Slaven Došlo: Svi moramo povesti računa o načinu na koji komuniciramo
Sa popularnim glumcem smo razgovarali o njegovom radu, komunikaciji, veštačkoj inteligenciji i odgovornosti javnih ličnosti u društvu.
Prijatelj članka: Samsung
Prve velike uloge Slaven Došlo imao je još kao student u klasi Mirjane Karanović u filmovima Pored mene Stevana Filipovića i Panama Pavla Vučkovića iz 2015. godine. Usledile su u narednih desetak godina značajne uloge u ostvarenjima Vlažnost Nikole Ljuce i Biser Bojane Milana Karadžića.
Igrao je u serijama Vojna akademija, Besa, Crno-bijeli svijet, Branilac, Ubice mog oca, Deca zla… Član je Pozorišta na Terazijama gde igra u nekoliko predstava. Nedavno je održana i premijera muzičke komedije Company, u režiji Nebojše Bradića, u Madlenianumu, u kojoj Došlo igra glavnu ulogu.
Razgovarali smo sa njim o životu javne ličnosti, putovanjima, komunikaciji, odgovornosti… Slaven Došlo uvek javno podržava dobre ideje i inicijative. Pričali smo i o modernim tehnologijama, posebno o telefonu Samsung Galaxy S24 Ultra kojim glumac pravi odlične fotografije i koji mu pomaže u organizaciji posla. Otkrio nam je i na koji način koristi Photo Assist kojim uređuje fotografije uz pomoć veštačke inteligencije (AI), ali smo razgovarali o tome i da nove tehnologije koristimo odgovorno i na pravi način.
Dugo si na javnoj sceni, kao glumac u pozorištu, TV serijama na filmu. Ali nedavno si se oprobao i u voditeljskom poslu u najgledanijem šou na ovim prostorima Pesmi za Evroviziju. Kakva su ti iskustva?
Zanimljivo je bilo zameniti pozorišnu scenu tom televizijskom. Nisam preterano razmišljao kada sam prihvatio poziv samo mi se učinilo da bi moglo biti zabavno i da ću se nekako snaći. Čudna je ta pozicija kada znaš da te toliko ljudi gleda u živom programu. Na kraju zaključak mi je bio da šta god da radiš treba to da radiš tako da tebe zabavlja i angažuje.
Kada smo se već dotakli muzike i pozorišta stalni si član Pozorišta na Terazijama gde, između ostalog, igraš u mjuziklima S druge strane jastuka (na Bajaginu muziku i stihove) i čuvenim Brodvejskim vragolijama (The Drowsy Chaperone), ali je nedavno u Madlenijanumu održana i premijera netipičnog brodvejskog mjuzikla Company. Šta je ono što te privlači kod mjuzikla i kako je raditi na svim ovim predstavama?
Mjuzikl je jedna specifična forma, ne mora biti dopadljiv svima ali mnogi u njemu pronalaze ponešto zbog čega bi došli u pozorište. Mjuzikl ima svoju vernu publiku u Beogradu i zadovoljstvo je da vidiš to iščekivanje i pažnju kada izađete sa premijerom. To je sigurno jedan od razloga zašto ga volim. To je žanr koji za glumca može biti vrlo zahtevan jer te konstantno vraća na jednu specifičnu vrstu fokusa kako bi koreografija, muzika i gluma došle u skladnu rezonancu. U Pozorištu na Terazijama igram još i u Ženama na ivici nervnog sloma i Flashdans-u i sve te predstave otkrile su mi nešto novo. Company je, s obzirom da je to moja definitivno najveća uloga u mjuziklu do sad i da uopšte psihološki nije jednostavan, najzahtevniji zadatak sa kojim sam se susreo i raduje me što vidim da što duže igram ulogu Roberta on sve više postaje moj.
Za ovu godinu je najavljena i premijera filma Pored nas, završni deo trilogije Stevana Filipovića (igrao si u prvom filmu Pored mene). Objavljen je sinopsis filma i ključni momenat je da zapravo akteri ostaju bez osnovnih sredstava za komunikaciju, kao i da je film sniman na vrlo izazovnim lokacijama. Šta su tebi bili najveći izazovi u radu na ovom filmu?
Moram da kažem da jedva čekam da vidim kakav smo to film snimili i da bih voleo da je nastavak došao i malo ranije ali to iz različitih razloga nije bilo moguće. Stevan je napravio vrlo kompleksan scenario koji opet počiva na mnoštvu likova koji su nam poznati iz prvog dela. Snimiti takvu priču na tako zahtevnim i udaljenim lokacijama je samo po sebi poduhvat. Sredstava za produkciju nije bilo preterano mnogo ali smo zajedničkim snagama, a naravno najviše zahvaljujući produkciji uspeli da izguramo i snimimo film čije sam neke deliće video u postprodukciji zvuka i čini mi se da može biti vrlo uzbudljiv.
Kada smo već pomenuli komunikacije šta prvo otvaraš/ gledaš na telefonu kada se probudiš i koliko zapravo možeš bez telefona.
Prvo sto se desi je da isključim režim letenja koji mi je uvek tokom noći uključen jer sam odavno razumeo da mi tako bukvalno bude lakše da spavam. Telefon i ja smo bili u raznim odnosima. Ponekad je zaista teško osvojiti pogled od ekrana ali trudim se da držim sve pod kontrolom i dovoljno sam svestan i disciplinovan da uvidim i ograničim korišćenje kada sve to počne da mi smeta.


Koristiš jedan vanserijski telefon Samsung Galaxy S24 Ultra i vrlo često si na putovanjima. Koliko zapravo filmova, serija i drugog sadržaja gledaš na telefonu, a ne na nekom tradicionalnijem uređaju poput lapotopa ili TV-a? I koliko ti telefon pomaže u svakodnevnom radu?
Filmove i serije jako retko gledam na telefonu osim ako ne mogu da ih strimujem na TV. Valjda zato sto se bavim glumom mi je to premali format da bih video sve što me zanima. Međutim, kad su u pitanju svakodnevne obaveze, organizacija, fotografije i videi tu mi je Samsung apsolutno nezamenljiv jer odgovorno tvrdim da funkcioniše brže i sve je puno lakše nego na mom kompjuteru.
Šta je ono što si od serija, filmova ili predstava gledao u prethodnom periodu a da je vredno pažnje i šta je ono što se nalazi na večitoj listi sadržaja koji svakome preporučuješ da pogleda?
Sucession, Vikinzi i (da ok znam da kasnim) Peaky Blindersi su me u poslednje vreme oduševili. Što se tiče filmova Za danas toliko je bio pravo osveženje od domaćih ostvarenja, malo je stariji ali ne mogu da ne pomenem i Ko je video ovu ženu. Zone of interest, Anatomy of Fall i Poor Things su svakako vredni gledanja. U pozorištu sam nedavno gledao Svejna u Beogradskom dramskom i baš mi se svidelo. Adresa svemir u Bitefu mi je možda i najomiljenija od svih predstava u skorije vreme.
Jedna od sjajnih novina kod modela Galaxy S24 Ultra je uređivanje fotografija uz pomoć AI koji nudu opcije da odobrane objekte sa fotografije možeteti obrisati, premesti ili urediti onako kako vi to želite. Uz 1,6x veće piksele i širi Tele OIS, fotografije i video zapisi su svetliji i stabilniji, čineći čak i udaljene subjekte jasnim. Poboljšani ProVisual Engine prepoznaje objekte poboljšavajući ton boje, smanjujući šum i ističući detalje.
Vrlo si vešt sa kamerom i praviš neverovatne fotografije sa putovanja. Koliko su dobra kamera i efekti koji sada postoje doprineli tome, koliko ima prirodnog talenta i šta su alatke koje najčešće koristiš na telefonu?
Za moje fotke je uglavnom odgovoran sam telefon i eventualno neko malo korigovanje osvetljenja. Od kako koristim Samsung u sustini samo slikam i okačim, što je još dodatno olakšano ako si na nekoj živopisnoj lokaciji, tada ne moraš da se baviš ni svetlom. Do sada sam se najviše bavio montažom videa, ali u poslednje vreme otkrivam koliko opcija uopšte ne koristim kada je u pitanju fotografija i da zapravo u profesionalnom režimu možeš da praviš fotke koje su puno više art od onoga sto možete trenutno videti na mom profilu. Zoom je definitvno moja opcija kao i portret video.
Jedan od važnih alata je i Photo Assist koji doprinosi uređivanja fotografija uz pomoć AI. Šta su njegove najveće prednosti i zapravo koliko vremena provodiš ispitujući ovu opciju. Kakav ti je zapravo stav o AI?
Photo Assist je alat uz pomoć kojeg možeš da koriguješ okruženje u kom se nalaziš. Ranije je za to bilo potrebno ozbiljno poznavanje Photoshopa ali sad samo zaokružiš ono sto ne želiš da bude na fotografiji i veštačka inteligencija učini da se to zaista i desi.
Što se tiče samog AI-ja koliko shvatam, najveći problem jeste to na koji način ce ljudi iskoristiti te nove neverovatne mogućnosti. Uz veliku moć ide i velika odgovornost te se nadam da smo kao vrsta dovoljno savesni i da nećemo budućnost pretvoriti u scenario iz distopijskih filmova.


Javna si ličnost, imaš veliki broj pratilaca na mrežama i vrlo si aktivan. Koliko je važna odgovornost na društvenim mrežama i na koje teme pokušavaš ljudima da ukažeš u svom javnom delovanju?
Mislim da bi generalno svi trebalo da povedemo vise računa o komunikaciji, nezavisno od toga da li je digitalna ili ne. Trudim se da podržim dobre ideje i inicijative i da ukoliko mogu putem svog profila malo promenim stvari na bolje. Vrlo često se provlači nekakva ekološka priča ili opet podrška inicijativama koje se tiču ravnopravnosti u bilo kom smislu. Mene zanimaju tehnike za samorazvoj pa je i to prisutno ali najviše se trudim da prosto fokus stavim na empatiju i ono što je lepo u nama jer nam je kolektivni fokus već dovoljno usmeren u drugom pravcu pa zaista ne moram i ja to da pocrtavam.
Da li već znaš svoje planove za ovo proleće/ leto i da li možeš da nam otkriješ neke od destinacija koje bi želeo da posetiš?
Ovo leto sam odlučio sa provedem unapređujući svoje profesionalno znanje. Već u junu (ukoliko mi odobre vizu 🤣) idem u London na jedan njihov zanimljiv letnji program. Poslednjih nekoliko godina sam izbegavao civilizaciju, pogotovo zapadnu, ali sada mi se bas sviđa što ću biti u kulturnom centru sveta. Jedva čekam da vidim šta sve London u umetničkom smislu ima da ponudi. Nakon toga ću verovatno provesti malo vremena kod mojih, a zatim ići po regionu, jer sam u svojoj 33. godini shvatio da je dobro da čovek vidi svet ali isto tako možda ne bi bilo lose da ne plaća rentu za mesto na kom živi. Tako da kreću male restrikcije zarad bitnijih ciljeva.
Možeš li da nam otkriješ i neke poslovne planove. Gde ćemo te gledati ove godine?
Ove godine pored Pored nas, trebalo bi da izdađe i jedan zanimljiv hrvatski film u kom glumim iako je sasvim moguće da će to sačekati i 2025. Pozorište je moja stalna kuća, a na nove projekte ću izgleda još malo morati da čekam.
I za kraj ovog razgovora kako izgleda tvoja idealna muzička playlista za ovo proleće?
Kombinacija Ram Dassa, Marvin Gaya, Budha’s lounga. Ok, zaluta i po koji narodnjak.
Slični članci:
- Festival nauke: dobrodošli u svet interaktivnih grafita
Festival nauke: dobrodošli u svet interaktivnih grafita
Revolucionarna aplikacija Tagtool pravi virtuelne grafite uz pomoć nauke, a njeni tvorci razgovarali su sa nama o svom radu i predstojećem Festivalu nauke.
- From spark to flame: how the idea for the game that won the Playing Narratives competition came about
From spark to flame: how the idea for the game that won the Playing Narratives competition came about
- Džordž Mandis: priča digitalnog nomada
Džordž Mandis: priča digitalnog nomada
Pred Voxxed Days konferenciju u Beogradu razgovarali smo sa jednim od njenih učesnika, svestranim i zabavnim Džordžom Mandisom.
- Immerisve Reality Studios Stockholm otvara svoja vrata 17. marta
Immerisve Reality Studios Stockholm otvara svoja vrata 17. marta
Rediteljka i preduzetnica iz Beograda otvara najsavremeniji kulturni centar imerzivne realnosti u srcu Stokholma.
- Hey, young creatives – learn how to make video games – apply for the Playing Narratives program!
Hey, young creatives – learn how to make video games – apply for the Playing Narratives program!
- Mali biznisi koji opstaju: brend Lovers
Mali biznisi koji opstaju: brend Lovers
Sa Marijom Strajnić, vlasnicom brenda Lovers, razgovarali smo o tome kako se rodio i rastao njen brend koji postaje sve popularniji.
Lajkuj: