Pakovanja Nutele dizajnira algoritam
Kompanija Ferrero je u saradnji sa marketinškom agancijom Ogilvy & Mather Italia osmislila način da poveća prodaju Nutele.
Izgleda da Srbija nije jedina zemlja gde se kreativni rad ne ceni previše – proizvođači Nutele su angažovali kompjuterski algoritam na poslu dizajniranja 7 miliona jedinstvenih pakovanja ovog namaza.
Kako je ovo uspelo? Veoma jednostavno, po rečima kreatora kampanje : razvili su softver sa datotekom od nekoliko hiljada boja i dizajn paterna koje je Ferrero aminovao kao odgovarajuće za njihov legendrani brend i algoritam je, na osnovu standardnog oblika pakovanja, izbacio 7 miliona jedinstvenih dizajnerskih kombinacija. Svaka kombinacija je bila ekskluzivno za jednu teglu, 7 miliona tegli je pušteno u prodaju u posebnoj seriji “Nuttela Unica” i, po rečima proizvođača, sve su prodate u rok od mesec dana.
“Mislimo da Nutela može biti skupa i posebna baš kao što su posebni njeni kupci”, piše u saopštenju marketinške agencije Ogilvy & Mather Italia, kreatora kampanje. “Na ovoj ideji rodila se Nuttela Unica – prva limitirana serija od sedam miliona potpuno različitih tegli. Desetine različitih obrazaca i oblika, hiljade kombinacija boja i jedan poseban algoritam”.
Ova “umetnička dela” kako ih je opisala kompanija su predstavljena publici i kroz televizijsku i medijsku kampanju tako da je obožavaocima Nutele samo ostalo da sačekaju dolazak tegli u supermarkete širom Italije i da odmah spreme svoje kašike kako bi bukvalno pojeli umetničko delo koje se, verujemo, ukusom nije preterano razlikovalo od klasičnih, radničko-industrijsko-klasičnih pakovanja krema od lešnika.
Ferrero i Ogilvy su veoma rizikovali – i u finansijskom i u marketinškom smislu – pošto ovakve kampanje i proizvodnja limitiranih serija u ovolikom broju primeraka može biti skupa i, zbog više cene, nepovoljna kupcima, ali je kampanja bila više nego uspešna. Neočekivani i kreativni dizajn uklopio se u već poznati oblik proizvoda – tegla i poklopac – posluživši algoritmu kao neka vrsta arhitektonskog slikarskog platna. Ovim je proizvod ostao prepoznatljiv kupcima jer su znali o čemu je reč, a opet je štrčao na prodajnim rafovima ističući se jedinstvenim dizajnom svake tegle ponaosob. Medijski hajp je dodatno pogurao prodaju tako da je 7 miliona jedinstenih tegli rasprodato u rekordnom roku.
Ferrero ovim potezom ispisuje novu istoriju dizajna i advertajzinga. Napravljena je odista revolucionarna stvar, ali je, istovremeno, industrijalizovan dizajn uopšte i povučen opasan potez. Ukoliko se trend nastavi kreativci postaju nepotrebni pošto će algoritam, po informatičkoj logici i postavljenim parametrima, sastaviti i dizajn od hiljade datoteka obrazaca, napisati tagline, logline, bilo kakav tekst od miliona reči i, na kraju, osmisliti ili čak snimiti kampanju od hiljada dostupnih kadrova.
Uostalom, neki tračevi kažu da Đule Van Gog koristi taj sistem za pisanje tekstova pesama benda već godinama – kupi sve novine, secka reči pa ih kombinuje kako bi se rimovale.
Nadamo se da to neće postati manir, ne toliko zbog kreativne obnove benda Van Gogh već zbog profesije dizajnera. Mogu oni to mnogo bolje od algoritma.
Tagovi:
Slični članci:
- Prvi put na Festivalu nauke – Zona ideja i inovacija
Prvi put na Festivalu nauke – Zona ideja i inovacija
Brojni projekti i ideje biće predstavljeni kroz novu festivalsku programsku celinu.
- Mascom objavljuje vinil singlicu “55 – Jedra”
Mascom objavljuje vinil singlicu “55 – Jedra”
Sav prihod od prodaje singlice ide na račun fondacije „Jedro“ za pomoć dečacima obolelim od Dišenove mišićne distrofije.
- Pola veka legendarne serije „Otpisani“
Pola veka legendarne serije „Otpisani“
Voja Brajović i Dragan Nikolić ponovo na TV ekranima kao Tihi i Prle.
- Održan prvi Uzlet x Piknik događaj
Održan prvi Uzlet x Piknik događaj
Kreativnost, priroda i muzika u srcu Čačka!
- Trajni delić istorije – Blokstok mural
Trajni delić istorije – Blokstok mural
U novosadskom Bloku, gde je nastao jedan od najstarijih festivala u ovom gradu, street artista Stra odlikao je mural posvećen manifestaciji nastaloj 1998.
- EXIT i Dom zdravlja: Zajedno za prevenciju bolesti zavisnosti kod mladih
EXIT i Dom zdravlja: Zajedno za prevenciju bolesti zavisnosti kod mladih
Dom zdravlja „Novi Sad” i EXIT festival žele ovom kampanjom da obuhvate što veći krug našeg društva, uključujući sve važne institucije, roditelje, i posebno one mlade koji upravo ulaze u svet odraslih.
Lajkuj: