Da li imate preko 18 godina?

#VMAs // Više ništa nije normalno i to je najbolje od svega

Nekad davno se znao red, bilo je jasno ko su Džeksonovi i kolko ih je, kolko godina ima Madona i bilo je ono malo Diznijeve đece, poneka sisa i Bono Voks.

0
0

Na poziv ekipe BeforeAftera, noćas sam pratila dodelu VMA nagrada. Pozvao me je jedan od mojih omiljenih autora, Vladan Maksimović uz kratku poruku “TAKE NO PRISONERS”, a to se ne odbija. Jedino zbog čega sam se dvoumila je što u poslednje vreme ne mogu da pohvatam sva muzička izdanja i tračeve jer nemam TV, a MTV je od muzičke televizije metastazirao u nešto izmeđju reality showa, grand parade i acid house-a u kome su se sreli apsolutno svi, ali kao da to nije dovoljno – oni stalno menjaju uloge, svađaju se i mire, što se kaže – nastao je sumrak pravih vrednosti.

Nekad davno se znao red, bilo je jasno ko su Džeksonovi i kolko ih je, kolko godina ima Madona i bilo je ono malo Diznijeve đece, poneka sisa i Bono Voks. Pametnome dosta. Danas je na tim fensi žurkama haos i bezumlje, setimo se samo kako Dženifer Lorens pada po tepihu i cepa odeću, Kara Delevinj pada u veceu, Rijana obukla kajganu, a Solanž neki polukrug za Met Gala, Kanje se već više i ne javlja za reč, svi buncaju nešto nepovezano ko uličari na lepku, vataju se pa se snimaju, svađaju, tuku se i skidaju, mere kome je veće dupe, dovode sitnu đecu i rođake sa sela… Malo njih smo zapamtili po nekoj suštini i bilo mi je strava emotivno da se podsetim ko su sve bili dobitnici VMA do sad.

miley

Na dodele već neko vreme gledam kao na Jersey Shore (ili kod nas Parove) sa živom muzikom, ali sam ove godine odlučila da u prenos uvedem i visokotehnološke proteze. Pošto živimo u 21. veku i ne plaćam kablovsku, nije mi ni palo na pamet da idem kod komšije da gledam teve, te sam ovogodišnji prenos pratila na udruženim nalozima MTV All Access Live streama (15 kamera od kojih su jedna ISPOD bine, verovatno ako neko propadne i jedna U GARAŽI za vip limuzine, verovatno za slučaj da se neko pobije pri odlasku !?!), tviter naloga svih relevantnih muzičkih, modnih i lajfstajl portala, ali i entuzijasta sa hashtagovima #VMAs i #VMAs2015, najnovije opsesije iz domena špijunaže, pret-a-porter live streama #Periscope, koji donosi low-fi lajv na mreže, neumrlih vajna i instagrama poznatih, te tabloidnih naloga koji kradu i prenose snepčetove poznatih. Ono što mogu reći je da ne pokušavate to kod kuće, osećala sam se ko simultana prevodilica sa urdua i svahilija u toku svađe na samitu nesvrstanih. Šizofreno skroz.

Da počnemo hronološki. Uključila sam se u lajv negde pet sati pre početka (bog blagoslovio vremenske razlike) i imala vremena da prelistam sve što je Majli Sajrus, domaćica žurke uradila u poslednjih sedam dana. Apsolutno najveći hit je njena najava za VMA u kojoj na hromakiju pokazuje šta sve ume s jezikom. Par dana pred dodelu, za New York Times je nešto smandrljala polusvesno između dva džointa, o sećanjima na to kad je ko dvenaestogodišnja devojčica bila zvezda, kako je twerkovala, partijala, a sad fura jogu i meditaciju, nešto malo o Niki (i njenom besu prema belim pop zvezdama i posebnim hejtom prema Tejlor Svift koja je viđena za sve nagrade), pa onda o laureatima za koje je očigledno boli uvo, jer citiram “ne sluša tu vrstu muzike”, i naglasila je jedno triput kako nema TV (e tu sam se već prepoznala). Pored toga, tu je i megapopularna izjava kako je panseksualka i menja partnere na dve nedelje u skladu sa stajlingom. Kao osobu iz prošlog veka, prilično me je zabrinulo kad sam skontala da je za VMA odabrala 51 odevnu kombinaciju. Dok je još bila casual (sa zečijim ušima na glavi, prim. aut.) pitali su je šta je najgore što očekuje, ona rekla “ništa, sve kul”, i ta bi izjava mogla da objasni celu dodelu, dakle – NEMA STIDA NEMA SRAMA što bi rekla Šemsa.

Crveni tepih ne znam kako bih opisala. Možda najbolji sažetak svih spekulacija o autfitima koji nisu uspeli da nadmaše ovogodišnji Met Gala inspirisan Kinom (?!?), je Fashionista rangiranje “Od najmanje do najviše go” , i iako je bila mrtva trka ko će više da se skine, čim sam skontala da FKA Twigs pripada prvoj kategoriji i da niko ne primećuje koliko je gola u Versace crnoj haljini već je tretiraju kao ikonu stila sa diskretnom šminkom, bilo je jasno da je ispala iz priče za nagradu. U domenu grand zvezda s početka dvehiljaditih, izdvojile su se povratnica Britni, Kris Kardašijan i Demi Lovato koja je ista Tina Ivanović (iz vremena hitova Bunda od nerca i Kabrio porše), u šljaštećim mini haljinama i – Niki Minaž u duhu jedne Seke Aleksić sa dugom, ali duboko izrezanom haljinom… od zlata. Vreme kad je Džej Lo davala tjutorijale kako selotejpom zalepiti lepršavu haljinu na grudima da ne spadne, sada je davno iza nas. Naravno, u nedostatku Rijane i Queen B i u toku trudničkog bolovanja Kim K, izdominirala je Majli u svom novogodišnjem Versace BDSM kostimu, u kome se ponašala kao bipolarni sajber slave na džiejčbiju iz rimejka Breninog spota Robinja, dakle duboko zbunjujuće. Kako je MTV jedna zla korporacija koja iskorišćava svoje zaposlene, uz njen ulazak crvenim tepihom, koji je za ovu priliku bio šaren kao slika za prekid programa, pojavila se mini aktivacija na sajtu “Pogodite čije je ovo dupe?”, malo sam izneverovala, ali mislim da je to bilo namenjeno onima koji su se tek uključili da se ne sablažnjavaju. Mada, najveći utisak je ostavilo pojavljivanje Tejlor Svift sa enturažom spota Bad Blood, koji je, iskreno, izgledao ko matura srednje medicinske škole (film Klip, Maje Miloš), ali ga plaćenici zovu “Victorias Angels Squad”. Ruku na srce, činjenica da se pojavi deset žena svih vrsta u najrazličitijim haljinama, koje se smeju, vataju i neprekidno snimaju selfije boreći se za prevlast, zamaglila je prelepost Kare Delevinj u YSL haljini, koja je izgledala kao da je neko izrezao iz Dazed editorijala i namontirao na ovaj haos u kafani Zorice Marković u Marinkovoj bari. Što se tiče muškaraca ništa za prikazati. Bilo je par šarenih ljudi (Frenki Džejms Grande koji je najviše ličio na magičnog jednoroga, Džared Letova pink frizura pošto je ombre izašao iz mode) i Džastin Biber u smontirano nemontiranoj varijanti izblajhanih šiški koje odsutno padaju na facu za one koji to vole. Farel se predstavio novom trendi kapicom, ali neinventivnost koju je pokazao na crvenom tepihu, bila je samo najava činjenice da ovo nije njegovo veče.

Šou je trajao tri sata i tu je bilo bukvalno svega. Najveći utisak od početka je to što je veče bilo u potpunosti posvećeno socijalnim mrežama odnosno komjuniti menadžmentu, a kao najveći trend se izdvojilo gifovanje. Pored sveobuhvatnog live streama i MTV (Editors) Cuta, bilo je moguće izabrati neku od kamera i praviti gifove na licu mesta, tako da je manje više svaki kutak Microsoft teatra u LA bio pokriven i u real timeu prisutan na mrežama. Mogu zamisliti koja je panika vladala među komjuniti menadžerima i njihovim nadređenima kako bi se uhvatio svaki skandal ovog rijaliti koncepta, uključujući i bekstejdž, publiku (jedna kamera za Kanyea i Kim, jadna za prvi red, i jedna za selebritije sa skupljim kartama koji jedu u toku ceremonije), izlaze na glavnu binu, događanja ispred ulaza u izabinskom prostoru, downtown stejdžu i već pomenutom VIP LIMO DROPU (moj apsolutni favorit), odnosno garaži. Vrhunac je kad su voditelji željni pažnje povremeno doživljavali nervne slomove pred tim kamerama dovikujući se sa poznatima i loveći ih u prolazu. Ja ću se baviti samo ključnim događajima, od kojih je prvi svakako nastup Niki Minaž koja je predvodila hordu papagaja izvodeći pesmu The Night Is Still Young. Tu je došlo do već istorijskog pomirenja Tejlor i Niki, koje su se posle tviter napušavanja na sceni izgrlile kao dobra dva drugara uz poruku “No Bad Blood Here”. Niki je s Anakondom dobila nagradu za Hip Hop video godine, i dok se obraćala celom svetu nije propustila da isproziva Majli, u stilu “šta-šta, šta-šta”, one što se odmah pobije. Majli je negde to i anticipirala u pomenutom intervjuu za NYT, rekavši da Niki nije baš najsrdačnija osoba na svetu, ali da svakako nije zlonamerna (?!?), bez ikakve refleksije na to da ova govori o ozbiljnim temama, kao što je rasizam u muzičkom biznisu. U narednom trenutku internet željan krvi je prenosio Nikino “Miley, Whats Good” dobacivanje s pola bine, a Majli je skromno tvitovala LFMAOOOO sa nekoliko zaljubljenih emotikona što samo govori da je ona već duže vreme u sedmom transcedentnom stepenu i da uglavnom širi ljubav te je nesposobna da pojmi bilo kakav konflikt. Što je meni okej.

giphy acid miley

Kako je ovu dodelu obeležilo odsustvo svih najvećih zvezda (ako izuzmemo Kanyea i Kim kao kraljevski par čiji je i odlazak u vece zabeležen kamerama), društvene mreže su bile ispunjene šokom i nevericom. Mark Ronson je očekivano dobio nagradu za Uptown Funk koji nam je svima izašao na nos i stoga očekujem da će uslediti novi talas maštovitih obrada ove pesme u reklamama, kao što je to bio slučaj sa ranijim hitovima ovog tipa. Iz moje perspektive udruženih kamera i socijalnih mreža, dodela je izgledala tako što je Demi Lovato skrajnuta da nastupa ispred zgrade, Farel prošao kroz garažu na putu do downtown stejdža dok je MTV dvadeset minuta najavljivao taj nastup, Igi Azalea je nastupala kao da joj je božemeoprosti poslednji put, Kanye je igrao kao da ga niko ne gleda iako i sam zna da to nije tačno (jer kao što sam rekla ima kameru za vratom i to zna), Kim se selfirala sa sekom i ostalima, Mark Ronson je bauljao ko seljak na MDMA, Kara Delevinj se trudila da održi nivo i na dostojan način reprezentuje indi scenu u cirkusu Medrano, a Tejlor Svift je bila kraljica mature, u lažnoj neverici koju će sve nagradu dobiti, Weeknd je pokidao na nastupu pesmom Can’t See My Face (to kad je Kanye bio u delirijumu), Tori Kelly zapalila publiku i internet sa Should’ve Been Us (to je jedini nastup koji je malo kao ličio na muzički), a Majli Sajrus je pokušala sveukupni selfi u stilu Elen Dedženeris sa Oskara, ali je ispao malo mutan, a Kim ga je ionako photobombovala, sve u svemu tako duginih boja, bila je slika i prilika tripa na esidu.

Ne razumem suze Džastina Bibera i njegovo uskrsnuće, u to vreme sam se bavila endless scrollom kroz omiljeni oldskul blog “Lesbians who look like Justin Bieber”. Dok su oni veselo nastupali, komjuniti menadžeri su ubacivali nehajno produkt plejsment u tvitove (tipa Pepsi u toku nastupa Demi Lovato) što je na neki način budućnost marketinga – sve zvezde su zapravo postale visoko kotirane AdWords. Tu mi je već bilo sumnjivo, da li će nagrada specijalnog Moonvokera – Michael Jackson Video Vanguard Award za Kanyea biti dosta (ne znam da li da računam kolaboraciju sa Big Šonom i Džon Ledžendom za “video koji prenosi socijalnu poruku”) jer njegove su ambicije očigledno više od pukog muzičkog biznisa, što negde i znamo posle poslova art direktora u Gapu, kuratora i predavača na Kembridžu kao i samozvane titule “glasa naše generacije”. Moje ideje su se kretale u domenu: da mu se dodeli nagrada u prirodnoj veličini koju će mu uručiti hologram Majl Džeksona lično ili da mu se izgradi spomenik trećoj internacionali za sve što je učinio za naše narode. Pojavile su se i trol spekulacije o tome da je potplatio sve ostale izvođače da ne dođu, da mu ne kradu slavu, ali to nisu stvari dostojne Kanyea i žene mu. Tejlor je u jednom trenutku videla, da će ostati u senci, pa je došla kod Kim da se malo slika i ona. Overila sam naravno iščekujući najveći trenutak večeri kada će se Yeezus obratiti svetu.

kim tejlor

Kanye je Kanye. Kanye je u maniru Fidel Kastra, držao govor jedno 15 minuta, pa sam do kraja pomislila da je u režiji zavladala panika i da će dodela probiti sve termine i da neće biti vremena za spot godine. U svom sveobuhvatnom ali dosta labavo povezanom freestyle govoru, on je prvo malo mudro ćutao, priznao da je malo dunuo, a onda je sa nama podelio svoje mišljenje o svemu – osvrnuo se na krizu muzičke industrije, šoping i prijatna sećanja iz detinjstva, milenijumsku generaciju, odlazak u bakalnicu, Džastina Timberlejka (koji je danas na to odgovorio), našu decu-naše male laste, i iako je izjavio kako nije političar, govor pred kraj dobija neočekivani tvist u izjavi veka – kada Kanye obećava da će se kandidovati za predsednika Amerike, 2020. godine. Ma koliko, za sve poznavaoce, ova izjava bila očekivana, internet je izgoreo, a publika koja je kao na mitingu u Pjongjangu stajala sve vreme, doživela je katarzu. U glavi sam čula prve taktove Dorsa iz “This is the End” i osetila najavu apokalipse danas – horde mladih milenijalsa širom sveta (posebno u ratom zahvaćenim područjima) ugledali su tračak nade i automatski aplicirali na Green Card lottery. Kraj patnje, drugi dolazak Hrista, spasenje! Više ništa nije bilo bitno.

Dok se u bekstejdžu pripremao nezvanični prajd, odnosno dragsice sa gomilama perja u duginim bojama za zaključni nastup koji najavljuje novi album Majli Sajrus, a Farel i dalje blejao na sekundarnom stejdžu ispred zgrade, kamere su jurile budućeg vođu za izjavu i više tu nije imao ko šta da traži. Tejlor Svift je dobila nagradu za video godine, pokušala nešto da poentira u vezi sa princezama ratnicama u spotu Bad Blood i kako to menja stereotipe o ženama, al to ništa nije vredelo jer je već dobila svoj kolačić slave dok je najavljivala Yeezusa (pa smo se svi setno smešili na i tagovali čuveni #immaletyoufinish iz 2009. godine). Uglavnom, Majli je nastavila u svom hipi-stilu da se valja, plazi, bulazni – do samog kraja, Tejlor je izdominirala koliko je to bilo moguće (sve te nagrade su joj pomogle malo), a Kanye je bio Kanye. Sve je dobro što se dobro svrši.

I to bi bilo to, ako bismo pokušali da sumiramo, VMAs su bile u potpunosti nadrealne i turbofolk (što je meni super), ali je ovo bila i jedna više nego društveno angažovana dodela VMA, ali ne u fazonu Bijonsinog džinovskog FEMINIST. Treba li da se zapitamo malo oko toga što se multimilionske zvezde surove i pokvarene muzičke industrije u svojim javnim nastupima bave društveno angažovanim pitanjima? Da li je to marketinški trik? Da li nam je toliko loše? Da li osećaju naš bol? Ima li nade? Ne zaboravimo, Niki se borila protiv rasizma i pokazala da je spremna da pruži ruku pomirenja beloj sestri, Tejlor je sa druge strane pokušala da isforsira feminizam uz pobednički spot godine i enturaž od devet drugarica, Majli se borila za protiv cenzure na instagramu forsirajući bradavice kroz svojih maštovitih pedeset presvlačenja, koja su mahom (ne)pokrivala sve manjinske seksualne identitete (od zeca, trešnje, jednoroga, preko veselog BDSMa, krojcberških panseksualaca, dregova iz Nju Orleansa i role playera…) zaključno sa prajd nastupom, dok je Kanye poručio da moramo verovati u sebe (tojest da ON VERUJE U SEBE, a ja sam to shvatila malo šire) obećao da će se pobrinuti za sve sa najvišeg nivoa. Jedino sam očekivala da se u nekom momentu pojavi Rijana i baci neku vudu kletvu na sve kao zla vila u Trnovoj Ružici, al nije mogla, jer ponedeljak je radni dan, a ona ima promociju svog parfema RiRi u njujorškom Maceysu, surov je kapitalizam. Zato, Kanye za predsednika i mir u svetu! Do pobede!

Pogledajte spisak dobitnika i gubitnika VMA 2015.

Lajkuj:

Ostavite komentar:

Slični članci: