Deset toples automobila za 18+ vozače
Krema za sunčanje, krivudavi put i dobro raspoloženje, obavezni su aksesoari svakog automobila spuštenog krova!
Mnogi su saglasni da nema boljeg otelotvorenja uživanja i seksepila koje unutar jedne mašine sjedinjuje automobil spuštenog krova. U trci za automobilskim savršenstvom, kabrioleti su uvek afirmisali ono najbolje, kako u dizajnerima koji su ih umetali na sam vrh sopstvenog portfolia, tako i kod kupaca čije naknadne navike više nisu tolerisale krov nad glavom. Dok su nekada žestoko testirali strpljenje i ljubav čak i kada je njihova lepota daleko prevazilazila svakodnevnu funkcionalnost, danas se po kvalitetu nalaze rame uz rame sa ostatkom automobilske palete svakog proizvođača koji ih ima u ponudi.
Lista večnih toples automobila je toliko pozamašna, da zahteva sopstveni arhiv i zaposlene koji će o njemu brinuti. Pripremiti katalog najboljih spajdera svakog dovodi u poziciju Sizifa ili čak do muka Tantalovih, gde između onih sa vanvremenskim dizajnom, odličnim kvalitetom izrade, prodajnim uspesima, trkačkim pedigreom ili sjajnim uličnim performansama morate da napravite ogromne kompromise. Izostanak velikog broja sopstvenih, ali i favorita onih strastvenih automobilista koji ovo budu čitali, već stvara pritisak na moju savest. Stoga ovo neće biti rang lista od 10 do 1, već jedan lični izbor sa osvrtom na klasike koji pokrivaju širok spektar gorepomenutih faktora.
Mazda MX-5
Iako poznatija po Kei autićima pero lake kategorije, konzervativnim limuzinama i agilnim nindža trkačima, zemlja izlazećeg sunca razgolitila je prvi automobil sa liste. Sa izgledom premijernog modela, Mazda MX-5 ponela je reputaciju malog ženskog roadstera ili automobila za muškarce čiju krizu srednjih godina ne prati dovoljno težak novčanik. Međutim, uz pristojnu cenu, pouzdanost, ali i simboličnu potrošnju spreda postavljenog motora vezanog za pogon koji sakriva njena zaobljena zadnjica, Mazda MX-5 pokazala je srednji prst klasičnim britanskim roadsterima i preotela sinonim za termin fun to drive. Mladolika i nežnih linija, ni danas se ne boji konkurencije, a sigurni smo da će njena četvrta serija koju očekujemo na jesen nastaviti da upisuje od starta načete stranice najprodavanijeg kabrioleta u istoriji.
Porsche 356 Speedster
Grube godine Drugog svetskog rata nisu pokvarile dizajnerski senzibilitet Ervina Komende i Karla Froliha pri stvaranju Porschea 356. Automobil čijim oblinama zavide i najlepše izvajana ženska tela i u odnosu na koji nežne Mazdine linije deluju neotesano, nikada s druge strane nije bio predmet automobilske mačo sprdnje. Od prvog kabrio prototipa nastalog u staroj pilani austrijskog Gmunda, do serijskih kabrioleta proizvedenih nakon povratka u Štutgart, 356 je postepeno mutirao do jednog od najzabavnijih roadstera. Sa nešto nižom šoferšajbnom, kadica sedištima i minimalističkim platnenim krovom, Speedster verzija nastala kao jeftinija alternativa za američko tržište ozvaničena je kao instant kalifornijski hit. Uz tadašnji svojevrsni bejbi bum pop kulture, kul faktor ovog kabrioleta brzo se proširio. Pored Porschea 550 Spyder u kojem je i poginuo, Džejms Din je posedovao i bio jedan od pionirskih promotera ovog automobila uz Stiva Mekvina, a ovdašnja publika se sigurno seća i crnog Speedstera kog je vozio Dilan u seriji Beverli Hils.




Mercedes-Benz SL Klasa
Elegancija i moć nove Mercedesove SL klase rezultat je višedecenijske evolucije dizajna i inženjeringa. Od gullwinga 300SL koji je možda izgledao još bolje u kabriolet verziji i sa izduženim farovima, nešto skromnijeg 190SL-a, Pagode i svih ostalih naslednika, SL klasa apsolutno nikada nije izneverila. Danas je to automobil tvrdog pokretnog krova koji možete naručiti sa V6 motorom od 329 konjskih snaga, ili čak duplirati ulog sa SL 65 AMG verzijom koju pokreće V12 agregat i više od 600 konja. Poput svega ostalog i unutrašnji materijali spadaju u sam vrh kvaliteta, pa iako mu neko može zameriti na nedostatku lucidnosti, Mercedes-Benz SL skoro neprikosnoveno drži vrh liste luksuznih kabrioleta sa 60 godina tradicije.
Jaguar E-Type
Kada se pojavio, izgledao je kao Konkord među poljoprivrednim avionima. Dizajnerski poduhvat Malkoma Sajera je i veliki Enco Ferari ustoličio tvrdnjom da se radi o “najlepšem automobilu ikada”. Izduženo telo kabriolet verzije nosilo je različite seksualne konotacije, ali verujemo da su obline njegove aluminijumske karoserije uporište našle u najatraktivnijim ženama iz doba seksualne revolucije. Odakle god da pogledate ovaj automobil, on izgleda božanstveno. Dugačka hauba koja prekriva šestocilindrični 3.8L motor sa tri karburatora i 270 konjskih snaga, volan sa ugrađenim trkačkim duhom, veliki okrugli cajgeri njegove instrument table, žičani točkovi i nisko težište samo su neki od aduta za beskrajnu zabavu kako na drumu, tako i na trkačkoj stazi.
Triumph Spitfire
Jedan od poslednjih heroja kultnih britanskih roadstera jeste automobil koji su pomalo zlonamerno nazivali E-Type za siromašne. Vizuelno sličan Jaguarovom pulenu, Triumph Spitfire je ipak nastao na filozofiji koju Mazda MX-5 danas nepokolebljivo prati, ali za razliku od Jaguara, ovaj engleski klasik je nastao u saradnji sa jednim Italijanom, čuvenim Đovanijem Mikelotijem. Njegov dizajnerski potpis nalazi se i na Triumphovom Heraldu, čija osnova i mehanika su stali u potporu modelu sa imenom nepobedivog britanskog lovca. Lagan, dobro upravljiv i sa skromnim rednim četvorocilindričnim motorima od 1.147 do 1.493 kubna centimetra, prelepi Spitfire će uloviti svačiji pogled.
Ford Mustang
Njujorški svetski sajam aprila 1964. godine predstavio je osnivača pony klase, prvi Ford Mustang. Svedena elegancija i gabariti koji više leže evropskim roadsterima su uz cenu od 2.368 američkih dolara za osnovnu verziju, doveli do čak 22.000 porudžbina prvog dana. Pored kupea i fastbacka, Mustang kabriolet je jedan od najprepoznatljivijih automobila, kako u Americi, tako i u ostatku sveta. Snažno ispraćen od strane ljubitelja ali i kolekcionara, Mustang iz šezdesetih predstavlja pravu ikonu američke automobilske industrije, često eskploatisanu i u filmovima. Ukoliko ste opsednuti američkom snagom i performansama, preporučujemo Shelby GT500 KR Convertible iz 1968. godine, no sigurni smo da će vam i klasični 289 V8 motor proterati dovoljno vetra kroz kosu.




Citroën DS Chapron
Ako sama pojava Citroëna DS na Pariskom salonu 1955. godine nije stvorila dovoljno automobilske senzacije koju čak ni današnja žuta štampa ne bi podnela, onda je to svakako učinila njena kabriolet verzija. Izgled Boginje i njena tehnološka rešenja predstavljali su šok poput spuštanja vanzemaljskog broda sa kojim je često poređen, ali je za vožnju pod otvorenim nebom dobrostojeća publika morala da sačeka francuskog karoseristu Anrija Šaprona. Tako je stvorena najređa i kolekcionarima najmilija varijanta modela DS koja nije bila nimalo jeftina. Prestiž ovog već uveliko avangardnog automobila svrstao ga je 1961. godine i u fabričku ponudu, te je do 1971. prodato svega 1.365 primeraka koji danas na aukcijama dostižu cifre i do pola miliona evra.
Alfa Romeo Spider
Ako bi okretanje ključa u kontakt bravi moglo da otvori put ka automobilskog utopiji, onda bi to bilo isključivo povezano sa nekim italijanskim roadsterom koji nosi logo crvenog krsta pored grba porodice Viskonti. Sa potpisom Pininfarine, Alfa Romeo Spider je bio poslednji projekat Batista Farine, osnivača ovog italijanskog studija. Kao naslednik prelepih Alfinih kabrioleta, Spider je lomio srca i mamio uzdahe tokom skoro trideset godina proizvodnje i bio jedna od glavnih italijanskih uzdanica otvorenog krova i sportskog srca. Iako mehanički nesavršena, njena lepota je bila i više nego dovoljna, te Italijanima nije bio potreban Dastin Hofman i film Diplomac da bi neku gospođu Robinson izveli na uzbudljivu vožnju.
Fiat Barchetta
Poput Alfa Romea, i sam pogled na Fiatove kabriolete stvarao je neplaniranu potrebu za kupovinom. Od jedinstvenih karoserističkih primeraka koji su trenirali dizajn, do kasnijih serijskih modela 850 Spider ili 124 Sport Spider, Fiat se svrstao u red roadstera čija cena neće uskratiti školovanje vaše dece na uštrb uživanja u vožnji pod otvorenim nebom. Međutim, na zalasku automobilske ere koju su krasili stil i dizajn, u trenucima kada su Punto i Bravo bili uzdanice, Fiat je izbacio Barchettu. Lucidnog dizajna koji poštuje tradiciju, a ne beži od aktuelnog trenutka, bez zadnjeg pogona i sa skoro identičnim brojem konjskih snaga kao tadašnji MX-5, Fiat Barchetta predstavlja možda i najbolji izbor među kabrioletima čija cena je lako dostižna. U vožnji jednog od božićnih specijala Top Geara, osvojila je srca svih nekadašnjih prezentera kao najpoželjniji i najpouzdaniji pored Mazde MX-5 i BMW-a Z3.
Ferrari 166MM Barchetta
Barchetta inače znači mali čamac u bukvalnom prevodu sa italijanskog, a u automobilskom svetu predstavlja aerodinamičnu dvosed karoseriju spremnu za trke. Slavu je stekla krajem četrdesetih i tokom pedesetih, a prvi automobil za koji vezujemo taj termin odgovara i na pitanje – pa kakva je to lista bez Ferrarija?! Pravljen isključivo za trke, Ferrari 166 je jedini automobil koji je osvojio sveto trkačko trojstvo – Mille Miglia, 24 sata Lemana i Targa Florio. U čast osvajanja trke Hiljadu milja, 166 MM je nastao u saradnji sa milanskim karoseristima Touring Superleggera, a u pratnji lagane karoserije i V12 motora, proglašen je za šesti najbolji Ferrari svih vremena. Iako nije klasičan kabriolet, niti je pravljen za slobodnu prodaju, vožnja jednog od 25 napravljenih primeraka pod otvorenim nebom pokazala se kao mogućnost za nekolicinu srećnika koji su se za njih izborili na maratonskim aukcijama. Nama jedino preostaje muzička posveta benda Rush, Red Barchetta.




Nakon svega, zaključak nije neophodan, ali uzdah ispunjen emocijama svakako jeste. Ispunjen prelepim sećanjima na jedan divan kabriolet koji sam imao prilike da vozim, ostavljam vas uz video prilog o jednom beogradskom Fiatu 850 Spider.
Izvor fotografija: www.autowp.ru
Tagovi:
Slični članci:
- Kako izabrati zimsku odeću i obuću na primeru nove WINTRO kolekcije
Kako izabrati zimsku odeću i obuću na primeru nove WINTRO kolekcije
- Wishlist za njega: Diesel za jesen/zimu 2021
Wishlist za njega: Diesel za jesen/zimu 2021
Futuristička kolekcija za urbane buntovnike!
- Wishlist: Tekstura
Wishlist: Tekstura
Sakupili smo za vas deset predmeta - od knjige, preko slatkiša, do jastuka - a sve ćete poželeti da dodirnete više puta.
- Wishlist: Nova godina – za njega
Wishlist: Nova godina – za njega
Od izuzetnog viskija, preko dobre muzike, do pikada: predstavljamo vam redakcijski izbor kvalitetnih poklona za predstojeće praznike.
- Wishlist: Nova godina – za nju
Wishlist: Nova godina – za nju
Od nežnih mirisa, preko eklera, do porcelana: predstavljamo vam redakcijski izbor kvalitetnih poklona za predstojeće praznike.
Lajkuj: