Da li imate preko 18 godina?

Izložba povodom 70. godina kompanije „Ferrari“

U londonskom Muzeju dizajna otvorena izložba povodom sedam decenija od pojave „125 C sport“ modela

3
0

Od 15. novembra do 18. aprila sledeće godine izložba „Ferrari : Under the Skin“ predstaviće istoriju kompanije od prvog modela iz 1947. do današnjih dana kroz fotografije, multimediju, crteže i, naravno, ikoničke modele automobila. 

Iako su prvi model dizajnirali i napravili još 1940. prvi Ferrari s logom konja koji se propinje izlazi 1947. To je bio čuveni 125c model i od tada svaki model kompanije na sebi ima legendarnog konja „Cavallina“ kako nastaje nadimak od punog imena logoa „Cavallino rampante“. „125c“ je ime koje je prvom modelu dao osnivač kompanije, vozač trka, Enzo Ferrari i utemeljivač brenda automobila koji ne samo da će osvojiti najveći broj prestižnih automobilskih trka i nagrada za dizajn i kvalitet već postati i ultimativni statusni simbol među bogatašima, uticajnima, ali i kriminalcima koji su posedovanjem Ferrarija želeli, simbolički, da postanu deo visokog društva.

Ferrari je postao i pop kulturni simbol pojavivši se u mnogim kultnim filmovima i serijama od „Miami Vice-a“ gde je model Testerossa bio glavno prevozno sredstvo Sonny Crocketta (Don Johnson)  i „Magnum, P.I.“ u kome Magnum (Tom Selleck), privatni detektiv sa Havaja, vozi crveni „308 GTS“  pa do čuvenog rivalstva u serijalu o James Bondu u kome se Ferrari često takmiči sa Bondovim Aston Martinom u scenam ludačkih potera.

Ferrari Testerossa u kultnoj seriji osamdesetih, “Miami Vice”

Izložba „Ferrari: Under the skin“ pokriva sve aspekte razvitka i nastanka najskupljeg i najluksuznijeg automobilskog brenda. Od priče o osnivaču Encu preko izloženih ikoničnih automobila, njihove istorije i priča vezanih za poznate kupce do neverovatnih uspeha u automobilskom sportu i najstinijih detalja vezanih za dizajn i konstrukcionu tehnologiju vozila kustosi su pokušali da Ferrari približe ljubiteljima umetnosti i dizajna, a ne samo auto frikovima ili fanovima „cavallina“. Ferrari je predstavljen kao pop kulturna referenca visoke estetike i visokog društva, ali i kao nezaobilazni istorijski činilac 20. veka i svih njegovih vrhunskih konzumerističkih stremljenja. Ovakva postavka uistinu čini da Ferrari sagledamo iz drugačijeg ugla.

Izrada glinene makete modela J50 koji je 2016. napravljen u samo 10 komada za japansko tržište ekskluzivno je prikazana po prvi put u javnosti u okviru izložbe

Godišnje se proda oko 8.000 Ferrarija, a prosečna cena mu je 150.000 dolara. Neki modeli su napravljeni u samo nekoliko komada i njihova antikvarna vrednost ide i do nekoliko miliona dolara. Nekoliko kolekcionarskih komada iz arapskih zemalja dopremljeno je specijalno za izložbu u London tako da je „Ferrari: Under the skin“ jedinstvena prilika da se vide. Sada nam samo preostaje muka oko engleske vize i ferarijevski budžet za prosečnu srpsku platu kako bismo videli izložbu. No neka zadovoljstva, iako imaju cenu, prosto vrede.

 

*fotografije: Ferrari

Lajkuj:

Ostavite komentar:

Slični članci: