PERFUME GENIUS: Comme des Garçons “Andy Warhol’s You’re In”
Gorka pomorandža i note ćilibara iz ovog parfema pripadaju ljudima koji nikada ne cepaju ukrasni papir i zaista se maskiraju za Noć veštica, navučeni na "limited edition" natpis.
Stvarno je došlo naopako vreme, jer više se ništa ne zna, sve je zaista moguće. Ono što nikada nije moglo, danas može. Da nije tužno, bilo bi krajnje zabavno, jer upravo sada ni malo nije neverovatno da neko pored vas može postati poznat. Iz potpune anonimnosti persone postaju plen za kojim jure blicevi. I to olako, preko noći. Bez mnogo truda i muka, doduše uz pomoć lude sreće. Više nije važno čime se bavite, da li ste zaista harizmatični ili nemate ni četiri razreda osnovne škole, dovoljno je da ste uhvatili vaših pet minuta i to je sve – možete biti super star!
Upravo ta nepredvidivost – da se nikada ne zna ko će kada da završi na sutrašnjoj naslovnoj strani – unela je radikalne promene u tokove društva, i to do te mere da ćemo na Forbsovoj listi miljardera verovatno uskoro imati i nekoliko beba. Biće to doslovna pobeda čuvene izreke: zvezda je rođena. I tako, dok se realnost pretvara u poplavu poznatih ličnosti bez razloga, u kordone ljudskih bića kojima je jedino zanimanje da budu u centru pažnje, anonimnost postaje novi prestiž. Crveni tepih više nema nikakvog smisla, s obzirom na to da se prava ekluziva odavno preselila u naše telefone i Instagram galaksiju pokretnih slika.

Perfume Bottles, unique polaroid print, (10.8 x 8.6 cm.), Andy Warhol, Executed in 1979.
Možemo da se iščuđavamo koliko god hoćemo, ali ne smemo zaboraviti činjenicu da je za sve ovo kriv čuveni Andy Worhol, kralj kempa i pop-arta koji je sunovrat civilizacije sumirao u njegovoj proročkoj rečenici (sada već otrcanoj floskuli koju zna i svaka blogerka sa pola mozga), a to je da će u budućnosti svako biti poznat na 15 minuta. Došao je taj momenat, i upravo mi živimo tu budućnost iz njegovog proročanstva, taj najbizarniji pop-art koji je od svakodnevnog života načinio remek-delo. Sada je zaista moguće izložiti svoj toster u sred prostrane galerije i da se to već sutradan nađe na nekoj aukciji, ili da fotografišeš tek rođenu bebu uronjenu u brdo kokaina i da to bude novi cover albuma popularne indie grupe. Sve je pitanje toga kako se prezentujete i da li dovoljno verujete da ste umetničko delo. Tada vam se vrata sama otvaraju. Ljudi žele da budu u vašem društvu, što bliže izvoru novca, ubeđeni da će to i njih na trenutak da oplemeni i vine u visine. Zvezda zrači, samim tim privlači. To je jednostavno onaj neobjašnjivi X faktor o kome su sada već napisane i studije, ono kada ne umete da objasnite zašto su svi „poludeli“ za nekim ili nečim. To je danas stupilo na scenu – praznina taštine koja se debelo plaća.



Vođen sličnim pobudama, na poziv modne kuće Comme des Garçons, virtuoz među parfemskim majstorima, Maurice Roucel kreira 2017. godine parfem insipiran umetničkim delom Andyja Worhola iz 1967. godine. Rad je u to vreme šokirao javnost, jer se ovaj avangardni umetnik dosetio da skandalozno originalni citrusni miris prepakuje u obične Coca-Cola flašice, ofarbane u srebrnu boju. Tako i “Andy Warhol’s You’re In” predstavlja modernu varijaciju ovog umetničkog ekscesa, vraća ga u život skoro pola veka kasnije, citirajući velike misli pop-art vizionara. Na flašicama gotovo identične boje velikim crnim slovima ispisane su parole, koje neodoljivo podsećaju na snažne neonske poruke sa nekog zida muzeja savremene umetnosti galerije ili uramljene misli velikih umova. Tako vam te naizgled obične i proste rečenice postaju neka vrsta svakodnevne mantre, molitvenik na lavabou u kupatilu kojem ispovedate svoje najskrivenije žudnje i grejhe u nadi da će vam ih realnost uslišiti ili oprostiti:
I never read, I just look at pictures / In the future everybody will be famous for 15 minutes / I never fall apart, because I never fall together.
Izvorni citrusni miris je zadržan, međutim nije identičan onome iz prošlosti. Naprosto, obogaćen je nežnim aromama gorke pomorandže, aldehida i limete, dok se osnova ove toaletne vode sastoji od mošusnih, ćilibarskih nota. Zanimljiva kombinacija jasmina, lista korijandera i kašmira, umešana sa metalnim tonovima ambera, daje ovom mirisu dovoljno začudnosti da se ne može omdah presuditi da li vam se kroz nozdrve uvlači u srce ili ne.




Upravo zato je “Andy Warhol’s You’re In” izmišljen za trendsetere ili bar one koji misle da to jesu. Ovo je jedan u nizu onih proizvoda koji će verovatno biti uslikan za socijalne mreže odmah čim se kupi. Njegova instagramična priroda ne dozvoljava da bude dručagije, pa prosto imate utisak da će ruka onih koji su se od malena divili šarenim Mao Tse-Tung glavama sasvim sigurno krenuti ka ovom silver pakovanju. To su vam oni ljudi koji nikada nisu smeli zaista da probaju ukus Campbell supe, ali su umirali da im neko iz inostranstva donese bar jednu konzervu da je stave u vitrinu kao umetničko delo. To su isti oni koji marljivo obilaze muzeje po svetu, nose slušalice za audio-vođenje, ali jedva čekaju da se rastrče po shopping centru i u pet do dvanaest unesu miljardu kesa u avion, uključujući i one iz free-shopa. Razume se da je u pitanju ona vrsta ljudi koja jako dobro reaguje na oznaku „limited editon“ i ne pitaju šta košta, jer su neprekidno opsednuti posedovanjem stvari koje niko nema.




To su oni koji nikada ne cepaju ukrasni papir, već pažljivo otvaraju poklon, jer im je jednostavno žao da pokvare savršen sklad u prirodi. Veruju da postoji loš feng-shui, pa redovno odnose staru garderobu u Crveni krst, i miluju onu žabu iz India shopa što priziva novac u novčanik. Lako ćete ih prepoznati jer nepogrešivo znaju da vam sve objasne o sušiju, rekreiraju se tako što igraju skvoš ili tope masti na časovima bikram joge na plus 42. Najviše od svega vole tematske večeri, zaista se maskiraju za Noć veštica, a kada se vrate sa letovanja pozivaju prijatelje da zajedno gledaju njihove fotografije projektovane na zidu i da degustiraju proizvode zemlje u kojoj su bili. Znaju za red, ne nose teget i crno, narandžastu i roze, kupuju neparan broj kada je cveće u pitanju i nikada, ali nikada ne mešaju privatno i poslovno. Novu godinu provode u krugu porodice, tradicionalno gledaju hor bečkih dečaka i posećuju Ulicu otvorenog srca. Jasno vam je da ovakvi primerci ljudske vrste vrlo lako stupaju u razgovore, prijatni su, vole da ćaskaju o svemu, znaju ko može da vam sredi parking mesto ili da vam pomognu da ubacite dete u obdanište. Jednom rečju, to su umetničke duše koje su odlučile da svoj ceo život pretope u jedno remek-delo.
Dakle, ovo nije proizvod koji ćete poželeti da kupite još jednom pošto ste ga potrošili. “Andy Warhol’s You’re In” vam prosto i samo pruža kratkotrajni osećaj blistavosti i sjaja, jer baš kao i svaka slava, sve ima svoj rok trajanja. Jednog dana ste obožavani, a drugog ste već na stubu srama. Tako vam je to i sa ovim mirisom.
Slični članci:
- Estetika treša: Kako je ružno postalo novo lepo
Estetika treša: Kako je ružno postalo novo lepo
Kako je ljudska taština uzrokovala uspon groteskne mode, a buržoazija od siromašnih ukrala čak i estetiku.
- PERFUME GENIUS: D.S. & Durga “I don’t know what”
PERFUME GENIUS: D.S. & Durga “I don’t know what”
Pametno osmišljen kao provokacija, ali i kao najlepši eliksir koji vam omogućava da se u nekoliko sekundi osećate kao da ste tek izašli sveži ispod tuša, ovaj parfem pruža višeslojno zadovoljstvo koji je zaista komplikovano objasniti.
- Kako je Hugo postao Boss
Kako je Hugo postao Boss
Boss je bio običan nacistički paor čija se jedina umetnost ogledala u proceni pravog mesta i vremena da spasi sebe makar i preko mrtvih.
- Da li je feminizam prolazan modni trend?
Da li je feminizam prolazan modni trend?
Kako je feminizam dospeo u modu, i na koje se sve načine eksploatiše unutar industrije.
- Perfume Genius: Odeur Du Théâtre Du Châtelet Acte I
Perfume Genius: Odeur Du Théâtre Du Châtelet Acte I
U vremenu kada egzotične koktele ispijamo isključivo na sopstvenom balkonu, napola zaboravljeni miris pozorišnih sedišta ispostavlja se kao potreba i uteha.
Lajkuj: