Da li imate preko 18 godina?

10 večnih skutera

Od jeftinog i praktičnog prevoznog sredstva do statusnog simbola. Ljubav prema skuterima danas je jača nego ikad!

Ono što su u svetu automobila beskrajno simpatični Mini ili Fiat 500, na dva točka su to skuteri. Ove malene zujalice motorizovale su gradiće i sela u ranim posleratnim godinama isto koliko su u velegradima pomagale svojim vozačima da se uvek nađu na prvoj liniji semafora, bez obzira na velike gradske gužve.

Zbog skutera su nekada slamana srca, ali i nosevi kada su se posle pijanki na pustim ulicama Engleske sretale ljute bande Vespaša i Lambretaša. Danas su navijačke strasti odavno smirene, ali je ljubav prema skuterima, bili oni stari ili novi, jača nego ikada.

Poput leptira, skuteri svih boja i oblika se razlete širom gradova, a mi smo iz te gomile za vas izdvojili deset najlepših, najčuvenijih i najpopularnijih.

10. Peugeot SC/SX serija

Osamdesete doživljavaju svojevrsnu renesansu, zato ovog leta spremite šuškave Ellese trenerke, šarene patike i digitalne satove i vratite se tridesetak godina u prošlost na točkovima ovog ikoničnog francuskog skutera, prvog plastičnog Peugeot dvotočkaša. Sa druge strane, ako su osamdesete previše šarene, natapirane, sveže ili pak daleke, nastavite dalje, tek ste na poslednjem mestu naše liste!

Peugeot-SC50

9. Honda NSC50R Repsol

Repsol Honde su među najprepoznatljivijim motorima na svetu, a model NSC50R donosi čuvenu trkačku livreju u svet malih točkova i kubikaža. Od ostatka naše liste ovaj skuter se odvaja svojim oštrim modernim linijama i upadljivom kombinacijom boja, ali njegovo sportsko nasleđe ne ide mnogo dalje od asocijacija na veliku braću iz iste automoto kuće.

honda-nsc-50-1

8. BMW C1

Koliko je BMW poznat po sportskim četvorotočkašima, toliko je umešan i na dva točka. Najmanji BMW-ov motocikl nosi oznaku C1 i ima karakterističan krov za vozača, dok je dodatna opcija, verovali ili ne, bila šiber. Od 2000. do 2003. godine, BMW C1 je sklapan u Italiji, u Bertoneovim postrojenjima i danas ostaje upamćen kao jedan od najavangardnijih skutera u istoriji.

bmw-o

7. Lambretta SX200

U kultnom filmu Kvadrofenija, glavni junaci su nosili parke, vozili Lambrette, plašili gospodu. U realnosti, stvari nisu bile mnogo drugačije. Lambretta je uvek bio skuter za one modse koji su više voleli The Who od The Jama i njihov rivalitet sa vozačima Vespi je bio u rangu huliganskog. Dok je Vespa nastala posle Drugog svetskog rata, Lambretta je vukla korene direktno iz njega, te je prva Lambretta, Model A, zaista izgledala kao umanjeni vojni motocikl. Ipak, Lambrette su vremenom dobile civilni izgled, a SX200 je jedan od najlepših primeraka iz loze.

6. Peugeot Django

Još jedan proizvođač koga identifikujemo sa četvorotočkašima je francuski Peugeot, a njegov novi retro model Django nas podseća da je kompanija maltene oduvek paralelno sa automobilima proizvodila i skutere. Model koji je inspirisao dizajnere Djanga je Peugeot S55, a posle više od 60 godina, njegove retro linije i dalje deluju potpuno moderno.

Peugeot-Django-1

5. Vespa 946

Bez ikakve sumnje, Vespa 946 je najlepši moderni skuter. Njene prefinjene linije vuku korene iz legendarnih modela iz prošlosti, konkretno modela MP6, ali ona istovremeno izgleda kao prevoz iz budućnosti. Pogledajte samo to sedište! Dizajn ove lepotice je došao od razmišljanja o Vespi za 2020. godinu, a kada se koncept verzija pojavila, napravila je pravu lavinu oduševljenja među Vespašima i dizajnerima širom sveta, kako industrijskim tako i modnim. U tom svetlu, Vespa je proizvela i posebnu, ograničenu seriju u saradnji sa velikanom italijanskog stila Đorđom Armanijem.

4. Honda Super Cub

Kada je Džejms Mej u pauzi između dve sezone snimio kratki specijal Cars of the people, mnoge je iznenadila činjenica da je najprodavanije vozilo na svetu bio jedan skuter. Iako nije najlepša na listi, Honda Super Cub je sa preko 60.000.000 prodatih primeraka u toku proizvodnje koja i dalje traje verovatno najvažnija. Honda Super Cub je mnogo više od skutera – to je vozilo koje je pomoglo Japanu da stane na noge posle Drugog svetskog rata i vozilo koje je izdiglo Hondu do automobilskog giganta kakvog ga znamo danas.

Honda-Super-Club

3. NSU Pretis Prima

Bez mnogo razmišljanja, jedan od najlepših dvotočkaša kog je vozila jedna od najlepših žena svog doba je NSU Prima. Originalno proizvođena od strane zapadnonemačkog NSU-a, Prima se sklapala i u sarajevskom PRETISU, krajnje neinventivnom akronimu za Preduzeće Tito Sarajevo. Na ovim prostorima NSU Prima uživa poseban status jer ju je besmrtnom učinila Beba Lončar u kultnom filmu “Ljubav i moda”.

NSU-Prima-III-K

2. Vespa 125

Pitanje je gde bi Beba Lončar bila da nije bilo Odri Hepbern u jednako čuvenom “Prazniku u Rimu” za malenim volanom Vespe 125 Faro Basso. Ono što je Pretis Prima bila kod nas, 125 je u Italiji, ali i širom Evrope, u srcu svakog nostalgičara koji čezne za vremenima crno-belih filmova, krhkih devojaka krupnih očiju i momaka koji nisu izlazili iz kuće bez savršeno skrojenog odela i uglancanih cipela.

Roman_Holiday_6

1. Vespa PX Serije

PX je bez sumnje najdugovečnija, najrasprostranjenija i najpouzdanija serija Piaggiovih Vespi. Mreža njenih ljubitelja i poznavalaca je toliko rasprostranjena da uvek možete da nađete potreban savet ili deo, a čak i nekoga ko će vam pomoći ako do nemilog kvara dođe u sred gradske vreve. Zbog toga, Vespa PX je definitivni broj jedan na našoj listi!

Vespa-PX-Vespa-lv

*naslovna fotografija: Davide Ragusa

Lajkuj:

Ostavite komentar:

Slični članci: