Da li imate preko 18 godina?

Perfume Genius*: Shalimar

Ovaj parfem se upotrebljava na sopstvenu odgovornost

U današnjem svetu, u vreme najveće krize ljudskih vrednosti i kriterijuma, gotovo da je nemoguće sresti osobu koja u sebi poseduje sve preduslove koji je mogu podvesti pod kategoriju savršenstva.

Da li ste skoro sreli nekog ko u svojoj ličnosti krije elemente idealne persone: od nenametljive otmenosti, urođene harizme, univerzalne lepote, utemeljenog dostojanstva, stila koji nije kupljen samo novcem pa sve do nerazmetljivosti porodičnim poreklom? Kada govorimo o parfemima na polju svetskog tržišta, gde se svakog minuta neko doseti da napuni bočicu nekakvom vodicom, na svu sreću postoje ektremni primeri superiornih brendova o kojima se nikada ne raspravlja. Jedina dilema u vezi sa njima jeste koji od njih u kojoj sezoni malo više dominira prestolom parfema.

 

Parfem-Shalimar-1

Jedan od najvećih pretendenata na globalni presto kojim se vlada svim čulima je čuveni parfem Shalimar francuske kozmetičke kuće Guerlain. Već na prvi pogled, čim ga uočite, postaje vam jasno da su neki prosto rođeni da bi vladali. Aristorkatski raskošna i razmetljiva bočica, prepuna detalja, poput kakvog pehara, menja pogled na svet, čim se uzme u ruke, i čini vam se da ste postali mnogo bitniji nego što ste bili pre nego što vam se to prefinjeno staklo našlo među dlanovima. Jednostavno, počev od pakovanja pa sve do njegove suštine, Shalimar nešto manje od jednog veka u ljudima izaziva toliku dozu poštovanja da se mnoge žene ne usuđuju da ga apliciraju na sopstvenoj koži, pravdajući se najjadnijim argumentom da im je to „too much“.

Parfem-Shalimar-2

Jacques Guerlain

 

Shalimar je napravio Jacques Guerlain 1925. g. koji je bio inspirisan ljubavnom pričom šaha Shahjahana i njegove žene Mumtaz Mahal. Pre nego je postao imperator Shahjahan se zvao Prince Khurram. Ako je verovati legendi, dvadesetogodišnji Prince Khurram je slučajno sreo svoju voljenu Arjumaand Banu na pijaci gde su njeni imali dućan. Bio je opčinjen njenom lepotom. Kad je postao imperator proglasio ju je svojom ženom – Mumtaz Mahal – što znači Jedina izabrana u dvorcu. Mumtaz i šah su bili uvek zajedno, čak i na ratištu. Mumtaz mu je rodila 13 dece i umrla je na rođenju 14-tog deteta u 39 godini. Ožalošćeni šah je podigao čuveni Taj Mahal u njenu čast kao simbol njihove ljubavi. Miris je dobio ime po njenom omiljenom vrtu ‘Gardens of Shalimar’ ili «vrtovi ljubavi». Tadašnji vlasnik i inovator na polju kozmetičke industrije smatrao je da ovaj Veliki parfem može biti dostojan tako Velike ljubavne priče, te ne čudi što je trenutno ovo jedan od najprodavanijih mirisa u svetu.

Parfem-Shalimar-3

Mumtaz Mahal

Možda vas na to neće niko upozoriti, ali ovaj parfem se zaista upotrebljava na sopstvenu odgovornost. Istina, ne morate da stavljate svoj potpis na bilo kakve papire, ali, već sa nekoliko kapi ove razorne tečnosti vi na neki način potpisujete svoju sudbinu. Niko vam nije kriv, ukoliko se pre toga niste spremili da vas drugi mogu videti kao hladnu, nadobudnu kučku, koja je već sa pet godina bila starmala devojčica i koja je više od igranja sa lutkama volela da sedi u društvu odraslih.

S toga i ne čudi što ćete Shalimar najpre pronaći među ličnom kozmetikom žena koje su oduvek žudele za tim da mogu da odbruse kao Aleksis iz „Dinastije“ ili Nina Andrejević iz „Boljeg života“.

Kada uđu u bilo koju prostoriju, ljudima ne ostavljaju prostor da se pitaju oko koga se vrti sve; i samom količinom parfema na sebi sugerišu o kakvoj se težini ličnosti radi. Bilo da su u pitanju ministarke, guvernerke, borkinje za ljudska prava ili pak osnivačice raznoraznih fondova, ovakvim ženama se otvaraju sva vrata, jer znaju da lepa reč u sadašnjosti ne znači apsolutno ništa.

Parfem-Shalimar-4

One su stamene, utemeljene, ne menjaju mišljenje i stavove kako vetar duva, pa se tako i ne sećaju datuma kada su Shalimar počele da koriste, jer su mu lojalne do groba. Njegove obožavateljke ništa ne prepuštaju slučaju, vole strogu kontrolu života i osećanja, najviše bi volele da imaju frizuru Ane Vintur, ali preziru da kopiraju druge. Poznato im je kada šta smeju da nose, groze se nepoznavanja bontona i alkohola serviranog u pogrešnoj čaši. One uvek znaju šta hoće i kako se šta radi, jer ne podnose da im drugi drže predavanja.

Kada se usudite da govorite o kompaniji Guerlain i njihovom dragulju Shalimar, to treba da činite sa velikim poštovanjem, jer ovaj proizvod nije pitanje trenutnog trenda, već pojam stila koji se niti lako stiče, niti lako nosi. To je kamen oko vrata koji vas, ukoliko niste dovoljno jaki, vuče direktno na dno.

Lajkuj:

Komentari:

  1. Ognjen Lopušina says:

    odlicno! Iako si izostavio slaodstrasno nabrajanje egzoticnih sastojaka sto je moj omiljeni deo teksta.

    Kad mozemo da ocekujemo recenziju dopa organoleptike njegovo velicanstvo Opium?
    verni citatelj iz Hercegovine

Ostavite komentar:

Slični članci: