Pantone objavio boju 2018.
„Ultra violet 18-3838“ proglašena za boju sledeće godine.
Ljubičasta, u svetlijem i tamnijem koloritu, izabrana zbog svojih mogućnosti i nekonvencionalnosti koja simboliše potrebe današnjeg sveta.
Pantone je američka kompanija sa sedištem u Nju Džerziju koja je patentirala „Pantone koloritni sistem„ (Pantone Matching System) kojim se standardizuje paleta korišćenih boja u različitim industrijama počevši od štampe, preko građevinske industrije i arhitekture do proizvođačkih procesa u plastici i modnoj industriji. Pantone sistem skraćuje vreme usklađivanja nijansi i paleta boja između dobavljača, klijenata i proizvođača i sprečava zabune pošto svaka boja ima svoj broj i ime u standardizovanoj paleti tako da svi znaju o čemu je reč. Različitim procesima Pantone boje se kombinuju u nijanse po izboru, a njihov sistem je standard što se tiče štampe i grafičkog dizajna.
Nakon tehničkih detalja o samom sistemu vratimo se izboru boje 2018. Li Ajsman, Pantone-ova direktora Instituta za proučavanje boja i dizajnerka enterijera specijalizovana za izbor i uklapanje kolorita obrazložila je izbor ljubičaste ovim rečima: „Dramatično provokativna i promišljena Ultra violet 18-3838 simboliše originalnost, genijalnost i viziju budućnosti. Kontemplativna i kompleksna Ultra violet prikazuje misteriju kosmosa i onoga što je iza njega intrigantno nagoveštavajući šta može biti izvan trenutka u kome živimo“, poetski zaključuje gospođa Ajsman.
Ali kompanija se nije samo oslonila na apstraktne vizije budućnosti u svom izboru ljubičaste kao boje 2018. U zvaničnom saopštenju navode se i muzičke zvezde Prins, Dejvid Bouvi i Džimi Hendriks kao ljudi koji su uveli ljubičastu u savremenu zapadnu popularnu kulturu. Upotrebom ove boje umetnici su simbol kontrakulture, nekonvencionalnosti i artističke posebnosti uveli u mejnstrim i inspirisali druge individualce u njihovom probijanju granica hrabrom upotrebom boja.
Ipak, da saopštenje ne bude samo u lirici potrudila se Lori Presman, potredsednica Pantone kompanije rekavši kako je izbor boje mnogo više od trenutnog trenda ili trendsetinga. „Ultra violet 18-3838“ stvarno reflektuje potrebe sadašnjeg sveta. Kako kreativci diljem planete postaju facinirani bojom i svesni dubine poruka koje mogu uputiti upotrebom istih tako se i dizajneri i brendovi moraju ohrabriti da pokušaju isto. Izbor Boje godine je trenutak kada se utvrđuju strateški pravci u svetu trendova i kada se celogodišnji trud Pantone Instituta za proučavanje boja ovaploćuje u ovim smernicama“, završava šefica kompanije. Sada znamo šta će biti trend, jedino ostaje da izaberemo da li ćemo mu se priklonti ili ne.
*sve fotografije Pantone promo
Slični članci:
- Konferencija CGA Belgrade vraća se sa najraznovrsnijim lajnapom do sada
Konferencija CGA Belgrade vraća se sa najraznovrsnijim lajnapom do sada
- Unreal Day 2024
Unreal Day 2024
Na ovom jednodnevnom događaju biće predstavljeni najzanimljiviji projekti koji koriste UE ili njegovog “mlađeg brata” UEFN.
- Digitalk Konferencija u Zrenjaninu od 19 do 21. aprila
Digitalk Konferencija u Zrenjaninu od 19 do 21. aprila
Lajkuj: