Da li nas Tinder ugrožava?
Najpopularnija aplikacija za muvanje skuplja gomile podataka o korisnicima. Pitanje je da li se i kako oni mogu zloupotrebiti.
Bacili ste najbolje replike za flert, ušli u ritam “svajpovanja”, vodite po dva, tri četa odjednom, dajete podatke šakom i kapom… i sve to ostaje u bazama podataka Tindera. Svaka stvar koju je svaki korisnik uradio u aplikaciji. Ikada.
Kada korisnici opisuju Tinder često koriste definiciju „aplikacija kao da uđete u nepostojeći bar samo za single ljude“. Po najnovijim podacima i analizama pre će biti da je u pitanju bar pun single ljudi izabranih tako što im je neko treći analizirao ponašanje, konstantno ih prateći, čak čitajući im i dnevnik i bar se puni ili prazni u zavisnosti od akcije i reakcije prisutnih.
Naime, kompanije Match Group koja poseduje i kontroliše skoro sve popularne aplikacije za upoznavanje (Tinder, OurTime.com, BlackPeopleMeet.com, OkCupid, Twoo, POF, Meetic, LoveScout24, Match i ParPerfeito) sakuplja bukvalno sve informacije o vama kada krenete da koristite neku od njih.
Kako to izgleda u praksi? Veoma jednostavno: pošto se ulogujete na Tinder preko Facebook naloga, aplikacija traži vama odgovarajuće parove preko zajedničkih prijatelja i preko zajedničkih lajkova te vam aplikacija nudi, na primer, da se matchujete sa još nekim ko sluša techno, voli FB stranicu Bored Panda ili uživa u vokalnom umeću Dženana Lončarevića kako biste se lakše smuvali. Dok vi, u zavisnosti od toga koliko koristite aplikaciju i da li mnogo flertujete, i zaboravite ko šta voli od vaših match-eva, Tinder to ne zaboravlja ni kada prestanete da koristite aplikaciju: Match Group beleži i čuva sve vaše Facebook i Instagram aktivnosti od lajkova, klikova, prošlih i sadašnjih profilnih fotografija pa sve do svake poruke koju ste ikada razmenili s nekim na Tinderu. Ako i zaboravite da ste 16 puta iskoristili isti pick up line ili 28 puta ispričali vic, Tinder to i ne mora da pamti pošto sve ostaje zabeleženo na njihovim serverima.
„To je užasno, ali ne iznenađuje“, kaže Olivier Keyes, naučni istraživač sa vašingtonskog univerziteta specijalizovan za probleme podataka. „Isto radi i Facebook: o svakom korisniku imaju na hiljade stranica ličnih podataka“.
Ono što je najzanimljivije u čitavom slučaju je sama uloga korisnika. Sva istraživanja pokazuju da ljudi veoma lako otkrivaju privatne stvari u Tinder komunikacijama potpuno zanemarujući činjenicu da je u pitanju virtuelna komunikacija, a ne pravi flert. Takođe, pošto se Tinder koristi i kao sex aplikacija za turiste kojima je potrebno intimno druženje, u turističkim mestima korisnici razmene neverovatna količina osetljivih informacija kao što su imena hotela gde su odseli, vreme boravka pa čak i brojevi soba u kojima su se nalazili sa svojim Tinder parnjacima.
„Navlače vas da otkrijete što više informacija o sebi“, navodi Luke Stark, stručnjak za sociologiju digitalnih komunikacija. „Aplikacije kao Tinder koriste fenomenlogiju prostog emocionalnog stanja: ne „osećamo“ podatake dok ih ne vidimo u fizičkom obliku, kao što su dokumenti ili izveštaji iz banke ili bilo šta materijalno. I to je potpuno prirodno, budući da smo fizička bića i treba nam materijalizacija da bismo razumeli“, zaključuje Stark.
Tinder, izgleda, bolje od nas može sagledati snove, nadanja, seksualne i emocionale preferencije i želje pošto je svaki match na ovoj mreži opisan i potkrepljen podacima i činjenicama na osnovu kojih je nastao te priče o slučajnosti, sudbini, i vašoj flertaroškoj sposobnosti padaju u vodu.
„U psihologiji se taj sindrom zove sekundarno implicitno oktrivanje informacija“, definiše ovu dražesnu pojavu Alessandro Acquisti, profesor psihologije na Univerzitetu Carnegie Mellon. „U stvari, Tinder zna mnogo više o vama nego vi sami i to samo na osnovu prikupljenih informacija. Aplikacija zna u kada je najčešće koristite, koje reči najviše koristite, koje nacionalnosti i rase korisnika ste najviše matchovali, koliko dugo i koje slike, a s njima i preferencije fizičkog izgleda najviše volite i tako u nedogled“.
„Lični podaci su pogonsko gorivo ekonomije. Njima se trguje, preprodaju se, čak su i predmet transkacija radi reklamiranja a ono donosi direktan profit.“, zaključuje čuveni psiholog Acquisti.
Da se ne lažemo i sama aplikacija ne krije kako može da radi šta god poželi sa vašim podacima. U njihovim pravilima privatnosti, na koje morate pristati ukoliko uopšte želite da koristite aplikaciju (ona čuvena „sitna slova“), jasno stoji da Match Group može dati vaše podatke i trećim zainteresovanim stranama radi ciljanog marketinga, a i veoma jasno kažu da aplikacija kao ni kompanija ne garantuje da će podaci o vašim aktivnostima kao i sadržaji vaših četova zauvek ostati zaštićeni. Nezgodno no sami pristajete na to. Ipak, nagon za zbližavanjem, da ne kažemo muvanjem, biva jači od brige za sopstvenu privatnost i podatke u virtuelnom svetu.
Najavljeno – urađeno! U maju ove godine je izašao AI algoritam za prepoznavanje lica i rasnih preferenci čiji autori su „pozajmili“ 40.000 profila sa Tindera kako bi ga napravili. Nekoliko meseci pre toga prašinu u javnosti podiže dansko istraživanje o vezama inteligencije, religijskih ubeđenja i seksualnih preferencija. Na čemu je zasnovana ova studija – na 70.000 profila sa dating mreže OkCupid, takođe u vlasništvu poznate Match Group, vlasnika Tindera.
A šta sama kompanija kaže na ove optužbe? Njihovo PR odeljenje je istaklo da sve alate i podatke koriste kako bi, citiramo, „…aplikacioni alati korisnicima pružili jedinstveno iskustvo upoznavanja ljudi koji se savršeno uklapaju sa njihovim interesovanjima, željama i ukusima“. Kada su mediji pokušali da saznaju nešto više o alatima Tinder PR im je poručio da su vrste i alati deo poslovne strategije kompanije, a time i poslovna tajna.
Dakle, pre nego se bacite u online muvačinu, dobro razmislite koliko i da li je to dobro za vas. Daćete gomilu osetljivih informacija, nećete to ni shvatiti, a pitanje je da li ćete naći ljubav svog života ili bar neku seksualnu avanturu (za početak). Ipak, i dalje je tradicionalni način najdelotvorniji.
Lajkuj:
Komentari:
Ostavite komentar:Cancel reply
Slični članci:
- U koje dve igrice uložiti vreme i koji TV je savršen za to?
U koje dve igrice uložiti vreme i koji TV je savršen za to?
- Šta nam donose novi Samsung pametni satovi i slušalice
Šta nam donose novi Samsung pametni satovi i slušalice
Sve može da se koristi, ali i da se iskoristi. Generalno, Tinder iskustva su OK, ali preporučujem sajt za upoznavanje Lepotica i Zver http://www.lepoticaizver.com