Da li imate preko 18 godina?

Muzika u maju | Nova izdanja | Album i singl meseca

Fantastičan kanadski producent KAYTRANADA, povratak Radiohead na velika vrata, Skeptin instant klasik i rep jevanđelje Chance The rappera.

5
0

U maju je izašlo brdo dobre muzike što će vam ova lista i pokazati. Mi smo se potrudili da izvučemo najbolje. Predstavljamo vam najznačajnije singlove i albume za mesec maj. Uživajte!

 

ALBUM MESECA

KAYTRANADA: 99.9% [XL Recordings]

rsz_kaytranada-999-2016-2480x2480

Luis Kevin Selestin poznat kao Kaytranada je kanadski muzičar, producent i DJ koji je aktivan šest godina. Ovaj sjajan album će ga sigurno staviti na svetsku scenu bilo producenata, bilo autora. 99.9% je njegov debi album pre koga je izbacio brdo tejpova. Potpisujući za eminentnu englesku etiketu XL, album je spremao dve godine. Razlog leži u tome što je prvo planirao EP koji bi prethodio albumu i opisao ga kao apstraktni uptempo neo-soul pritom napominjući da želi da ga učini fanki što je više moguće. Tokom rada na EP-ju je shvatio da bi bilo dobro da ga produži na LP format i nije mogao da donese bolju odluku s obzirom da je snimio pravi mali klasik. Ovo je elektro hip hop album zasnovan na bas muzici američkog juga čiji gostujući izvođači su ga odveli u neo soul vode. Tako je Kreg Dejvid snimio jednu od najboljih traka u svojoj karijeri “Got It Good”.

rsz_kaytranada-bb13-2016-billboard-650-1548

Album otvaraju dva instrumentala, jedan inspirisan planetarnim hitom Daft Punk “One More Time” a drugi vožnjom gradskim prevozom u Montrealu, za kojima sledi jedna od najboljih traka koju sam imao prilike da čujem ove godine (pomenuta saradnja sa Dejvidom). Na “Together” AlunaGeorge peva divan refren posle koga GoldLink baca vers u ljubavnoj pesmi sa vintage house matricom. Soul notu nastavlja na sjajnoj “One Too Many” sa opskurnim MC Fonte-om i nešto mračnijoj “Glowed Up” sa Anderson .Paak i još dve downtempo trake sličnog senzibiliteta, a onda na “Lite Spots” uz vrcav fanki bit sempluje poznatu brazilsku pevačicu iz doba tropikalije Gal Costa. Album završava još jednom trakom sa house osnovom “Leave Me Alone” sa Shay Lia-om na vokalu i pesmom “Bullets” na kojoj mu gostuje švedski dvojac Little Dragon. Sve u svemu KAYTRANADU čeka svetla budućnost, a ovo je jedan od najuzbudljivijih i najboljih albuma ove godine.

Skepta: Konnichiva [Boy Better Know]

rsz_is-this-the-cover-to-konnichiwa

Skepta je, u tako zvanom drugom talasu britanskog grajma, izbacio album koji može da parira klasiku iz prvog talasa Boy on The Corner Dizzie Rascala, koga ovde usput i proziva. Američka scena je jednako uzbuđena oko ove renesanse grajma kao i lokalna čemu svedoči nastup Kanje Vesta na Brit Awards kada je prilikom izvođenja trake “All Day” na bini izveo najeminentnije grime izvođače a iste večeri je Drejk potpisao ugovor sa Boy Better Know etiketom. Skepta je ovde sa izuzetkom Farela Vilijamsa i ASAP Nesta regrutovao najvitalnije lokalne repere i snimio jedan od najjačih grime albuma drugog talasa, svakako najznačajniji. Bez obzira na simpatije koje su pokupili sa američke scene (ako izuzmemo logoreičnog pacijenta Aziliju Benks) grime je ostao tvrd, beskompromisan i lokalan. Tako da je ovo i pored trepa koji je nesumnjivo uticao na drugi talas grime-a, autentičan ostrvski rep. Bliži francuskom savremenom repu nego američkom, budući da su i francuzi sa DefJam predstavništvom otišli u dekadenciju na čelu sa LaCrimom, ovde imamo slučaj sa sirovim samosvesnim uličnim repom i ograđivanjem od materijalnog i svakog ego paradiranja bilo da su to kurve, novac ili brendovi. Yeah, I used to wear LV, I put it all in the bin cause that’s not me.

rsz_skeppo

Skepta svoj najbolji album snima sa 33 godine, trinaest godina pošto se uhvatio majka. Sa brojem lokalnih repera prisutnih na albumu ovo je i svojevrsni reprezent novog grime-a sa Skeptom kao prvoborcem koga MC Chip na kraju “Corn on the Curb” ohrabruje da istraje u novonastalim okolnostima popularnosti i pritisak jer je njegova misija i Božiji poziv da predstavi londonsku ulicu. Skepta se ne zaustavlja samo na ograđivanju i čuvanju pozicije nego i napada, bilo da su to muzička industrija (“Numbers”) ili vlada i policija (“It Aint Safe”), ali i daje kredit where credits due u odama/posvetama svojim ortacima (“Man”), diss sceni (“Lyrics”) ili svojoj devojci (“Text me back”). Skepta je sam i producirao album tako da ovo izdanje predstavlja pravi podvig i najbolji rep godine za sad. Inspirational verse: Yeah, I don’t care about VIP, I’ve got very important places to be.

Ukratko: Instant klasik.

Chance The Rapper: Coloring Book [samizdat]

rsz_coloring-book

Kanselor je izbacio dostojan nastavak jednog od najboljih tejpova 2013. godine Acid Rap, a i mnogo više od toga. Za razliku od prethodnog ovim je potpuno zadovoljan, a zanimljivo je da je ovo još jedno potpuno besplatno izdanje, što nije iznenađenje kad je tejp u pitanju, ali i jedan od najboljih albuma prošle godine Surf na kom je Kanselorov doprinos značajan je takođe bio dostupan za slobodno preuzimanje. U vremenu kada se muzika čuva kao neprocenjiv kapital te se u nekim slučajevima treba dobro pomučiti ne bi se došlo do određenog albuma besplatno, tj. onako kako smo navikli, ovo je stvarno značajan presedan naročito kad dolazi od zvezde u usponu koja bi mogla skupo da naplati svoj rad. Ali to onda ne bi bio Chance i njegova propoved verovatno ne bi bila tako autentična.

rsz_chance-the-rapper-fb2

Čovek koji je inspirisao Kanjea da snimi gospel album i koji je stekao toliko poverenje najvećeg čoveka u igri da je ovaj odložio izlazak The Life of Pablo samo da bi uvrstio jednu pesmu (“Waves”) za koju je Chance smatrao da je neprocenjiva. Kanselor se tako pokazao kao savršen melem za Kanjeovu ranu, a na ovom tejpu koji otvara upravo saradnja sa Kanjeom i čikaškim dečijim horom je skupio sve sužnje, crnu braću šou biza i na sat vremena ih odvukao iz strptiz klubova i štekova u crkvu na propoved gde ih je podsetio da je život više od rava i para. Blaženi zvuk koji prati ceo tejp a koji predstavlja odu svim stvarima zbog kojih je život vredan življenja bilo bi sitničavo rasčlanjivati, ali pored toga što slavi Gospoda, Kanselor slavi i muziku i neposredno i posredno kada sa Young Thug-om i Lil Yacthy-em peva o značaju samog fenomena mikstejpa koji je zauvek promenio poimanje rep muzike u XXI veku.

Ukratko: Rep jevanđelje.

Radiohead: A Moon Shaped Pool [XL Recordings]

rsz_1cover

Radiohead je izbacio prvi studijski album posle pet godina i iako samom zvučnom slikom ne odudara od onoga što je obeležilo njihov rad posle Amneasiaca, ovo je najkompaktniji album od tada. Iako se na albumu nalaze dve angažovane pesme uključujući prvi singl “Burn The Witch” i ekološki apel “Numbers”, ovo je prevashodno ljubavni album inspirisan Jorkovim skorim razvodom. Daleko od konceptualnog, ako ne uzimate u računicu to da su pesme poređane po abecednom redu, što ne može biti slučajnost budući da je raspored pažljivo osmišljen i to je jasno svakom ko nekoliko puta prešluša album.

Od pomenutog singla koji je poslužio kao dobra uvodna numera sve pesme teku skladno do samog kraja. Zaključno sa dvadeset godina starom “True love waits” celo iskustvo čini se gotovo potresnim. Na albumu je prisutno dosta gudača što je rezultat orkestracije Džonija Grinvuda koji za ovu priliku sarađivao sa Londonskim savremenim orkestrom sa kojim je radio i filmsku muziku. Orkestracija je savršena, ali ono što je zanimljivo je i upliv “novih” gitarskih formi kao što je sada popularan sahara rok na “Desert Island Disk”. Ubeđen sam da je Grinvud dosta slušao sjajni Tinariwen pre nego što je snimio ove deonice. Jedan od, definitvno, top pet Radiohead albuma tako čini jedno intimno putovanje zahvalno za višestruka preslušavanja.

Ukratko: Broken heart shaped pool.

Ariana Grande: Dangerous Woman [Universal]

rsz_ariana-grande-dangerous-woman-deluxe-2016

Arijana je mala devojka sa veliki glasom raspona četiri oktave i to je oduvek bilo njeno najjače oružje. Budući da ima odličnu intonaciju i da je sjajan interpretator bilo je samo pitanje kada će dobiti dovoljno dobru kolekciju pesama što se na njenom trećem albumu i ostvarilo. Ovo se nije desilo preko noći i Arijana je taj put krčila od prvenca Yours Truly, a kao dete Brodveja nije joj bilo teško da menja uloge od pesme do pesme, ali isto tako da prepozna šta joj najviše leži. Tako je sa naivnog prvenca, prešla na nešto savremeniji i tvrđi pop na drugom albumu, ne bi li na poslednjem, čini se, ostvarila ono što je želela i snimila hit album. Dakle, ako izuzmemo produkciju i i vokalnu izvedbu koje su besprekorne značajan je i niz gostiju koji se ovde pojavljuje a koji su poptuno relevantni i savremeni za razliku od toga kako je to ranije funkcionisalo na izdanjima ovog tipa kada se imidž zvezde čuvao igrajući na sigurno ne bi li se slučajno odbio deo publike. Tako su ovde iako prevashodno zbog dobrih honorara koje su dobili neki od najvećih i najaktuelnijih izvođača poput Niki Minaž, Lil Wayne-a i Future-a.

rsz_time-100-2016-ariana-grande

Pre nego što se upusti u niz bengera koji čine album čija je ključna reč opasnost, mlada Arijana ima potrebu da nas na uvodnoj sanjivoj “Moonlight” sa sve picikato razlaganju na violinama podseti odakle dolazi u pesmi koja je zapravo prolog albuma i kontrapunkt onome što za njom sledi. Naslovna numera je i jedna od najboljih na albumu sa sjajnim gitarskim rifom i odličnim aranžmanom. Prava himna koja predstavlja novu Arijanu i koja je zapravo pravi početak albuma. Za lagani letnji elektro doprinos “Be Allright” je zadužen dvojac Twice As Nice koji je producirao i jednu od pesama na poslednjem albumu Rijane, a sledeća pesma “Into You” je verovatno i najubedljivija pop pesma na albumu, pravi klubski dub step benger. Poseban kvalitet albuma je skup žanrovski i stilski različitih pesama koje su toliko dobre da ta raznovrsnost ne remeti uživanje u albumu kao celini, već ga, naprotiv, čini uzbudljivim i zahvalnim za višestruka preslušavanja. Tako se na ove dve trake sa prizvukom elektra nadovezuje odlična rege kidalica sa zaraznom dab bas linijom “Side To Side” da bi onda usledila nagla promena kursa u mračnoj senzualnoj baladi sa trep matricom na koju savršeno leže Lil Wayne-ovo mrmljanje u versu. I onda opet u fanki “Greedy” podiže tempo i pohlepu izvrće u požudu. Ovaj niz narušava balada “Leave Me Lonely” sa Macy Gray koja iako predstavlja domaći zadatak za generičku Adel ne izlazi iz okvira klišea patetične balade. Iako album u poslednjoj četvrtini značajno pada, saradnja sa Future-om je još jedan od sjajnih momenata uz “Bad Decisions”

Ukratko: Zarazno.

 

Baauer: Aa [LuckyMe]

rsz_baauer-aa-2016-2480x2480

Baauer je čovek koji je odgovoran za “Harlem Shake” i sve što je za njim usledilo, ali i osoba koja je svoj prvenac spremala vrlo pažljivo i imala dobru predstavu šta želi da napravi. Lista gostiju ovde oduzima dah, a tek trake koje je sa tim gostima napravio. I bez njih Baaueru ide dobro i instrumentali su jednako zanimljivi kao i trake sa gostima. Trake poput “Go!Go!” ili “Body” (lični favorit) govore u prilog tome. Zanimljivo je i da je Baauer album praktčno podeliona deo za instrumentale i onaj drugi na kom su gostovanja sa eminentnim zvezdama. Sedam instrumentala i šest kidalica. Ovaj drugi niz počinje sa trakom “Day Ones” koju deli sa ostrvskom grime senzacijom Novelist-om i Leikeli47, a koja će vam pomeriti unutrašnje organe sa gromoglasnim basovima. Na nju se nastavlja kratak interludij u vidu instrumentala “Good & Bad”, a zatim kratko spuštanje sa downtempo trakom na kojoj gostuje Tirzah za kojom slede kidalice. “Temple” sa M.I.A. i G-Dragon na versovima i refrenu, zatim iz hrama u booty bass džunglu sa sjajnom TT the Artist pa još jedan benger “Kung Fu” sa Pusha T-jem i Future-om. Zanimljivo je da je ovaj prekaljeni rep dvojac uradio slabiji posao od prethodno pomenutih kolega sa ostrva što samo potvrđuje dominaciju, odnosno revitalizaciju, grime-a.

Ukratko: Philly banger machine!

Drake: Views [Young Money]

rsz_3b385c122fde43a8f39b41ba312803771000x1000x1

Drejk je od početka svoje karijere bio prilično popularan, ne zato što pravi sjajnu muziku (Thank mi Later je odličan debi, btw) već zato što je njegova pozicija na tržištu jedinstvena. Ni beo ni crn, ni mek ni tvrd, mogu da ga slušaju i belci i crnci a da se ne boje da će biti fejk. Ne kažem da je ovo proračunat marketing trik, to je prosto tako. On je dobar momak (osećajan!) koji može da poludi kada je to potrebno. Dakle, ne stvarno. Ono što se dogodilo Drejku prošle godine učinilo ga je popularnijim nego ikad i sada novi album slušamo u malo drugačijem svetlu. Zaista? Pa ne, iako su drake type of nigga meme potonule u opskurnost to ne znači da Drejk i dalje nije taj crnac.

Izbaciti album sa dvadeset pesama je danas hrabar potez naročito ako značajno ne osciliraju u tempu i stilu. Glavni problem sa Drejkom u poslednje vreme je disperzivnost, neusredsređenost. Tako ovde imao dvadeseset traka, nekoliko dobrih + “Hotline Bling” i niz drugih inače odlično produciranih ali ispovednih pisama u kojima Drejk ne zna da li počinje ili završava rečenicu, da li se miri sa ribom ili divi svom novom Ferariju, da li se ponosi svojim uspehom ili lamentira nad činjenicom da mu novac ne može kupiti ljubav. To je neki loop koji je za njega karakterističan i zbog koga je zaista i popularan. To je kolotečina koja je većini smrtnika isuviše dobro poznata, ali je u ovom slučaju privlačna zato što je to kolotečina jednog milionera. Zato bih ja ovde izdvojio plesne trake, a vi vidite pa sami odlučiite da li ćete slušati ceo album. Dakle, bangin’ cuts su “With You”, “Controlla”, “One Dance” i “Too Good”.

Ukratko: Lots of money, no hustle.

James Blake: The Colour In Anything [Universal]

rsz_f9gzgaz_yatzv0

Ovo čudo od adolescenta se prvo pokazalo kao zanimljiv producent, ne bi li onda na svom prvencu pokušao da pomiri razlike između svojih elektro i kantautorskih aspiracija. Dub step je tu igrao veliku ulogu i Džejms je težio da ga pripitomi i učini privlačnim za oba pola. U ovoj sintezi i leži njegov najveći kvalitet. Nedovoljno dobar pesnik da bi mogao da se poredi sa Nikom Drejkom on to nadoknađuje sjajnim elektronskim aranžmanima. Što se same pripreme album tiče, Blejk je pošto mu je dozlogrdilo da producira album u svojoj sobi otišao u Shangri Las studio Rika Rubina gde je završio ploču na kojoj su mu oko pisanja pomogli između ostalih i Bon Iver i Frank Ocean, kome se Blejk neizmerno divi. Konan Mokasin je upao sa par gitarskih deonica, a u projekat je trebalo da se uključi i Kanje ali je bio suviše zauzet. Album je pre svega easy listening elektronika za kišna popodneva, odnosno melanholične i kontemplativne trenutke sa elementima gospela i soul-a. Nažalost, iako atraktivan kao odlično produciran album Džejmsova čežnja prema neuzvraćenom ljubavlju može da bude prilično naporna ako se prepustite njegovoj tugaljivoj lirici.

Ukratko: Elektro lament.

 

Flume: Skin [Future Classic]

rsz_cover_flume

Flume je jedan od najzanimljivijih mladih australijskih producenta u skoriji vreme, a pošto se proslavio radeći remikse za Adel, Sem Smita i Disclosure izbacio je debi zapažen na lokalu, a novi album bi mogao da ga učini i globalno relevantnim. Nekoliko zvučnih imena na Skin-u su Beck, Raekwon, Vic Mensa, a tu su i neka manje zvučna što ne znači da su obavila manje dobar posao. Dakle imamo klasičnu matricu u kojoj DJ/producent hoće da napravi pop album. Pored odlične produkcije, odnosno same muzike najvažniji začin u ovom poduhvatu su gosti, odnosno vokali i njihov doprinos. Ni Vic Mensa ni Flume-ova zemljkinja, lokalna čudaja Kučka, mu ne pomažu da prevaziđe generičke tekstove, a ni pesme u celini ne idi mnogo dalje od toga. Instrumentali se ispostavljaju kao fileri. Tove Lo mu u svom minimalističkom pristupu radi posao na traci “Say It”. Divite se njegovoj lucidnosti, ali uzdržano.

Ukratko: Derište u prodavnici čokolade.

 

Singlovi

SINGL MESECA

Najbolja traka sa odličnog albuma Dangerous Woman. Od čežnjivih konstatacija uz pulsirajući bas do punog klubskog dub step ludila u finalu.

Mejsi je izbacio prvi singla za predstojeći debi LP Mejsizam i polomio Žartikalov bit po navici. Najbolji mladi srpski MC uz Mimi.

Kanje je obnovio svoj projekat good fridays početkom godine, nešto pre izlaska njegovog poslednjeg albuma. Ovog petka nas je obradovao sa sjajnom pesmom “Champions” na kojoj je napravio cypher nekih od najznačajnijih savremenih repera.

Buba Corelli je izbacio letnji hit. Poslušajte, možda ne skapirate.

U maju je izašao spot za rep traku koja je obeležila godinu.

Džastin Timberlejk je izbacio singl na tragu “Happy” Farel Vilijamsa.

Mladi pančevački bend Buč Kesidi je možda jedan od najuzbudljivijih rokenrol bendova u zemlji i imate priliku da pogledate njihov novi spot koji najavlju debi album.

Lajkuj:

Ostavite komentar:

Slični članci: