Da li imate preko 18 godina?

Indirekt festival: talenat u izlogu

Pred festival Indirekt Showcase, koji će se održati na nekoliko lokacija u Beogradu, razgovarali smo sa kantautorkom Nadjom, zatim sa članovima benda Moloa, Dogs in Kavala i Auf Wiedersehen.

3
0

U periodu od 5. do 8. oktobra na nekoliko lokacija u Beogradu održe se novo izdanje Indirekt festivala: KC Grad, Majstor za pivo, Dorćol Platz i KC Rex biće domaćini manifestacije koja prvi put dobija karakter međunarodnog Showcase festivala. Publika će imati prilike da prisustvuje koncertima mladih i talentovanih izvođača od kojih možemo očekivati velike stvari u budućnosti, a pored muzičara iz Srbije, Hrvatske, Slovenije i BiH, Indirekt će ugostiti bendove iz Švedske, Austrije, Italije i Mađarske. Pored koncerata, koji čine okosnicu Indirekta, program će obuhvatati seriju predavanja, radionica i panela od strane eksperata iz oblasti muzičkog biznisa, a predstaviće se i autori nekih od najčitanijih književnih blogova u regionu. 

Jedan od bendova koji će svirati na trećem jesenjem izdanju Indirekta jeste beogradski trio Moloa. Ovaj sastav je u prethodnom periodu zavredeo ozbiljnu pažnju na alternativnoj sceni, a njihov frontmen, Sergej Sokolov, u kratkom razgovoru za naš portal podelio je svoje utiske o ovom festivalu i planovima za budućnost.

Foto: Nemanja Đorđević

Šta za vas predstavlja jedan ovakav festival i koliko je značajno za mlade bendove nastupanje na ovakvim manifestacijama?

Zastupam tezu da je za mlade bendove značajno da sviraju bilo gde (doduše ne pod bilo kakvim uslovima), pogotovo ukoliko je u pitanju neki muzički festival sa karakterom kakav Indirekt poseduje, koji stvara direktnu sponu između benda i ljudi zainteresovanih za muziku, konekcije koja možda nisu velikih razmera, ali su svakako značajne jer bi se inače desile ko zna kad i ko zna gde, a mogu izazvati reči preporuke koje su možda i najefikasniji povod za otkrivanje relevantne muzike– ukoliko bend stvori jaku impresiju svojim nastupom, teško je da će to ostati prećutano, proći nezapaženo.

Kako bi okarakterisao vaš zvuk? 

Sprovođenje uneobičajenih harmonija kroz žuti overdrajv i modulirani eho, koje sigurnim korakom vode ritam sekciju kao i njihovog orkestratora pravo u propast, a potom se iz propasti nekako iznenadno vrate i čestitam, upravo ste odslušali pesmu Moloe.

Da li ste očekivali ovoliki hajp u vezi sa vašim bendom i EP izdanjem?

Ne mislimo da je to neki naročit hajp, ali je svakako bilo dosta više govora o tome nego što smo očekivali – nismo očekivali ništa. Čini mi se da je solidan broj ljudi pomalo ambivalentan po pitanju naše muzike, tako da u našem slučaju hajp zapada u neko čudno vrednosno područje, gde postoji nekakav konsenzus da je naš bend dobar i da ga vredi čuti, a deo publike nije sasvim siguran zašto. No, meni je svakako drago što s vremena na vreme završimo u nekom članku ili plejlisti, uprkos malom broju objavljenih pesama i skorašnjem datumu osnivanja grupe – prija činjenica da na to bilo ko uopšte obraća pažnju, mada se ne bih puno nasekirao i da je drukčije.

Kakvi su vam planovi za neki budući period? Možemo li uskoro očekivati neki dugosvirajući album?

Planovi su, osim većoj koncertnoj aktivnosti, podređeni i ideji snimanja debi albuma, iz nekoliko razloga. Meni je album veoma važan i drag format jer sam istoriju nezavisne pop muzike ispratio i izučio upravo kroz fanatično slušanje LP izdanja i smatram da je odlično sredstvo prezentovanja autorskih i soničnih veština i karakteristika jedne grupe (ili pokreta, žanra), iako je u eri hiperprodukcije i opšteg “nemanja vremena” umanjen broj ljudi koji je spreman da izdvoji pola sata (ili više) svog života za upoznavanje sa nekim umetničkim delom. Vreme je pokazalo da se monumentalnost i diferenciranje važnog benda od solidnog nalaze u oblikovanju kvalitetnog albuma i, iako Molou te apstrakcije ne opterećuju pri stvaranju, mislim da su i te kako uticajne za celokupno poimanje benda i uživanje u njegovoj muzici od strane publike.

Nadja, talentovana kantautorka iz Novog Sada otkriće publici deo svog čarobnog sveta, a oni koji su već bili na njenim nastupima upoznati su sa tim koliko šarma njen vokal pleni i osvaja.

Koji su najuticajniji momenti koji su te opredelili da se oprobaš baš u ovom žanru? 

Kada sam imala 13 godina divila sam se St. Vincent u njenom “Marry Me” periodu kad je ponekad solo nastupala. Tada sam već dve godine svirala gitaru, ali nikako nisam mogla da nađem bend u kom ću svirati ono što ja želim. Međutim, hrabrost da nastupam sama sam tek skupila u drugom razredu srednje škole, sve je vrlo spontano došlo.

Šta je bila inspiracija za naziv mini albuma “Venus in Gemini”? U pitanju je tvoj horoskopski znak možda?

Inspiracija je bila komplikovana ljubavna priča koju sam doživela, međutim sam naziv nema veze sa mojim horoskopskim znakom (nisam blizanac u horoskopu). Reč je o poziciji moje Venere koja je u blizancima.

Kakvo je tvoje mišljenje o manifestacijama poput ove, gde mladi izvođači imaju prilike da se predstave širem auditorijumu?

Radujem se što ću nastupati na Indirektu, predstavljanje širem auditorijumu je ono što nam treba.

Kada će tvoj pravi album ugledati svetlost dana?

Ne želim da zbrzam stvari. Cilj mi je da snimanje i završavanje pisanja prvog albuma bude kvalitetno, a to ima svoje komplikacije koje ću rešiti nakon što se još malo istražim.

Bend koji će biti odgovoran za iščašenje kukova posetilaca jeste Auf Wiedersehen. Gitarista grupe, Vladimir Dražić, otkrio je šta se krije iza jedinstvene odrednice njihovog muzičkog izraza, odnosno kakvih su to poteškoća imali sa novim videospotom.

U opisu vašeg muzičkog izraza stoji da svirate Kul-rok-da-pop. Možete li našim čitateljima bliže pojasniti šta to zapravo predstavlja?

Kul Rok da Pop je naš odgovor na nemogućnost da se prepoznamo u nekakvoj jednostavnoj kategorizaciji i opisu muzike koju sviramo. Svaki pokušaj se svodio na dugačko nabrajanje različitih odrednica, žanrova i podžanrova. Rokenrol, elektro, garaža, no wave, punk, new wave, bluz, techno, dub… Mi smo sve to, a zapravo nismo ništa o toga dovoljno jasno. Elektro garažni rokenrol koji kao da ste već čuli i koji vas tera da mrdate. Ono što je i nama bilo zanimljivo kod muzike koju volimo da slušamo je da prevazilazi određene uspostavljene kategorizacije, forme i klišee, pa je sigurno zbog toga i ono što mi radimo prosto logičan proizvod toga. S druge strane važan je kontekst u kojem je takva muzika nastala i kako i gde se sluša. Naravno, ne mislimo da smo izmislilo bilo šta muzički novo, nego je ovo što sviramo samo naš doživljaj onoga što bismo voleli i da slušamo, a termin Kul Rok da Pop bi to najbolje opisao, od atmosfere do muzičkog izraza.

KUL – minimalistički pristup, elektronika, ritam mašine i sintisajzeri
ROK – garaža, punk, rokenrol, bluz
DA – uvek jasno i glasno
POP – sve pobrojano sa jakim gruvom.

Ove godine objavili ste veoma zapaženi debi album. Da li ste zadovoljni konačnim proizvodom, odnosno prijemom kod publike?

Svesni smo vremena i mesta u kojem živimo. Mesta za muziku koju mi sviramo ima uglavnom na Youtube-u i društvenim mrežama. Tamo onda postoje drugi problemi dopiranja do publike. More šumova gde sve lako postaje nerazgovetno, obesmišljeno, opustošeno i pogrešno protumačeno, izgubljeno u mnoštvu informacija. Znamo da smo svi bombardovani reklamama, slikama, muzikom od kad ustanemo pa dok ne legnemo, sloganima u beskonačnim skrolovanjima. Gde je i koji je to razum koji će to sve da proseje u nešto smisleno drugo je pitanje i svako mora na njega za sebe da odgovori. Gde je u takvom okruženju muzika Auf Wiedersehena mogla da se čuje tu je i izazvala pažnju. Nije nam toliko važno koliki je to broj ljudi, već da smo se sa njima razumeli.

Šta možemo očekivati na vašem nastupu u okviru Indirekta?

Očekujte elektro rokenrol energiju koja vas primorava da mrdate noge i kukove na prostoru donjeg Dorćola tog 6. oktobra 30 minuta posle ponoći.

I još nešto, ukoliko se ne varam, vama je Youtube uklonio jedan video. Da li je ta zabrana i dalje na snazi?

To je posledica promena i pooštravanja kontrole na samom Youtube-u. Nova politika i kontrola sadržaja na Youtube-u je u poslednjih šest meseci promenjeni kada su vodeći oglašivači prestali da se oglašavaju, jer su se njihovi oglasi pojavili pored oglasa terorističkih i ekstremističkih grupa, jer Youtube (Google) nije stigao na vreme da prekontroliše sav objavljeni sadržaj na svojoj platformi. Od tada je promenjena i pooštrena provera sadržaja. Što se našeg spota za pesmu „Usavršavanje“ tiče označena je prvo kao adult sadržaj samo za one preko 18 godina pa zabranjen zbog golotinje i seksualno eksplicitnog sadržaja. Zanimljivo je da originalni materijal koji smo mi koristili za pravljenje spota i dalje postoji na Youtube-u i nije zabranjen. Mi smo ga koristili u novom kontekstu, nimalo uvredljivom, kao neku vrstu dekontekstualizovane parafraze, odnosno slobodne interpretacije. Na sve takve svoje restriktivne mere Youtube je ostavio mogućnost žalbe i kada to učinite video vam se automatski prebacuje na sledeći nivo zabrane, tako da smo na žalbu dobili potpunu zabranu videa i nemogućnost uploada na dve nedelje. Trenutno je ponovo video ograničen starosnom granicom preko 18 godina. Količina licemerja i apsurda se lako vidi kada se setite sadržaja nekih spotova sa milionskim pregledima. Zbog ovakvih besmislenih stvari smo sve video spotove podigli i na Vimeo. „Skandalozni“ video možete i sami pogledati  https://vimeo.com/229746128.

Zvuk koji instantno podstiče na ples dolazi nam u vidu benda Dogs in Kavala. Trio je veoma zauzet nastupima, ali momci su ipak našli vremena za mini intervju.

Ko je najzaslužniji za retro pop elemente u vašoj muzici? Kada bi vas neko pitao kakvu muziku svirate, šta biste mu odgovorili?

Svako od nas ponaosob vuče i donosi element muzike koji je nekad slušao i pratio. Najviše se oseća uticaj psihodelije i garaže 60ih i 70ih kao i neka novija muzika. Trudimo se da spojimo to staro sa nečim modernim uz pomoć efekata. Želimo da zvuk pretočimo u boje i stvorimo i vizuelni ugođaj.

Koliku pažnju posvećujete improvizaciji u vašem radu?

Toliko da, većina pesama nastaje iz zajedničkih improvizacija koje praktikujemo na svakoj probi i svaki koncert otvaramo nasumičnim džemom. Smatramo da to što izađe na prvu loptu je podsvesno najiskrenije i najuzbudljivije, a takođe ne bežimo od svesnog skladanja pesama.

Do sada ste objavili jedno kasetno izdanje. Otkud ideja za tako nešto?

Iz želje da materijalizujemo nekoliko naših pesama. Volimo taj lo-fi zvuk i kaseta je bila nešto najbilže analognom a da nije ploča, a i lepše izgleda od cd-a. Plus, svi imaju kasetofon kod kuće, negde na tavanu.

Iako ste mlad benda, koncertno ste veoma aktivni. Koji nastup vam je ostao u najdražem sećanju do sada?

Često nas zovu da sviramo i mi uglavnom ne odbijamo. Letos smo svirali na malom festivalu Tam-Tam na Hvaru, prie nedelju dana smo nastupali u kragujevačkom SKC-u gde smo se mi kao i publika super proveli.

Pored gore pomenutih, listu izvođača upotpunjavaju lokalni bendovi Presing, Bitipatibi i Triko, koji otvaraju program, pa Ana Avramov, čiji se projekat In Absentias svakodnevno obasipa zasluženim pohvalama, zatim tu je banjalučki kantautor Sir Croissant, kao i crnogorski duo Haze & Ash. Iz Hrvatske, na krilima novog albuma stižu (The) Lesser Men, zatim Sleepyheads i Baden Baden, dok je gost iz Slovenije indie-folk kantautor Jakob Kobal.

Od vanbalkanskih izvođača slušaćemo The Barbarisms iz Stokholma koji nastupaju prvog dana, njihove sunarodnike iz benda Norma, dok nam iz susedne Mađarske dolaze Dope Calypso i The Immigrants. Predstavnici Austriije biće Cari Cari, At Pavillon i Gospel Dating Service, dok će jedini italijanski bend biti soul-jazz kombinacija, Technoir.

Kada su u pitanju cene karata, 500 dinara iznosi jednodnevna ulaznica, dok je za komplet za sva tri dana potrebno izdvojiti 1200 dinara. Propusnica koja pored koncerata garantuje pristup svim lokacijama, za sve dane, uključujući i dnevni progra, košta 2000 dinara. Kompletan program možete naći na zvaničnoj stranici Indirekta. 

 

Lajkuj:

Ostavite komentar:

Slični članci: