Frivolous
Intervju pred beogradski nastup
Nakon izvanrednog nastupa na MAD in Belgrade festivalu prošlog proleća, FRIVOLOUS opet dolazi u Beograd. Ukoliko do sada niste čuli za njega, Daniel Gardner (aka Frivolous) jedna je od najmarkantnijih figura svetske elektronske muzičke scene. Osim muzičke produkcije koja je izbacila mnogo singlova i tri izvanredna albuma, poznat je i po svom upečatljivom, blagom glasu i ludim live nastupima, u kojima pored vokala i klavijatura koristi i instrumente koje je sam izmislio, kao npr. „Frivolous patentirani elektromagnetni nož“ i „muzičku kutiju od slomljenog lenjira“.
Uoči nastupa, Kristijan Molnar, koji će uz Ewoxa i Tamarinsky takođe puštati muziku te večeri, razgovarao je sa Danielom.
“Evo, aplauz za ovog simpatičnog mladića…”, da li se sećaš odakle si ovo uzeo? Glas na srpskom jeziku koji se pojavljuje u “Rivers Fate”?
Da, naravno! To je iz filma “Crna mačka – Beli mačor”, fantastičan film! Skoro sam ga opet odgledao kada sam ga pokazivao prijatelju i još sam više uživao nego kada sam ga poslednji put gledao.
Vidimo da si opet na turneji. Da li si napunio baterije, i da li se osećaš opet kao nov? Kako je bilo u Berlinu i Cirihu prošlog vikenda?
Da, da! Bio je fantastičan vikend, sa dva nastupa za Lessizmore. Od kluba Anita Berber koji je u vlasništvu DJ-eva Sammy Dee-ja i Toma Clarka u Berlinu do Cafe Golda u Cirihu. Puštao sam jednu stvar za koju sam se zabrinuo, ali ljudi su fantastično odreagovali što me je učinilo dosta srećnim.
Ove poslednje godine izgleda kao da si našao ravnotežu između turneja i produciranja muzike ili u ovom slučaju prekopavanja po tvojim starijim radovima. Da li se tako osećaš zbog povratka u Kanadu?
Da, u stvari osećam veliko olakšanje. Trebalo mi je par godina i dosta promena da se ovde smestim, uključujući i brak, kupovinu prve kuće i pravljenja studija. Sada je sve konačno dobilo neku formu i produciranje muzike ima jednu potpuno novu inspiraciju. Verujem da ćemo videti par novih Frivolous EP-ja ove godine.
Često vidimo muzičare kako se posle više od 120 nastupa godišnje umore. Neki prestanu da piju i počnu da trče, neki ne odu na BPM Festival i rade na novom albumu dok se neki jednostavno osećaju izgubljeno. Kako si se ti osećao posle objavljivanja albuma “Meterology”za Cadenzu i kada si počeo da nastupaš skoro non-stop dve godine, čak i ako je to bilo sa Carl Craigom i Robag Wruhmeom?
Da, puno sam pio što je stvari učinilo još gorim. Bilo je zaista jako intenzivno i definitivno sam izgubio viziju ko sam. Tako da je sad veliko olakšanje što sam se konačno vratio samom sebi i potrudiću se da održim ovaj balans sad.
Šta je bio tvoj izlaz iz toga? Da li je to bilo napuštanje Berlina i odlazak na selo? Dodir sa prirodom i više vremena sa tvojom devojkom?
Da, takođe preseljenje u Kanadu je bilo osvešćujuće iskustvo. Odlazak tamo gde sam odrastao i gde nikoga nije briga ko ste ili šta je elektronska muzika uopšte. Generalno Kanada je rock zemlja i samo u urbanim sredinama znaju za neka imena elektronske muzičke industrije. U tom neznanju za dobru muziku ja sam takođe našao i cilj u koji verujem.
“What do I try every night? I try to make some change” pevao si na jednoj od tvojih najpoznatijih numera. Da li još uvek radiš takve stvari u svom studiju? Da li se još uvek osećaš kao “nomad” ili “rejversko dete”, samo malo mudriji kako odrastamo?
Ja sam uvek voleo psihologiju i filozofiju, kako svoju sopstvenu, tako drugih ljudi i naših kolektivnih svesti. To je tema koja često dominira u mojim stihovima i pesmama. Pevanje o nekim glupim stvarima često me ne dodiruje suviše. Nekad može biti smešno. Iako se zovem Frivolous (Neozbiljan), nekad sam u stvari suviše ozbiljan.
Da li imaš plan za ovu godinu, posle ove kratke evropske turneje? Pričao si o pronalaženju novog pravca za svoj zvuk. Šta te okupira ovih dana?
Da, dosadio mi je minimal house i sada se vraćam posle punog kruga preokupiranosti bass muzici. Nisam objavio ništa od toga i na kraju su se neprirodni ritmovi vratili tom “rooling gruvu” koji sam uvek voleo. To je kao ponovno rođenje za mene sada i stvarno se osećam odlično!
Za one koji ne znaju, Daniel je takođe lud za DIY stvarima. Da li ćemo još uvek nalaziti te Sepia emocije u tvojoj muzici ili ćeš sada postati potpuno raznobojan?
Semplovanje, snimanje na terenu i uvežbavanje nastupa sa ludom i home-made opremom će uvek biti veliki deo onoga što ja radim. Muzika je definitivno o kreiranju “prostora” ili o trenutku emocije. Ne vidim da će se to promeniti, ali eksperimenti sa bass zvukom su definitivno otvorili potpuno novu paletu alata koje ranije nisam koristio. Puno buke (noiza) i statike, i za one koji znaju malo više o tome, “pitch envelopes” koje ranije nisam koristio.
U petak nastupaš u KC GRADu u Beogradu. Šta si spremio za ovaj live set? Da li je “kuhinjski nož” penzionisan i da li “crveni telefon” i dalje radi?
Crveni telefon sam upravo popravio i radi savršeno! Takođe, eksperimentisao sam sa električnom melodikom ali mislim da je neću još uvek koristiti dok to još ne razvijem.
Hvala ti Daniele za ovaj razgovor i nadam se da ćeš imati prilike da malo vidiš i naš grad ovoga puta. Znam da voliš da tražiš inspiraciju u prodavnicama ploča. Mi ih nemamo mnogo ali bih ti preporučio: “Yugovinyl”… Možda ti bude interesantno. Vidimo se u petak i uživaj u ostatku turneje!
Da, ako budem imao vremena voleo bih da posetim tu prodavnicu! Verujem da će imati neke divne ploče sa semplovima koje ne mogu naći na internetu. Hvala za preporuku!
Petak 16. januar, KC GRAD, lokalna podrška – Ewoks & Tamarinsky i Kristijan Molnar. Early bird tickets 400 RSD (Rezervacije: karte@gradbeograd.eu) / Regularna cena u pretprodaji 600 RSD / Prodaja karata @ Kulturni centar GRAD / Braće Krsmanović 4
Tagovi:
Slični članci:
Nema sličnih članaka.
Lajkuj: