PERFUME GENIUS: D.S. & Durga “I don’t know what”
Pametno osmišljen kao provokacija, ali i kao najlepši eliksir koji vam omogućava da se u nekoliko sekundi osećate kao da ste tek izašli sveži ispod tuša, ovaj parfem pruža višeslojno zadovoljstvo koji je zaista komplikovano objasniti.
Toliko se intrigantnih stvari uplelo u svačiji život u poslednje vreme, da više skoro niko ništa ne zna. Naročito, šta je dobro, a što loše, s obzirom na to da na dnevnom nivou otkrivamo nove teorije i strategije koje nam mogu spasiti život po svaku cenu i učiniti da se naš organizam nikada ne suoči sa užasavajućom dijagnozom: pozitivni na COVID-19. Iako zvuči kao idealno ime za limitiranu seriju parfema, ovaj novootkriveni virus je bez dileme u svačiji život uneo strah, ali i sasvim drugačije navike koje naša koža ni u najluđim snovima nije očekivala.
Nakon više od dva meseca neprekidnog pranja ruku za najmanju sitnicu koja bi dovela do rizika od zaraze, nije teško steći utisak da nam je sada, više nego ikada u istoriji, potrebna drastična promena, način da sve ovo zaboravimo, a najlakše je početi od promene mirisa koji nas podseća na svakodnevicu. Previše naviknuti na osećaj koji u svima nama izaziva jedno obično #stayathome, zaboravili smo da prostorije nije dovoljno samo luftirati, već osvežavati ih novim aromama koje pretvaraju običan home office dan u novi početak s fanfarama.
Čini se da gotovo niko nije imao na umu da će higijena do te mere ušetati u sve oblike našeg opstanka, da je konačno došao pravi trenutak da se osećaj besprekorne čistote uvede kao obavezni standardi palete mirisa koji su do sada vladali isključivo u segmentu dosadnjikavih navika u životu tek rođenih beba ili eventualno posteljine i donjeg veša.
Otkuvavanje belog rublja na devedeset stepeni postalo je naprasno deguté, zarad spasenja Planete, međutim teško da neko može da zaboravi ekstazu doživljenu usred širenja feromona Bohora s štrika na kome vise sveže oprani čaršafi i peškiri za tuširanje. U pitanju je isti onaj utisak svežine koja je dolazila u posetu svake nedelje pred novu epizodu “Boljeg života”, kada smo se pripremali za školu, zaronjeni u ogromnu penu sapunice Merima sapuna ili Kosili šampona. Za nekog je to možda i omamljujući zadah nevidljive zavese pare koja dolazi iz šupljina pegle koja nemilosrdno ispravlja svaku neravninu na uštirkanoj kragni košulje koja se sprema da zasija na razgovoru za posao ili ljubavni sastanak u skrivenom restoranu na obroncima grada.



Foto: Michelle Patrick (Twenty20)
Bilo kako bilo, upravo taj sapunasti, mekani, nevini dodir urednosti i simbola čistote, opranog od svih grehova, kroz miris detinjstva, na sreću, postaje postaje novi conditio sine qua non i potpuno novi trend bez koga je nemoguće započeti dan. Njujorška manufaktura D.S. & Durga kao da je proročki prepoznala potencijal novonastale situacije, te je još pre dve godine u svoju dobro biranu kolekciju, uvrstila jedan parfem koji na sve načine ispunjava kriterijume novog načina preživljavanja. Ovaj bruklinski šik brend od svog nastajanja snažno veruje u evociranje kvaliteta koristeći isključivo sirove sastojke iz prirode oko nas. Inspirisani staromodnom naukom biljaka, aboridžinskom ritualnom medicinom, tradicijama, legendama, ali i istorijskim pokretima, parfemi koji dolaze iz njihove laboratorije su zapravo stvarne priče o stvarnima ljudima. Teško je shvatiti odakle potiče inspiracija za njihovo čedo iz 2018. godine, ali izlazak “I don’t know what” na svetlost dana uzdrmalo je istančane noseve širom sveta.
Kreator ovog nesvakidašnjeg pokušaja da se ljudima ponovo pruži osećaj čistote u oblaku parfema je i jedan od vlasnika ove kompanije, David Seth Moltz. Ovaj poduhvat primerak koji dolazi gotovo direktno iz središta prirode i njegovi sastojci čine da svojom blistavom aurom pojača miris svakog drugog parfema, dodajući mu nešto što je teško opisati ili kako bi to Francuzi rekli kada ne znaju šta da kažu: “je ne sais quoi.” Gornjim notama suvereno vlada nepobedivi bergamot, pomešan sa svojim saveznicima Iso E superom i vetiverom, kako bi cela aroma bila zaokružena sandalovinom, ambroks superom i sintetičkom cibetkom. Iako u prvi mah može da vas podseti na eksperiment iz reda radikalnih mirisa čuvenog Escentric Molecules projekta, ovo je nešto više od banalnog advertajzinga novije generacije.
Pametno osmišljen kao provokacija, ali i kao najlepši eliksir koji vam omogućava da se u nekoliko sekundi osećate kao da ste tek izašli sveži ispod tuša, ovaj parfem pruža višeslojno zadovoljstvo koje je zaista komplikovano objasniti. Međutim, ako ste u prilici da otvorite njegovu bočicu ili pak da ga osetite negde u svojoj blizini, brzo ćete shvatiti da se radi o raritetu koji je poseban na mnogo načina.
Zato ne treba da vas čudi ako kojim slučajem prvo iskustvo sa ovim parfemom doživite na osobi koja u svakom trenutku voli da zna šta će se dogoditi, onaj najekstremniji primer control freak-a koji možete da osetite, a da vam se od strogoće i uštogljenosti podignu sve dlake na telu. U pitanju su one sorte direktorki marketinga koje podižu brendove iz pepela, mimikrirane u biznis mace, koje predu samo u slučaju da je sve u redu sa zbirom u Excel sheet-u. To su one osobe koje su u doba karantina svoju anksioznost spuštale rasprskavajući skupa eterična ulja po jastuku pred spavanje, umesto bromazepama od tri miligrama. Neretko ga koriste i muškarci koji uspevaju da dobiju nervni slom od rasparenih čarapa u ormanu ili ne mogu da podnesu tup žilet prilikom brijanja. To su ljudi koji umeju da jedu špagete namotavajući ih uz pomoć kašike, a vino nikada ne kupuju ukoliko je zatvoreno metalnim zapušačem. Strogo se pridržavaju svih protokola i skoro da nepogrešivo znaju kako da se ponašaju u kojoj situaciji, jer su još kao jako mali naučili da se trenerka kao oblik odevanja nikada ne nosi nigde osim na sportske aktivnosti.



Kada su u pitanju putovanja, ovakvi ljudi radije biraju neistražene destinacije do kojih se ne stiže komercijalnim letovima, kako bi se od stresa odmorili na vulkanskoj steni ili se isceljuju krčeći prašume daleko od svog doma, da bi drugima obezbedili kvalitetnije uslove života. Oni po navici slušaju podcaste iz kojih može samo nešto da se nauči, vole da poseduju dvd restauriranih filmova koje oduvek vole, a ne libe se da kažu da su kolekcionari šoljica za kratki espreso. Ovo su ljudi koji ne mešaju ćirilicu i latinicu dok pišu, umeju da napišu motivaciono pismo iz rukava, a u hobije ubrajaju pravljene komplikovanih poslastica francuske kuhinje. Vole da odu na brzi tečaj kod najboljih profesionalaca iz oblasti koje ne razumeju dobro, jer uvek žele da uhvate korak s vremenom. Ništa ne prepuštaju slučaju, tako da od njih uvek možete saznati nutritivnu vrednost hrane ili kada treba krenuti s baby botox-om.


Paradoks je, hteli ne hteli, postao odavno deo naše agende, baš kao i u primeru ovog parfema čije se ime ne slaže sa efektima koje ostavlja na društvo. Ovo je izuzetna prilika da konačno naučimo da najdivnije arome dolaze sasvim neočekivano, uprkos dobroj obaveštenosti i da ponekad u životu treba priznati da se čovek dosta puta oseća kao “I don’t know what”, koliko god mislio da je popio pamet celog sveta.
Slični članci:
- Da li je feminizam prolazan modni trend?
Da li je feminizam prolazan modni trend?
Kako je feminizam dospeo u modu, i na koje se sve načine eksploatiše unutar industrije.
- (MALIN+GOETZ) – studiozna briga o koži
(MALIN+GOETZ) – studiozna briga o koži
Američki brend čiji proizvodi spajaju isprobane sastojke, koji su se u medicini koristili pre više od 100 godina, i moderno znanje - koje apotekarima dopušta da ovim sastojcima manipulišu.
- Perfume Genius: Odeur Du Théâtre Du Châtelet Acte I
Perfume Genius: Odeur Du Théâtre Du Châtelet Acte I
U vremenu kada egzotične koktele ispijamo isključivo na sopstvenom balkonu, napola zaboravljeni miris pozorišnih sedišta ispostavlja se kao potreba i uteha.
- Estetika treša: Kako je ružno postalo novo lepo
Estetika treša: Kako je ružno postalo novo lepo
Kako je ljudska taština uzrokovala uspon groteskne mode, a buržoazija od siromašnih ukrala čak i estetiku.
- Perfume Genius: Diptyque – Eau des Sens
Perfume Genius: Diptyque – Eau des Sens
Začinski i drvenasti akordi, udruženi sa oporošću narandžine kore, za ljude čiji čulni užici predstavljaju prioritet i u najgorim vremenima.
- Perfume Genius: Miriše na reklamu!
Perfume Genius: Miriše na reklamu!
Kultne, provokativne i ekscentrične reklame, u kojima ima više drame - nego parfema.
Lajkuj: