Starenje nikome ne pada lako. Smrt je sastavni deo života, bore su tragovi života, gubitak menstrualnog ciklusa je deo životnog ciklusa, ali toliko ponavljanje reči “život” sugeriše na njegovu sve veću odsutnost. Kao kada rawtarian-ci pričaju o tome da je obrok predivnih boja, a da ukus pri tome ne pominju.
Sigurno je da prosečan čovek poseduje jednako intenzivne ruminacije u vezi sa sopstvenim starenjem kao i natprosečno (poznati) ljudi, ali kada osvestimo taj višak tereta sa kojim žive superstarovi, njihovi problemi postaju superiorniji od naših. Super-starovi: objekti-subjekti u superlativu, a još kosmičkom!
Građenje njihovog identiteta uvek podrazumeva formiranje i zalivanje sloja ličnosti koji je kreiran za druge. Svi imamo bar nekakav lažni self. Šarenu ogradu koju stavljamo pred druge i koja, osim toga što može da nam nahrani zdrav narcizam, može i zamutiti autentično osećanje o nama samima. Međutim, self imidž superstarova u sebi poseduje ogroman rezervoar medijskih odraza koji dodatno otežavaju suočavanje sa starenjem, posebno u eri zvezde koja je obeležila period kada je “video ubio radijsku zvezdu.”
Zato je unutrašnji život ljudi čiji je realan život pretovaren samozahtevima i zahtevima drugih, da budu ono što ne mogu baš uvek autentično biti, veoma užaren. Svi ljudi to žive, ali ovi ljudi to žive i na ekranima.
Iako više od 40 godina pečatira stil koji se zasniva na crnoj boji, leopard printu, metalik helankama i galvanizovanoj Blondie frizuri, Debbie Harry je proživljavala ozbiljne poteškoće da se suoči sa starenjem, pa joj se telesni narcizam razbio kao “srce od stakla”.
Kada ste u telu zvezde, mnogo je teže napustiti sliku o njemu kao nečemu što gubi sjaj
Na Debbie je starenje palo toliko traumatično da je u svojoj kući poskidala sve svoje slike iz mladosti. Etiketu “ikone” na svu sreću nikada nije volela, jer je doživljava kao predominantno mušku odrednicu. Čak i činjenica da može da promeni svoj izgled nije joj pomogla da je proces starenja ne osujeti. Izlaz iz krize poznih godina pronašla je u jednostavnoj racionalizaciji starenja:
“Ukoliko ostaneš kreativan i zainteresovan za nove stvari, nećeš stagnirati”
Možda je upravo iz tog razloga glavna tema poslednjeg albuma seks, kao nešto što nikada ne odlazi.
Slični članci:
- Avantage Učitavanje: Kafa, kolači i dokumentarni nadrealizam
Avantage Učitavanje: Kafa, kolači i dokumentarni nadrealizam
Na Art branču, uzbudljivom i provokativnom razgovornom formatu u Kulturnom centru Beograda, ovaj put smo u okviru projekta koji realizuje OTP banka Srbija slušali i diskutovali o pronicljivim idejama Lazara Džamića.
- Avantage Učitavanje: Partnerstvo kao jedini održivi odnos
Avantage Učitavanje: Partnerstvo kao jedini održivi odnos
Vikend sa porodicom van centra grada ne zahteva posebne pripreme već spremnost na nove izazove; Societe Generale banka ponudila je svojim prijateljima jedan od ne tako tipičnih prostora za beg iz svakodnevice.
- Avantage Učitavanje: Javnim čitanjem do intimne revolucije
Avantage Učitavanje: Javnim čitanjem do intimne revolucije
Za svoje goste i prijatelje Société Générale banka ovaj put priredila je književni izlet na potezu od Jadrana do unutrašnjih pejzaža, podstaknut odlomkom iz novog romana Đorđa Miketića.
- Сви смо ту
Сви смо ту
Оставинска расправа душевних непокретности Џеја Рамадановског
- Kako je nastao jugoslovenski Band Aid
Kako je nastao jugoslovenski Band Aid
Pre tačno 35 godina na stadionu Crvene zvezde održan je koncert kojim se Jugoslavija pridružila humanitaroj akciji Live Aid.
- Zavodljiva Jugoslavija 70-ih: Serž Genzbur i Džejn Birkin u partizanskom filmu
Zavodljiva Jugoslavija 70-ih: Serž Genzbur i Džejn Birkin u partizanskom filmu
Markantni pevač i njegova partnerka, modna i glumačka ikona 60ih, bili su par o kom se naširoko pisalo i govorilo. Pa ipak, njihova glumačka epizoda ostaje u istoriji filma zabeležena kao donekle opskuran deo domaće kinematografije.
Lajkuj: