativnih mogućnosti napravi svoju TV verziju. Od staromodnosti režije, skoro komičnih specijalnih efekata i sapunske glume (kakvu nam je, istina, Shion Sono prikazao u Love Exposure) nemoguće je prokrčiti sebi put do 2015. i pozabaviti se pričom o “svesci smrti” koja ubija svaku osobu čije se ime upiše u nju, i koja postaje oružje jednog tinejdžera u obračunu sa zločincima modernog Japana. Pored toga, sveska ima i svoj alter-ego u nekoj vrsti vanzemaljca-demona koji neprekidno prati našeg junaka. Međutim, ovaj izgleda i kreće se toliko smešno usled jeftinih specijalnih efekata da čitava stvar njegovom pojavom vuče u montipajtonovsku parodiju.

SPREMAJU LI AMERI RIMEJK: U ovom trenutku oni planiraju samo svoju filmsku verziju (kojih Japan ima nekoliko) i trenutno na tom projektu (a nakon Shanea Blacka i Gusa Van Santa) radi Adam Wingard, reditelj horora The Guest i You’re Next.

HARD (Francuska, 6+12+12ep)

O ČEMU SE RADI: Muž radi nešto na krovu. Muž padne sa krova. Žena nasledi njegovu kompaniju za proizvodnju porno filmova za koju nije ni znala da postoji. Prva sezona emitovana je 2008. druga 2011. a treća se upravo emituje.

DA LI SE ISPLATI ČITATI TITLOVE: Hard je dramedy nalik “obrtu sudbine” kakav smo gledali u Hung, The Big C ili United States of America. Glavna junakinja, Sophie (po kojoj kompanija nosi ime “Soph’X”), iz smerne domaćice i supruge odjednom se nađe u svetu u kome dildoi, poniji i mali ljudi podjednako lako nalaze svoje mesto. Nisam siguran da je Natacha Lindinger baš bila prava osoba za ovu ulogu. Premalo je komična, lažno smerna i deluje da bi uz tri poteza nekog stiliste mogla da bude jedna od “glavnih glumica”. Ali, čini se da ovde rabljenje ove odlične premise nije ni bilo cilj. Kreativno vozdignuta od stane Cathy Verney serija pre želi da se pozabavi otimanjem “porno koncepta” iz muških ruku. Otuda su neki junaci (majka pokojnog supruga, glumac transvestit) možda i previše veštački instrumentalizovani u tu svrhu. Nakon odgledane tri epizode bio sam zapanjujuće nenasmejan i čak razočaran time da je unutar celog porno cirkusa jedna kokoška bila najzanimljiviji momenat. Na stranu što ne razumem hvatanje u koštac sa porno tematikom koje potom na sve načine pokušava da golotinju sakrije, a kadrove snimljenih porno filmova realizuje iz uglova iz kojih to ni slep reditelj ne bi uradio.

SPREMAJU LI AMERI RIMEJK: Jenny Bicks, koja je radila kao showrunner na The Big C, navodno za HBO razvija rimejk Hard.

GOMORRA (Italija, 12ep)

O ČEMU SE RADI: Ova TV serija nastala je prema istoimenom bestseleru Roberta Saviana, ali nesumnjivo je tome najviše kumovao ogroman uspeh filma Mattea Garronea koji je koristio isti predložak. Za razliku od filma koga pamtim po “prljavoj” fotografiji i, uprkos nasilju, romantičnom putešestviju kroz napuljsku mafiju, TV verzija deluje kao ispoliranije i hladnije ostvarenje.

DA LI SE ISPLATI ČITATI TITLOVE: Ovaj put u našem fokusu je Don Pietro, njegova porodica i njegova “familija”. Nakon obračuna sa suparnikom Conteom, doći će do brutalnog obračuna dve bande u kome će, između ostalih poginuti i Cirov mentor. Kada Don Pietro (neplanirano) završi u zatvoru Ciru ostaje u amanet da brine o poslu, ali i o Don Pietrovom debeljuškastom i blesavom sinu Genny-ju, koji lagano počinje da oseća slast “upražnjene pozicije”. Prva epizoda je možda čak bila na momente neočekivano kemp u tretmanu mafijaških fetiša i ponašanja, ali u drugoj autori surovo i oštro tešu osnovnu građu glavnih likova, odlično ih raspoređujući na nove pozicije koje neminovno sa sobom povlače i nove apetite i nove (ne)prijatelje. Serija potom počinje paralelno da funkcioniše prikazujući žuč zatvorskog života arogantnog psihopate Don Pietra, kao i pokušaje Cira i Genny-ja da ispune prazninu koju je on ostavio hapšenjem. Produkcijski kvalitet italijanske televizije ne prestaje da me fascinira, glumci se iz epizodu u epizodu sve bolje snalaze i pronalaze u likovima i jedino što mi smeta je odsustvo bilo kakve specifičnije fotografije da sve to lepo upakuje.

SPREMAJU LI AMERI RIMEJK: Braća Weinstein otkupila su pravo za emitovanje na američkoj teritoriji, a Harvey navodno namerava da napravi i američku verziju. Ne znam da li je to razlog za radovanje ili plač.

MAISON CLOSE (Francuska, 8+8ep)

O ČEMU SE RADI: O životu francuskih kurvi u jednom bordelu na kraju XIX veka. Prva sezona snimljena je 2010. godine i pilot je bio najgledaniji program na Canalu + ikada. Nažalost, gledanost je kontinuirano opadala i druga sezona, koja je stigla tek 2013, neplanirano je postala i poslednja. Dve godine pre toga Bertrand Bonello snimio je film L’Apollonide (Souvenirs de la maison close) po sopstvenom scenariju za koji nigde nisam našao da ga iko dovodi u vezu sa serijom (koja ima potpuno druge autore), iako se radi o obradi potpuno iste teme, sa nekim čak istim motivima (unkažavanje prostitutki).

DA LI SE ISPLATI ČITATI TITLOVE: Sat vremena po epizodi ne promiče brzo. Iako su “francuzi” ovde ponudili materijal od koga je mogao da se napravi rasan pandan Deadwoodu, ono što gledamo ničim naročito ne impresionira. Kritikama da se radi o kamuflaži za soft porn takođe nema mesta. Kao i u slučaju Hard, i ovde imam problem što u kovačnici ne vidim kako se kuje gvožđe, već tu i tamo proviri sisa, dok je sve ostalo “ukusno provokativno”. Stanovita sirovost mahom obitava u tretmanu prostitutki od strane gazdarice, ali sa današnjim “human traffickingom” nećete ovde videti ništa toliko bolno što vas već nije spopalo iz neke crne hronike. Iako je odabrani bordel prilično prostran, posle određenog vremena izvestan neprijatni osećaj “pozorišnosti” počeće da kvari uživanje, dok će centralni salon u potpunosti poprimiti ulogu glavne pozornice. Likovi, za moje potrebe, prilično sporo počinju da se razvijaju i razlikuju međusobno.

SPREMAJU LI AMERI RIMEJK: Našao sam na vest iz 2012. godine da Leverage Management, u suvlasništvu Marka Wahlberga, planira rimejk za HBO. Ali, bojim se da od toga nema ništa.

Lajkuj:

Ostavite komentar:

Slični članci: