Online shopping
Da li je moguće kupovati online, kako, gde, i koliko je zaista to komplikovano?
Prvi World Wide Web napravljen je od strane gospodina Tima Bernersa – Leeja, 1990. godine, a 1991. internet je već bio otvoren za komercijalnu upotrebu. Godine 1994. Pizza Hut je napravila svoj prvi online shop, 1995. Amazon, a do kraja iste godine ispratio ga je i Ebay. Od tada do danas, beskrajan broj internet stranica omogućava vam da kupujete iz svoje fotelje – od garderobe, aksesoara, tehnike, hrane, do ilegalnih stvari putem Deep Web-a, ako ste naravno raspoloženi za to.
Pitanje je, kako ovaj način kupovine funkcioniše u Srbiji?
Kažu da je Srbiju zahvatila kupoholičarska internet epidemija, i da se broj ljudi koji kupuju online preko stranih sajtova kao što su Amazon, Ebay ili recimo Alibaba, utrostručio. Međutim, ovde se nažalost susrećemo sa brojnim preprekama ukoliko se odlučimo na internet kupovinu. Kao najveću nedoumicu, ljudi imaju limit do kojeg se artikli ne carine. Kruže razne glasine da su to sume do 50 evra, neke navode i do 70 evra. Na sajtu www.carina.rs stoji da se pošiljke u vrednosti do 70 evra smatraju pošiljkama malih vrednosti i da ukoliko se kupuju od drugih fizičkih lica (kao na primer jedan od principa kupovine preko Ebay-a) ne smeju cariniti i oporezivati.
Ono što treba da znate pri naručivanju pošiljki iz inostranstva je da transport ulazi u cenu koja se carini, kao i da se na tu celokupnu sumu dodaje PDV. Takođe, kolika god da je cena pošiljke, artikal se mora oporezivati, bilo da je knjiga od 5 evra ili bilo šta skuplje od toga.
Ipak, i dalje postoji veliki broj nerazjašnjenih situacija, i svima je jasno da ovde običan čovek i dalje ne može da prokljuvi precizan način uprave carine. Neki naručuju pošiljke na prijatelje u inostranstvu, neki pri kupovini naznače da na paketu piše da je u pitanju poklon (pokloni ne smeju da se carine i oporezuju, međutim i za to postoji određeni novčani limit vrednosti), ali je definitivno to, da online kupovina ne teče lako i jednostavno kako bismo mi to hteli.
Ono što nam preostaje, je da kupujemo sa domaćih sajtova, ukoliko ne želimo da se brinemo kako će to proteći i da li će se iskomplikovati.
Postoji nekoliko načina na koje možete da platite kupljene artikle kod nas. Preko kartice, Paypal-a, pouzećem, ili u pošti putem uplatnice; što naravno zavisi prvenstveno od toga kako sam sajt funkcioniše i šta omogućava.
Što se tiče garderobe, postoje sajtovi koji pružaju uslugu online kupovine, a ovo su neki koje smo izdvojili.
Polovna, nenošena ili nova garderoba
Na ovim sajtovima možete da pronađete skriveno blago ako kopate, kao i u svakom second hand-u. Plaćanje je u dogovoru sa prodavcem, ukoliko se nalazite u istom gradu, nekad možete i da preuzmete paket direktno a i da platite na isti način. Sajt moje krpice je, kao što i sam naziv kaže, isključivo vezan za prodaju garderobe i aksesoara.
Sportska garderoba i oprema
Sve četiri gore navedene prodavnice omogućavaju online kupovinu. Ukoliko vas mrzi da ustanete iz kreveta, fotelje, ili odakle god da besciljno skrolujete, možete to da učinite i na ovaj način. Sajtovi imaju naznačene uslove kupovine i isporuke, tako da, proučite i vidite šta vam odgovara.
Domaći brendovi – Streetwear
Ovi domaći streetwear brendovi obiluju zanimljivim printanim majicama, kako muškim tako i ženskim. Ukoliko ste fanovi kvalitetnih majica i dukseva sa grafikama domaćih umetnika, na pravom ste mestu.
Kozmetika
Jasmin je parfimerija koja drži široko poznate brendove šminke i kozmetike, dok je Metropoliten fokusiran na one fine i ekskluzivno selektovane. I jedna i druga, uveliko prodaju svoj asortiman i online.
Miks
Legend i Extreme Intimo su domaći modni brendovi veće produkcije, i putem njihovih sajtova možete da pazarite garderobu, aksesoare (Legend) kao i donji veš (Extreme Intimo). Office Shoes vam pruža ozbiljan izbor različitih stranih brendova obuće, a Urban Shop, Board Shop i Buzz su multibrend prodavnice koje su pretežno snabdevene casual/sportskom/streetwear garderobom, obućom i aksesoarima, fokusirani na mlađu generaciju potrošača.
Na vama je samo da kliknete.
Tagovi:
Slični članci:
- Detalj sa Fashion Weeka: Limitirana serija aksesoara za IQOS sa potpisom Dragane Ognjenović
Detalj sa Fashion Weeka: Limitirana serija aksesoara za IQOS sa potpisom Dragane Ognjenović
Perfektno dizajniran aksesoar u muškoj i ženskoj varijanti kreirala je jedna od najistaknutijih modnih autorki sa ovih prostora.
- Vodič Gen Z generacije za čistu i blistavu kožu
Vodič Gen Z generacije za čistu i blistavu kožu
Nega kože je putovanje, a ne destinacija. Budite strpljivi, budite posvećeni, i najvažnije, ostanite blistavi.
Lajkuj: