Kada zima zalazi u svoje poslednje trzaje, a Beograd konačno izlazi iz svoje “opuštene depresije”, prekopotrebna injekcija duha, života i energije dolazi u formi Festa. Ma šta mislili o upravi, selekciji, selektorima, prozorima i toaletima Sava Centra – a uvek nešto mislimo – i ove godine omogućeno nam je da za par stotina dinara, na ogromnom platnu gledamo vrhunska svetska ostvarenja. Ja lično volim što je naš festival okrenut ljudima i publici, a ne publicitetu i crvenom tepihu i nadam se da će tako i ostati.
Što se tiče ovogodišnjeg programa – bilo je i boljih, a odsustvo Terensa Malika duboko je ranilo moju poetsku dušu, ali selekciju zaista vadi nekoliko vrhunskih ostvarenja i reditelja.
Un Nouvelle Amie / Francois Ozon
Novi Ozonov film na Fest stiže sa nagradom za najbolji film festivala u San Sebatijanu. Pored ove nagrade Un Nouvelle Amie nije obeležio neki spektakularan uspeh, ali posle fantastičnog Jeune et Jolie koji je oduševio publiku prošlogodišnjeg Festivala autorskog, teško je ne nadati se izvrsnom ostvarenju. Ako ništa, uživaćemo u predivnom Romain Duras-u.
07. Mar / 13:30 / 250 RSD / Sava centar /// 08. Mar / 15:00 / 250 RSD / Fontana /// 08. Mar / 22:30 / 250 RSD / Dom omladine
Phoenix / Christian Petzold
Christian Petzold jedan je od najeminentnijih savremenih nemačkih reditelja, nažalost ne toliko popularnih van granica germanskog govornog područja. Za upoznavanje sa njegovim radom preporučila bih filmove Yella i Barbara. U filmu Phoenix koji u Beograd stiže posle Toronta, Londona, Rima i San Sebastijana, pratimo Ninu Hoss, preživelu zatvorenicu koncentracionog logora, koja posle rekonstrukcije lica, neprepoznatljiva, po rasturenom Berlinu traži svog muža, za kog sumnja da ju je odao nacistima. Zanimljivo da ćemo film gledati u mesecu koji obeležava 70 godina od Aušvica, a uprkos suprotnim tvrdnjama – ovo je tema koja iznova i iznova nalazi način da bude relevantna i aktuelna.
03. Mar / 11:00 / 250 RSD / Sava centar /// 04. Mar / 19:30 / 300 RSD / Dvorana Kulturnog centra /// 05. Mar / 15:00 / 250 RSD / Dom omladine
Foxcatcher / Bennett Miller
Posle Capote-a sa tragično preminulim briljatnim Phillipom Saymorom Hofmanom u glavnoj ulozi, a potom i Moneyball sa jednako dobrim Brad Pittom, od Bennetta Millera stiže još jedan One Man Show o olimpijskom rvaču Marku Šulcu. Provereno dobar recepat ostaje isti – istinita priča, konfliktna muška ličnost i odlična podela – Steve Carell, Channing Tatum, Mark Ruffalo. Rezultat je fantastičan film koji daleko prevazilazi očekivanja koja možda imate od američkih dobro spakovanih priča sa holivudskom podelom. Foxcatcher u dubini u koje zalazi komotno može da se meri sa najboljim arthouse ostvarenjima.
02. Mar / 09:00 / 200 RSD / Sava centar /// 03. Mar / 19:00 / 350 RSD / Sava centar /// 04. Mar / 19:00 / 300 RSD / Fontana
Metamorphoses / Chrisoph Honore
Francuski reditelj koji je tokom godina stekao kultni status domaća publika možda pamti po provokativnom debiju Ma Mere, koji je pre deset godina prikazan na Festivalu autorskog filma. Deo publike revoltirano je napustio salu, a deo koji je ostao kom sama pripadam, kao što vidite i dalje pamti to upečatljivo ostvarenje. U međuvremenu, Honore je u izvesnom smislu “spustio loptu” i usledili su manje bezobrazni, ali daleko dublji, inteligentniji i potresniji filmovi: tragični, prelepi mjuzikl Les Chansons d’amour i Les Bien-aimes.
Kao što ime filma sugreiše – Honore je inspiraciju za svoje ostvarenje našao u Ovidiju a junaci filma su Evropa, Bah, Orfej, smešteni među francuske dvadesetogodišnjake.
06. Mar / 20:00 / 300 RSD / Dom omladine /// 07. Mar / 17:00 / 300 RSD / Dvorana Kulturnog centra
Eden / Mia Hansen-Leve
Mia Hansen-Leve čije ime retko kad zuji po internetu ili među preporukama je zapravo, po mom mišljenju, jedna od najboljih savremenih rediteljki na svetu. Njena prethodna ostvarenja Le père de mes enfants i Un amour de jeunesse estetski, zanatski i u radu sa glumcima smeštaju je među krem francuskih autora.
Kako sinopsis kaže – Pol je mladić koji se trudi da se emotivno oporavi, sakuplja ljubavna umeća, ali nikako da se stabilizuje. On i njegov prijatelj doživljavaju iznenadni uspeh koji vodi u vrtoglavu, ali i opasnu avanturu u najširim krugovima francuskog glavnog grada uz genijalce muzičke scene iz njihove generacije. Glavni junak uspeva da vidi rađanje legendarnih figura haus muzike u Francuskoj, kao što su Cassius, Frankie Knuckles, La India, Sueño Latino, ali i čuvenog benda Daft Punk, koji čak igra važnu ulogu u ovom filmu.
04. Mar / 22:00 / 250 RSD / Dvorana Kulturnog centra /// 05. Mar / 17:30 / 300 RSD / Dom omladine
Birdman – (The Unexpected Virtue of Ignorance) / Alejandro Gonzales Inarritu
Film koji toliko očigledno obeležava ovogodišnji Fest da ga stavljam čisto da čitaoci ne misle da smo sišli s pameti. Posle vrhunskih ostvarenja Amores Perros, 21 grams, Babel i Biutiful – Injaritu se vraća u Sava Centar pokupivši 133 nagrade i 156 nominacija, od kojih su 9 za oskara. Da imam malo više vremena, peške bih išla i brojala pošto mi ove cifre maltene deluju kao neka greška.
Ako vam je nekim čudom promaklo – priča prati zaboravljenog glumca koji mora da prevaziđe lične i porodične probleme da bi istrajao u svome come-backu na Brodveju.
28. Feb / 09:00 / 200 RSD / Sava centar /// 01. Mar / 19:00 / 350 RSD / Sava centar /// 02. Mar / 15:00 / 250 RSD / Fontana /// 02. Mar / 22:30 / 250 RSD / Dom omladine
Ničije Dete – Vuk Ršumović
Ničje dete je prvi film scenariste Vuka Ršumovića, koji je svoju svetsku premijeru imao na prestižnom festivalu u Veneciji. Više o filmu i procesu snimanja možete pročitati u intervjuu koji smo sa Vukom napravili pošto se iz Italije vratio u Beograd, sa čak tri nagrade. Kad smo kod nagrada, zaista duboki, duboki naklon za čoveka čiji film je osvojio ovo: Venecija – Nagrada publike Retki video, FIPRESCI za najbolji film, FEDORA za najbolji scenario; Zagreb – Nagrada publike; Abu Dabi – Specijalna nagrada za zaštitu dece (Denis Murić); Kairo – Nagrada Šadi Abd El Salam za najbolji film; Palm Springs – Nagrada Novi glasovi / Nove vizije; Kastelinarija – Nagrada za kvalitet života; Taragona – Nagrada publike; MEDEF – Najbolji film sa prvim filmom koji je u životu režirao.
28. Feb / 19:00 / 350 RSD / Sava centar /// 01. Mar / 19:00 / 300 RSD / Fontana /// 1. Mar / 21:00 / 150 RSD / Dom Kulture Studentski Grad
https://www.youtube.com/watch?v=1TA_sxoxek
Blue Ruin – Jeremy Saulnier
Ime Džeremija Solnijea pamtim po nekoj bizarnoj komediji o kojoj su svi pričali pre nekoliko godina. Posle nekoliko nagrada na festivalima, od kojih se izdvaja FIPRESCI na Kanu, Solnije je opet postao deo filmskog buzza.
Sinopsis kaže – Blue Ruin prati misterioznog miroljubivog skitnicu sa plaže čiji se život okreće naglavačke posle užasne vesti o tragediji iz prošlosti. Kreće u svoj dom iz detinjstva zbog osvete, ali se pokazuje da nije spretan ubica, pa mora brutalno da se bori kako bi zaštitio svoju otuđenu porodicu.
06. Mar / 22:30 / 250 RSD / Dom Sindikata /// 07. Mar / 12:30 / 250 RSD / Dom omladine
Ich Seh, Ich Seh / Veronika Franz
Za ovaj film možda ste čuli pod nazivom Goodnight Mommy ili videli upečatljiv poster, a režirala ga je austrijska novinarka koja je u svet filma zakoračila sarađujući sa miljenikom domaće publike Ulrihom Zajdlom, koji takođe ove godine ima film na Festu, ali sa raznih strana čujem da je – dosadan. No, Ich Seh, Ich Seh je Veronikin debitantski film a do sada je posetio nekoliko dobrih festivala, uzevši i neke nagrade.
U izolovanoj kući u prirodi, devetogodišnji blizanci Lukas i Elijas žive s majkom koja se oporavlja od kozmetičke operacije. Podbulog lica ispod nekoliko slojeva zavoja, majka traži potpuni mir i tišinu da povrati snagu. To vrlo brzo počinje da nervira dva nestašna dečaka. I što ona postaje stroža, braća se sve više povlače u svoj agresivni svet odvojen od realnosti dok njihovi bes i sumnja rastu, a mašta divlja – što konačno vodi do sumnje da je osoba ispod zavoja zaista njihova majka.
07. Mar / 20:00 / 300 RSD / Dom omladine /// 08. Mar / 17:00 / 300 RSD // Dvorana Kulturnog centra
L’homme qu’on aimait trop / André Téchiné
Jedan od najčuvenijih francuskih reditelja starije generacije i jedan od retkih koji je i pod stare dane nastavio da pravi maestralne filmove (ovom prilikom preporučila bih mali, neobičan i upečateljiv La fille du RER). Sinopsis za Čovek koji je previše voleo koji stoji na sajtu Festa ni posle 3 čitanja nisam sigurna da razumem, ali ko je slab na francusku školu sigurno neće zaobići Techine-a.
Ko razume shvatiće: Nica, 1976. Anjes La Ru, ćerka vlasnice Pale de la Mediteran, zaljubljuje se u deset godina starijeg advokata, lepog Morisa Anjulea. Iako su dva kazina u ratu, on će se povezati sa Fratonijem, ljutim protivnikom Anjesine majke, koji će joj ponuditi tri miliona franaka da preuzme kontrolu nad kazinom. Anjes će prihvatiti ponudu, ali će prezirati svoju izdaju. Moris se udaljava od nje. Posle pokušaja samoubistva, mlada žena će nestati.
01. Mar / 13:30 / 250 RSD / Sava centar /// 02. Mar / 17:00 / 250 RSD / Fontana
Slični članci:
- Top lista: knjige za kasnu jesen
Top lista: knjige za kasnu jesen
Ovo su idealni dani da se ušuškate i uživate u knjigama!
- Top lista – najčitanije verske knjige na svetu
Top lista – najčitanije verske knjige na svetu
Istražili smo koje su to najčitanije verske knjige, u koliko štampanih primeraka okvirno su objavljene i kada su zapravo nastale.
- Domaći i regionalni singlovi i albumi koji su obeležili leto za nama
Domaći i regionalni singlovi i albumi koji su obeležili leto za nama
Počela je školaska godina, napolju je i dalje preko 30, ali pravimo mali presek onoga što je objavljeno ovog paklenog leta!
- Preporuke filmova sa 30. FAF-a: Žene na velikim i malim misijama
Preporuke filmova sa 30. FAF-a: Žene na velikim i malim misijama
Od 80 filmova izdvajamo 11 za one koji vole da gledaju uzbudljive priče o ženama.
- Top lista – Knjige za kraj leta
Top lista – Knjige za kraj leta
Bliži se kraj leta, a sa njim i kraj sezone odmora, a za ljubitelje knjige koji prave svoje liste za čitanje u svako doba donosimo top listu knjiga za kasno leto.
- Filmski maraton za ulazak u 2025.
Filmski maraton za ulazak u 2025.
Za novogodišnji bioskop preporučujemo povratak unazad 30 godina i neke od najupečatljivijih filmova iz 1994.
Lajkuj: