Da li imate preko 18 godina?

Perfume Genius: Ukrasi na koži

Predstavljamo vam deset fantastično dizajniranih bočica, u kojima su svoje prebivalište pronašli neki od najuzbudljivijih mirisa na svetu.

1
0

Ako se sećate čuvenog kadra iz filma Sam Mendesa “Američka lepota”, pre skoro dvadeset godina, u kome jedna obična plastična kesa leti po vazduhu, onda ste sasvim nesvesno prisustvovali početku novog veka u kome će upravo to parče plastike ili papira postati merilo stvari. Danas, kada milioni kupaca, pod nekontrolisanim naletom adrenalina, orgazmično stiskaju drške kesa svojih omiljenih brendova, ta kratka sekvenca, koja je preko noći postala planetarni umetnički rad, proročki najavljuje novo vreme besmisla. Kolone ljudi u kupoholičarskom zanosu, slivaju se ulicama svetskih metropola, ponosno pokazujući na kojoj lestvici života žive, tako što prolaznicima daju na uvid šta nose sa sobom. Upravo to pakovanje, maleni znak pažnje koje se odigrava u kratkoj pauzi između peglanja kreditne kartice i izlaska iz prodavnice, postao je možda najvažniji deo potrošačke kulture. Niko više nije imun na činjenicu, da pored kvaliteta i jedinstvenosti onoga za šta pružamo krvavo zarađeni novac, mora pre svega dobro i da izgleda i da se upakuje.

Parfemska industrija je, čini se, bar kada je pakovanje u pitanju, oduvek znala koliko je taj deo važan. Osim toga, bočica je jedini način da se predstavi nešto tako bitno kao što je osobenost parfema.  Gledano kroz istoriju i razvoj njihovog dizajna, flašice su se transformisale u pravu umetnost i utrkivanje najvećih kuća da svojim kupcima ponude najbolje fetiš komade stakla.

Poput otrova koji se čuvao u posebnim flašicama, tako su i parfemi vremenom postali posude neobičnog oblika na toaletnom stočiću, koji istini za volju mogu i da “ubiju”, ako se njima ne rukuje kako treba.

Kao da je odavno prestalo da bude dovoljno da tajna formula mirisa bude spakovana u flašicu sa logotipim na sebi, već je potrebno nešto mnogo više da bi se stvorili uslovi da se parfem rasprši u vazduh. Sada, više nego ikad, razmaženi konzumenti umiru za bizarnim iskustvima koje im pruža samo jedan dodir njihove omiljene bočice parfema. Iako, hteli mi to da priznamo ili ne, trenutno živimo u svetu u kome je neopipljivi, online svet, preplavljen klikovima, mnogo važniji od realnosti i pravog dodira, parfemi i dalje zahtevaju da ih pre svega pipnete, a tek onda osetite i na sopstvenoj koži.

Prvi poznati parfem sa alkoholom je bio Aqua Reginae Hungariae, koji se sastojao od ruzmarina, lavande i žalfije. Iako se u tom periodu nije puno obraćalo pažnje na sam oblik bočice, bočica ovog parfema se može smatrati veoma elegantnim zbog svog čepa u obliku brušenog dijamanta. Za razliku od shvatanja tadašnjeg sveta, danas već veliki broj kompanija itekako vodi računa o tome da ambalaža parfema bude što neobičnija i privlačnija za potrošače. Ako se kupcima svidi stil, boja i oblik, uspeh parfema je na neki način već zagarantovan, kažu stručnjaci.

Bez obzira na činjenicu da je proizvodnja skupocenih flašica počela jako davno, René Jules Lalique bio je najistaknutiji i najcenjeniji dizajner stakla prošlog veka. Staklo je prosto pretvarao u umetnička dela. Poznat je po svojim neponovljivim kreacijama, pre svega boca parfema, zatim nakita, lustera, pa čak i nakita na haubama automobila. Godine 1907. Francois Coty zaposlio je Lalique da kreira nalepnice za parfeme, da bi mnogo godina kasnije, sve što je bilo proizvedeno od strane Lalique za Coty brend u najvećoj meri pomoglo u revoluciji pakovanja i marketinga parfema i dan danas predstavlja prestiž i ubraja se u najskuplje predmete od stakla, čak i ako su prazni.

Jedna od najstarijih parfemskih kuća na svetu, Guerlain, upravo je ove godine predstavila javnosti ograničeni miris u bočici koja je ručno obojena. Po drugi put, Guerlain je sarađivao sa laboratorijom Arita Porcelain Lab u Japanu, stvarajući bočicu od porcelana sa zatvaračem u obliku srca iz 1912. godine. Dizajn bočice odražavao je istoriju parfema Mitsouko, čije ime je pozajmljeno od junakinje romana Claude Farrere “La Bataille” i govori o ljubavnoj vezi između britanskog pomorskog oficira i supruge japanskog admirala tokom rusko-japanskog rata. Sarađujući ponovo sa japanskom kućom, Guerlain je s ponosom izložio novi jesenji parfem pod nazivom Fall Flowers. Kako bi svako imao priliku da bar malo onjuši ovaj dijamant od parfema, Guerlain butici su izbacili na videlo dana testere mirisa za radoznale ljude koji ne žele da plate 650 evra za bočicu parfema, gotovo dvostruko više od njihovog prvog izdanja. Svaka bočica parfema je napravljena ručno od belog porcelana, a obrasci su primenjeni prema drevnoj japanskoj tehnici. Zbog toga je serija mirisa postala ograničena i parfem je dostupan u svega 1475 komada.

Parfemska bočica Mon Paris, inspirisana čuvenim originalnim YSL mirisom Paris, zasigurno će postati broj jedan među legendarnim dizajanom bočica mirisa. Iza staklenih zidova krije se dragocen ružičasti eliksir, koji na najbolji način dočarava odu ženi prefinjenog ukusa sa rokerskim duhom u sebi. Dizajnerka parfemskih bočica Catherine Krunas potražila je inspiraciju u starim crtežima klasične mašne koja se veže na vratu košulje, koju je pretvorila u sopstveni dizajn kao metaforu moderne ljubavne priče na vrhuncu strasti. Isprva sputana, u snažnom zavodničkom zanosu odvezuje čvor, simbolički oslobađajući ljubavnu napetost. Ova moderna i šik mašna na vratu bočice izrađena je od meke svilene vrpce, s dva rokerska kožna čvora i profinjenim zlatnim logom YSL Cassandre.

Nakon što je postao planetarno poznat, kreirajući čuveni korset za jednu od najznačajnijih Madonninih turneja, Jean Paul Gaultier je 1993. godine došao na ingenioznu ideju da proizvede sopstveni parfem koji će pakovati u bočice istog oblika. Tako je torzo flašica, u obliku muškog tela, ušla u istoriju, a njegov Classique počeo da se prodaje u milionskim tiražima, s ciljem da upravo ta nota bude prva stvar koju će urbani muškarac stavljati na svoju kožu čim otvori oči.

Inspiriran ljubavlju prema tačkicama, DOT je svojevrsni potpis Jacobsove omiljene teme, polazeći od njegove prve kolekcije, kojoj se opet vratio. Okruglog oblika, poletna u duhu, polka tačka je ikona šarma i elegancije – moderan, neuobičajen motiv koji je energičan i pun života. Ovaj sočni cvetni miris u gornjim notama krije crveno bobičasto voće, pitaju, cvjetove biljke orlovi nokti, u srcu su jasmin, kokosova voda i cvet narandže, a bazu čine vanila, drvo i mošus.

Parfem Nasomatto je upakovan u ambalažu, koja reflektuje poštovanje prema antikvitetima. Svaki od čepa parfema je izrađen od drveta čija je boja usklađena sa bojom mirisa, koji se nalazi u parfemu. Bočice su kreirane u okviru projekta Nasomatto koji je pokrenuo čovek po imenu Alessandro, Italijan koji je živeo u Nemačkoj, a potom obišao svet kreirajući parfeme za velika imena. Poželevši da napravi ličnu kolekciju, pokrenuo je projekat Nasomatto, za koji je on želeo da bude potpuno van svih marketinških kalupa. Bočice parfema su veoma autentične i u ovoj kolekciji se nalaze 4 univerzalna parfema sa nazivima Absinth, Black Afgano, Silver Musk, Hindu Grass, od ženskih Narcotic Venus i China White i muški parfem Duro.

Modna kuća Calvin Klein je svoju popularnost stekla zahvaljujući liniji farmerki, međutim u svet parfema su se upustili 1978. godine i od tada imaju veoma veliki uspeh u ovoj oblasti. Parfem Euphoria je proizveden u više varijanti, tako da svaka od njih ima isti oblik, ali drugačiji dezen. Ova linija obuhvata parfeme sa bočicama od tamno crvenih, svetlijih i tamnijih rozlih boja, pa sve do bočica ukrašenih sa cvetovima i na polici deluje kao da ste vlasnik neustrašive makete novog nobodera.

Kada se čovek prvi put susretne sa parfemom Midnight Rain, brenda La Prairie, prvo što mu padne na pamet da se zapita da li se zaista radi o parfemu ili je u pitanju neki skupoceni ukras za dnevnu sobu. Ova neobična ambalaža u sebi krije miris, koji pokušava da dočara onaj osvežavajući osećaj, koji okružuje čoveka posle kiše. Kako i samo njegovo ime parfema govori „Ponoćna kiša“, bočica je dizajnirana u obliku kapi kiše i obojena je sa dosta tamnom nijansom plave boje.

Agonist parfem je švedski brend, čije je prvo izdanje parfema bilo 2008. godine. Inspiracija potiče iz nordijske klime i kulture glečara. Postoje tri izdanja Agonist parfema. Agonist Kallocain je inspirisan poznatim švedskim piscem Karin Boyes i ovaj parfem priča priču o ljubomori, kontroli i požudi. Sam dizajn svih Agonist parfema radio je umetnica Åsa Jungnelius od stakla i za sada predstavljaju pravo čudo na polju dizajna pakovanja za parfeme. Toliko su lepe da se retki vlasnici ovog parfema kunu u činjenicu da je dovoljno samo da ih gledaju, ne želeći ni da ih otvore. Nikad.

Parfemi su, kao što znamo, odavno postali neobjašnjiva misterija, koja se u realnosti otkriva u svom adekvatnom obliku. Priče koje pričaju mirisi počinju sa dodirom flašice. Zato uopšte nije slučajno da su parfemi još jedna stvar u nizu u koju se zaljubljujemo na prvi pogled, a tek onda shvatamo da su naša najlepša polovina.

Lajkuj:

Ostavite komentar:

Slični članci: