Da li imate preko 18 godina?

Pakovanja Nutele dizajnira algoritam

Kompanija Ferrero je u saradnji sa marketinškom agancijom Ogilvy & Mather Italia osmislila način da poveća prodaju Nutele.

Izgleda da Srbija nije jedina zemlja gde se kreativni rad ne ceni previše – proizvođači Nutele su angažovali kompjuterski algoritam na poslu dizajniranja 7 miliona jedinstvenih pakovanja ovog namaza. 

nutella_unica_packaging_design_products__dezeen_2364_col_1.0

fotografije : Ferrero i Nuttela

Kako je ovo uspelo? Veoma jednostavno, po rečima kreatora kampanje : razvili su softver sa datotekom od nekoliko hiljada boja i dizajn paterna koje je Ferrero aminovao kao odgovarajuće za njihov legendrani brend i algoritam je, na osnovu standardnog oblika pakovanja, izbacio 7 miliona jedinstvenih dizajnerskih kombinacija. Svaka kombinacija je bila ekskluzivno za jednu teglu, 7 miliona tegli je pušteno u prodaju u posebnoj seriji “Nuttela Unica” i, po rečima proizvođača, sve su prodate u rok od mesec dana.

“Mislimo da Nutela može biti skupa i posebna baš kao što su posebni njeni kupci”, piše u saopštenju marketinške agencije Ogilvy & Mather Italia, kreatora kampanje. “Na ovoj ideji rodila se Nuttela Unica – prva limitirana serija od sedam miliona potpuno različitih tegli. Desetine različitih obrazaca i oblika, hiljade kombinacija boja i jedan poseban algoritam”.

nutella-unica-packaging-design-products-_dezeen_sq-edit-1024x1024

photo : Ferrero i Nuttela

Ova “umetnička dela” kako ih je opisala kompanija su predstavljena publici i kroz televizijsku i medijsku kampanju tako da je obožavaocima Nutele samo ostalo da sačekaju dolazak tegli u supermarkete širom Italije i da odmah spreme svoje kašike kako bi bukvalno pojeli umetničko delo koje se, verujemo, ukusom nije preterano razlikovalo od klasičnih, radničko-industrijsko-klasičnih pakovanja krema od lešnika.

Ferrero i Ogilvy su veoma rizikovali – i u finansijskom i u marketinškom smislu – pošto ovakve kampanje i proizvodnja limitiranih serija u ovolikom broju primeraka može biti skupa i, zbog više cene, nepovoljna kupcima, ali je kampanja bila više nego uspešna. Neočekivani i kreativni dizajn uklopio se u već poznati oblik proizvoda – tegla i poklopac – posluživši algoritmu kao neka vrsta arhitektonskog slikarskog platna. Ovim je proizvod ostao prepoznatljiv kupcima jer su znali o čemu je reč, a opet je štrčao na prodajnim rafovima ističući se jedinstvenim dizajnom svake tegle ponaosob. Medijski hajp je dodatno pogurao prodaju tako da je 7 miliona jedinstenih tegli rasprodato u rekordnom roku.

nutella-unica-packaging-design-products-_dezeen_2364_col_2

photo : Ferrero i Nuttela

Ferrero ovim potezom ispisuje novu istoriju dizajna i advertajzinga. Napravljena je odista revolucionarna stvar, ali je, istovremeno, industrijalizovan dizajn uopšte i povučen opasan potez. Ukoliko se trend nastavi kreativci postaju nepotrebni pošto će algoritam, po informatičkoj logici i postavljenim parametrima, sastaviti i dizajn od hiljade datoteka obrazaca, napisati tagline, logline, bilo kakav tekst od miliona reči i, na kraju, osmisliti ili čak snimiti kampanju od hiljada dostupnih kadrova.

Uostalom, neki tračevi kažu da Đule Van Gog koristi taj sistem za pisanje tekstova pesama benda već godinama – kupi sve novine, secka reči pa ih kombinuje kako bi se rimovale.

Nadamo se da to neće postati manir, ne toliko zbog kreativne obnove benda Van Gogh već zbog profesije dizajnera. Mogu oni to mnogo bolje od algoritma.

 

 

 

 

Lajkuj:

Ostavite komentar:

Slični članci: