Da li imate preko 18 godina?

Srpska modna scena

Before After predstavlja mali presek dela domaće modne scene, to jest, šta se sve zanimljivo dogodilo u 2015. godini.

Razgovarali smo sa nekoliko dizajnera o njihovim najvećim uspesima tokom godine, o tome šta ih je inspirisalo da stvaraju, i o planovima za budućnost. Za mnoge, ovo je bila velika godina istraživanja, novih projekata i revija. Pored toga, ovog meseca pojavio se na sceni i jedan sveži brend kabanica – REIN, a i Resort Design Store je napravio novu kampanju.

 

Ana Ljubinković

Koji su bili najveći uspesi koji su se dogodili tokom 2015. godine?

Najveći uspeh ove godine je učestvovanje na Londonskoj nedelji mode, tačnije na manifestaciji Fashion Scout gde sam predstavila svoju kolekciju Cloudwalker za proleće/leto 2015. Nakon Londona istu kolekciju sam predstavila i na Mercedes Benz Fashion Week Central Europe u Budumpešti, i na kraju, na Beogradskoj nedelji mode. Za mene je najznačajnije to što sam nakon ovog iskustva i razgovora sa velikim profesionalcima iz mode iz različitih delova sveta sebi postavila nove ciljeve vezane za posao. Lepo je videti (pozitivnu reakciju) na sav trud, ljubav i rad koji ulažem godinama.

Šta je bilo to što vas je najviše inspirisalo?

Oduvek pratim samo svoju intuiciju i slušam samo sebe u kreativnom smislu. Od prvog dana moja inicijalna ideja je da stvorim original. To je zajednička i početna tačka za sve moje kolekcije. Inspiraciju tražim u prirodi, muzici, literaturi, likovnoj umetnosti, arhitekturi, svemiru… U poslednje vreme čitam puno o Nikoli Tesli i Marini Abramović, uopšte o izuzetnim ljudima. Zanima me njihov kreativni proces i razvojni put. Pratim nova otkrića vezana za svemir, prirodu i nauku… Tu pronalazim inspiraciju. Modu generalno slabo pratim, u poslednje vreme sve slabije….

Planovi za buduću 2016. godinu.

Već radim na novoj kolekciji, ali raduje me to što ću uskoro izbaciti liniju nakita, tašni i cipela, tako da mi je to fokus za 2016. godinu.

 

Ines Janković

ines j

fotografija: Miloš Nadaždin

Koji su bili najveći uspesi koji su se dogodili tokom 2015. godine?

Ova godina bila je izuzetno uspešna na svim poljima, naročito kreativnom. Imali smo nekoliko revija u Srbiji i Crnoj Gori , a posebno bih izdvojila Modern Bride show u septembru. Za završetak godine, izbacili smo kolekciju nakita koja je kompletno proizvedena u Milanu, prikazanu u vidu izlozbe Bird In Space. Sa ovim smo se izdigli za nekoliko stepenika više kada je reč o luksuznoj bižuteriji, i samim tim postavili veći standard za narednu godinu.

Šta je bilo to što vas je najviše inspirisalo?

Imam sreću da često putujem i susrećem se sa različitim kulturama i ljudima, što me podstiče da uvek iznova preispitujem svoju estetiku i usavršavam kroz nove materijale, forme i detalje. Ove godine bih posebno izdvojila putovanja u Los Angeles i na Amalfi obalu.

Planovi za buduću 2016. godinu.

Već u januaru 2016. pokrećemo svoju proizvodnju u Novom Sadu, a zatim na proleće planiramo veliku Ready to Wear reviju. Pored toga planiramo i učešće na jednom međunarodnom Fashion Week-u, i novu kolekciju nakita kao i pokretanje online prodaje.

I naravno još mnogo putovanja, pozitivne i kreativne energije.

 

Milica Opačić

opacic

 

Koji su bili najveći uspesi koji su se dogodili tokom 2015. godine?

Za MO brend, 2015. godina je bila veoma uspešna. Radili smo dosta na inovaciji i istraživanju krojeva i materijala u kolekcijama. U junu mesecu predstavili smo malu i luksuznu kolekciju pod nazivom Ten Feathers, u vidu izložbe u galeriji Štab, zatim smo učestvovali na Fashion Connection-u u Podgorici i predstavili dosadašnji rad MO premiere brenda, ućestvovali smo i na humanitarnoj reviji na Belgrade Fashion Week-u, i na kraju prikazali novu kolekciju za proleće/leto 2016. samostalnom revijom u klubu Magacin Depo.

Planovi za buduću 2016. godinu.

Od 2016. godine očekujemo još više izazova i posla, da proširimo proizvodnju a ostanemo dosledni kvalitetu izrade, materijala i dizajna.

 

Marko Mitanovski

Koji su bili najveći uspesi koji su se dogodili tokom 2015. godine?

Na poslovnom planu – modne revije na London Fashion Week-u, samostalna modna revija u Beogradu i nagrada magazina Elle za dizajnera godine. Na ličnom planu – prijatelji koje sam stekao tokom godine. To iznad svega smatram svojim najvećim uspehom.

Šta je bilo to što vas je najviše inspirisalo?

Ove godine sam se, delom u jednoj, a pre svega u drugoj kolekciji, bavio fenomenom bola i straha u umetnosti. Obzirom na slojevitost teme, pozabaviću se time još neko vreme.

Planovi za buduću 2016. godinu.

Prikazivanje kolekcije u Londonu, zatim ponovo u Beogradu, i novo prodajno mesto u Beogradu

 

Vlada Savić

Koji su bili najveći uspesi koji su se dogodili tokom 2015. godine?

Na ličnom planu to je svakako rođenje moje ćerke Petre, dok je na profesionalnom takođe bilo puno razloga za ponos i zadovoljstvo jer je moja moda izašla van granica Srbije, što mi je negde i bio cilj. Pre svega mislim na učešće na Milano Fashion Week-u u februaru, kada sam selektovan od strane urednika časopisa Grazia Srbija da predstavljam našu zemlju na Grazia Next Glam Fashion Award takmičenju, i prezentvanje moje kolekcije proleće/leto 2016. na London Fashion Week-u u sklopu revije Belgrade Fashion Week Showcase, koja je vođena uz podršku modnog studija Klik. Kada tome dodam i modnu reviju na Beogradskoj nedelji mode gde sam dobio dve nagrade (nagrada Boris Nikolić za savremeni modni izraz koju dodeljuje kuća B92 i nagradu za najbolju reviju koju dodeljuje časopis Grazia) slobodno mogu da kažem da je ovo zaista bila moja godina. Iznad svega sam ponosan što sam za sva izlaganja u inostranstvu selektovan na osnovu svog pređašnjeg rada i estetike,  što mi daje dodatni motiv da istrajem u svojim vizijama.

Šta je bilo to što vas je najviše inspirisalo?

Inspiracija je uvek sublimat svega onog što vidim, pročitam i čujem, a što ostavi jak utisak na mene. Umetnost je možda moja najveća inspiracija kao i geometrija, arhitektura i sam proces istraživanja forme kroz geometijske oblike i njihovo suprotstavljanje kroz boju u vidu kolor-blokinga. To je nešto što mi donosi najviše kreativnog uzbuđenja.

Planovi za buduću 2016. godinu.

Moji planovi su vezani za novu kolekciju za jesen/zimu 2016. i njeno plasiranje na strano tržište obzirom da sam sa prošlom kolekcijom imao prvi veliki izvoz za jedan multibrend showroom iz Kuvajta, tako da nastavljam saradnju sa njima ali tragam i za još jednim takvim klijentom u Evropi. Postoje još ideja koje se tiču otvaranja modnog ateljea i pokretanje sajta ali gledam da idem polako korak po korak. Iako su planovi nezaobilazni deo svakog posla ipak se ne opterećujem nekim velikim ciljevima i njihovim ostvarenjima jer mi je trenutno najveći fokus na porodici.

 

Decembarski noviteti

 

REIN

rein

Brend REIN je iz Srbije, iza njega stoje Elena Dušej (dizajner tekstila i odeće) i Vukašin Marković (grafički dizajner). Kišne kabanice su napravljne od ultra finog i kvalitetnog vodootpornog materijala (PVC platno), koje je lako za održavanje i pakovanje. Trenutno ih prodaju samo online (na facebook stranici). Posle praznika počinju da rade i maloprodaju. Trenutno traje akcija “10 dana za 10% popusta”, svako ko u tom periodu poruči kabanicu, dobiće 10% na kupovinu.

Takođe možete da ih pratite i na instagramu.

 

Resort Design Store

Grupa dizajnera koja stoji iza Resort-a, pre nekoliko dana je izbacila novu i zanimljivu kampanju. Njome su hteli da pokažu da, iako je u prodavnici prisutno mnogo domaćih dizajnera i brendova koji su u osnovi različiti, lako je iskombinovati ponuđene komade. Pored garderobe, tu može da se pronađe i aksesoar. Kao fashion store, pokazuju svesnost trenda, sklapajući outfit-e u stilu 70-ih godina, i kroz moderan pristup nude jednu atraktivnu sliku. A u skladu sa dolazećim praznicima, cela atmosfera deluje veselo, zabavno i simpatično.

Lajkuj:

Ostavite komentar:

Slični članci: