Februarski bluz, IKEA umetnici i jedan visoki Šveđanin
U susret nastupu Koop Oscar Orchestra u Beogradu, Oscar Simonsson je dao intervju za Before After.
Šest godina je prošlo od poslednjeg nastupa benda Koop, međutim Oscar Simonsson ima novi projekat – Koop Oscar Orchestra (KOO). U susret nastupu u Beogradu 11. septembra, Simonsson govori o uspehu albuma Koop Island Blues, o tome kako je razmišljao da se ne vrati muzici i zašto neki skandinavski umetnici imaju IKEA-kvalitet.
Šta se sve promenilo u proteklih devet godina od „Koop Island Blues“, osim projekta KOO?
Prošlo je šest godina od poslednjeg koncerta benda Koop, i nakon te svirke sam bio prilično srećan. Bilo je to deset godina borbe i tri albuma, i nakon toga sam konačno osetio da smo nekako gotovi, da smo uspeli i da je naša muzika 100% shvaćena. Potom sam dobio decu i ponekad sam mislio da neću uopšte da se vraćam muzici jer me je toliko sranja vezivalo za to. Ali posle nekog vremena počele su nove melodije da mi idu kroz glavu i bio sam veoma inspirisan mogućnostima YouTube-a. Upoznao sam Jazzu i pitao je da li bi volela da otpeva neke od novih pesama. Uskoro sam imao dnevnu sobu punu muzičara, svirali smo nove i stare pesme i tada sam shvatio da mi je nedostajalo ono što najviše volim kod muzike – da je delim sa drugima. To je upravo ono što ćemo raditi u Beogradu.
Da li si očekivao da će „Koop Island Blues“ postati toliko uspešan?
Pauza između svakog albuma je bila predugačka. Na početku pisanja novog albuma uvek sam se osećao kao da krećemo od nule i da nikada pre ništa nismo snimili. „Koop Island Blues“ sam napisao na železničkoj stanici dok sam čekao poslednji voz kojim sam išao do svog stana, izvan Stokholma. Bilo je hladno, februar, a ja sam razmišljao i sanjao o nečem toplijem. Kad smo izbacili album skoro pa se ništa nije desilo, nije bilo nikakve reakcije. To je bilo u periodu krize muzičke industrije, i znali smo da je jedini način da promovišemo album da idemo na turneju i sviramo što više možemo. Ali nije bilo puno ljudi na koncertima. Jednom je čak Yukimi Nagano (Little Dragon) otišla sa scene jer nije bilo publike i nije imala kome da peva, tako da smo ostali na sceni bez vokala.
Onda smo odlučili da napravimo video za Koop Island Blues, koji je tokom godina kroz razne verzije nakupio preko 20 miliona pregleda.
To je promenilo dosta stvari. Taj video mi je takođe pomogao da konačno pređem iz onog iznajmljenog stana van Stokohlma i konačno kupim svoj.
Kako komentarišeš prodor švedskih i skandinavskih umetnika na mejnstrim scenu?
Švedska je uvek bila sposobna da se lako prilagodi drugim kulturama, i kada odrastaš sa puno različite muzike oko sebe, lakše shvatiš šta je primamljivo ljudima u svetu. Ali ta muzika koja se probila u mejnstrim je uglavnom površna i trenutna i od toga mi je muka. Uspeh mnogih pesama ili izvođača ne traje duže od šest meseci. Kao neki nameštaj iz IKEA-e.
Šta je najviše „švedski“ kod tebe?
Visok sam i zgodan.
Kako ste smišljali svoje izglede za nastupe?
Kada smo počeli da se šminkamo za fotke i nastupe tada to niko nije radio, to se poimalo kao nešto veoma čudno. Ali ja volim da se šminkam i volim kostimiranje, pogotovo jer je to vremenom postao kao neki štit kako publika ne bi mogla da vidi pravog mene. Bilo je zabavno, ali i vrlo poučno jer sam tokom turneja većinu vremena nosio šminku i imao sam priliku da doživim različite reakcije.
Sada više ne želim da imam nikakav štit niti masku, hoću da budem ja.
To bi takođe sada predstavljalo iskazivanje nekog stava, a ja ne želim da se mešam u te stvari niti želim nikoga da uvredim time, pogotovo ne ljude koji takve reakcije doživljavaju svaki dan jer to nije u redu. Ali hej, nikada ne mogu odbiti malo šminke…
Jako bitno pitanje – da li gledaš RuPaul’s Drag Race?
Ne, ali to je zato što ne gledam rijaliti programe.
Kakav je novi EP i šta očekuješ od nastupa u Beogradu?
Ne želim da očekujem ništa, hoćemo samo da sviramo iz srca i iskreno se zabavimo. Oni koji dođu imaće priliku da čuju nove pesme uživo i nadam se da će nam pomoći u pevanju, eto toliko očekujem.
Koop Oscar Orchestra nastupa u petak, 11. septembra u Bitefartcafe-u. Cena ulaznice je 1.000 dinara i mogu se kupiti na svim Eventim i DD tickets prodajnim mestima, kao i u Bitefartcafe-u u Metropolita Petra 8. Koncert će početi u 21h.
Slični članci:
- Iva Lorens: Ne volim samo da ne hvale, volim i da me pitaju “a što baš tako?”
Iva Lorens: Ne volim samo da ne hvale, volim i da me pitaju “a što baš tako?”
Mlada kantautorka govori o novom singlu „Asfalt“, letnjim planovima i akcijama, najboljoj muzičkoj eri i otkriva da li će se prijaviti za Pesmu za Evroviziju.
- Jymenik: Važno je da se radi opušteno, bez ega
Jymenik: Važno je da se radi opušteno, bez ega
Ova mlada pop pevačica iza sebe ima dva EP-a, a možete je čuti na THE SPOTLIGHT @ RUNDA DIGITAL DAY-u.
- Sloboda i ljubav su ultimativne vrednosti
Sloboda i ljubav su ultimativne vrednosti
Razgovarali smo sa Lidijom Andonov (Sixth June) i Andyjem Pavlovim (LP Duo) o porodičnoj manufakturi Sweet Sensation.
- Od metala i hop-hopa do elektronike: Razgovor o muzičkom putovanju sa DJ Vrhom
Od metala i hop-hopa do elektronike: Razgovor o muzičkom putovanju sa DJ Vrhom
Na nedavno završenom festivalu Graffiti na Gradele na hrvatskom ostrvu Brač, razgovarali smo sa Vedranom Zenzerovićem, među klupskim i koncertnim narodom poznatijim kao DJ Vrh.
- Oli Pop – glas žena žrtava nasilja
Oli Pop – glas žena žrtava nasilja
Album koji najavljuje Olivera biće, kako naglašava, njeno konačno emocionalno sazrevanje u tridesetima.
- Short Reports – glasni bubnjevi i gitare
Short Reports – glasni bubnjevi i gitare
U 21. veku rok muzika je po prilici ostavljena po strani, ali mi verujemo u to da će se kao i uvek vratiti na velika vrata, ističe osnivač benda Nemanja Velimirović.
Lajkuj: