Da li imate preko 18 godina?

Savremeni r’n’b, trip hop za XXI vek i testament prohujalog leta ljubavi

Before After i Universal Music Srbija vam poklanjaju debi album Jack Garratta i predstavljaju nove albume Porches, 18+, Velvet Underground i Jesenjeg Orkestra.

U ovom izdanju recenzija predstavljamo vam nove tendencije u savremenoj r’n’b muzici kroz albume Džeka Gereta i 18+, novi album Jesenjeg Orkestra i Ljubičica, odličan live boks set Velvet Undergrounda i jedan svež synth pop album.

Jack Garratt: Phase /Island Records/

rsz_jack-garratt-phase-2016-1200x1200

Džek Geret je prešao dug put do svog debi albuma. Pošto je već sa dvanaest godina napisao svoju prvu pesmu i savladao sijaset instrumenata poput gitare, bubnjeva, klavira, trombona i ukulelea, oprobao se kao predstavnik Engleske na Evroviziji, mada je taj nastup okarakterisao kao njegovu želju da postane popularan umesto da se prezentuje sa dobrom pesmom. Na sličan način je žalio i u svojim prvim kanautorskim momentima kada je bio prihvačen od određene publike, ali i dalje nije bio zadovoljan svojim pesmama. Proboj na scenu je doživeo u drugoj polovini prošle godine sa prvim singlovima sa debi albuma, ne bi li ubrzo postao ostrvska senzacija sa svojim debijem “Phase” i osvojio nagradu kritike na BRIT nagradama, kao i nagradu BBC-ja. S obzirom na svo iskustvo koje je u međuvremenu stekao ne iznenađuje da je na svom debiju ne samo kompletni producent, već i autor pesama. Album se može okarakterisati kao downtempo elektro R’n’B, a iako od strane kritike nije prihvaćen kao naročito značajan na njemu se izdvajaju neke sjajne pesme poput “The Love You’ve Given”, koju je napisao u saradnji sa čuvenom pevačicom Lizom Fišer, “Coalesce (Synesthesia, Pt. II)” i “Breathe Life“. Pristojan debi kojim preovlađuje savremeni pristup r’n’b muzici sa dodatkom elektronike i trep bitova. Mali korak za pop muziku en général, ali veliki (barem na zvučnom planu) za r’n’b.

18+: FORE /self released/

rsz_18-_fore

18+ je američki duo iz Los Anđelesa koji se sastoji od muzičara i umetnika Džastina Svinburna i Samie Mirze. Posle niza anonimnih tejpova koje su potpisivali sa boy & sis u avgustu 2014. izbacili su svoj prvi singl “Crow“/”Horn” za londonsku etiketu Houndstooth. Sa istim izdavačem snimili su svoj debi album “Trust” koji ih je donekle izveo iz opskurnosti. Sa poslednjim albumom FORE, koji je zapravo predigra za sledeći album koji izlazi u maju, postali su značajan bend na alternativnoj sceni. Ukoliko do sada niste čuli za ovaj duo, toplo vam preporučujem da ih preslušate. Ne zato što će postati sledeća velika stvar, na kraju to je do njih, već zato što je ovakvu muziku pravu retkost čuti.

rsz_18-

Grubo klasifikovani kao r’n’b sastav, valjda zato što imaju ženski vokal, oni prave neverovatnu muziku koja i pored velike eklektičnosti ostaje odlična pop muzika. Ako savremeni r’n’b kao umbrella term uzmemo za muziku koju pored senzualnih tema i vokala, prati progresivna elektronika i uticaji savremenog repa, odnosno trepa, na putu smo da dobijemo mutnu sliku onoga što se krije iza ovog albuma. Dok pronicljivo pišu o seksu kao komentaru na ulogu seksa u savremenoj pop muzici u kojoj je prisutniji nego ikada ranije, oni zapravo prave nešto što bi se moglo okarakterisati kao trip hop za XXI vek i ne zaostaju mnogo za Trikijem u najboljim danima.

Jesenji Orkestar i Ljubičice: Godine u vetru (ili ne brini dušo, Ežen je u redu)

rsz_jesenji

Daniel Kovač pored matičnog benda Jarboli je već skoro deset godina posvećen svom projektu Jesenji Orkestar. Do sada je uglavnom za potrebe snimanja albuma angažovao različite muzičare koji su doprinosili njegovom kantautorskom pristupu. Prethodne godine je našao bend koji je poslužio kao najbolja pratnja njegovim vrcavim pesmama i snimio svoj najbolji album do sada. Pored naslovne numere koja sada već preti da sa pravom postane jedan od klasika srpske pop muzike, ovde se nalazi niz sjajno aranžiranih pesama. Pominjem aranžmane jer je to ono što su Ljubičice donele ovom albumu i tako učinile pesme, koje su same po sebi odlične, raskošnim.

The Velvet Underground: The Complete Matrix Tapes /Universal, Polydor/

rsz_1280x720

Poslednji boks set Velvet Undergrounda je njihov najbolji koncertni album ikada snimljen i sadrži četiri diska od kojih svaki traje preko sat vemena i beleži njihov nastup u legendarnom klubu Matriks u San Francisku. 42. pesme, nijedna nova. Zvučno ova četiri diska čine najjače koncertne snimke klasičnih Velveta. Nastupi su energićni i angažovani, a slušati Lu Rida kako poeziju izvodi prozaično i njegove monologe pred malobrojnom publikom u post utopijskom San Francisku stvara jedno perverzno zadovoljstvo. Treći set se završava sa 37. minutnim izvođenjem “Sister Ray” koje nije ništa manje hipnotično od najboljih bluz, bluegrass momenata Grateful Dead. Testament leta ljubavi.

Porches: Pool /Domino/

rsz_pool

Aron Mejn je odlučio da ostavi svoju gitaru i da pravi muziku za ples. “Pool” bi teško mogli nazvati plesnim albumom, ali ako mu date šansu uhvatićete sebe kako se njišete uz ovaj intiman elektro pop. Pre svega zaslugom tupog bas bubnja i praštavog doboša, a onda i fanki bas linijama koje je snimila njegova devojka. S obzirom da svedočimo fetišizaciji osamdesetih i devedesetih kroz gotovo pastiš albume savremenih elektro pop, odnosno indie rok izvođača, ovo je jedna od retkih prilika da čujete synth pop u novom ruhu.

Lajkuj:

Ostavite komentar:

Slični članci: