Da li imate preko 18 godina?

Top lista: izaberite svoju novu omiljenu fizičku aktivnost i pratite koliko vam to prija

Autor:

Vreme slava je već uveliko počelo, na vratima su nam praznici i novo opuštanje, uz izležavanje, filmove, serije i gomile hrane. Ovo je svakako period godine kada se manje krećemo, manje vežbamo na otvorenom i teže donosimo odluku da krenemo na neku rekreaciju ili ozbiljnije treninge u zatvorenom. Ali, treba na vreme misliti i biti uvek u formi.

Ono što je takođe jedna od ključnih stvari je da aktivnosti prilagodimo svojim obavezama, afinitetima, fizičkoj spremi, da ne preterujemo i da optimizujemo vreme i resurse. Ovo je vreme kada pred sobom imamo veliki broj online treninga, mogućnosti da lagano krenemo da vežbamo i pripremimo se za ozbiljnije treninge kada vreme napolju bude bolje.

Vrlo je važno i da nađemo aplikacije koje nam mogu pomoći u tome. Naravno jedna od ključnih stvari je da kupimo i opremu koja će nam olakšati vežbanje. I da obezbedimo i gedžete koji će nam svakako biti od koristi.

Jedna od stvari koje nam olakšava i život i vežbanje je Samsung Galaxy Watch5 koji nam obezbeđuje da svoje zdravlje pratimo 24 sata dnevno i ostvarimo ciljeve koje smo zacrtali. Njegova prednost je i ekran od safirnog kristala, pa nema bojazni da će pući tokom nekog zahtevnijeg treninga, ali i pojačana baterija u odnosu na prethodne verzije.

Preporuke zdravstvenih organizacija su da je jedan sat fizičke aktivnosti dnevno sasvim dovoljan da se ljudi osećaju dobro i zdravo. Samsung pametni sat će vam pomoći da optimizujete svoje aktivnosti, a mi vam predlažemo nekoliko opcija za vežbe i rekreaciju.

Biciklizam

Iako mnogi vožnju bicikla vezuju isključivo za proleće i leto, bicikl možete voziti gotovo cele godine. Uz dobru opremu, odeću, obuću i gedžet koji će pratiti vaše aktivnosti u vožnji uživaćete na vašem dvotočkašu.

Dokazano je da je u velikim gradovima za putovanja do pet kilometara, bicikl brži od automobila, tako da je idealno rešenje za odlazak i povratak sa posla.

Tu su i dodatne pogodnost, dok vozite bicikl ste zdraviji, ne zagađujete okolinu, štedite na gorivu i svim dodatnim troškovima koje vožnja automobila podrazumeva, uključujući i potencijalne kazne. Vaš dvotočkaš je idealna varijanta i za odlazak na pijacu ili šoping, bioskop, pozorište ili izlazak sa prijateljima na piće.

Novi Beograd i Zemun su svakako najpogodniji za vožnju, jer su ravni sa odlično iscrtanim biciklističkim stazama, tako da, ukoliko vam je komplikovano da na posao idete biciklom jer imate previše uzbrdica, možete ga provozati posle radnog vremena ili vikendom. Neki krug oko Ade, Zvezdarska šuma ili Košutnjak, a kada uđete u formu pravac Avala. Stres će se značajno smanjiti. Aplikacije koju instalirate na vaš telefon ili sat će to i dokazati. A svakako razmislite o električnom biciklu. Ili o nekom manjem na rasklapanje. I pomozite i sebi i planeti na kojoj živimo.

Šetnje

Aktivnost za koju vam je potrebna samo udobna obuća i nešto toplija garderoba kada je hladnije. Ne postoji ništa bolje za vašu kičmu koja je osam sati zavaljena u stolicu na radnom mestu, dok gledate u ekran kompjutera. Ukoliko ste ujutru u frci i ne stižete jer kasnite na posao, prošetajte kada završite. Umesto da se gužvate u javnom prevozu, to vreme iskoristite da prošetatate i usput odslušate omiljenu muziku, neki podcast koji volite i pratite ili neku lagano vođenju meditaciju. Videćete ubrzo koliko ste koraka prošli, koliko ste smanjili napetost i učinili sebi veliku uslugu. O porastu hormona sreće da ne pričamo

Šetnja i vožnja bicikla su idealni i da obiđete neke od beogradskih muzeja i uverite se u bogatstvo njihovih kolekcija i nemerljivu vrednost našeg nasleđa!

Nordijsko hodanje

Ova aktivnost je posebno popularna među sredovečnom i starijom populacijom, ali ovo je rekreacija za bukvalno sve, kako se popularno kaže od 7 do 77 godina. Ovde su vam od opreme neophodni samo štapovi. Uz to i dobra volja, odlučnost, da se ne sramite ovakvih aktivnosti i učlanite u klub koji ovaj sport popularizuje. I ne postoje prepreke za bavljenje ovim sportom. Tako da ukoliko dugo niste bili aktivni krenite u akciju i angažujte čak 90% svoje mišićne mase. A ubrzo ćete videti kako će se podići vaša životna energija i kako će ovaj vid rekreacije uticati na vaše psihičko stanje, kada izmerite ritam svog sna na Samsung satu.

Trčanje

Često kada ljude pitate kako su rešili da trče, odgovor je jednostavan – obuo/la sam patike i krenuo/la. Najteže je, naravno, na početku, a posle sve ide lakše. Budite samo istrajni. Ako vam je lakše pronađite društvo ili se učlanite u neki od trkačkih klubova. Svakako će vam aplikacije na vašem telefonu ili satu pomoći da sebi postavljate nove ciljeve, rušite nove rekorde i imate jasne pokazatelje koliko to prija vašem organizmu. I brzo ćete krenuti da trčite stazama uz reku, po novobeogradskim blokovima, Dorćolu, Banovom brdu,  Mirijevu… Upoznaćete Beograd trčeći novim ulicama. Ukoliko vam prija možete pronaći bezbroj muzičkih lista za trčanje i na kraju formirati neku sopstvenu koji ćete podeliti sa drugima. Posle vas čekaju i trke na 10 km, pa polumaraton, pa maraton. Pa onda putovanja samo da biste negde istrčali trku.

Joga

Ovu drevnu veštinu možete vežbati bilo gde, u nekoj od škola joge, gde ćete videti koja vam najbolje prija, u sopstvenom domu, obližnjem parku ili izletištu, na plaži… Apsolutno su studije pokazale da joga smanjuje hronični bol u donjem delu leđa nastao kao rezultat prekomernog sednja ili stajanja na radnom mestu, nemerljiv je doprinos bržem metabolizmu, smanjenju stresa i hipertenzije, odličan dodatak izbalansiranoj ishrani ukoliko ste rešili da smanjite kilograme… U kombinaciji sa meditacijama vaše psihološko stanje postaje sve bolje. I mislimo da više ne moramo da vas ubeđujemo šta će pokazati aplikacije. I ne zaboravite – ovo su vežbe za sve polove i starosne dobi.

Proveravaj svoje zdravlje neprekidno. Ne morate se ovim opterećivati, ali će vam pomoći da upoznate svoj stil spavanja, kontroliši puls, procenat masti i težinu mišićne mase. I ne zaboravite da se svaki korak broji. Pa i onaj najmanji. Zato vas još jednom pozivamo da izaberete aktivnost koja vam najviše prija. I uvek kada imate vremena krenite na neki izlet van grada i praktikujte stvatri koje su na ovoj listi. I što da ne – predložite na nešto što nije na njoj.

Ono što svakako možete proveriti je i kako se neki od parametara menjaju dok navijamo za fudbalsku reprezentaciju Srbije.

Lajkuj:

Ostavite komentar:

Slični članci: