Da li imate preko 18 godina?

Perfume Genius: Maison Francis Kurkdjian – Aqua Celestia

Linija ovih prestižnih parfema je poput nekog savršenog classy ormana koji poseduje idealan komad za svaku priliku, pa se ljudi gotovo instant zaljube i žele da ih poseduju.

1
2

“Parfem nije proizvod za ulepšavanje. On nema ništa zajedničko za lakom za nokte, maskarom, ili karminom. Parfem čak nije ni proizvod, budući da postaje neprimetan istog trenutka kada ga nanesete. Dopada mi se činjenica da je nevidljiv, a ipak vam pruža neuporedive i nenadmašne emocije.” F. Kurkdjian

k

Kada se upoznajete sa nekom sasvim nepoznatom personom, koju prvi put vidite u životu, ono što bi odmah trebalo da primetite je stisak ruke. Taj sudar dlanova i povezivanje linija života u svega nekoliko sekundi, otkriva skoro pa sve, a da niste razmenili ni reč. Nesvesni našeg govora tela koji nas odaje na svakom koraku, plutamo u bazenu komunikacije, nadajući se da nas drugi neće pročitati. Ljudi su najčešće jako nesigurni i hodaju kao po jajima, trudeći da se svide svima, jer im je neko utuvio u glavu da su manje dobri od drugih. Ta besmislena anomalija rasprostranjena je u većem delu društva, u ama baš svim krugovima, te ljudi neretko pokušavaju da svoje slabosti prikriju brendovima koje nose sa sobom i pokazuju ostatku sveta. Nekima takva mimikrija ide od ruke, jednostavno, bolje se nose sa izveštačenošću, uspešno se pretvaraju da su ono što nisu, a nekima ništa ne može pomoći, jer ne znaju da se prave. U suštini, najmanje je onih koji su iskonski autentični i dosledni, jer to je em najteže, em najlepše.

Upravo jedan od tako posebnih osoba je i Francis Kurkdjian, virtuozni majstor neverovatno istančanog čula mirisa. Ako parfem nije samo obični kozmetički proizvod, kako on sam kaže, već je ličnost za sebe, onda je njegov stisak ruke jasno odlučan, istovremeno nežan i grub, sa stavom koji u svakom trenutku zna šta želi i hoće od vas. Takvim ljudima je lako prepustiti se, jer mislite da ne morate više ništa da brinite, sve će oni rešiti umesto vas. To je slučaj i sa njegovom linijom prestižnih parfema Maison Francis Kurkdjian*, poput nekog savršenog classy ormana koji poseduje idealan komad za svaku priliku, pa se ljudi gotovo instant zaljube i žele da ih poseduju. Nekima mogu biti too much, ali teško da ikako mogu reći da nešto nije u redu ili ne valja. Nema greške. Nema diskusije. Jednostavno, ovaj alhemičar parfemske industrije, gotovo da ne može da napravi pogrešan potez ili loš parfem. Kao pravi vunderkind, krenuo je da se bavi mirisma još sa 15 godina, iako nije imao nikakvog iskustva, ne sluteći gde će radoznalost i velika strast da ga vinu. Dobivši priliku da 1993. godine kreira čuveni parfem Jean Paul Gaultier Creates Le Mâle, u bočici izvajanog muškog torza, Francis Kurkdjian je odmah skrenu pažnju na sebe. Usledili su mnogobrojni projekti za najpoznatije parfemske brendove, međutim on je ostajao u senci, sve dok ga jedne večeri nije otkrio njegov sadašnji poslovni partner. Sasvim slučajno, kako to obično biva, odlučili su da 2009. godine pokrenu Maison Francis Kurkdjian i voilà – jedna su od vodećih parfemskih sila koja se izdvaja bezvremenim, pročišćenim notama koje otkrivaju klasiku u sasvim drugačijem svetlu.

Takva je i Aqua Celestia, poslednja u nizu koja se krije u njegovom ormanu mirisa, kako on voli da kaže. Čim otvorite bočicu doživaljaj je prosto neverovatan, kao da ste širom otvorili prozore u ranu zoru, negde u blizini mora, pa ste pustili da vas zapahne divlji sudar svežine koju zajednički prave svi sastojci parfema: limeta, nana, mimoza, crne ribizle i mošus. Posebno obratite pažnju na zatvarač, siloviti zapušač koji na svom vrhu ima karakteristični simbol Maison Francis Kurkdjian, koga čine dva elegantna slova „K“, nežno prislonjena jedno uz drugo, neodoljivo podsećajući na ćirilično slovo „Ž“. Miris je takav da na suptilan i intelegentan način formira besprekornu vezu između vedrog neba i plavetnila mora, što nas bez pogovora vodi ka apsolutnom spokojstvu. Stoga, i ne čudi da ga biraju osobe koje su u oblacima i koje ne hodaju sa obe noge na zemlji. To su pasionirani maštari, kreatori sopstvenih iluzija, koji imaju moć da sede sa vama, a da se osećaju kao da su u filmu „A single man“ ili „The Talented Mr. Ripley“.

Teško je zamisliti da ova sorta ljudi ne robuje perfekcionizmu i da u svakom trenutku ne mora sve da bude pod konac. Stresu se kada vide nered ispred sebe, fleku na košulji ili perut na reveru. Imaju oko da primete sve, alergični su na nemanje stila i manira, a nervni slom dobijaju kada im okolina zamera na dramatičnoj fantatičnosti, jer smatraju da su velike strasti prema trivijalnim stvarima jedini način da uživaju. To su oni koji već u tridesetoj misle da su počeli da stare, pa bez problema idu na konsultacije sa plastičnim hirurgom, koriste Aquapick umesto konca za zube, a na spavanje odlaze u svilenoj pižami, jer je to najprijatniji materijal za san. Oni nikada ne piju Knjaz Miloš, već San Pellegrino, ne mešaju espresso sa mlekom, znaju kako se veže prava leptir mašna i koje cveće se nosi na groblje. Šalju pisma sa personalizovanim memorandumom, groze se društvenih mreža i nikada u životu nisu napravili niti jedan selfie. Dok su na odmoru ne proveravaju elektronsku poštu, ne čitaju knjige uz Kindle, već uživaju da vetar nosi stranice. Preplaćeni su na štampano izdanje „The New Yorker“ magazina, a uzbude se kada im Amazon isporuči nešto od aktuelne coffee table literature. Ostavljaju bakšiš, onoliko koliko treba, svaki put, bez obzira na nivo usluge. U fioci drže polisu životnog osiguranja, jer osim što vole sebe, ne žele ni bližnjima da zagorčavaju život.

Zamišljam da umesto svojih, ovaj parfem krišom koristi modni kreator Tom Ford, kao najidealniji prototip ove ciljne grupe. Aqua Celestia je kao neki skupocen cvet, koji traži posebne uslove da bi opstao i mirisao što duže. Za ovaj parfem nije potrebno samo dobro raspoloženje ili posebna prilika, već spremnost da se u svakoj sekundi bude najbolji, baš kao što je i on sam. To je za mnoge, složićemo se, omča oko vrata. Zato nije ni slučajno što je rezervisan za posebne duše.

* Parfeme Maison Francis Kurkdjian potražite u parfimeriji Metropoliten, ugao ulica Kralja Petra i Zmaja od Noćaja

Lajkuj:

Komentari:

  1. Dunja says:

    Nikada ne piju Knjaz Milos nego San Pellegrino.. Nije vam trebao ovakav komentar, pokvarili ste ostatak teksta a verujem da vam nije to bio cilj.. Pripisacu ovu gresku neiskustvu, ne zelim da verujem da je zrela osoba napisala nesto ovako neukusno..

    1. Jordan says:

      Draga Dunja, komentar je napisan s namerom. Žao mi je što ga doživljavate neukusno, a ne duhovito u cilju dočaravanja ciljne grupe koja eventualno koristi ovaj proizvod. No, ne može svima da se sviđa ono što radimo u životu, te se nadam da ćete nastaviti da čitate BeforeAfter uprkos pokvarenom utisku iz mog teksta.

Ostavite komentar:

Slični članci: