Da li imate preko 18 godina?

OK Go napravili spot sa neviđenim efektima

Čikaški indie bend napravio spot upotrebivši 567 sync-ovanih štampača.

Nepotrebno je praviti (produkciona) poređenja sa domaćim indie rock bendovima koji se šutiraju u zadnjicu ukoliko uopšte dobiju mogućnost snimanja spota, ali pored bedačke pozicije srpskog u odnosu na američki rock en rol, OK Go baštine tradiciju izuzetno kreativnih spotova često rađenih s malim budžetima. Sa „Obsession“ prevazilaze granice video arta (a i smisla)

Ovog puta dobitnici Grammy nagrade za najbolji spot, “Here It Goes Again“ iz 2007. udružuju snage sa japanskim art i video design studiom Rhizomatiks Research koji je bio zadužen za tehničku izvedbu i čuvenim japanskim media artistom i DJ-em Daito Manabeom koji je osmislio dizajn i alate kako bi 567 kolor štampača štampalo papire u bojama čineći uistinu poseban video art.

Iako spot više izgleda kao reklama za štampače ili određenu izvodljivu kolor šemu sa muzikom benda OK Go i njihovim (verovatno masno naplaćenim) prisustvom u reklami video spot za „Obsession“ predstavlja vizuelni podvig ako ni po čemu drugom onda po samoj ideji da povežete preko 500 štampača koji će, sinhornizovano, izbacivati papire komplementarno uklopljenih boja. Uostalom pogledajte spot i procenite sami uz malo podsećanja na domaće primere sličnih eksperimenata osamdesetih. Tada su Oliver Mandić i Kosta Bunuševac kao dizajner, kostimograf i scenograf u dizajnerskom ključu „Izgleda“ Vlaje Jovanovića i u režiji Stanka Crnobrnje napravili pionirski video art projekat TV Beograd „Beograd noću“ (nikako ne mešati sa Milijevim projektom istog imena pošto nemaju nikakve veze sem možda frizure oba izvođača) koji 1981. dobija prvu nagradu na najvećem festivalu televizijskih programa u kanadskom Monteru. Ovo je i dan danas remek-delo umetničke video produkcije muzičkih emisija čak i u svetskim okvirima tog vremena. U poređenju s tim OK Go su samo vesela ekipa s dobrom koreografijom i prepoznatljivim vizuelnim identitetom.

 

Lajkuj:

Komentari:

  1. Stevan says:

    Zašto sync-ovanih kada može sinhronizovanih?

Ostavite komentar:

Slični članci: