Krastavcem do (Facebook) slave
Naslov teksta zvuči kao klickbait navlakuša na tablodinu vest ili naslov bizarnog priručnika za samopomoć, ali upravo tako je Macka B, pomalo zaboravljeni reggae muzičar, skrenuo pažnju na sebe.
Christopher MacFarlane je jedan od najznačajnijih britanskih dancehall muzičara, dugogodišnji saradnik Mad Professor-a, autor 23 diskografska izdanja i prvi reggae muzičar koji je nastupio u bivšoj Jugoslaviji. Da, niste glupi ili neobavešteni: verovatno nikada niste čuli za njega (kao i većina) dok nije krenuo da vam repuje iz svoje 80’s kuhinje s pločicama kao iz Kanjiže o blagodetnom krastavcu, i to sve nasred vašeg Facebook newsfeed-a.
Uvidevši da mu je potrebno još nešto pored 30 godina bavljenja muzikom, sijaset izdanja, hitova koji su obeležili ’80-e i reggae top liste (antitačerovska angažovana pesma „Maggie’s Letter sa bendom Pre-Wax i prvi album „Sign of The Times 1986.) i nagrade za najboljeg britanskog DJ-a 1991. i 1992. Macke B uradio je najjednostavniju moguću stvar ne bi li postao internacionalno poznat: stavio je mobilni telefon na stalak, krenuo da se snima i postao zvezda na Fejsbuku kratkim video klipovima u kojima repuje o zdravoj hrani i promoviše vegansku ishranu kojoj je posvećen poslednjih 40 godina svoga života.
Kada vidite rastafarijanca da dva puta nedeljno repuje o krastavcu, narandžama ili o nekom drugom povrćem ili voćem nema šanse da se ne nasmejete. Iako, na prvi pogled, izleda kao još jedna mem budalaština i pametnjaković koji je postao viralan jer se zafrkava, Macka B ostavlja veoma pozitivan utisak. Sem što su njegove rep doskočice neverovatno simpatične on njima promoviše zdravu ishranu i jednostavno objašnjava kako koje povrće deluje na vaš organizam. Takođe, razbija neke od stereotipa o veganskoj ishrani jer objašnjava i predstavlja pregršt namirnica koje vegani mogu jesti, a da to nisu znali. Pored svega toga Macka B je potpuno iskuliran, nasmejan gotovo psihotično i širi neverovatnu količinu pozitivne energije za gledaoce klipova.
Medical Monday i What we Eat Wednesday su tematska imena dana kada izlaze spotovi, a pored veganske hrane Macka popularizuje i redovno vežbanje, pozitivno razmišljanje i rastafarijansku kulturu koja mu, svojom deliimičnom komičnošću, pomaže u sticanju još veće baze fanove. A fanovi su upravo ono što je pomoglo muzičaru da postane prepoznatljiv: 342 hiljade pratilaca na Facebooku, 98 hiljada na Instagramu i 21 hiljada na Twitteru digli su Macku iz delimične (a negde i potpune) anonimnosti i pomogli mu ne samo da rasprodaje turneje već da organizuje uspešnu prodaju majica, torbi, i ostalog merchandise-a. Izgleda da u vreme internet komunikacija promovisanje manga može imati i i dosta merkatilnog u sebi.
Evo ideje i za domaće Facebook stručnjake i marketinške magove: manje se petljajte sa politikom i botovanjem radi iste, već se potrudite da svetu pokažete sve prednosti ishrane prasetinom, pečenjem, prikažite srpsku kuhinju kroz lucprdaste pesmice i, što sve to bude simpatičnije, uspeh je zagarantovan. Onda valjate majice s mangulicama i pobedili ste. A i sam Macka B je, izgleda, ljubitelj ovih prostora i jedinstvenog vibe-a koji se širi odavde čim je bio spreman da napravi ovako opskurnu muzičku saradnju i to sve sa bivšim članom benda „S vremena na vreme“ Ljubom Ninkovićem. Možda ga je domaći etno melos inspirisao da krene u avanturu repovanja o zdravoj ishrani.
Slični članci:
- Ultimativni vodič za SkyShowtime – Blokbasteri koje ne možete da strimujete nigde drugde
Ultimativni vodič za SkyShowtime – Blokbasteri koje ne možete da strimujete nigde drugde
Vrhunska zabava na način koji im najviše odgovara —bilo da ste u pokretu ili kod kuće.
- Unreal Day 2024
Unreal Day 2024
Na ovom jednodnevnom događaju biće predstavljeni najzanimljiviji projekti koji koriste UE ili njegovog “mlađeg brata” UEFN.
- A1 Srbija prvi operator koji svojim korisnicima donosi Netflix
A1 Srbija prvi operator koji svojim korisnicima donosi Netflix
- RNIDS: Tri četvrtine firmi u Srbiji ima veb-sajt
RNIDS: Tri četvrtine firmi u Srbiji ima veb-sajt
Društvene mreže su postale glavni kanal komunikacije za firme svih veličina, ali veb-sajtovi ostaju temelj poslovnog onlajn prisustva.
Lajkuj: