Da li imate preko 18 godina?

Perfume Genius*: Chanel 5

KRITIKA MIRISA! Parfem koji je postao simbol ženstvenosti i miris seksepila. Za dame koje znaju da sigurnost leži u peglanju kartica, a ne košulja.

0
0

Persone koje zaista poseduju istančan ukus i stil i te kako znaju da su neke stvari u životu jednostavno precenjene, ali eto iz nepoznatog razloga i dalje opstaju i ne silaze sa trona bezuslovnog obožavanja uprkos svemu. Njihov kvalitet i suština se nikada ne dovode u pitanje, sve što ima veze sa njima se prihvata zdravo za gotovo i o njima se samo budale izjašnjavaju negativno. Jedan od takvih primera je i najprodavaniji parfem na svetu, nastao u radionici mizantropske vizionarke Coco Chanel, čuveni No.5. parfem koji je zavrteo mozak mnogim muškarcima, ali i dovoljno dugo bio indikator iskonske ženstvenosti.

chanel_1823080i

Kreiran sa tolikom dozom pretencioznosti, koja je zahtevana od virtuoznog dizajnera parfema Ernesta Beauxa, ovaj parfem i nije mogao da bude nešto što će da traje samo jednu sezonu. Sasvim je sigurno da ni sama Coco Chanel ne bi preživela činjenicu da je svoju etiketu zalepila na sasvim običnu stvar, ne sluteći ko će na kraju da promoviše njenog mezimca. Elem, pre nego što joj je hemijski sastav priložen na uvid, čuvena kreatorka je beskompromisno tražila da parfem sa njenim potpisom mora da miriše kao žena i gotovo. Tako je i nastala ova složena kombinacija sastojaka, koje je gotovo nemoguće izdvojiti ponaosob, s obzirom da se težilo harmoničnoj kompoziciji koja ne podseća ni na ružu, ni na đurđevak. Ernest je morao da eksperimentiše, pa čak u nekim momentima i da predozira parfem količinom aldahida, te da šalje na uvid bezbroj različitih komponenti, tražeći onu idealnu, sve dok jednog dana Coco nije odlučila da je mešavina sastojaka pod rednim brojem pet upravo onaj parfem o kome je sanjala. Kako bi do samog kraja ostala dramatična, kapriciozno unoseći u svoje kreacije dovoljnu dozu misterioznosti i nametnute autentičnosti, parfem je svečano promovisan 5. maja 1921. godine, petog meseca u godini, od pet izabranih komponenti pod nazivom No 5.

CHANEL-5-0

Međutim, najbolju reklamu ovom sasvim solidnom i ne tako intenzivnom mirisu dala je Merilin Monro, ćaskajući sa jednim novinarom prilikom njene posete Japanu, izjavivši da u krevet sa sobom nosi isključivo nekoliko kapi Chanel 5. parfema i ništa drugo. Iako su milioni muškaraca godinama fantazirali o nagom seks simbolu i o delovima tela gde slavna glumca rasprskava ovaj parfem, one koje su mnogo više postale lude za njim su upravo same žene. Chanel 5. je na taj način postao zapravo fantazam, simbol ženstvenosti i miris seksepila.

Danas ovaj parfem najbolje u ruci leži damama koje svaku eventualnu nepravilnost na svom telu rešavaju uz pomoć noža. Dešava se da neke od njih za vreme života pokrenu Fondaciju koja sponzoriše mlade umetnike ili pak prikupljaju novac za siromašne.

CHANEL-5-2

Žude za jakim i uspešnim muškarcem sa dovoljnom količinom novca u novčaniku, jer znaju da sigurnost leži u peglanju kartica, a ne košulja. Poseduju porodični nakit i prsten od prababe, neretko su pobožne, jer i u crkvi pronalaze stil. Nikada ne preteruju sa šminkom, znaju koja se haljina nosi na garden party, koja kašika ide u puding, a koja u potaž. U suštini, neko bi mogao da pomisli da se radi o nekim bezosećajnim bićima, sudeći po njihovom držanju i stavu, međutim iza jedne takve pojavnosti se krije umiljata srna. U kućama ovakvih žena često ćete sresti stilski nameštaj, s obzirom da najviše vole da se opuste uz poslednji broj američkog Harper’s Bazaara sa diskretno podignutim nogama na beržeri boje lavande. Nije ih teško zamisliti u nekoj gradskoj bašti restorana Madera ili Kluba književnika, pod uslovom da se zna za kojim stolom sede petkom ili subotom. Nije isključeno da ćete u ormanu ovakvih dama zateći po jedan Burberry mantil, neku Louis Vuitton torbu i nisku pravih, a ne veštačkih bisera.

CHANEL-5-1

Moglo bi se konstatovati da je Chanel 5 jedan od retkih parfema koji će preživeti zaista svako vreme, s obzirom da u sebi krije takvu auru besmrtnosti koja mnoge tera da ga poseduju na svom toaletnom stočiću, misleći da će to da ih spasi od neukusa, iako ga nikada u životu pošteno nisu ni omirisali. Da jesu, shvatili bi da je Chanel 5 čista prevara, iza koga se krije perfektan marketing.

*Perfume Genius is the stage name for Seattle-based solo artist Mike Hadreas.

Lajkuj:

Ostavite komentar:

Slični članci: