Da li imate preko 18 godina?

Paleta: Jovana i Jana Šolaja

Dve sestre su sa nama pričale o svom brendu, jednostavnosti u odevanju, ali i odnosu između materijala i kroja.

0
0

U ovonedeljnoj paleti vam predstavljamo Novosađanke Janu i Jovanu Šolaja, koje su od šivenja odeće svojim lutkama u detinjstvu postale dizajnerke koje danas stoje iza brenda odeće i kupaćih kostima Sholaya clothing. Otkrile su nam kako se rađaju njihove kreacije, šta privatno vole da nose, ali i čime su prezasićene u svom poslu.

Kako ste počele da se bavite dizajniranjem odeće?

Jovana: Čini mi se da smo od malih nogu volele da se izdvajamo, privlačilo nas je ono što odudara od mase i što je različito. Kao devojčice, želele smo da naše lutke budu drugačije, pa smo počele same da im pravimo odeću. Naša mama je prepoznala taj talenat i podržala nas je u tome da ga dalje razvijemo: kupila nam je prvu šivaću mašinu. Tako je sve i počelo. Naše lutke dobile su jedinstvene kreacije, a mi smo otkrile čime ćemo se baviti u životu.

Jana: Tako je, još kao male smo shvatile šta je naš pravi poziv. Mislim da je element dečije igre tu bio presudan, kao i naša zajednička radoznalost za modu.

Veliki uticaj je imala i naša tetka koja se bavila šivenjem. Jovana i ja bismo provele sate preturajući po njenim materijalima i skicama; maštale smo kako ćemo jednog dana i same postati modni kreatori.

Da li ste zadovoljne time kako se cela priča sa vašim brendom razvila?

Jana: U principu, sve je išlo veoma spontano. Našu prvu kolekciju kupaćih kostima izbacile smo davne 2009. godine na našoj Facebook stranici i od tada smo dosta napredovale. Uspele smo da stvorimo jedinstveni modni brend sa kojim su se ljudi  iznenađujuće dobro povezali.

Kakvu odeću volite da nosite privatno?

Jana: Naše kolekcije uglavnom oslikavaju i naš privatni stil. Što se tiče dnevne varijante, u mom stilu su najviše zastupljene čizme do članka, farmerke i majice jednostavnih krojeva. Leti volim da nosim i lepršave cvetne haljine, dok u hladnijem periodu na sve to dodam klasičnu kožnu jaknu i neki od kaputa iz naše kolekcije. Boje koje ćete naći u mom ormanu su crna, bela i siva. Razlog tome je verovatno prezasićenost mnogim bojama i paternima kojima smo okružene svaki dan zbog prirode posla.

Jovana: Ja bih svoj stil opisala kao jednostavan, možda čak i pomalo dosadan. Uglavnom se držim klasike: farke, majica i čizme, patike retko nosim. Leti sve to zamenim papučama i šortsom.

I vaše kreacije karakteriše jednostavnost koja je ipak efektna i upečatljiva.

Jovana: Naše kolekcije prevashodno karakterišu klasični i jednostavni modeli koji na najbolji način ističu žensku figuru. To su kreacije koje bismo i same nosile i u kojima se osećamo najprijatnije.

Jana: Upravo kako je Jovana rekla, mi se trudimo da naše stvari budu jednostavne, ali i upečatljive u isto vreme. Materijali koje biramo su često atipični za krojeve kojima su namenjeni. To je nešto što nas izdvaja od ostatka.

Vaš brend ima nesvakidašnji logo, kažite nam nešto više o njemu?

Jana: Naš logo je u osnovi kosturska glava bika, nastao još za vreme studija.

Jovana: Ideja je došla spontano. U jednom trenutku smo shvatile da tu lobanju bika možemo da preoblikujemo u ćirilično slovo “š”. Od tog trenutka je ona postala naš zvanični logo.

Gde ste do sada predstavljale svoje kolekcije?

Jana: Prva veća manifestacija na kojoj smo se zvanično predstavile je Beogradska nedelja mode (Belgrade Fashion Week) održana ovog proleća. Plan za neku skoriju budućnost je učešće na Miami Swim Week-u.

Šta inspiriše vaše kolekcije?

Jovana: Inspiraciju nalazimo svuda oko nas. Najčešće su to neke sitnice, pa čak i neuobičajena kombinacija određenih boja. Često se dešava da se u toku procesa potpuno udaljimo od originalne ideje, ali ta neizvesnost je upravo ono što stvaranje od nule čini uzbudljivim.

Jana: Za poslednju kolekciju, inspiraciju smo našle u pastelnim bojama i zemljanim tonovima. Teško je izvor inspiracije svesti na jednu pojedinačnu stvar. Volimo da eksperimentišemo i nije nas strah da testiramo više varijanti nekog dizajna, ali se takođe vrlo dobro razumemo oko generalnog estetskog pravca i osećaja koji želimo da stvorimo oko našeg brenda. Svaka novina nam predstavlja izazov u kojem iskreno uživamo.

  • Bluza

    Zara

  • Suknja/Šorts

    Stradivarius

  • Čizme

    Zara

  • Majica

    Amuse Society

  • Suknja

    Sholayaclothing

  • Čizme

    One Teaspoon

Lajkuj:

Ostavite komentar:

Slični članci: