Da li imate preko 18 godina?

Tatice ja bih da budem dizajnerka

Sloboda volje je i dar i prokletstvo, rekla bih, zavisi od načina na koji se koristi, prostim rečima ili vodiš ili pratiš.

2
0

Nekolicina pitanja vezana za ovu planetu mi i dalje ostaje misterija, na primer kako neki ljudi pored svih prirodom danih prednosti koje nas razlikuju od biljaka i životinja uspevaju da se ophode inferiornije u odnosu na iste. Sloboda volje je i dar i prokletstvo, rekla bih, zavisi od načina na koji se koristi, prostim rečima ili vodiš ili pratiš. Ili ti je ćale jako bogat pa su olakšavajuće okolnisti zajedno sa skupom edukacijom faktori koji dodatno olakšavaju da vodiš stado.

b6b023c36135bb4d8aabbab66b014f02

Izvor: Jutarnji.list

Ako je neko umeo da iskoristi sve blagodati stečene po rođenju koje su se spletom (ne)srećnih događaja razvile u idealnu marketinšku igru taj neko je svakako Ivanka Tramp. Žena koja je teška 150 miliona dolara, biznismen, majka, borac za ženska prava i šta sve ne, ne prestaje da me iznenađuje svojim sposobnostima da veštačkim kezom i sa par dobro sklopljenih rečenica ubedi opštenarodnu masu da iver ipak pada dalje od klade. Savršen balans, otac koji je sumanuti republikanac sa izopačenim pogledom na ‘bolje’ i vokabularom ravnom pubertetliji i ćerka koja mu čuva leđa svojim elokventnim govorima te sposobnošću da izgladi sve nesporazume nastale prilikom njegovog izražavanja. Recimo ‘grab her by the pussy’ skandal opravdava tako što to je bilo pre, ne važi se. Izvinjenje se uvažava i uz jedan mali #womenwhowork hashtag i gomilu lepih reči o tome kako će tatica spasiti svet i žene sa njim. Ivanka odaje utisak da je stvarno drugačija od njega. Kako da vam kažem, nije.

Prost primer je kampanja koju njen otac vodio tokom izbora u kojoj je bila aktivni učesnik te se žustro zalagala za porodiljsko bolovanje od 8 nedelja koji u Americi nudi svega 10% firmi među kojima je, naravno, i njena. Međutim jedna od zaposlenih u njenoj firmi tvrdi drugačije, naime kada je zahtevala porodiljsko bolovanje takva politika u firmi nije postojala i uz Ivankine reči ‘ja sam se posle nedelju dana od porođaja vratila na posao pa možeš i ti’ bilo je teško misliti da će se ista promeniti, sve do predizborne kampanje kada se politika kompanije preko noći izmenila.

Ivanka-Trump1-1152x648 (1)

Izvor: Forbes

Drugo, pod sloganom kampanje Make America great again se podrazumeva da se proces proizvodnje dobara održi isključivo unutar granica iste bez uvoza iz zemalja koje koriste jeftinu radnu snagu kao što su recimo Kina i Vijetnam. Na moje opšte neiznenađenje upravo te dve države su glavni proizvođači garderobe, tašni, cipela i ostalih predmeta iz modnog brenda pod nazivom Ivanka Tramp. Ono što čini ovaj brend drugačijim od drugih je apsolutno ništa, štaviše objektivno posmatrajući ne znam da li sam igde videla toliki nedostatak individualnosti u kreacijama koje su namenje poslovnim ženama sa niskim budžetomn i trajnim slepilom, rekla bih, jer jedino takva može da poveruje u šarade i da pare za precenjene dizajnerske pokušaje koji Ivanku po komadu koštaju neka 2 dolara, a ovu 152. Na kraju krajeva nema toga što ti plavuša u uskoj haljini sa jakim prezimenom ne može prodati, ne?

cipele koje je iskopirala

Da sopstvenih kreativnih ideja nema govori i tužba pokrenuta od strane Aquazzura, italijanskog brenda obuće koji je poznat po svojim  najbolje prodavanim štiklama ‘ wild thing’ koje su postale meta Ivankine kompanije u skoro identičnoj izradi. Osim što je štikla manja i kvalitet neuporedivo lošiji većih razlika nema te se u samom legalnom procesu tužena branila činjenicom da ovaj model nije zaštićeni da ona svakako nije jedina koja ga je iskopirala. Stoga zaključujemo da uz jakog advokata i par miliona na računu – nebo je granica. Spekulacije o autentičnosti brenda se nisu zaustavile tu i pokrenuta je nova tužba od strane Dereka Lama koja je neuspešno izvršena iz istih razloga. Međutim ono što je dovelo u pitanje sigurnost korišćenja njenih proizvoda je kontrola koja je obavljena na 100.000 ešarpi koje nisu prošle test zapaljivosti te su vraćene u zemlju porekla, u ovom slučaju Kinu, i koji su markirani kao nesigurni za dalju upotrebu. Jasno je da se štednja ne primenjuje samo na radnoj snazi već i na materijalima koji se koriste, pa dovodim u pitanje celu Ivankinu ličnost koja je krajnje licemerna. Njeno zalaganje za žene se očigledno ne odnosi na one koje rade u kineskim fabrikama niti na one koje mogu biti životno ugrožene zbog njenih proizvoda. Drugo što je podržavanjem šovinistickog oca na početku stavila upitnik na svoje prave namere i svrhu u predizbornoj kampanji. Ali kada ti trećerazredni brend zarađuje 100 miliona godišnje sa tendencijom rasta iz godine u godinu koga briga za sigurnost i mišljenje. Bitno je da je auditorijum širi nego ikad pa su mogućnosti za promociju beskonačne, a svakim novim pojavljivanjem bankovni račun se poveća za par nula zahvaljujući promotivnim mejlovima i linkovima ispod Instagram fotografija sa ‘get the look’ natpisom koji vodi direktno do maloprodajnih sajtova koji sarađuju sa Ivankinim brendom.

Koliko je upotrebljena moć marketinga u savršeno vreme jasno je iz podatka da je obična bež haljina koju je nosila na republikanskoj nacionalnoj konvenciji rasprodata u roku od jednog dana. Sad mi u glavi igraju slike neke Amerike u kojoj je Donald  ludi diktator, a mila Ivanka jedini preostali dizajner koji čitavu naciju oblači u svoje jeftine kopije, u tom slučaju možda je i bolje po Meksikance da budu deportovani  jer ne znam ko bi normalan podneo toliku dozu gluposti i neukusa.

*cover photo: Slate

Lajkuj:

Ostavite komentar:

Slični članci: