Da li imate preko 18 godina?

Najbolja muzika u januaru

Januarsko muzičko putovanje počinjemo sa ljutim pank-rokom, pa preko eksperimentisanja sa elektronikom i pop-folka, putovanje završavamo na post-panku.

6
0

Prvog meseca ove godine mnogi muzičari su bili vredni isporučivši nam veliki broj kvalitetnih izdanja, a među njima se posebno ističu sestre iz benda First Aid Kit, odnosno prekaljeni izvođači Calexico i Jeff Rosentock. Plesni ugođaj priuštio nam je tUnE-yArDs, a predstavljamo i novo ime na britanskoj i evropskoj muzičkoj sceni. U pitanju je bend Shame. Pred kraj teksta izdvojeni su novi singlovi koji su obeležili januar među kojima su David Byrne, Jack White i drugi.

Jeff Rosenstock / POST-  (Polyvinyl Records)

Nema veće radosti nego kada nova godina startuje fantastičnom muzikom. Za to je ovoga puta zaslužan Jeff Rosenstock koji nam je prvog dana 2018. godine isporučio sjajni treći solo album. Muzičar sa Long Ajlenda drži se istog koncepta uspostavljenog na prošlom izdanju “Worry” kada se obračunavao sa ekonomskom nejednakošću i brutalnošću policije, pa tako i na novoj ploči nazvanoj “POST-” nastavlja da rabi društveno-političke teme. Stilski, i dalje je to ljuti pank-rok, ali sada deluje još energičnije sa pesmama koje su kompleksnije i sa mnogo više zvučnih slojeva. Najočigledniji primer je “USA” sa usponima i padovima gde se u sedam minuta gitarski rifovi menjaju tempo nekoliko puta.

Lirički, Jeff je prevazišao sve stihom “I faught the law, but the law was cheating”, dok konstantnim ponavljanjem refrena “We’re tired and bored” besni osećajući se izdanim od strane Amerike.

Ako znamo da je većina albuma nastala nakon američkih predsedničkih izbora 2016. godine, onda nam je jasno o čemu Rosenstock govori. Stvar “Powerlessness” asocira na old school američki pank, a la Bad Religion, dok je “9/10” osvaja laganim tempom, na jedan Wilco način. Tokom 40 minuta na ploči se smenjuju manje ili više uspešne numere, da bi kvalitetan i konkretan zaključak stigao u završnoj “Let Them Win” gde u preko 11 minuta čujemo buku i bes, gde Rosenstock odlučno poručuje “We’re not gonna let them win, oh no”. Ukoliko niste do sada, krajnje je vreme da se pozabavite ovim izdanjem.

tUnE-yArDs / I Can Feel You Creep Into My Private Life (4AD)

Muzički projekat koji predvodi sjajna Merrill Garbus iznedrio je novu plesnu avanturu, sa mnogo značajnijom ulogom koju ima basista Nate Brenner, njen dugogodišnji saradnik. Na ovoj ploči dvojac se dao u dalje eksperimentisanje sa elektronikom koju umešno kombinuju sa brzim i dinamičnim beatovima, obogaćenim afričkim uticajima, basovima i sintovima. Merrillin puni vokal me podseća na crnačke soul izvođače koji u savremenoj produkciji zvuči u skladu sa vremenom. Lirički, muzičarka se bavi temama koje uključuju rasizam, preraspodela moći, zlostavljanje žena, odnosno poziciju nje kao individue u toj celokupnoj situaciji.

Ona žudi za slobodom, konstantno preispituje i potkopava određene pretpostavke, pritom ne bežeći od sopstvene uloge u svemu tome.

Što se samih pesama tiče, početna “Heart Attack” razbija svežim gruvom i plesnim ritmovima koji vas pokreću na ples, “ABC 123” vri od zarazne upbeat melodije, dok “Now As Then” sadrži afrobeat provučen kroz moderne efekte i ritam mašine, a ovde čujemo i najjači stih na albumu “I don’t wanna be a woman/If it means not being human”. U pesmi “Colonizer” ističe se nekakav džangl ritam u sredini, dok sintisajzere na početku numere “Who Are You” na kraju zamenjuje saksofon solo. Iako ne najbolje izdanje u njihovoj dosadašnjoj karijeri, ploča “I Can Feel You Creep Into My Private Life” je vrlo dobar dodatak  njihovoj diskografiji.

Calexico /  The Thread That Keeps Us (Anti-)

Tokom više od dve decenije koliko postoje, kreativni duo sastava iz Arizone, Joey Burns i John Convertino, trudili su se da istražuju i oplemenjuju svoj zvuk, menjali su pristupe i lokacije snimanja, uključivali raznovrsne saradnike/muzičare, te kombinovali najrazličitije muzičke žanrove i uvek im, bar što se mene tiče, pođe za rukom da naprave kvalitetno i hvale vredno delo. Tako je i sa najsvežijim izdanjem “The Thread That Keeps Us”, snimljenim na plaži Severne Karoline u studiju izgrađenim od olupina brodova.

I deseti album ove družine gori od eklektičnosti, ezoterične Tex-Mex amerikane, funky ritmova, indi roka i sunčanih pop melodija, uz neizbežne latino elemente i marijači trube.

Način na koji Calexico spaja različite uticaje, prelazi iz jednog žanra u drugi, stvara hitične i plesne dragulje, sa jedne, odnosno tople balade s druge strane, govori u prilog njihovoj genijalnosti i činjenici da ih kreativni naboj još uvek nije napustio. Od uvodne “End of the World With You” u kojoj čujemo sjajni miks gitarskog kantri roka i perkusija i karakterističnih Calexico numera “Voices in the Field” i “Bridge to Nowhere”, preko “Under the Wheels” gde preko rege podloge prelaze trube i upečatljivi Burnsov vokal i divne južnjačke balade “The Town & Miss Lorraine” te zarazne “Flores y Tamales”, jedine pesme na španskom jeziku, do akustične “Girl in the Forest”, himnične “Eyes Wide Awake” i “Dead in the Water”, koju krase nešto prljaviji gitarski rifovi, mnogo je detalja u kojima možete uživati i koji će vam ovu zimu učiniti toplijom.

First Aid Kit / Ruins (Columbia Records)

“Ruins” je četvrti album švedskog folk/pop dua First Aid Kit koga čine sestre Klara i Johanna čije sam prošlo izdanje “Stay Gold” slušao onoliko puta. Nova ploča nam nudi osvežavajući miks amerikane i kantrija, odnosno indi roka i popa, uz fantastične vokalne performanse koje vas instantno kupuju. Atmosfera je nešto mračnija nego što smo to imali prilike da čujemo na ranijim izdanjima, a razlgo tome su  ljubavni jadi koji su zadesili sestre Soderberg. Prvi najavni singl “It’s a Shame” je klasična folk pop numera, toliko karakteristična za First Aid Kit, a prema njihovim rečima, proizašla je iz osećanja očaja i samoće i situacije u kojoj razmišljaš kako da nastaviš sam nakon što si duži period proveo sa voljenom osobom. Početna “Rebel Heart” je jedan od najboljih momenata na čitavoj ploči, gde vokal dominira u down-tempo melodiji,  ali nakon instrumentalnog dela ritam se ubrzava pa imamo i plesne trenutke što daje celoj stvari poseban šmek.

“Fireworks” je lični favorit, kada spuštaju loptu, gde se mogu čuti Twin Peaks gitare i ćudljive klavijature, dok je “Postcard” pesma u tradicionalnom kantri maniru, nastala tako što je Klara doživela napad inspiracije tokom koncerta Lucinde Williams.

Još jedna trivija tiče se pesme “Distant Star” koja je prvenstveno napisana za film “The Fault In Our Stars”, međutim, odbijena je, te su je sestre nakon dodatne adaptacije uvrstili u ovu kolekciju i drago nam je zbog toga. Ruku na srce, kraj ploče nije efektan kao što smo priželjkivali, ali to nikako ne bi trebalo da vas spreči da preslušate ovo izdanje.

Shame / Songs of Praise (Dead Oceans)

Navikli ste da u ovoj kolumni čitate o novim, perspektivnim bendovima koji su na početku svog muzičkog puta i koji su svojim debi albumom zavredeli pozitivne kritike. Ovoga puta reč je o sastavu Shame koji je pobrao simpatije pločom “Songs of Praise” objavljenu za etiketu Dead Oceans. Ovaj petočlani bend dolazi iz južnog Londona i na svom debiju donosi svežu kombinaciju post-panka, garažnog roka, krautroka i mračnih gitarskih elemenata. Energijom i žestinom podsećaju me na njihove sunarodnike iz benda Idles ili danske kolege Iceage. Pored furiozne svirke, jedno od njihovih glavnih oružja je vokal frontmena Charlieja Steena, koji peva, vrišti, škripi, besni i grmi tokom čitavog albuma, igra se svojim glasom i dominira u gotovo svakoj pesmi. Međutim, pesma “Concrete” gde se Steenov glas unakrsno smenjuje sa glasom gitariste Eddieja Greena takođe zvuči vrlo interesantno. Tematski, poput nekih drugih britanskih bendova kao što su Sleaford Mods, Fat White Family i Slaves, inspiraciju nalaze u aktuelim socio-političkim stvarima gde njihova zemlja igra glavnu ulogu. Njihova filozofija može se sumirati stihom iz pretposlednje numere “Lampoon” koji glasi “My tongue will never get tired”, pa se nadamo da će i u narednom periodu iz Shame laboratorije izlaziti kvalitetni albumi. Svakako da će biti pod našim radarom.

HONORABLE MENTIONS:

Za dodatno štivo prepručujemo novi album “Freedom’s Goblin”, hiperproduktivnog Tya Segalla, “Between Two Shores”, irskog kantautora Glena Hansarda, te “All Melody”, nemačkog pijaniste Nilsa Frahma. Zatim, poklonici hip-hop muzike mogu uživati u novim izdanjima za Migos (“Culture II”), Maxo Kream (“Punken”) i JPEGMAFIA (“Veteran”). Ploče vredne pomena u januaru objavili su i engleski sastav Marmozets (“Knowing What You Know Now”), škotski trio The Xcerts (“Hold On to Your Heart”), fransuski indi rok bend The Liminanas (“Shadow People”) i Salad Boys sa Novog Zelanda (“This Is Glue”). Preporučujemo i “Down Below”, novi album švedskog benda Tribulation, s-t debi ploču alt-rok sastava Starcrawler, odnosno “The Official Body”, škotskog post-pank trija Shopping. Tople preporuke i za “Encore”, kantautora iz Alabame Andersona Easta, s-t debi izdanje engleskog pop-pank trija Dream Wife, “Offerings” indi rok sastava Typhoon iz Portlanda, odnosno “Snares Like a Haircut” kalifornijskog noise rok dvojca No Age.

SINGLOVI:

Ought / Disgraced in America

Post-pank kvartet iz Montreala, Ought, singlom “Disgraced in America” najavljuje treći studijski album “Room Inside the World” koji će biti objavljen polovinom narednog meseca.

Preoccupations / Espionage

Još jedan kanadski bend, ovoga puta iz Kalgarija, Preoccupations objaviće drugi album pod ovim imenom “New Material”, a kao preview šta možemo očekivati na tom izdanju slušamo “Espionage”.

Young Fathers / In My View

Iz škotske prestonce stiže nam trio Young Fathers koji nam je predstavio drugi singl sa njihovog predstojećeg albuma “Cocoa Sugar”.

David Byrne / Everybody’s Coming To My House

Legendarni Byrne, bivši član benda Talking Heads, objaviće novi samostalni album “American Utopia” početkom marta, a vodeći singl sa istog zvuči više nego primamljivo.

The Voidz / Leave It In My Dreams

Bend koji predvodi Julian Casablancas iz Strokesa objavili su premijerni singl sa nadolazećeg studijskog izdanja i zvuči odlično.

James Blake / If The Car Beside You Moves Ahead

Novi singl ima i londonski muzičar James Blake, a da li će biti novog albuma, još uvek nije poznato.

Jack White / Connected By Love

Tri singla sa buduće, treće solo ploče “Boarding House Reach” nam je predstavio Jack White, a “Connected By Love” dolazi sa pratećim videospotom.

*naslovna fotografija: Aaron Paul

 

Lajkuj:

Ostavite komentar:

Slični članci: